KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
...újra éreztem, hogy élek...
Czene Maci Zoli és a Budatech Motorsport
2009-05-05
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
685721882
Napi oldal:
281922
Jelenleg:
1417
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Czene "Maci" Zoltán egyike az ős-rali-túrásoknak. Csapatukat tavaly nagyon megrázta társuk és barátjuk, Gál "Öcsi" József halála. A padlón voltak, de talpra álltak. 2009-re új támogatójuk lett, és egyelőre három versenyautóval versenyeznek - amiből kettő már Ózdon is indult. Macival nosztalgiáztunk, és belekukkantottunk a jövőbe.

- Hogy kezdtetek versenyezni, hogy alakult meg a csapatotok?
- Már a 90-es évek elején jártunk túra-versenyekre. Akkoriban nem volt még ugye Internet, meg mobiltelefon - levélben kaptunk értesítést, vagy szájról-szájra terjedt, hogy hétvégén verseny lesz. Ezeken a régi, legendás versenyeken kötöttünk barátságot például Mészáros Ivánnal. Egyszer egy edzés után a tábortűznél szalonnát sütögettünk és bort iszogattunk - most már nincs sajnos ilyen. De akkor vetődött fel a csapatban - ott ült Iván, a rendezők, a versenyzők -, hogy milyen jó kis versenyek ezek, és milyen jó lenne keretbe foglalni őket. Akkor vállalta fel Iván, hogy összefogja, és a következő évben megrendezte az első országos bajnokságot. Akkor négy verseny számított bele a bajnokságba, köztük a mezőtúri futamok is, amik nagyon jók voltak, mert adtak diszkó-belépőt is a nevezéshez, meg pezsgőt - ez utóbbitól mondjuk másnap néha eléggé sajgott a fejünk... :) De mi azokon már részt vettünk, sőt, bajnoki címet is szereztünk.
Teltek-múltak az évek, Iván egyre jobb és színvonalasabb bajnokságot szervezett, mi meg gyűjtöttük a pontokat és a bajnoki címeket… :) Akkoriban az egész csapat A-s és N-es Trabival versenyzett. Akkor ismerkedtünk meg Gál Öcsiékkel, és akkor alakítottuk meg az első csapatunkat, ami az Alfa és LBT ASE névre hallgatott akkoriban. Ez egy baráti társaság volt, amit csapatba foglaltunk.

- Kik voltak a csapatban?
- Nálunk kezdte a pályafutását például Diebel Andris, aki később Borsi Gergő oldalán az első osztályban bajnokságot nyert, nagyon sokat segítettünk Sánta Petinek, aki másodosztályban volt bajnok egy A-s Trabival. Akkoriban alakult ki nagyon jó barátság Kőváry Barnával és Szentiványi Szabival, aki most is a csapatunknál van - ő süti a húst, és nagyon jól nyomja ezt a kérdést…:) Ők mindketten Trabiztak, mi segítettünk nekik, és együtt ki tudtunk jutni EB-kre, és pontokat is hoztunk haza. De Lovász Pali is nálunk kezdte a versenyzést egy A-s kocka Zsigulival.
2008 volt a mélypontunk, amikor elvesztettük Gál Öcsit. Gondolkodtam, hogy beszéljünk-e egyáltalán erről, de mindenképpen szeretnék, mert nagyon hálás vagyok mindenkinek, versenyzőknek, rendezőknek, régi barátoknak, ismerősöknek és ismeretleneknek egyaránt, akik erkölcsileg és anyagilag is segítették Öcsi családját, és bennünk is tartották a lelket. Tavaly még az is felmerült, hogy megszüntetjük a csapatot, lévén a főtámogatónk is megszűnt… De végülis  úgy alakult, hogy tovább tudjuk csinálni. Ebben nagyon nagy segítséget nyújtott a Budatech Kft. vezetői, Horváth István és Kiss Tamás. Így jött a folytatás lehetősége, és így alakult a csapatunk át Budatech Motorsport Egyesületté.

