LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Under pressure
OXXO Racing
2009-05-06
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
770358785
Napi oldal:
137465
Jelenleg:
858
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Szinte végül, de nem utolsóként elindul végre a Truck Race idei sorozata. A tavalyi Év újonca díj boldog tulajdonosa, Szobi Balázs és csapata, az OXXO Racing Team 2009-ben is ott lesz, és remélhetőleg még a tavalyinál is jobb eredményeket ér majd el.
Nagy segítségére lesz ebben Jochen Hahn eddigi versenytapasztalata, és a MAN gyári támogatása. Balázs a változásokról, a tervekről, és az első Hahn-OXXO Racing tesztről mesélt, ami Franciaországban volt, április közepén.

- Mi az, ami megváltozik idén a tavalyi felálláshoz képest?
- Az első óriási különbség az, hogy a tudatlanok nyugalmával vághatok bele az első futamba: fogalmam sincs, hogy mi lesz, vagy mire számíthatok. Reményeim vannak, de most azt gondolom, hogy az első verseny után sokkal tisztábban látunk majd. A versenykamion tudja az első ötöt, én tudom az első tízet - ebből kell majd a valóságot kisakkozni...
A csapattagok egyébként október óta Németországban, Stuttgartban vannak a műhelyben, és ott élnek a kamion mellett. Borzalmasan nagy energiát tett mindenki bele az idei versenyévünkbe: Éder Attila, Samu Gábor, Tóth Attila, Pálmai Krisztina, vagy Hujbert Attila és persze a csapatfőnököm, Jobbágy Ákos - muszáj őket kiemelnem, mert nagyon sokat tettek azért, hogy itt lehessünk, és így lehessünk itt. Én nem is hittem volna, hogy a válság közepén ilyen jól tudunk majd állni: tíz versenyből tízet fogunk tudni végigcsinálni. Sőt, sikerült elérni, hogy a Sport1-en és a Sport2-n legyenek Truck Race beszámolók: 30 órán keresztül lehet majd ismerkedni és követni a bajnokság eseményeit.

Nem titkolt vágy, hogy 2010-re szeretnénk egy futamot a Hungaroringre is eljuttatni - az, ami idén lesz, az mérföldkő lehet az ügyben.

- Ha már a műsort említetted: nem mindennapi műsorvezetők lesznek a sorozat mellett a televíziós adásokban...
- Nem bizony! Freire Szilvia, Dammak Jázmin, és Polgár Ildikó váltják majd egymást - mindegyik futamra másik lány jön ki velünk, és készíti a műsort: bemutatják a versenypályákat, kamionokat, interjúkat csinálnak. Elvégre a férfiakat három-négy dolog érdekli: benzingőz, hogy legyen kinek drukkoljon, legyenek jó csajok a háttérben és legyen egy olyan személy, aki azért szakkomentálja is a közvetítésnek - ez utóbbi pedig Jobbágy Ákos lesz.

  

- Mikor lesz az első verseny?
- Május 9-10-én. Mi már előtte, kedden és szerdán Franciaországban leszünk, és tesztelünk még egyet - onnan megyünk majd Hollandiába, az első megmérettetésünkre.

- Mielőtt a tesztekről mesélnél, azt mondd el, hogy hogy jött a gyári csapatként való indulás, és mennyit fejlődött a kamion tavaly óta!
- Jochen Hahn-nal alkotunk egy csapatot, és idén már Hahn-OXXO néven is neveztünk a bajnokságba. Hahn tavaly nyert pár versenyt, és az év végén a negyedik lett - viszont volt olyan, hogy a teszten csak egy másodperccel, de jobb tudtam lenni nála. Ez azért jó előjel, még ha komolyan nem is lehet erre hagyatkozni - lévén a teszten nincs nyomás, és ebből kifolyólag más, mint versenykörülmények között menni.

- Ő szemelt ki téged, titeket, vagy ti őt?
- Kicsit talán mindketten akartuk, lévén egyformán tudunk segítséget nyújtani egymásnak - szponzorokban, versenytapasztalatban, catering-ben, akármiben. De ha azt nézzük, hogy nekik tíz éves múltjuk van ebben a sorozatban, mi mindenképpen többen nyerünk az együttműködéssel.

- Már megvolt tehát a teszt, kipróbáltad az idei kamiont: milyennek tűnt? Egyáltalán mennyiben másabb, mint az, amivel tavaly versenyeztél?
- Súlyát tekintve nem változott a kamion, most is öt és fél tonnás - ez az FIA szabály szerinti súly, csak annyi a különbség idén, hogy 250 kilót fentről el van véve, és az alvázba került beépítésre - a súlypontja sokkal jobb tehát ennek a kamionnak, ezáltal sokkal jobban vezethető. A tavalyi kamion egyébként 1050, ez pedig 1350 lóerős, de nyomatékban is erősödtünk: 5000-ről 5500-ra növekedett. A futóműve és a súlyeloszlása is jobb, mint a tavalyinak volt, úgyhogy tulajdonképpen mondhatjuk, hogy egy egészen új kamionba ülhetek idén - arról nem is beszélve, hogy minden fejlesztést a MAN gyártól közvetlenül kapunk.

- Hogy ment maga a teszt?
- Több része volt: vezetéstechnika és műszaki egyaránt. Kint volt a gyári MAN Motorsport mérnöke és a BOSCH emberei is, és minden egyes kör után kiértékelték, finomították és hangolták a gépet. Nagyon feszes volt a program. Hál'Istennek kint volt velem Michelisz Norbi, aki nagyon jó barátom, és már pár éve mozgunk együtt ebben a sportban. Sok mindent át tudtunk beszélni vele, hogy ő hogy látja kívülről - nagyon sokat segített. Összességében nagyon sok tapasztalatot szereztünk mind a vezetéssel, mind az új kamionnal kapcsolatban. Ráadásul a hangulat nagyon jó volt. A két csapat összeolvadásával csak annyi változott, hogy nagyobb lett a létszám: mivel a srácok kint vannak tavaly óta, remekül összebarátkoztak, és igazán jó köztük lenni. Az én fejlődésem is látványos volt: a teszt során, három nap alatt mentem vagy 150 kört a kamionnal, és a végére tudtam egy másodpercet adni Hahn-nak... Kíváncsi vagyok, hogy a következő, verseny előtti teszten is tudom-e hozni ezt. De azon a teszten is lesz még dolgunk, bár most már azt hiszem, hogy tökéletesre van állítva az autó: idén új keverékű gumival megyünk majd, és a futóművön van még mit tökéletesíteni. Az mindenesetre bizonyos, hogy a kamion nagyon tudja a dolgát - ez egy kicsit nyomasztó is, hogy vajon én képes leszek-e, hogy felnőjek hozzá.
- Lesz új pálya idén?
- Igen, az első, a holland futam. Ott még nem mentem, kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz.

- Azt mondtad, hogy nem nagyon tudod, mire számíthatsz idén, de azért gondolom, valamiféle elvárásod van magaddal szemben: mi az, amivel elégedett lennél?
- Azt nem merem kimondani...:) Ha benne leszek az első tízben, akkor már elégedett leszek.

Ez a hír most jelenik meg 10397. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k