Ülésezik az FIA
szabálymódosítások várhatók
2007-10-23
információ • neomatsek
h i r d e t é s
Összes oldal:
765596637
Napi oldal:
45528
Jelenleg:
1726
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

1995 óta most először várható nagyobb változás a rally világbajnokság technikai szabályaiban. A WRC-éket 2009-től fokozatosan váltanák le az S2000-sek.

"Ez egy nagyon fontos ülés" - hangsúlyozta Jacques Berger, az FIA technikai szakembere. A világszövetség szabályai szerint a nagyobb technikai változásoknál legalább 15 hónappal előtte értesítenie kell a gyártókat. Így a 2009-es módosítások elfogadására már csak az október 24-ei ülésen van lehetőség.
Ha Bergeren és Morrie Chandleren múlna a dolog, akkor a 2009-es szezonban már életbe lépne a Super 2000 Plus névre keresztelt szabálymódosítási tervezet első fázisa. Középtávú cél az, hogy új gyártókat csalogassanak a világbajnokságba, és ennek kulcsa szerintük, hogy ha olcsóbbá és egyszerűbbé válik a technika. Ennek alapjául a mostani S2000-es autókat vennék, melyek a teljesítmény, és a fordulatszám szolid növelése érdekében kapnának egy turbót. Arról, hogy olyan bonyolult elemek, mint mondjuk az elektronika vagy az ALS (Anti-Lag-System) rendszer továbbra is engedélyezve lesznek-e, később fognak dönteni.
Berger nem számít arra, hogy egy az új szabályoknak teljesen mértékben megfelelő autó szerepelni fog az összes futamon. Így a következő szezonban ezek az autók csak tesztelés céljából fognak indulni kiválasztott világbajnoki versenyeken. 2010-ben és 2011-ben pedig fokozatosan elkezdik kivonni a forgalomból a WRC-éket, de az átmeneti időszakban együtt indítják majd őket a S2000-resekkel. 2012-ben pedig már csak egy kategória lesz.
Berger nem szívesen beszél arról, hogy leépítik a WRC-éket, ő inkább összeolvasztásnak nevezi. Még az is lehet, hogy a World Rally Car elnevezést is megtartják. A híresztelések szerint a Fiat már erősen érdeklődik az új kategória iránt, és a Mitsubishi is a visszatérésen gondolkozik, ha az FIA megengedi, hogy az új N csoportos EVO X-es nagyobb szabadságot kapjon. Berger nem tartja kizártnak ezt a lehetőséget sem.
Az, hogy az Agenda 2012 tervezet végül valósággá válik-e, attól is függ, hogy FIA főnök Max Mosley áldását adja-e rá. "Soha nem tudhatod, hogy mi fog történni. Az is lehet, hogy Max Mosley végül úgy dönt, hogy mindenkinek 1,6 literes szívómotorokkal és kétkerék meghajtással kell majd rajthoz állnia" - gúnyolódott az egyik FIA mérnök.
Az október 24-ei ülés nem csak emiatt lesz nagyon fontos. Az FIA a fordított rajtoltatásról is dönteni fog. A világszövetség rally bizottsága még szorosabbá és érdekesebbé szeretné tenni a versenyeket. Szerintük jó ötlet lenne, ha a világbajnokság élén álló páros nem csak a verseny első gyorsán menne elől, hanem az összesen. Az FIA mindössze négy éve döntött úgy, hogy a legjobb 15 szombaton és vasárnap fordított sorrendben álljon rajthoz. Ezzel is a versenyzőket szerették volna motiválni. Régebben előfordult olyan is, hogy az élen álló duó a szombati utolsó gyorson a cél előtt leállította autóját, hogy vasárnap ne kelljen elsőként pályára lépnie, és ezzel a takarító szerepét betöltenie. A szövetség nem fél attól, hogy ehhez hasonló esetek esetleg napjainkban is előfordulhatnának. "Manapság a különbségek a versenyzők között nagyon kicsik, és a rajtpozíció nem sokat számít" - mondta Jacques Berger, aki hangsúlyozta, hogy a gyári csapatok támogatják az ötletet. Hivatalosan csak akkor lép érvénybe a szabálymódosítás, ha a szövetség az október 24-ei ülésén elfogadja.
De nem csak a szabályokkal lesznek elfoglalva a résztvevők, hiszen a 2008-as rally világbajnokság naptára is ekkor kerül véglegesítésre. Az idei újoncok Portugália és Írország nem szerepelnek majd jövőre, a pletykák szerint Jordániának és Ciprusnak vannak a legjobb esélyei, hogy bekerüljenek. Lengyelország már nem tartozik az esélyesek közé, mivel a megfigyelők szerint nem kielégítő az infrastruktúra, másrészt 2007-ben két halottja is volt a versenynek. A dolog pikantériája, hogy a verseny rendezője az egyik FIA biztonsági felelős Jacek Bartos fia volt. Cipruson sincs minden rendben, hiszen két autós szövetségük is van, melyek közül az FIA csak egyet ismer el (Cyprus Automobil Association). A nemrég megrendezett nemzetközi rally futamon az ellenlábas (Cyprus Motorsport Federation) blokádot épített az első gyors elé, és kivágott fákat hordott a második gyors célja elé. Ez sajnos nem vet túl jó fényt Ciprusra. Ezek után akár úgy is dönthet az FIA, hogy senkit sem vesz be, és csak 15 futamból áll majd a világbajnokság.

Forrás: www.rallye-magazin.de

 

Ez a hír most jelenik meg 7140. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k