KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Under pressure
OXXO Racing
2009-05-06
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
685685474
Napi oldal:
245514
Jelenleg:
1849
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Szinte végül, de nem utolsóként elindul végre a Truck Race idei sorozata. A tavalyi Év újonca díj boldog tulajdonosa, Szobi Balázs és csapata, az OXXO Racing Team 2009-ben is ott lesz, és remélhetőleg még a tavalyinál is jobb eredményeket ér majd el.
Nagy segítségére lesz ebben Jochen Hahn eddigi versenytapasztalata, és a MAN gyári támogatása. Balázs a változásokról, a tervekről, és az első Hahn-OXXO Racing tesztről mesélt, ami Franciaországban volt, április közepén.

- Mi az, ami megváltozik idén a tavalyi felálláshoz képest?
- Az első óriási különbség az, hogy a tudatlanok nyugalmával vághatok bele az első futamba: fogalmam sincs, hogy mi lesz, vagy mire számíthatok. Reményeim vannak, de most azt gondolom, hogy az első verseny után sokkal tisztábban látunk majd. A versenykamion tudja az első ötöt, én tudom az első tízet - ebből kell majd a valóságot kisakkozni...
A csapattagok egyébként október óta Németországban, Stuttgartban vannak a műhelyben, és ott élnek a kamion mellett. Borzalmasan nagy energiát tett mindenki bele az idei versenyévünkbe: Éder Attila, Samu Gábor, Tóth Attila, Pálmai Krisztina, vagy Hujbert Attila és persze a csapatfőnököm, Jobbágy Ákos - muszáj őket kiemelnem, mert nagyon sokat tettek azért, hogy itt lehessünk, és így lehessünk itt. Én nem is hittem volna, hogy a válság közepén ilyen jól tudunk majd állni: tíz versenyből tízet fogunk tudni végigcsinálni. Sőt, sikerült elérni, hogy a Sport1-en és a Sport2-n legyenek Truck Race beszámolók: 30 órán keresztül lehet majd ismerkedni és követni a bajnokság eseményeit.

Nem titkolt vágy, hogy 2010-re szeretnénk egy futamot a Hungaroringre is eljuttatni - az, ami idén lesz, az mérföldkő lehet az ügyben.

- Ha már a műsort említetted: nem mindennapi műsorvezetők lesznek a sorozat mellett a televíziós adásokban...
- Nem bizony! Freire Szilvia, Dammak Jázmin, és Polgár Ildikó váltják majd egymást - mindegyik futamra másik lány jön ki velünk, és készíti a műsort: bemutatják a versenypályákat, kamionokat, interjúkat csinálnak. Elvégre a férfiakat három-négy dolog érdekli: benzingőz, hogy legyen kinek drukkoljon, legyenek jó csajok a háttérben és legyen egy olyan személy, aki azért szakkomentálja is a közvetítésnek - ez utóbbi pedig Jobbágy Ákos lesz.

  

- Mikor lesz az első verseny?
- Május 9-10-én. Mi már előtte, kedden és szerdán Franciaországban leszünk, és tesztelünk még egyet - onnan megyünk majd Hollandiába, az első megmérettetésünkre.

- Mielőtt a tesztekről mesélnél, azt mondd el, hogy hogy jött a gyári csapatként való indulás, és mennyit fejlődött a kamion tavaly óta!
- Jochen Hahn-nal alkotunk egy csapatot, és idén már Hahn-OXXO néven is neveztünk a bajnokságba. Hahn tavaly nyert pár versenyt, és az év végén a negyedik lett - viszont volt olyan, hogy a teszten csak egy másodperccel, de jobb tudtam lenni nála. Ez azért jó előjel, még ha komolyan nem is lehet erre hagyatkozni - lévén a teszten nincs nyomás, és ebből kifolyólag más, mint versenykörülmények között menni.

- Ő szemelt ki téged, titeket, vagy ti őt?
- Kicsit talán mindketten akartuk, lévén egyformán tudunk segítséget nyújtani egymásnak - szponzorokban, versenytapasztalatban, catering-ben, akármiben. De ha azt nézzük, hogy nekik tíz éves múltjuk van ebben a sorozatban, mi mindenképpen többen nyerünk az együttműködéssel.

- Már megvolt tehát a teszt, kipróbáltad az idei kamiont: milyennek tűnt? Egyáltalán mennyiben másabb, mint az, amivel tavaly versenyeztél?
- Súlyát tekintve nem változott a kamion, most is öt és fél tonnás - ez az FIA szabály szerinti súly, csak annyi a különbség idén, hogy 250 kilót fentről el van véve, és az alvázba került beépítésre - a súlypontja sokkal jobb tehát ennek a kamionnak, ezáltal sokkal jobban vezethető. A tavalyi kamion egyébként 1050, ez pedig 1350 lóerős, de nyomatékban is erősödtünk: 5000-ről 5500-ra növekedett. A futóműve és a súlyeloszlása is jobb, mint a tavalyinak volt, úgyhogy tulajdonképpen mondhatjuk, hogy egy egészen új kamionba ülhetek idén - arról nem is beszélve, hogy minden fejlesztést a MAN gyártól közvetlenül kapunk.

- Hogy ment maga a teszt?
- Több része volt: vezetéstechnika és műszaki egyaránt. Kint volt a gyári MAN Motorsport mérnöke és a BOSCH emberei is, és minden egyes kör után kiértékelték, finomították és hangolták a gépet. Nagyon feszes volt a program. Hál'Istennek kint volt velem Michelisz Norbi, aki nagyon jó barátom, és már pár éve mozgunk együtt ebben a sportban. Sok mindent át tudtunk beszélni vele, hogy ő hogy látja kívülről - nagyon sokat segített. Összességében nagyon sok tapasztalatot szereztünk mind a vezetéssel, mind az új kamionnal kapcsolatban. Ráadásul a hangulat nagyon jó volt. A két csapat összeolvadásával csak annyi változott, hogy nagyobb lett a létszám: mivel a srácok kint vannak tavaly óta, remekül összebarátkoztak, és igazán jó köztük lenni. Az én fejlődésem is látványos volt: a teszt során, három nap alatt mentem vagy 150 kört a kamionnal, és a végére tudtam egy másodpercet adni Hahn-nak... Kíváncsi vagyok, hogy a következő, verseny előtti teszten is tudom-e hozni ezt. De azon a teszten is lesz még dolgunk, bár most már azt hiszem, hogy tökéletesre van állítva az autó: idén új keverékű gumival megyünk majd, és a futóművön van még mit tökéletesíteni. Az mindenesetre bizonyos, hogy a kamion nagyon tudja a dolgát - ez egy kicsit nyomasztó is, hogy vajon én képes leszek-e, hogy felnőjek hozzá.
- Lesz új pálya idén?
- Igen, az első, a holland futam. Ott még nem mentem, kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz.

- Azt mondtad, hogy nem nagyon tudod, mire számíthatsz idén, de azért gondolom, valamiféle elvárásod van magaddal szemben: mi az, amivel elégedett lennél?
- Azt nem merem kimondani...:) Ha benne leszek az első tízben, akkor már elégedett leszek.

Ez a hír most jelenik meg 10329. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k