...újra éreztem, hogy élek...
Czene Maci Zoli és a Budatech Motorsport
2009-05-05
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
783973250
Napi oldal:
131175
Jelenleg:
2036
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Czene "Maci" Zoltán egyike az ős-rali-túrásoknak. Csapatukat tavaly nagyon megrázta társuk és barátjuk, Gál "Öcsi" József halála. A padlón voltak, de talpra álltak. 2009-re új támogatójuk lett, és egyelőre három versenyautóval versenyeznek - amiből kettő már Ózdon is indult. Macival nosztalgiáztunk, és belekukkantottunk a jövőbe.

- Hogy kezdtetek versenyezni, hogy alakult meg a csapatotok?
- Már a 90-es évek elején jártunk túra-versenyekre. Akkoriban nem volt még ugye Internet, meg mobiltelefon - levélben kaptunk értesítést, vagy szájról-szájra terjedt, hogy hétvégén verseny lesz. Ezeken a régi, legendás versenyeken kötöttünk barátságot például Mészáros Ivánnal. Egyszer egy edzés után a tábortűznél szalonnát sütögettünk és bort iszogattunk - most már nincs sajnos ilyen. De akkor vetődött fel a csapatban - ott ült Iván, a rendezők, a versenyzők -, hogy milyen jó kis versenyek ezek, és milyen jó lenne keretbe foglalni őket. Akkor vállalta fel Iván, hogy összefogja, és a következő évben megrendezte az első országos bajnokságot. Akkor négy verseny számított bele a bajnokságba, köztük a mezőtúri futamok is, amik nagyon jók voltak, mert adtak diszkó-belépőt is a nevezéshez, meg pezsgőt - ez utóbbitól mondjuk másnap néha eléggé sajgott a fejünk... :) De mi azokon már részt vettünk, sőt, bajnoki címet is szereztünk.
Teltek-múltak az évek, Iván egyre jobb és színvonalasabb bajnokságot szervezett, mi meg gyűjtöttük a pontokat és a bajnoki címeket… :) Akkoriban az egész csapat A-s és N-es Trabival versenyzett. Akkor ismerkedtünk meg Gál Öcsiékkel, és akkor alakítottuk meg az első csapatunkat, ami az Alfa és LBT ASE névre hallgatott akkoriban. Ez egy baráti társaság volt, amit csapatba foglaltunk.

- Kik voltak a csapatban?
- Nálunk kezdte a pályafutását például Diebel Andris, aki később Borsi Gergő oldalán az első osztályban bajnokságot nyert, nagyon sokat segítettünk Sánta Petinek, aki másodosztályban volt bajnok egy A-s Trabival. Akkoriban alakult ki nagyon jó barátság Kőváry Barnával és Szentiványi Szabival, aki most is a csapatunknál van - ő süti a húst, és nagyon jól nyomja ezt a kérdést…:) Ők mindketten Trabiztak, mi segítettünk nekik, és együtt ki tudtunk jutni EB-kre, és pontokat is hoztunk haza. De Lovász Pali is nálunk kezdte a versenyzést egy A-s kocka Zsigulival.
2008 volt a mélypontunk, amikor elvesztettük Gál Öcsit. Gondolkodtam, hogy beszéljünk-e egyáltalán erről, de mindenképpen szeretnék, mert nagyon hálás vagyok mindenkinek, versenyzőknek, rendezőknek, régi barátoknak, ismerősöknek és ismeretleneknek egyaránt, akik erkölcsileg és anyagilag is segítették Öcsi családját, és bennünk is tartották a lelket. Tavaly még az is felmerült, hogy megszüntetjük a csapatot, lévén a főtámogatónk is megszűnt… De végülis  úgy alakult, hogy tovább tudjuk csinálni. Ebben nagyon nagy segítséget nyújtott a Budatech Kft. vezetői, Horváth István és Kiss Tamás. Így jött a folytatás lehetősége, és így alakult a csapatunk át Budatech Motorsport Egyesületté.

