h i r d e t é s
Összes oldal:
763405179
Napi oldal:
16029
Jelenleg:
1009
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Balassa Balázs |
|
398 |
2. |
Suborits Péter |
|
396 |
3. |
Horváth Levente |
|
380 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
370 |
5. |
Végh Krisz |
|
337 |
6. |
Kasza Kristóf |
|
322 |
7. |
Gách Bence |
|
304 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
301 |
9. |
Somogyi Máté |
|
291 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
109 |
2. |
Kalle Rovanpera |
|
66 |
3. |
Thierry Neuville |
|
59 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
58 |
5. |
Ott Tanak |
|
57 |
6. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
7. |
Takamoto Katsuta |
|
39 |
8. |
Sami Pajari |
|
19 |
9. |
Grégorie Munster |
|
16 |
1. |
N.Gryazin |
|
34 |
2. |
Yoann Bonato |
|
26 |
3. |
Andrea Mabellini |
|
24 |
4. |
Jose Suarez |
|
22 |
5. |
Miko Marczyk |
|
20 |
6. |
Pepe López |
|
15 |
7. |
M.Johansson |
|
13 |
8. |
Mads Ostberg |
|
11 |
9. |
Stefan Lefebvre |
|
9 |
1. |
Turán Frigyes |
|
35 |
2. |
Tóth Tibor |
|
25 |
3. |
Bodolai László |
|
24 |
4. |
Trencsényi V. |
|
21 |
5. |
Német Gábor |
|
19 |
6. |
Trencsényi V. |
|
17 |
7. |
Ollé Sasa |
|
13 |
8. |
Vida Szabolcs |
|
11 |
9. |
Ifj.Fogarasi A. |
|
9 |
1. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
2. |
Hinger Dávid |
|
28 |
3. |
Kronome Ákos |
|
23 |
4. |
Molnár Attila |
|
20 |
5. |
Bencs Zoltán |
|
17 |
6. |
Petróczy Péter |
|
16 |
7. |
Hulmann Gábor |
|
15 |
1. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
2. |
Viszló Csaba |
|
10 |
3. |
Zagyva Dorka |
|
7 |
4. |
Tellér Antal |
|
5 |
5. |
Hibján József |
|
0 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
35 |
2. |
Várnai Dávid |
|
24 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
22 |
4. |
Molnár Zoltán |
|
21 |
5. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
6. |
Huhák Csaba |
|
17 |
7. |
Kóródi Koppány |
|
14 |
8. |
Simon György |
|
11 |
9. |
Borbély Nándor |
|
9 |
1. |
Nagy István |
|
30 |
2. |
Müller Roland |
|
27 |
3. |
Rácz Tibor |
|
25 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
30 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
27 |
3. |
Kulcs Márk |
|
25 |
|
Nattán Györggyel, a frissen megválasztott Rallye Szakágvezetővel beszéltünk a terveiről, az elképzeléseiről.
Hogy érzed magad?
Furcsa ez a helyzet. Volt idő, amikor szinte semmi más nem volt fontos számomra, csak ez a sport. Az elmúlt időszakban viszont kicsit eltávolodtam, megpróbáltam szép csöndben csinálni a munkáimat autósporton belül, és kívül is.
Amikor felmerült, hogy lehetnék szakágvezető, eleinte nagyon határozottan elzárkóztam még a gondolattól is. Aztán szépen lassan be kellett látnom, hogy nem tudok szó nélkül hátat fordítani, főleg úgy, hogy nincs megnyugtató alternatíva. Mindenesetre komoly kihívásnak tekintem ezt a feladatot, és igyekszem megfelelni.
Milyenek a visszhangok?
Ezt én nem tudom megítélni, hozzám nyilván a pozitív visszajelzések érkeznek meg, de nincsenek illúzióim: vannak ellenvélemények is.
Milyen összetételű bizottságot tervezel?
Jelenleg még nem tudok teljes névsort mondani, néhány perce kaptam meg a kinevezésemről szóló értesítést. Az biztos, hogy egy nagyon erős szakmai bizottságot szeretnék, ami kizárólag szakmai alapokon dönt. Régóta az a rögeszmém, hogy ha fokozatosság, és az utánpótlás kérdése nincs megoldva, akkor egyszerűen nincs értéke a legfelső osztálynak, így ezt a hierarchiát szeretném életre kelteni.