- Hányan vagytok most a csapatban?
- Most úgy néz ki, hogy több bajnokságban fogunk menni. Az úgymond zászlóshajó a Kató Józsi és Vincze Pisti által irányított Evo VI.-os Mitsubishi. Ők majd párhuzamosan mennek Rallye2-ben és RTE-ben. Az autó teljes felújításon esett át a tél folyamán. Új lábai vannak, Havassy Peti csinált bele egy új motort. Nagy Gergő és Sersli Sanyika N1-ben egy kocka Suzuki GTi-vel szintén a túrában mennek. Ez a kocsi is teljesen újjá lett építve, de az új futóműre várunk még. És rajthoz állok én is, régi barátommal, navigátorommal, Jánosi Jenővel megyünk majd a régi, a 2002 óta jól bevált Vauxhall Astrával - úgyszintén RTE-ben.  Vannak még amatőr versenyzőink, akik meghívásos versenyeken mennek Trabival: Somogyi Zoltán és Pálos Norbert. Mindkettőjük autója A-s és ezzel riogatják a nézőket különböző amatőr versenyeken. Ők régen túráztak, de most erre van keretük és kedvük. És még egy dolog: a tél folyamán vásároltunk közösen egy Opel Kadett edzőautót, és ezzel amatőr, murvafutamokra szoktunk eljárni - szórakozásnak, edzésnek tökéletes. De képzeld, idén úgy néz ki, hogy kapunk egy lehetőséget egy francia futamra. Ez a dolog még nagyon képlékeny, de nagyon szeretnénk, ha összejönne. Júliusban Burgundi környékén lesz egy verseny, a Rallye International de Bourgogne, ahová egy ismerősön keresztül kaptunk a rendezőktől meghívást. Még folynak a tárgyalások a rendezőkkel és a támogatókkal.

- Az is felmerült, hogy abbahagyjátok - mikor éreztétek, hogy a csapat képes talpra állni?
- Az első pár hónap nagyon nehéz volt. Korábban ilyenben nem volt részünk... Nagyon sokan felhívtak, e-mailt küldtek, versenytársak, szurkolók, fórumokra írtak, pénzt gyűjtöttek a családnak - hihetetlen mennyien, és nagyon-nagyon hálásak vagyunk nekik. A csapatunk akkor egyébként sem állt túl jól anyagilag: pont előtte való napon beszélgettünk Öcsivel, hogy hogyan tovább, mert a működésünk csak fél évre volt biztosított. Ketten vezettük a csapatot: ő intézte a szponzorokat, én a versenyzőkkel tartottam a kapcsolatot. Utána minden a nyakamba szakadt, és hirtelen nagyon soknak tűnt... De eltelt fél év, és olyan visszajelzéseket kaptunk, meg belül is azt éreztük, hogy nem szabad abbahagynunk - és megmondom őszintén talán nem is tudnánk. Az egész csapatnak, minden barátomnak ez tölti ki az életét: versenyre megyünk, versenyzünk, együtt vagyunk, és jól érezzük magunkat. Ez kicsit nehézkes volt: az év közepe felé ilyen úgymond terápiás versenyekre, "csapatépítő tréningekre" mentünk, és én azt mondom, hogy ehhez kellett ez az egy év, hogy feldolgozzuk a történteket. Év végén Kató Józsiék már visszakapták az autót, újjáépítették és mentek vele egyet - gondolom, tudod, hogy történt, ami történt: ha egy hollywoodi forgatókönyvíró írja meg, azt mondjuk rá sci-fi... Annyira szürreális, hogy bár nem hiszek ezekben a dolgokban, de lehet, hogy ez volt megírva... Nehéz volt talpra állni, de úgy érzem, jó úton vagyunk. Az azonban biztos, hogy mély nyomokat hagyott bennünk, és ez örökre így is marad. És a mai napig a versenyeken, és szinte nap, mint nap emlegetjük Gál Öcsit, az Elnök Urat, hogy ezt vagy azt neki látnia kéne, vagy itt kéne lennie... Ez nem fog elmúlni. De felkészültünk arra, hogy tovább tudjuk csinálni.