- Hányan vagytok most a csapatban?
- Most úgy néz ki, hogy több bajnokságban fogunk menni. Az úgymond zászlóshajó a Kató Józsi és Vincze Pisti által irányított Evo VI.-os Mitsubishi. Ők majd párhuzamosan mennek Rallye2-ben és RTE-ben. Az autó teljes felújításon esett át a tél folyamán. Új lábai vannak, Havassy Peti csinált bele egy új motort. Nagy Gergő és Sersli Sanyika N1-ben egy kocka Suzuki GTi-vel szintén a túrában mennek. Ez a kocsi is teljesen újjá lett építve, de az új futóműre várunk még. És rajthoz állok én is, régi barátommal, navigátorommal, Jánosi Jenővel megyünk majd a régi, a 2002 óta jól bevált Vauxhall Astrával - úgyszintén RTE-ben.  Vannak még amatőr versenyzőink, akik meghívásos versenyeken mennek Trabival: Somogyi Zoltán és Pálos Norbert. Mindkettőjük autója A-s és ezzel riogatják a nézőket különböző amatőr versenyeken. Ők régen túráztak, de most erre van keretük és kedvük. És még egy dolog: a tél folyamán vásároltunk közösen egy Opel Kadett edzőautót, és ezzel amatőr, murvafutamokra szoktunk eljárni - szórakozásnak, edzésnek tökéletes. De képzeld, idén úgy néz ki, hogy kapunk egy lehetőséget egy francia futamra. Ez a dolog még nagyon képlékeny, de nagyon szeretnénk, ha összejönne. Júliusban Burgundi környékén lesz egy verseny, a Rallye International de Bourgogne, ahová egy ismerősön keresztül kaptunk a rendezőktől meghívást. Még folynak a tárgyalások a rendezőkkel és a támogatókkal.

- Az is felmerült, hogy abbahagyjátok - mikor éreztétek, hogy a csapat képes talpra állni?
- Az első pár hónap nagyon nehéz volt. Korábban ilyenben nem volt részünk... Nagyon sokan felhívtak, e-mailt küldtek, versenytársak, szurkolók, fórumokra írtak, pénzt gyűjtöttek a családnak - hihetetlen mennyien, és nagyon-nagyon hálásak vagyunk nekik. A csapatunk akkor egyébként sem állt túl jól anyagilag: pont előtte való napon beszélgettünk Öcsivel, hogy hogyan tovább, mert a működésünk csak fél évre volt biztosított. Ketten vezettük a csapatot: ő intézte a szponzorokat, én a versenyzőkkel tartottam a kapcsolatot. Utána minden a nyakamba szakadt, és hirtelen nagyon soknak tűnt... De eltelt fél év, és olyan visszajelzéseket kaptunk, meg belül is azt éreztük, hogy nem szabad abbahagynunk - és megmondom őszintén talán nem is tudnánk. Az egész csapatnak, minden barátomnak ez tölti ki az életét: versenyre megyünk, versenyzünk, együtt vagyunk, és jól érezzük magunkat. Ez kicsit nehézkes volt: az év közepe felé ilyen úgymond terápiás versenyekre, "csapatépítő tréningekre" mentünk, és én azt mondom, hogy ehhez kellett ez az egy év, hogy feldolgozzuk a történteket. Év végén Kató Józsiék már visszakapták az autót, újjáépítették és mentek vele egyet - gondolom, tudod, hogy történt, ami történt: ha egy hollywoodi forgatókönyvíró írja meg, azt mondjuk rá sci-fi... Annyira szürreális, hogy bár nem hiszek ezekben a dolgokban, de lehet, hogy ez volt megírva... Nehéz volt talpra állni, de úgy érzem, jó úton vagyunk. Az azonban biztos, hogy mély nyomokat hagyott bennünk, és ez örökre így is marad. És a mai napig a versenyeken, és szinte nap, mint nap emlegetjük Gál Öcsit, az Elnök Urat, hogy ezt vagy azt neki látnia kéne, vagy itt kéne lennie... Ez nem fog elmúlni. De felkészültünk arra, hogy tovább tudjuk csinálni.

