Újra pörög a hátsó kerék...
Bútor Robi Miskolcra készül
2009-04-24
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
686830792
Napi oldal:
161030
Jelenleg:
2268
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Bútor Robit Egerben a második gyors után kényszerpihenőre vitte a VFTS. A hétvégén, Miskolcon újra láthatjuk őket előfutóként, kivételesen DuEnnel kiegészülve: Vili igazoltan lesz távol. A pályabejáráson már túl vannak, de a 16. Alfa-Ker Miskolc Rally-n kívül az idei év tervei is szóba kerültek...

- Milyenek a Miskolc környéki pályák?
- Nagyon jó minőségűnek láttuk őket - ezen a versenyen DuEnnel indulok majd, mint sztárnavigátorral...:) Vili barátomnak ballag az egyik fia, és azon mindenképpen szeretett volna részt venni - mivel az előfutásnak nincs nagyon tétje, így szerintem ennek nem volt akadálya - így került DuEn szóba, már együtt is jártuk be a pályákat. Nagyon egyszerűek a gyorsaságik - egyik nap egyik irányban, másik nap a másikban, amit egy picikét lájtosnak érzek -, a tavalyi-tavalyelőtti itinereket megkaptuk Vilitől, azért kicsit át kellett dolgoznunk, mert egy minimális gödrösödés tapasztalható a szakaszokon, de alapvetően tényleg jók a pályák.

- Ha DuEn a "sztárnavigátor", rád hatványozottan mondhatjuk, hogy sztárpilóta, viszont még sosem ültetek egymás mellett. Hogy tűnik: milyen hétvégétek lesz?
- Korábban nem nagyon volt ilyenre példa, mert Vilivel a magyar bajnokság elmúlt hét évében mindig együtt versenyeztünk, sosem kellett Őt helyettesíteni: mindig itt volt, és mindig tökéletesen végezte a dolgát; az utolsó évben külföldön pedig Tóth Imivel mentünk. Imit sem volt nehéz megszokni, mert azt gondolom, hogy egyike a legjobb magyar navigátoroknak. Mindkettőjükkel nagyon könnyű volt együtt dolgozni. DuEn ellenben nem egy gyakorlott navigátor, ennek ellenére pillanatok alatt belerázódott az itinerbe, a visszamondásba, sőt még az írásba is. Nem volt bonyolult a feladata, ennek ellenére, nagyon rugalmasnak bizonyult, és nagyon gyorsan segített feldolgozni a pályákat. Nagyon ügyes...
(és az előfutóknak nem kell megállni a gumijelölésnél... - a szerk.)

- Ezek szerint, ha bármi történik vele, navigátorként van még jövője? :)
- Mindenképp - bár megélni nem nagyon lehetne ebből...:) Az mindenesetre látszik, és érződik, hogy az élete ez a sport. Jókedvű és akarja csinálni - nagyon jól éreztem magam vele a pályabejárás alatt, de ez nem lepett meg: ilyennek ismertem meg korábban is.

- Gondolom a cél továbbra is a nézők szórakoztatása, ami az előző, egri futamon nem sikerült a verseny teljes hosszán... Hogy áll most az autó?
- Igen, a nézők a legfontosabbak most is, mint eddig - ezért választottuk az előfutást. De persze mi is szeretnénk jól érezni magunkat - egyik sem sikerült Egerben sajnos. Nagyon kevés versenykilométert tudtunk ott menni, így a szórakoztatás és a szórakozás is elég kurtára sikerült... Bízom benne, hogy az ottani hibákat ki tudtuk küszöbölni, és Miskolcon végig tudunk majd menni. De azért a VFTS-ről tudni kell - és már én is szembesültem vele - hogy nem a világ legmegbízhatóbb autója. Akármennyire fel van készítve, és nincs kispórolva belőle sem az új alkatrész, sem a munkaóra, sem a pénz, akkor is tud meglepetéseket okozni az embernek. Úgyhogy egyelőre egy picit pesszimista vagyok, de remélem, Miskolc után azt tudom majd mondani, hogy az egri hiba csak véletlen volt, egyébként tökéletesen működik az autó, és el tudjuk érni vele a célunkat.

- Az idén megjelent, korábbi interjúidban mindig azt mondtad, tervezel még versenyezni, csak össze kell állni a háttérnek. Ahogy telnek a hónapok, okkal gondolhatom, hogy haladnak a dolgaid: hogy áll most a versenyzésed? Elképzelhető, hogy idén már versenyezni is fogsz?
- Úgy gondolom, hogy igen. Előreláthatólag szeretnék menni egy aszfaltos és egy murvás futamot egy N-es autóval: Pécset és a Veszprémet néztem ki magamnak. Két dolgot szeretnék kipróbálni: magát az N-es autót, hogy mennyire tudunk eredményesek lenni vele, és azt, hogy van-e reális esélyünk jó eredményre a jövő évi bajnokságban. Sok részletet nem szeretnék, és igazából nem is tudok mondani, mert még csak tárgyalásban vagyunk egy autó bérlésére. Még vannak kérdőjelek, elsősorban pénzügyi vonalon, másrészt pedig, hogy egyáltalán érdemes-e mennünk két versenyt még ebben az évben. De szerintem meg kellene nézni, hogy hová tudunk beférni így elsőre - elég sok N-es autó van, és azért csak kíváncsi vagyok... Ha ezt már láttuk, az a jövő évi terveinket is befolyásolja majd. Nagyon kevés kilométert mentem N-es autóval, és abból túl sok konzekvenciát nem tudok levonni, hogy milyen lenne élesben és folyamatosan.
És a másik fő kérdés, hogy lesz-e jövőre WRC, vagy nem, mert ebben a kétbajnokságos rendszerben nem hiszek. Nem hiszem, hogy ettől az abszolút magyar bajnok az N-es autó lesz: lehet, hogy papíron igen, de sem médiában, sem az emberek szemében biztos, hogy nem. Ez csak egy vészprogram az MNASZ részéről, de bízom benne, hogy hamarosan kitisztul, hogy mi lesz jövőre a WRC-kkel, és lehet-e N4-es autóval ténylegesen abszolút magyar bajnok valaki. Ha igen, akkor az biztos, hogy meggyorsítaná az ilyen irányú tárgyalásainkat, és biztos, hogy fontosabbá tudja tenni számunkra, hogy elinduljunk azon az idei két versenyen.

- Az N csoport a jövő?
- Alapesetben már idén is csak N-es autóknak kellett volna kiírni a bajnokságot. Ehelyett most lett egy átmeneti megoldás, ami nem változtatott azon, hogy továbbra is a WRC-k mennek elől, és a WRC nyeri a versenyt. Én igazából akkor szeretnék ebbe pénzt tenni, és akkor szeretnék ezzel többet foglalkozni, ha végre eldőlne, hogy N-es autóval megy mindenki, és N-es autóból kerül ki a magyar bajnok.
Szerintem úgy sokkal egyenrangúbb lenne a küzdelem - én ebben a közdelemben szeretnék részt venni. A WRC-kkel nem tudjuk felvenni a harcot, sem anyagilag nem tudom előteremteni az azzal való versenyzést, és az pedig, hogy hatodik - nyolcadik helyen menjek, az nem nagyon érdekel...

 

Frissült Robi honlapja, mindenkit szeretettel vár a neten is!www.butorrobi.hu

Ez a hír most jelenik meg 6064. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k