Új szakágvezető, új elképzelések
Nattán György tervei
2010-12-23
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763405179
Napi oldal:
16029
Jelenleg:
1009
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

thumb_uj_szakagvezeto_uj_elkepzelesek_2Nattán Györggyel, a frissen megválasztott Rallye Szakágvezetővel beszéltünk a terveiről, az elképzeléseiről.

Hogy érzed magad?
Furcsa ez a helyzet. Volt idő, amikor szinte semmi más nem volt fontos számomra, csak ez a sport. Az elmúlt időszakban viszont kicsit eltávolodtam, megpróbáltam szép csöndben csinálni a munkáimat autósporton belül, és kívül is.
Amikor felmerült, hogy lehetnék szakágvezető, eleinte nagyon határozottan elzárkóztam még a gondolattól is. Aztán szépen lassan be kellett látnom, hogy nem tudok szó nélkül hátat fordítani, főleg úgy, hogy nincs megnyugtató alternatíva. Mindenesetre komoly kihívásnak tekintem ezt a feladatot, és igyekszem megfelelni.

Milyenek a visszhangok?
Ezt én nem tudom megítélni, hozzám nyilván a pozitív visszajelzések érkeznek meg, de nincsenek illúzióim: vannak ellenvélemények is.

Milyen összetételű bizottságot tervezel?
Jelenleg még nem tudok teljes névsort mondani, néhány perce kaptam meg a kinevezésemről szóló értesítést. Az biztos, hogy egy nagyon erős szakmai bizottságot szeretnék, ami kizárólag szakmai alapokon dönt. Régóta az a rögeszmém, hogy ha fokozatosság, és az utánpótlás kérdése nincs megoldva, akkor egyszerűen nincs értéke a legfelső osztálynak, így ezt a hierarchiát szeretném életre kelteni.
Viszont így az évkezdet előtt pár nappal már nem szabad mindent felrúgni, a 2011-es év biztosan átmeneti lesz. Megtartjuk a működőképes eddigi rendszer-elemeket, és megpróbálunk megalapozni egy új szemléletű 2012-es bajnokságot.

Kik azok, akikre biztosan számítasz?
Nagy Balázzsal kezdeném, az én privát véleményem szerint neki óriási szerepe van abban, hogy működőképes maradt ez a szakág. A rallye-titkár viszont nem ő lesz, annak ellenére, hogy számítok a segítségére ezen a téren is, mint a leendő titkár betanítója.

Szántó Laci bácsi, és Büki Ernő is biztosított a szakmai támogatásáról, ugyan már nem RSB tagként, de biztosan sokat fognak segíteni, ahogy teszik évtizedek óta.

Évekig dolgoztam dr. Szél Attilával, és azt gondolom, hogy jelenleg ő a jó választás biztonsági szakemberként az RSB-be.

Képviselője lesz az RSB-ben a Rally Túra Egyesületnek, mivel azt gondolom, hogy ez a sorozat ma nem hagyható figyelmen kívül semmilyen szempontból. Meggyőződésem, hogy a Rallye2 és az RTE között  előforduló szembenállások alapvetően a hiányos kommunikációra vezethetők vissza. Én régóta azt vallom, hogy az RTE és a Rallye2 nem konkurens sorozatok, szeretném ezt most a helyére tenni, és bebizonyítani, hogy egymást segítve sokkal könnyebben jutunk előre, mint ha szemben állunk. Együtt kell rendeznünk az alsóbb kategóriájú versenyekkel kapcsolatos kérdéseket is.

Sok olyan hangot hallani, hogy Te a rendezők "ismerőseként" inkább az ő érdekeiket veszed majd figyelembe a versenyzőkével szemben…
Ez az érvelés alapvetően hibás. Pont azért tartunk ma ott, ahol, mert ilyen a szemlélet. Szeretném hinni, hogy az MNASZ, ami a tagok szövetségét jelenti, maguk a versenyzők, és azok a rendezők, akik őket önként ki szeretnék szolgálni, nem ellenérdekelt felek, hanem partnerek. 

Közös a cél: minél jobb rendezvényeket kell szervezni! Nagyon komoly szakmai és pénzügyi vitákra számítok a rendezőkkel, de én azt gondolom, hogy a jó kapcsolatunknak több előnye lesz, mint hátránya. Azt hiszem, hogy ezt a jó viszonyt csak úgy lehet fenntartani, ha mindannyian betartjuk a saját magunk által elfogadott játékszabályokat.
Hajlandó vagyok bármilyen szabályról vitázni, azon változtatni, ha ez előre mutat, de ami le van írva, azt minden erőmmel be fogom tartatni, egyformán  mindenkivel, legyen az miskolci, Pécs környéki, vagy veszprémi rendező.

Hogyan érinti a kinevezésed a MAFC-nál betöltött tisztségedet?
A MAFC Autósport - Motorsport Szakosztályát április óta nem én vezetem, így ilyen értelemben ez nem merül fel problémaként. Ami az elfogultságot illeti: a MAFC versenyzőit eddig is próbáltuk a szabályok maximális tiszteletben tartására ösztönözni, és ez a jövőben sem fog változni, sőt, azt gondolom, hogy a hozzám közel álló emberektől többet is várok ezen a téren, mint másoktól.

Hogyan lehet a jelenlegi pontról elmozdulni véleményed szerint?
Szakágvezetőként az egyik legfontosabb feladatnak azt látom, hogy helyre kell állítani a szolgálati utakat. Megpróbálok megszüntetni minden kerülőutat, és a szabályok adta kereteken belül fogok tevékenykedni. Ebből következik, hogy bár mindenkivel nagyon szívesen beszélgetek - ha időm engedi -, de semmiféle  pressziót nem fogok figyelembe venni, sem a rendezőktől, sem  a versenyzőktől, csapatoktól.

Az MNASZ egy demokratikus szervezet, ahol a demokráciát én abban látom, hogy a tagságnak van beleszólása  mindenbe, mindaddig, amíg maga a szabály meg nem jelenik. Abban a pillanatban viszont, hogy létrejön egy szabály, onnantól nincs demokrácia, hanem szabályok adta diktatúra van. Sportemberként ezt mindenkinek kötelessége elfogadni. Nagyon nem szeretnék vitákat, peres ügyeket, mindannyiunk elemi érdeke egy tiszta bajnokság. Hosszú távon csak így lehet értéke a megszerzett eredményeknek.

Ehhez persze eleinte sok egyeztetés szükséges, hogy eloszlassuk az esetleges félreértéseket, és megelőzzük a tévedéseket. Ezzel párhuzamosan viszont nagyon komoly ellenőrzések kellenek, mégpedig olyan módon, hogy annak elfogulatlanságát senki ne kérdőjelezhesse meg.

Ennek elősegítésére  lesz egy ATB képviselő az RSB-ben, és szeretném elérni, hogy jóval nagyobb forrása legyen az ATB ellenőrzéseknek, mert csak így lehet visszaállítani az egyik legfontosabb bizottság tekintélyét.
Részemről minden segítséget meg fognak kapni, szeretném, hogy mindenki tisztának érezhesse a kihirdetett eredményeket.

A másik kulcskérdés a média, ezen a téren is komoly változásokra van szükség, ehhez szakemberek segítségét fogom kérni, mert nem értek hozzá.

Fontosnak tartom a versenyzői képviseletet, bár egyelőre nem úgy élnek vele a versenyzők, ahogy  lehetne. Mindenesetre helye van a képviselőiknek az új RSB-ben, természetesen külön Rallye2 képviselettel. Ezekről a kérdésekről a januári nyílt szakági értekezleten érdemes majd beszélni, szeretném bevonni a versenyzőket ebbe a döntésbe is.

Mik most a legsürgetőbb feladatok?
Mivel a kinevezésem még nagyon friss, ezért elsősorban meg kell ismernem az elmúlt időszak működését, legfőképpen a számokat. Szeretném átcsoportosítani a költségeket, ezzel  az RSB működési költségét is leszorítani. Egyetlen fizetett állást tervezek, a titkárét, aki 8 órában ezzel fog foglalkozni, senki más nem fog munkadíjat felvenni az RSB-ben amíg én vagyok a szakágvezető, beleértve természetesen saját magamat is.

Át kell gondolni a díjkiosztót is, én azt gondolom, hogy nincs most itt az ideje a fényűzésnek. Szerény díjkiosztó lesz , és az ezen megspórolt pénzből pedig csökkenteni akarom a versenyzők terheit. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem lesznek a díjazottak méltó módon megünnepelve! Előre is elnézést kérek, de még az sincs kizárva, hogy változik a meghirdetett időpont emiatt.

A másik égető probléma a jövő évi alapkiírás. Éppen ma jelent meg az FIA kiírása, ezt azonnal le kell fordítani, és ennek alapján kell aktualizálni a magyar szabályokat. Még csak belenézni volt időm, de vannak benne érdekes kérdések, szeretnék a két ünnep között - már bizottsági szinten - egyeztetni a lehetőségekről, hogy január közepére lehessen kész-közeli RVSz.

A közgyűlésen elhangzott tőled, hogy egy év múlva bizalmi szavazást kérsz a munkáddal kapcsolatban...
Igen, ezt mondtam, és természetesen így is lesz. Nem egy évre tervezzük a programot, de nem szeretnék egy pillanatig sem a tagság akaratával szemben, és a támogatottságuk nélkül dolgozni, az nem működőképes.
Én nem emlékszem olyan szakágvezető választásra, ahol ellenszavazat nélkül jelöltek volna valakit, ez az elmúlt hétvégén így történt. Tisztában vagyok vele, hogy ez nem a személyemnek szól, de jelzi, hogy a tagok is megértették, hogy ha nem egy irányba megyünk, akkor csak rángatjuk egymást.

Január elején szeretnék egy nyílt szakági értekezletet tartani, külön az ORB, Historic, és külön a Rallye2 mezőnynek. Megpróbálok előre olyan eldöntendő kérdéseket feltenni, amit ott meg is tudunk vitatni. Nem kirakat-eseményt akarok, hanem valós vitát, ha ez lehetséges.
Bízom benne, hogy lesz érdeklődés, mert szeretnék minél pontosabb képet kapni a tagság véleményéről a szabályokat, elképzeléseket illetően.

Kellemes, ezek szerint dolgos, karácsonyt kívánok!
Köszönöm, én is boldog karácsonyt kívánok minden olvasódnak!

Mit kívánsz Magadnak 2011-re?
Ugyanazt kívánom mindannyiunknak, akik szeretjük ezt a sportot! Hovatartozástól, nézetektől függetlenül:  türelmet, és kitartást, hogy nyugalomban dolgozhasson, versenyezhessen mindenki végre.

uj_szakagvezeto_uj_elkepzelesek_1

 

Ez a hír most jelenik meg 4890. alkalommal
címkék: Nattán, RSB, 2011
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k