- Az új támogató tisztában van azzal, hogy ti a ralit leginkább hangulatában szeretnétek megragadni - azzal együtt, hogy az eredményeitek sem mellékesek?
- Igen, ők mindenféleképpen azért álltak mellénk, erről sokat beszélgettünk, hogy mennyire elszaladt ez a világ. Mi sosem voltunk egy gazdag csapat, és az eredményeinket nagyrészt az ügyességünknek köszönhettük. Régebben persze ez könnyebben működött, mert mindenki Y-Stomil-lal ment, nem volt ennyi pénz, nem voltak elérhető technikák, és a versenyautók sokkal közelebb álltak egymáshoz technikailag - az eredményt is könnyebb volt felmutatni. Manapság már ebben a sportban is olyan technikai fejlődés ment végbe, hogy ahhoz, hogy eredményt tudj felmutatni, a szerencsén és a tudáson kívül komoly anyagi háttérre is szükség van. Mi már az RTE megalakulása előtt ott voltunk, és mindig mondhatjuk, hogy válogatott volt a csaptunk, mert mióta versenyzünk, egyetlen autónkat sem zárták ki soha egy versenyből sem, vagy nem akadt fönt technikai ellenőrzésen - erre mindig kínosan ügyeltünk, hogy nehogy ilyen előfordulhasson, és tisztán játsszunk. Nem akartunk görcsösen, izzadtságszagúan hajtani az eredményt, és elveszteni az élvezetét ennek a gyönyörű sportnak. Ez a mentalitás nagyon megtetszett a Budatech vezetőinek, és ezért álltak igazából mellénk. Úgy gondolták, hogy ez az ő "imidzsükbe" is beleillik, így méltóan képviselhetjük a cégüket.

- Most te lettél a csapat vezetője?
- Mondhatjuk, hogy igen, de még jobb, hogy az Egyesület versenyzője vagyok, hiszen mikor versenyzünk, akkor a csapatvezetői teendőket Szentiványi Szabi látja el, akinek nagyon sokat köszönhetünk. Amikor nem versenyzek, akkor én viszem ezt a részét a dolognak. De szeretnék minél többet versenyezni, hogy a Szabinak minél több munkát adhassunk - ő süti a legjobb húsokat...:)

- Hogy sikerült az első, ózdi futamotok?
- Viszonylag jól. Három párosunkból ketten tudtunk ott lenni, mert Nagy Gergőéknek nem készült el az autójuk - ők ezt a versenyt minuszolták. Kató Józsiék Egerben a második gyorson dobtak egy tetőt, úgyhogy itt még nyalogatták a sebeiket - de ennek ellenére az abszolút 8. és a kategória 4. helyén végeztek. Nagyon fáradtak voltak, mert egész héten nem aludtak, hogy elkészüljenek egy hét alatt a kocsival - kicsit megszeppenve vágtak bele az ózdi futamba, de napközben magukra találtak: egész jó időket autóztak. De volt technikai problémájuk, az utolsó két gyorson a váltójuk rakoncátlankodott, de szerencsére nem okozott akkora problémát. Még ismerkednek a kocsival, hiszen a Lada VFTS után nekik ez még nagyon új, de igyekeznek követni az autó tudását.
Mi pedig elővettük az öreg Vauxhallt, leporoltuk, és ahogy tudtunk, futottunk vele. Az első két gyorson csak a hangosítással volt bajunk, utána fék kísértett minket - annyira sokat tudtunk tesztelni a télen, hogy a versenyen kellett összekopniuk a féktárcsáknak...:). A harmadikon mintegy három és fél percet töltöttünk árokban, végül a nézők és a navigátorom segítségével tudtunk kiszabadulni - de a negyediken elszakadt a szervószíjuk, mert valószínűleg bekerült valami gally, vagy fél erdő a motortérbe...:). Ezután már mi is iszonyú fáradtak voltunk, de a fiúk összepofozták az autót a szervizben. A végén már az esélytelenek nyugalmával végigautóztuk a maradékot - és még egy kategória 3. hely is az ölünkbe hullott, úgyhogy nagyon boldogan értünk haza Ózdról. A hangulat iszonyú jó volt egész hétvégén: egy év után újra éreztem, hogy élek. És ez már nagyon hiányzott.

Köszönjük a támogatóinknak, a Budatech kft-nek és a Diósi Mérnöki Tervező Irodának az együttműködésüket!

Partnereink: Auto-6 kft, Evo III Bt, BASF lackfabrik, Friedrich Kft,
                  Realcar modells, Trabant-Wartburg Klub, Trio Kft,
                  Pingi, Luxi, Kőnig Pince, Igor Bacigal,

Ez a hír most jelenik meg 7186. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k