- Az új támogató tisztában van azzal, hogy ti a ralit leginkább hangulatában szeretnétek megragadni - azzal együtt, hogy az eredményeitek sem mellékesek?
- Igen, ők mindenféleképpen azért álltak mellénk, erről sokat beszélgettünk, hogy mennyire elszaladt ez a világ. Mi sosem voltunk egy gazdag csapat, és az eredményeinket nagyrészt az ügyességünknek köszönhettük. Régebben persze ez könnyebben működött, mert mindenki Y-Stomil-lal ment, nem volt ennyi pénz, nem voltak elérhető technikák, és a versenyautók sokkal közelebb álltak egymáshoz technikailag - az eredményt is könnyebb volt felmutatni. Manapság már ebben a sportban is olyan technikai fejlődés ment végbe, hogy ahhoz, hogy eredményt tudj felmutatni, a szerencsén és a tudáson kívül komoly anyagi háttérre is szükség van. Mi már az RTE megalakulása előtt ott voltunk, és mindig mondhatjuk, hogy válogatott volt a csaptunk, mert mióta versenyzünk, egyetlen autónkat sem zárták ki soha egy versenyből sem, vagy nem akadt fönt technikai ellenőrzésen - erre mindig kínosan ügyeltünk, hogy nehogy ilyen előfordulhasson, és tisztán játsszunk. Nem akartunk görcsösen, izzadtságszagúan hajtani az eredményt, és elveszteni az élvezetét ennek a gyönyörű sportnak. Ez a mentalitás nagyon megtetszett a Budatech vezetőinek, és ezért álltak igazából mellénk. Úgy gondolták, hogy ez az ő "imidzsükbe" is beleillik, így méltóan képviselhetjük a cégüket.

- Most te lettél a csapat vezetője?
- Mondhatjuk, hogy igen, de még jobb, hogy az Egyesület versenyzője vagyok, hiszen mikor versenyzünk, akkor a csapatvezetői teendőket Szentiványi Szabi látja el, akinek nagyon sokat köszönhetünk. Amikor nem versenyzek, akkor én viszem ezt a részét a dolognak. De szeretnék minél többet versenyezni, hogy a Szabinak minél több munkát adhassunk - ő süti a legjobb húsokat...:)

- Hogy sikerült az első, ózdi futamotok?
- Viszonylag jól. Három párosunkból ketten tudtunk ott lenni, mert Nagy Gergőéknek nem készült el az autójuk - ők ezt a versenyt minuszolták. Kató Józsiék Egerben a második gyorson dobtak egy tetőt, úgyhogy itt még nyalogatták a sebeiket - de ennek ellenére az abszolút 8. és a kategória 4. helyén végeztek. Nagyon fáradtak voltak, mert egész héten nem aludtak, hogy elkészüljenek egy hét alatt a kocsival - kicsit megszeppenve vágtak bele az ózdi futamba, de napközben magukra találtak: egész jó időket autóztak. De volt technikai problémájuk, az utolsó két gyorson a váltójuk rakoncátlankodott, de szerencsére nem okozott akkora problémát. Még ismerkednek a kocsival, hiszen a Lada VFTS után nekik ez még nagyon új, de igyekeznek követni az autó tudását.
Mi pedig elővettük az öreg Vauxhallt, leporoltuk, és ahogy tudtunk, futottunk vele. Az első két gyorson csak a hangosítással volt bajunk, utána fék kísértett minket - annyira sokat tudtunk tesztelni a télen, hogy a versenyen kellett összekopniuk a féktárcsáknak...:). A harmadikon mintegy három és fél percet töltöttünk árokban, végül a nézők és a navigátorom segítségével tudtunk kiszabadulni - de a negyediken elszakadt a szervószíjuk, mert valószínűleg bekerült valami gally, vagy fél erdő a motortérbe...:). Ezután már mi is iszonyú fáradtak voltunk, de a fiúk összepofozták az autót a szervizben. A végén már az esélytelenek nyugalmával végigautóztuk a maradékot - és még egy kategória 3. hely is az ölünkbe hullott, úgyhogy nagyon boldogan értünk haza Ózdról. A hangulat iszonyú jó volt egész hétvégén: egy év után újra éreztem, hogy élek. És ez már nagyon hiányzott.

Köszönjük a támogatóinknak, a Budatech kft-nek és a Diósi Mérnöki Tervező Irodának az együttműködésüket!

Partnereink: Auto-6 kft, Evo III Bt, BASF lackfabrik, Friedrich Kft,
                  Realcar modells, Trabant-Wartburg Klub, Trio Kft,
                  Pingi, Luxi, Kőnig Pince, Igor Bacigal,

Ez a hír most jelenik meg 6952. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k