|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
Markó Tiborral, az orfűi MARB futam rendezőjével beszéltünk: Szűk két hét múlva kezdődik a szezon Orfűn. Fogy az idő, hogy áll a verseny szénája?
A verseny nőnap alkalmából – eddig egyedüliként - megkapta az ASN engedélyszámát és így most már teljesen hivatalosan a 2016-os év első MARB versenyévé avanzsált. Egyébként rendben vagyunk.
Lassan előnevezési zárlat, az eddig beérkezett nevezések alapján sem a sprintes mezőnyre, sem a licences mezőnyre nem lehet majd panasz.
Bár a nevezések nagy részét az utolsó napokban adják le a versenyzők az már a múlt hét végéig beérkezett nevezésekből jól látható, hogy szép kis tűzijáték várható Orfűn! A több régióban is bajnokokat riogató, elverő élmezőnyünk és a „hazai” kemény mag most is itt lesz és külön öröm, hogy a régiónk számára új, távolabbról érkező, erősen vállalkozó szellemű párosok is jelezték érkezésüket. A licencesek között hasonló a helyzet, hiszen Orfűn indul aktuális Európa bajnokunk és jó néhány magyar bajnok riválisa. Szintén egyedül álló, hogy Orfűn a megszokott és közönség kedvenc sprintes típusok sorát „pár darab” R5-ös és WRC valamint S2000-es egészíti ki. A sprintesek érdeklődése mellet örülök a licencesek aktivitásának is, hiszen csak tovább emelik az orfűi évkezdet színvonalát! Hogy egy volt barátomat idézzem: „Ez pazar lesz!”
Az ám! Ha már itt tartunk: mi az indoka a Teszt Rallye előtti tesztnek? Kissé furán hangzik…
A Teszt Rallye elnevezés akár megtévesztő is lehet, de ez alapvetően és elsősorban a sprintesek versenye (MARB), és nekik kőkemény bajnoki verseny. Az elmúlt 8 évben évről – évre egyre több licences versenyző látott fantáziát az orfűi év kezdetben, így a rendezvényt igyekeztünk olyanná formálni, hogy mind a sprintesek, mind a licences versenyzők számára megfelelő legyen. Az elmúlt években is rendeztünk több kisebb tesztet a verseny előtt, az idén pedig ezt a sok kicsit gyúrtuk össze egy naggyá. A Hankook forgalmazójával, az RTH Versenyabroncs Kft-vel kooperálva a verseny szombati napján kínálunk egy kilométer korlátozás nélküli (a teszt 6 órája alatt mindenki annyit megy, amennyit szeretne) profi tesztet. A teszt akkor ér valamit, ha a versenyző tud viszonytani, látja a változásokat ezért természetesen időmérés is lesz. A teszten bárki részt vehet, akinek a versenyautója rendelkezik rendszámmal és műszakival és aki előzetesen regisztrál a td@versenyabroncs.hu email címen. A részt vevők elég komoly 7végét rakhatnak össze: szombaton teszt – Hankook helyszíni asszisztenciával – és időméréssel, vasárnap pedig verseny. Ja! És a szokásos oktatás – vizsga – gépkönyvezés kombó-ról majdnem megfeledkeztem.
…ahogy azt már megszokhatták a versenyzők a Teszt Rallye-n…
Ezzel a versenyzők dolgát igyekszünk egyszerűsíteni. Idén sem lesz ez másként: pénteken a pécsi ATI-ban oktatás+vizsga, szombaton szintén ugyan ott gépkönyvezés. És tapasztaltam, hogy lelkes követőink is akadnak! :o) …szerencsére ezzel is a versenyzők nyernek!
A verseny programjáról mit érdemes tudnia versenyzőknek, nézőknek?
A részleteket a hivatalos versenykiírás tartalmazza. Nagy vonalakban pénteken oktatás + vizsga (MNASZ licenceseknek), szombaton MNASZ gépkönyvezés, Hankook támogatott teszt, 11:30-tól átvételek Orfűn, este rajtszám osztás, majd vasárnap reggeltől estig verseny – reményeim szerint – erősen jó hangulatban.
Ha jók az infóim, lesz online eredményközlés is…
Bizony, akár csak az elmúlt 3 évben, idén is lesz Rallylive eredményközlés, és versenyzői hangulatjelentés a STOP állomásokról.
További kérés, óhaj, sóhaj, kívánság?
Köztudott, hogy a verseny útvonala érint Natura2000 oltalom alá eső területet is. Idén sem spóroltuk el a terület használatának terheit, hiszen ezzel együtt tudunk igazán élvezetes versenyt kínálni a versenyzőknek. Azonban fontos, hogy a versenyre kilátogató nézők is tiszteljék ezt a lehetőséget és kérem, hogy senki ne felejtse el: „vendégek vagyunk” ezeken a területeken, az erdőkben ezért viselkedjünk is úgy. Amennyiben ebben a kérdésben a nézők is partnerek lesznek, még sokáig élvezhetjük az ilyen és ehhez hasonló lehetőségeket, helyszíneket a hazai autósportban. Rövidebben: Óvd a természetet, védd a ralit!
Meddig nevezhetnek az érdeklődők?
Az előnevezési zárlat 2016. március 9. Majd 2-3 nappal később már látni fogjuk, hogy maradt-e, és ha igen, pontosan mennyi szabad hely, amire még szombaton, az adminisztratív átvételen lehet lecsapni. Addig is: Orfűn találkozunk!
Ott leszek! :)
...én is!
Majdnem elfelejtettem: nem a legszerencsésebb az egy hétvégén 2 versenyes megoldás, de ettől függetlenül minden, a ceredi versenyen rajtolni szándékozó versenyista kollégának „kéz-, és lábtörést”! Ti is vigyázzatok a magatokra!
Ez a hír most jelenik meg 5019. alkalommal
![]() ![]() ![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |