h i r d e t é s
Összes oldal:
765596637
Napi oldal:
45528
Jelenleg:
1726
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Balassa Balázs |
|
398 |
2. |
Suborits Péter |
|
396 |
3. |
Horváth Levente |
|
380 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
370 |
5. |
Végh Krisz |
|
337 |
6. |
Kasza Kristóf |
|
322 |
7. |
Gách Bence |
|
304 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
301 |
9. |
Somogyi Máté |
|
291 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
109 |
2. |
Kalle Rovanpera |
|
66 |
3. |
Thierry Neuville |
|
59 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
58 |
5. |
Ott Tanak |
|
57 |
6. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
7. |
Takamoto Katsuta |
|
39 |
8. |
Sami Pajari |
|
19 |
9. |
Grégorie Munster |
|
16 |
1. |
Miko Marczyk |
|
44 |
2. |
Mads Ostberg |
|
37 |
3. |
N.Gryazin |
|
34 |
4. |
R.Korhonen |
|
31 |
5. |
Yoann Bonato |
|
26 |
6. |
Andrea Mabellini |
|
24 |
7. |
Jose Suarez |
|
22 |
8. |
Isak Reiersen |
|
19 |
9. |
Német Gábor |
|
17 |
1. |
Német Gábor |
|
66 |
2. |
Tóth Tibor |
|
56,5 |
3. |
Bodolai László |
|
53,5 |
4. |
Ollé Sasa |
|
52 |
5. |
Trencsényi J. |
|
40,5 |
6. |
Turán Frigyes |
|
35 |
7. |
Osváth Péter |
|
33,5 |
8. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
9. |
Kovács Antal |
|
19,5 |
1. |
Hulmann Gábor |
|
55 |
2. |
Bodogán Ferenc |
|
50 |
3. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
4. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
5. |
Hinger Dávid |
|
28 |
6. |
Kronome Ákos |
|
23 |
7. |
Molnár Attila |
|
20 |
8. |
Bencs Zoltán |
|
17 |
9. |
Petróczy Péter |
|
16 |
1. |
Viszló Csaba |
|
31 |
2. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
3. |
Bar Shushan |
|
13 |
4. |
Zagyva Dorka |
|
7 |
5. |
Hibján József |
|
6,5 |
6. |
Tellér Antal |
|
5 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
35 |
2. |
Várnai Dávid |
|
24 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
22 |
4. |
Molnár Zoltán |
|
21 |
5. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
6. |
Huhák Csaba |
|
17 |
7. |
Kóródi Koppány |
|
14 |
8. |
Simon György |
|
11 |
9. |
Borbély Nándor |
|
9 |
1. |
Nagy István |
|
30 |
2. |
Müller Roland |
|
27 |
3. |
Rácz Tibor |
|
25 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
30 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
27 |
3. |
Kulcs Márk |
|
25 |
|
1995 óta most először várható nagyobb változás a rally világbajnokság technikai szabályaiban. A WRC-éket 2009-től fokozatosan váltanák le az S2000-sek.
