SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Ülésezik az FIA
szabálymódosítások várhatók
2007-10-23
információ • neomatsek
h i r d e t é s
Összes oldal:
774066579
Napi oldal:
117239
Jelenleg:
890
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

1995 óta most először várható nagyobb változás a rally világbajnokság technikai szabályaiban. A WRC-éket 2009-től fokozatosan váltanák le az S2000-sek.

"Ez egy nagyon fontos ülés" - hangsúlyozta Jacques Berger, az FIA technikai szakembere. A világszövetség szabályai szerint a nagyobb technikai változásoknál legalább 15 hónappal előtte értesítenie kell a gyártókat. Így a 2009-es módosítások elfogadására már csak az október 24-ei ülésen van lehetőség.
Ha Bergeren és Morrie Chandleren múlna a dolog, akkor a 2009-es szezonban már életbe lépne a Super 2000 Plus névre keresztelt szabálymódosítási tervezet első fázisa. Középtávú cél az, hogy új gyártókat csalogassanak a világbajnokságba, és ennek kulcsa szerintük, hogy ha olcsóbbá és egyszerűbbé válik a technika. Ennek alapjául a mostani S2000-es autókat vennék, melyek a teljesítmény, és a fordulatszám szolid növelése érdekében kapnának egy turbót. Arról, hogy olyan bonyolult elemek, mint mondjuk az elektronika vagy az ALS (Anti-Lag-System) rendszer továbbra is engedélyezve lesznek-e, később fognak dönteni.
Berger nem számít arra, hogy egy az új szabályoknak teljesen mértékben megfelelő autó szerepelni fog az összes futamon. Így a következő szezonban ezek az autók csak tesztelés céljából fognak indulni kiválasztott világbajnoki versenyeken. 2010-ben és 2011-ben pedig fokozatosan elkezdik kivonni a forgalomból a WRC-éket, de az átmeneti időszakban együtt indítják majd őket a S2000-resekkel. 2012-ben pedig már csak egy kategória lesz.
Berger nem szívesen beszél arról, hogy leépítik a WRC-éket, ő inkább összeolvasztásnak nevezi. Még az is lehet, hogy a World Rally Car elnevezést is megtartják. A híresztelések szerint a Fiat már erősen érdeklődik az új kategória iránt, és a Mitsubishi is a visszatérésen gondolkozik, ha az FIA megengedi, hogy az új N csoportos EVO X-es nagyobb szabadságot kapjon. Berger nem tartja kizártnak ezt a lehetőséget sem.
Az, hogy az Agenda 2012 tervezet végül valósággá válik-e, attól is függ, hogy FIA főnök Max Mosley áldását adja-e rá. "Soha nem tudhatod, hogy mi fog történni. Az is lehet, hogy Max Mosley végül úgy dönt, hogy mindenkinek 1,6 literes szívómotorokkal és kétkerék meghajtással kell majd rajthoz állnia" - gúnyolódott az egyik FIA mérnök.
Az október 24-ei ülés nem csak emiatt lesz nagyon fontos. Az FIA a fordított rajtoltatásról is dönteni fog. A világszövetség rally bizottsága még szorosabbá és érdekesebbé szeretné tenni a versenyeket. Szerintük jó ötlet lenne, ha a világbajnokság élén álló páros nem csak a verseny első gyorsán menne elől, hanem az összesen. Az FIA mindössze négy éve döntött úgy, hogy a legjobb 15 szombaton és vasárnap fordított sorrendben álljon rajthoz. Ezzel is a versenyzőket szerették volna motiválni. Régebben előfordult olyan is, hogy az élen álló duó a szombati utolsó gyorson a cél előtt leállította autóját, hogy vasárnap ne kelljen elsőként pályára lépnie, és ezzel a takarító szerepét betöltenie. A szövetség nem fél attól, hogy ehhez hasonló esetek esetleg napjainkban is előfordulhatnának. "Manapság a különbségek a versenyzők között nagyon kicsik, és a rajtpozíció nem sokat számít" - mondta Jacques Berger, aki hangsúlyozta, hogy a gyári csapatok támogatják az ötletet. Hivatalosan csak akkor lép érvénybe a szabálymódosítás, ha a szövetség az október 24-ei ülésén elfogadja.
De nem csak a szabályokkal lesznek elfoglalva a résztvevők, hiszen a 2008-as rally világbajnokság naptára is ekkor kerül véglegesítésre. Az idei újoncok Portugália és Írország nem szerepelnek majd jövőre, a pletykák szerint Jordániának és Ciprusnak vannak a legjobb esélyei, hogy bekerüljenek. Lengyelország már nem tartozik az esélyesek közé, mivel a megfigyelők szerint nem kielégítő az infrastruktúra, másrészt 2007-ben két halottja is volt a versenynek. A dolog pikantériája, hogy a verseny rendezője az egyik FIA biztonsági felelős Jacek Bartos fia volt. Cipruson sincs minden rendben, hiszen két autós szövetségük is van, melyek közül az FIA csak egyet ismer el (Cyprus Automobil Association). A nemrég megrendezett nemzetközi rally futamon az ellenlábas (Cyprus Motorsport Federation) blokádot épített az első gyors elé, és kivágott fákat hordott a második gyors célja elé. Ez sajnos nem vet túl jó fényt Ciprusra. Ezek után akár úgy is dönthet az FIA, hogy senkit sem vesz be, és csak 15 futamból áll majd a világbajnokság.

Forrás: www.rallye-magazin.de

 

Ez a hír most jelenik meg 7147. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k