Velenczei Ádám neve az elmúlt évek során egyre több amatőr versenyen tűnt fel, tehetségét tükrözi számtalan kategória első helyezése, ami nem egyszer elég volt az abszolút győzelem megszerzésére is. Az idei évben azonban egy nagyobb fába vágja a fejszéjét. A népes ralitúra mezőnyében próbál szerencsét egy mitsubishivel..
Mesélj kicsit ,hogy kerültél bele a rallykörforgásba.. Apukám vállalkozása révén sok versenyautó megfordult a műhelyünkben, ezért hamar belecsöppentem én is a versenyautók világába. Sok törött mitsubishit kipróbáltam a huzatópadon motor és computer nélkül. És mindig mondogattam apának, hogy jó lenne egyet kipróbálni élesben is,de végülis így visszagondolva apáéknak és hozzáértő barátainknak (Marci, Carlo, Csimpi, Asi) igazuk volt, hogy végig kell járnom az igazi ralibajnokághoz vezető iskolát. Én úgy gondolom, hogy ehhez a feladathoz jó tanítvány voltam, isz folyamatosan jöttek a jó eredmények,mind kategóriában mind abszolútban.
Hogy végzi el a jó diák a bajnoksághoz vezető iskolát? Egy nagyon jó barátunktól, Antus Karcsitól kaptunk egy 2105-ös Ladát. Gyakorolgattam vele egy kicsit és 13 évesen elindultam vele életem első autóversenyén. Ennél az autónál arra koncentráltunk, hogy fokozatosan építsük fel a technikáját, amilyen ütembe fejlődik a vezetésem,hogy ne az autó vigyen engem, hanem én irányítsam őt. Nagyon szép eredmények születtek a ladával, junior elsőség a Kiskunlacházi FRT. Kupasorozaton és ralisprinteken való kategória dobogós helyezések.
Úgy gondoltuk eljött a váltás ideje egy erősebb elsőkerekes autóra, ami egy 2000cm-is Opel Corsa volt. Eleinte kicsit furcsa volt a hátsókerekes autó után,de próbáltam kitanulni, hogy is lehetne igazán gyorsan autózni vele.
Úgy érzed eljött az idő egy nagyobb megméretetésre? Sokan lehet, hogy azt gondolják mit akar 18 évesen ez a ”gyerek” egy misubishivel, de én úgy gondolom próbáltuk én és az egész csapat az eddigi pályafutásomat úgy felépíteni,hogy végigmenni a ranglétrán. Azt mondhatom sikerült elég hamar elkezdenem a versenyzést, hiszen 14 évesen már egy sperdifis ladával mentem, 16 évesen pedig egy 140 lóerős elsőkerekes autót terelgettem szlalom és sprintversenyeken.
Aztán jött a 18. szülinapom, nagy meglepetésemre a csapatom és a szponzoraim segítségével az eddigi hátsó és elsőkerekes múltamat egy autóra ötvözték és béreltek nekem az I PM. Peugeot Vác rallyra egy Evo VI-os Mitsubishit. Innentől kezdve megfogalmazódott bennem egy nagyobb kategóriába való váltás és így a rali túra bajnokságra esett a választásunk.
Mi a cél az Eger rally-n? Elsősorban a biztos célba érkezésre törekszünk, mindennemű kockáztatás és bevállalás nélkül, mivel a Pintér Laciéktól kapott A8-as Mitsubishivel fogok rajthoz állni.
Az autó a télen egy teljes nagyfelújításon esett át amiben mi is kivettük a részünket,így reméljük műszaki problémamentes lesz a napunk. Az első szervízparkban már látni fogjuk, hogy mennyire tudom megközelíteni a már régebben menő versenytársaimat.