
Tizenkét autó állt rajthoz a Peugeot Rally Cup Hungary keretein belül a HUMDA Országos Rally Bajnokság második futamán. Technikás és tempós szakaszok várták a Salgó Rally indulóit, sajnos sokan nem is tudták befejezni a versenyt, volt pár trükkös kanyar, ami kifogott néhány egységen. A céldobogón a Határ Attila – Éhn Dániel kettős örülhetett a sikernek, amit nem csak a magabiztos Peugeot Kupa győzelem hozott, hanem a szenzációs abszolút 9. helyezés is megkoronázott.
A szezonnyitó murvás megmérettetésen még mindenki tapogatózott, sokan első versenyüket teljesítették a Peugeot 208 Rally4 versenyautójukkal és sok párosnak a murvás futam is újdonság volt. A második verseny, a Salgó Rally különböző pályáival nehezítette meg a versenyzők dolgát. Nehéz volt a gumiválasztás, nehéz volt az ideális futóműbeállítás, hiszen teljesen más karakterisztikájú szakaszok váltogatták egymást, ráadásul még az időjárás is próbálta megtréfálni az indulókat.

A PIRELLI mérnökei és ifjabb Tóth János is folyamatosan figyelték az időjárás-jelentéseket és a lehető legideálisabb összetételt próbálták javasolni a Kupasorozatban szereplőknek.
A második szakasz célkanyarjának felolvadó aszfaltja három Peugeot-t is az árokba parancsolt. Sajnos sem az ifj.Kanyik Antal – Tímár Tamás, sem a Trencsényi Vince – Patkó Gábor egység nem tudta folytatni a versenyt. Viszlóéknak annyiban volt szerencséjük, hogy ugyan ők is kiálltak, de a szerviz másnapra újjáépítette az összetört autójukat és a SuperRally szabályoknak megfelelően tudták másnap folytatni a versenyt és ha időbüntetéssel is értek célba, de pár pontot így is tudtak szerezni. A kazári szakaszon korlát alá csúszó Tóth János – Szegő János kettős autója is annyira megsérült, hogy ők is feladták a versenyt.

A második nap sem múlt el izgalmak nélkül. Az első ceredi gyorsasági szakaszon kellett feladnia a küzdelmet a Nagy Mátyás – Németh 16V Péter, valamint a Dominik GT – Bán Viktor egységeknek is. Mindkét autó nagyobb tempóval találkozott a szalagkorláttal. Szerencsére a két nap folyamán egyik balesetben sem történt személyi sérülés, a Peugeot 208 Rally4 versenyautók jól vizsgáztak a biztonság terén is.

A helyi menő, a Peugeot-s családban felnövő Határ Attila - akinek a szülői háza az egyik gyorsasági közepén található – már az első szakasztól kezdve az élre állt és meggyőző versenyzéssel több, mint két perc előnnyel megnyerte hazai versenyét.

„Nem is mertem ilyenről álmodni gyerekkoromban…” – mondta boldogan a céldobogónál Ati. „Abszolút kilencedik helyen végezni egy Salgó Rally-n… Minden szempontból tökéletes hétvége volt! Pályafutásom legjobb menése volt, a legjobb formánkat adtuk (Éhn) Danival. Próbáltunk egy biztos tempót autózni végig, nem kiengedni, de nem is görcsösen menni.
Biztos vagyok benne, hogy nem lesznek ekkora különbségek a versenyeken, de jó érzés most ez. Mindenképp ad egy magabiztosságot, amire már régóta vágyom.”

Határék előnye több, mint két perc volt az üldözőkkel szemben, de jelzi a csatákat, hogy a második-harmadik helyezett között mindössze másfél másodperc volt a különbség. Bertáék revansot vettek Bertalanékon, ugyanis az évadnyitón is hasonlóan kis különbséggel, akkor négy másodperccel, de ők végeztek az ifjú tehetség mögött.
„Jól elfáradtunk, hosszú verseny volt. Ati gyors lesz Pécsen is. Másodikak lettünk, örülünk. Megküzdöttünk érte.” – nyilatkozta az eddigi mindkét futamon a dobogó második helyén álló Berta László – Császár László kettős pilótája.

Bertalan Mártonék lecsúsztak a dobogó második helyéről, de így is vezetik a Peugeot Kupa ponttáblázatát. „Boldogabbak lettünk volna egy második hellyel… Volt egy technikai hibánk és meg is forogtunk… Ez ebben a bajnokságban nem fér bele. Hosszú még az év…”

A Kupasorozat egyetlen női versenyzője, Vogel Adrien és navigátora, Maricsek Miklós méltán lehet büszke a teljesítményükre. A Kupa negyedik helyén értek célba és ami talán még nagyobb fegyvertény: ők nyerték az egyetlen szakaszt, amit nem a győztes páros teljesített a leggyorsabban. Adriék esőben nem csak a Peugeot Kupában, de a teljes ORB 2WD értékelésben is szakaszgyőzelmet szereztek a kazári gyorsaságin, ami mindenképp elismerésre méltó teljesítmény!
Németh 8V Péter Späth Szabolcssal végzett az ötödik helyen, az újonc Tóth-Gili Tamás – Molnár Mózes kettős az hatodikon és a SuperRallyval újrainduló Viszló Csaba – Szegedi Máté egység a hetedik helyen fejezte be a Salgó Rally-t.

Sok idejük nincs pihenni a versenyzőknek, hiszen június 22-24 között rendezik meg a patinás pécsi versenyt, az 56. Mecsek Rallye-t, ami – ahogy idén minden futam – szintén résza a Peugeot Rally Cup Hungary értékelésének.
>> a Peugeot Kupa Salgó Rally eredményei <<
Peugeot 208 Rally4 Kupa nem hivatalos állása két futam után :
1. Bertalan Márton Paizs Róbert Horváth Rallye SE. 20p
2. Határ Attila Éhn Dániel Korda Racing Kft. 19p
3. Berta László Császár László PSZA Motorsport E17p
4. Vogel Adrienn Maricsek Miklós Roger Racing Kft. 9p
5. Viszló Csaba Szegedi Máté Kole Media Center Kft. 9p
6. Trencsényi Vince Patkó Gábor Extrém Sport Team Kft. 8p
7. Németh 8V Péter Späth Szabolcs Horváth Rallye SE. 4p
8. Tóth-Gili Tamás Molnár Mózes Tibor GIL Systems Kft. 3p
9. Dominik GT Bán Viktor GR Motorsport Kft. 2p