"Ez egy nagyon fontos ülés" - hangsúlyozta Jacques Berger, az FIA technikai szakembere. A világszövetség szabályai szerint a nagyobb technikai változásoknál legalább 15 hónappal előtte értesítenie kell a gyártókat. Így a 2009-es módosítások elfogadására már csak az október 24-ei ülésen van lehetőség. Ha Bergeren és Morrie Chandleren múlna a dolog, akkor a 2009-es szezonban már életbe lépne a Super 2000 Plus névre keresztelt szabálymódosítási tervezet első fázisa. Középtávú cél az, hogy új gyártókat csalogassanak a világbajnokságba, és ennek kulcsa szerintük, hogy ha olcsóbbá és egyszerűbbé válik a technika. Ennek alapjául a mostani S2000-es autókat vennék, melyek a teljesítmény, és a fordulatszám szolid növelése érdekében kapnának egy turbót. Arról, hogy olyan bonyolult elemek, mint mondjuk az elektronika vagy az ALS (Anti-Lag-System) rendszer továbbra is engedélyezve lesznek-e, később fognak dönteni. Berger nem számít arra, hogy egy az új szabályoknak teljesen mértékben megfelelő autó szerepelni fog az összes futamon. Így a következő szezonban ezek az autók csak tesztelés céljából fognak indulni kiválasztott világbajnoki versenyeken. 2010-ben és 2011-ben pedig fokozatosan elkezdik kivonni a forgalomból a WRC-éket, de az átmeneti időszakban együtt indítják majd őket a S2000-resekkel. 2012-ben pedig már csak egy kategória lesz. Berger nem szívesen beszél arról, hogy leépítik a WRC-éket, ő inkább összeolvasztásnak nevezi. Még az is lehet, hogy a World Rally Car elnevezést is megtartják. A híresztelések szerint a Fiat már erősen érdeklődik az új kategória iránt, és a Mitsubishi is a visszatérésen gondolkozik, ha az FIA megengedi, hogy az új N csoportos EVO X-es nagyobb szabadságot kapjon. Berger nem tartja kizártnak ezt a lehetőséget sem. Az, hogy az Agenda 2012 tervezet végül valósággá válik-e, attól is függ, hogy FIA főnök Max Mosley áldását adja-e rá. "Soha nem tudhatod, hogy mi fog történni. Az is lehet, hogy Max Mosley végül úgy dönt, hogy mindenkinek 1,6 literes szívómotorokkal és kétkerék meghajtással kell majd rajthoz állnia" - gúnyolódott az egyik FIA mérnök. Az október 24-ei ülés nem csak emiatt lesz nagyon fontos. Az FIA a fordított rajtoltatásról is dönteni fog. A világszövetség rally bizottsága még szorosabbá és érdekesebbé szeretné tenni a versenyeket. Szerintük jó ötlet lenne, ha a világbajnokság élén álló páros nem csak a verseny első gyorsán menne elől, hanem az összesen. Az FIA mindössze négy éve döntött úgy, hogy a legjobb 15 szombaton és vasárnap fordított sorrendben álljon rajthoz. Ezzel is a versenyzőket szerették volna motiválni. Régebben előfordult olyan is, hogy az élen álló duó a szombati utolsó gyorson a cél előtt leállította autóját, hogy vasárnap ne kelljen elsőként pályára lépnie, és ezzel a takarító szerepét betöltenie. A szövetség nem fél attól, hogy ehhez hasonló esetek esetleg napjainkban is előfordulhatnának. "Manapság a különbségek a versenyzők között nagyon kicsik, és a rajtpozíció nem sokat számít" - mondta Jacques Berger, aki hangsúlyozta, hogy a gyári csapatok támogatják az ötletet. Hivatalosan csak akkor lép érvénybe a szabálymódosítás, ha a szövetség az október 24-ei ülésén elfogadja. De nem csak a szabályokkal lesznek elfoglalva a résztvevők, hiszen a 2008-as rally világbajnokság naptára is ekkor kerül véglegesítésre. Az idei újoncok Portugália és Írország nem szerepelnek majd jövőre, a pletykák szerint Jordániának és Ciprusnak vannak a legjobb esélyei, hogy bekerüljenek. Lengyelország már nem tartozik az esélyesek közé, mivel a megfigyelők szerint nem kielégítő az infrastruktúra, másrészt 2007-ben két halottja is volt a versenynek. A dolog pikantériája, hogy a verseny rendezője az egyik FIA biztonsági felelős Jacek Bartos fia volt. Cipruson sincs minden rendben, hiszen két autós szövetségük is van, melyek közül az FIA csak egyet ismer el (Cyprus Automobil Association). A nemrég megrendezett nemzetközi rally futamon az ellenlábas (Cyprus Motorsport Federation) blokádot épített az első gyors elé, és kivágott fákat hordott a második gyors célja elé. Ez sajnos nem vet túl jó fényt Ciprusra. Ezek után akár úgy is dönthet az FIA, hogy senkit sem vesz be, és csak 15 futamból áll majd a világbajnokság.
Forrás: www.rallye-magazin.de
Ez a hír most jelenik meg 7140. alkalommal
|