Viszont így az évkezdet előtt pár nappal már nem szabad mindent felrúgni, a 2011-es év biztosan átmeneti lesz. Megtartjuk a működőképes eddigi rendszer-elemeket, és megpróbálunk megalapozni egy új szemléletű 2012-es bajnokságot.
Kik azok, akikre biztosan számítasz?
Nagy Balázzsal kezdeném, az én privát véleményem szerint neki óriási szerepe van abban, hogy működőképes maradt ez a szakág. A rallye-titkár viszont nem ő lesz, annak ellenére, hogy számítok a segítségére ezen a téren is, mint a leendő titkár betanítója.
Szántó Laci bácsi, és Büki Ernő is biztosított a szakmai támogatásáról, ugyan már nem RSB tagként, de biztosan sokat fognak segíteni, ahogy teszik évtizedek óta.
Évekig dolgoztam dr. Szél Attilával, és azt gondolom, hogy jelenleg ő a jó választás biztonsági szakemberként az RSB-be.
Képviselője lesz az RSB-ben a Rally Túra Egyesületnek, mivel azt gondolom, hogy ez a sorozat ma nem hagyható figyelmen kívül semmilyen szempontból. Meggyőződésem, hogy a Rallye2 és az RTE között előforduló szembenállások alapvetően a hiányos kommunikációra vezethetők vissza. Én régóta azt vallom, hogy az RTE és a Rallye2 nem konkurens sorozatok, szeretném ezt most a helyére tenni, és bebizonyítani, hogy egymást segítve sokkal könnyebben jutunk előre, mint ha szemben állunk. Együtt kell rendeznünk az alsóbb kategóriájú versenyekkel kapcsolatos kérdéseket is.
Sok olyan hangot hallani, hogy Te a rendezők "ismerőseként" inkább az ő érdekeiket veszed majd figyelembe a versenyzőkével szemben…
Ez az érvelés alapvetően hibás. Pont azért tartunk ma ott, ahol, mert ilyen a szemlélet. Szeretném hinni, hogy az MNASZ, ami a tagok szövetségét jelenti, maguk a versenyzők, és azok a rendezők, akik őket önként ki szeretnék szolgálni, nem ellenérdekelt felek, hanem partnerek.
Közös a cél: minél jobb rendezvényeket kell szervezni! Nagyon komoly szakmai és pénzügyi vitákra számítok a rendezőkkel, de én azt gondolom, hogy a jó kapcsolatunknak több előnye lesz, mint hátránya. Azt hiszem, hogy ezt a jó viszonyt csak úgy lehet fenntartani, ha mindannyian betartjuk a saját magunk által elfogadott játékszabályokat.
Hajlandó vagyok bármilyen szabályról vitázni, azon változtatni, ha ez előre mutat, de ami le van írva, azt minden erőmmel be fogom tartatni, egyformán mindenkivel, legyen az miskolci, Pécs környéki, vagy veszprémi rendező.
Hogyan érinti a kinevezésed a MAFC-nál betöltött tisztségedet?
A MAFC Autósport - Motorsport Szakosztályát április óta nem én vezetem, így ilyen értelemben ez nem merül fel problémaként. Ami az elfogultságot illeti: a MAFC versenyzőit eddig is próbáltuk a szabályok maximális tiszteletben tartására ösztönözni, és ez a jövőben sem fog változni, sőt, azt gondolom, hogy a hozzám közel álló emberektől többet is várok ezen a téren, mint másoktól.
Hogyan lehet a jelenlegi pontról elmozdulni véleményed szerint?
Szakágvezetőként az egyik legfontosabb feladatnak azt látom, hogy helyre kell állítani a szolgálati utakat. Megpróbálok megszüntetni minden kerülőutat, és a szabályok adta kereteken belül fogok tevékenykedni. Ebből következik, hogy bár mindenkivel nagyon szívesen beszélgetek - ha időm engedi -, de semmiféle pressziót nem fogok figyelembe venni, sem a rendezőktől, sem a versenyzőktől, csapatoktól.
Az MNASZ egy demokratikus szervezet, ahol a demokráciát én abban látom, hogy a tagságnak van beleszólása mindenbe, mindaddig, amíg maga a szabály meg nem jelenik. Abban a pillanatban viszont, hogy létrejön egy szabály, onnantól nincs demokrácia, hanem szabályok adta diktatúra van. Sportemberként ezt mindenkinek kötelessége elfogadni. Nagyon nem szeretnék vitákat, peres ügyeket, mindannyiunk elemi érdeke egy tiszta bajnokság. Hosszú távon csak így lehet értéke a megszerzett eredményeknek.
Ehhez persze eleinte sok egyeztetés szükséges, hogy eloszlassuk az esetleges félreértéseket, és megelőzzük a tévedéseket. Ezzel párhuzamosan viszont nagyon komoly ellenőrzések kellenek, mégpedig olyan módon, hogy annak elfogulatlanságát senki ne kérdőjelezhesse meg.
Ennek elősegítésére lesz egy ATB képviselő az RSB-ben, és szeretném elérni, hogy jóval nagyobb forrása legyen az ATB ellenőrzéseknek, mert csak így lehet visszaállítani az egyik legfontosabb bizottság tekintélyét.
Részemről minden segítséget meg fognak kapni, szeretném, hogy mindenki tisztának érezhesse a kihirdetett eredményeket.
A másik kulcskérdés a média, ezen a téren is komoly változásokra van szükség, ehhez szakemberek segítségét fogom kérni, mert nem értek hozzá.
Fontosnak tartom a versenyzői képviseletet, bár egyelőre nem úgy élnek vele a versenyzők, ahogy lehetne. Mindenesetre helye van a képviselőiknek az új RSB-ben, természetesen külön Rallye2 képviselettel. Ezekről a kérdésekről a januári nyílt szakági értekezleten érdemes majd beszélni, szeretném bevonni a versenyzőket ebbe a döntésbe is.
Mik most a legsürgetőbb feladatok?
Mivel a kinevezésem még nagyon friss, ezért elsősorban meg kell ismernem az elmúlt időszak működését, legfőképpen a számokat. Szeretném átcsoportosítani a költségeket, ezzel az RSB működési költségét is leszorítani. Egyetlen fizetett állást tervezek, a titkárét, aki 8 órában ezzel fog foglalkozni, senki más nem fog munkadíjat felvenni az RSB-ben amíg én vagyok a szakágvezető, beleértve természetesen saját magamat is.
Át kell gondolni a díjkiosztót is, én azt gondolom, hogy nincs most itt az ideje a fényűzésnek. Szerény díjkiosztó lesz , és az ezen megspórolt pénzből pedig csökkenteni akarom a versenyzők terheit. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem lesznek a díjazottak méltó módon megünnepelve! Előre is elnézést kérek, de még az sincs kizárva, hogy változik a meghirdetett időpont emiatt.
A másik égető probléma a jövő évi alapkiírás. Éppen ma jelent meg az FIA kiírása, ezt azonnal le kell fordítani, és ennek alapján kell aktualizálni a magyar szabályokat. Még csak belenézni volt időm, de vannak benne érdekes kérdések, szeretnék a két ünnep között - már bizottsági szinten - egyeztetni a lehetőségekről, hogy január közepére lehessen kész-közeli RVSz.
A közgyűlésen elhangzott tőled, hogy egy év múlva bizalmi szavazást kérsz a munkáddal kapcsolatban...
Igen, ezt mondtam, és természetesen így is lesz. Nem egy évre tervezzük a programot, de nem szeretnék egy pillanatig sem a tagság akaratával szemben, és a támogatottságuk nélkül dolgozni, az nem működőképes.
Én nem emlékszem olyan szakágvezető választásra, ahol ellenszavazat nélkül jelöltek volna valakit, ez az elmúlt hétvégén így történt. Tisztában vagyok vele, hogy ez nem a személyemnek szól, de jelzi, hogy a tagok is megértették, hogy ha nem egy irányba megyünk, akkor csak rángatjuk egymást.
Január elején szeretnék egy nyílt szakági értekezletet tartani, külön az ORB, Historic, és külön a Rallye2 mezőnynek. Megpróbálok előre olyan eldöntendő kérdéseket feltenni, amit ott meg is tudunk vitatni. Nem kirakat-eseményt akarok, hanem valós vitát, ha ez lehetséges.
Bízom benne, hogy lesz érdeklődés, mert szeretnék minél pontosabb képet kapni a tagság véleményéről a szabályokat, elképzeléseket illetően.
Kellemes, ezek szerint dolgos, karácsonyt kívánok!
Köszönöm, én is boldog karácsonyt kívánok minden olvasódnak!
Mit kívánsz Magadnak 2011-re?
Ugyanazt kívánom mindannyiunknak, akik szeretjük ezt a sportot! Hovatartozástól, nézetektől függetlenül: türelmet, és kitartást, hogy nyugalomban dolgozhasson, versenyezhessen mindenki végre.

Ez a hír most jelenik meg 4890. alkalommal
|