|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
Gumiszerződés. Megköttetett. És nagyon sok kérdésben nem tudják a válaszokat a versenyzők, a csapatok. És nagyon sok mindenben azt hiszik, hogy tudják, de nem jól. Ezen próbálunk egy kicsit segíteni Mezey Tamással, az Autogumiplaza vezetőjével. Nagyon fontos elmondani a legelején, hogy mind a négy gumibeszállítónak (Pirelli, Michelin, Hankook és a Yokohama – a szerk.) lehetősége volt, hogy partnere legyen a MNASZ-nek, a RSB-nak. Azt mindannyian tudtuk, hogy évi 10 millió forintot, mint forgalmazók nem tudunk kifizetni, ez nagyon nagy összeg, csak úgy jöhet össze, ha a gyártó cégek is beszállnak.
Ne felejtsük el, hogy ezen a pénzen felül még olyan vállalásokat tettünk - akik végül aláírták a szerződést -, hogy ott leszünk, kitelepülünk minden ORB, Rallye2 futamon, ingyen teszteket szervezünk, ingyen szereljük a kerekeket, stb. Ezért is kértük a szövetség illetékeseit, hogy a Rally 2 és az ORB/ORC mezőnye egy szervizparkban legyen, hiszen megfelelő szolgáltatást csak így tudunk nyújtani mindenki számára. ![]() Ezt az egészet csak úgy tudtuk vállalni, hogy mögénk álltak a gyártók! Azt mondták, hogy fontos nekik a magyar piac, a magyar autósport és továbbra is aktív szereplői szeretnének maradni a hazai raliéletnek. Furcsa nekem, hogy egy olyan cég, aki a magyar versenyabroncs-piac egyik meghatározó szereplője volt az elmúlt 10-15 évben nem érzi annyira fontosnak ezt a szegmenst, hogy áldozzon rá! Vegyük sorra mit jelent egy ORB versenyzőnek ez szerződés? Mindegy, hogy honnan tud Pirelli vagy Hankook gumit szerezni, mehet vele?
Tisztában vagyunk vele, hogy sok versenyző van, aki nem ezzel a két márkával versenyzett korábban. Megkönnyítve az átállást, a 2016-os év első aszfaltos ORB futamán azzal a márkával mennek, amivel akarnak (természetesen olyan márkával, ami a 2015-ös szezonban megengedett volt). Hasonlóan lesz ez az év első murva versenyén is, de csak a Rally 2 mezőnyének. A Rallye2-es versenyzők az év első aszfalt és az év első murva futamán használhatnak olyan gumiabroncsokat, ami a 2015-ös ORB gumiszabályoknak megfelel.
Emellett minden egyes pilótának lehetősége van, hogy a raktárában lévő, korábban megvásárolt Pirelli vagy Hankook abroncsokat beregisztrálja (erre megfelelő regisztrációs lapot >> ITT << lehet megtalálni) maximum és összesen 12db erejéig. (Hankook abroncsokat az order@versenyabroncs.hu, a Pirelli abroncsokat a pirellireg@gmail.com címre kel elküldeni)
Ezeket az abroncsokat úgy tekintjük, hogy tőlünk származnak. Regisztrálni azokat az abroncsokat lehet, melyeknek a vonalkódja és a vonalkód alatt lévő FIA számsor leolvasható (ezt a számsort kell beírni a táblázatba). Ezek a gumik is bekerülnek a rendszerbe, innentől kezdve bármikor, bárki versenyezhet velük. Tehát ha valakinek van a raktárában olyan Pirelli vagy Hankook gumi, amivel ugyan nem akarna már menni, de még használható, eladható, esetleg pl. Rallye2-ben még mennének vele, az regisztrálja be és így az a gumi is ’hasznossá’ válhat?
Igen, jól látod.
Tegyük tisztába a dolgot: az a lényeg, hogy innentől kezdve a két forgalmazótól származó (kivéve a versenyzőnként előzetesen beregisztrált gumikat) lehet versenyezni a Magyar Rallye Bajnokságban?
Igen. A gumik nincsenek csapathoz, névhez kötve. Akár a verseny alatt is cserélődhet az autó, amin fent van a gumi, csak a regisztrációját nézzük. Tehát ha az első körben pl. Turán Frici végigmegy egy garnitúra Hankook gumival és azt a szervizben leszerelik, majd eladja, odaadja valakinek, akkor az a valaki, akár már a következő körben is használhatja azt.
![]() Regisztrált gumival kell menni, ez a lényeg! Fontos megjegyezni, hogy az esetleges trükközésekre oda fogunk figyelni. A versenyek alatt leolvasott vonalkódokat a rendszer eltárolja, így azok visszaellenőrizhetőek bármikor. Mi újság a MARB-ban? Sokan kérdezték, hogy mennyire hat ez a gumiszerződés a Magyar Amatőr Rallye Bajnokság szereplőire?
Semmilyen tekintetben nem szól bele! A MARB futamokra nem vonatkozik a regisztrált gumik használatának szabálya! Számukra semmiképpen nem jelent hátrányt ez a szabályozás. Talán még segíti is őket az, hogy megfelelő minőségű, friss gyártású használt gumikból több tud eljutni hozzájuk akár az ORB-s, akár a Rallye2-es versenyzőktől.
![]() Sok emberben felmerült a kérdés: rendben, hogy pénzhez jut az RSB és a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség. De ez mennyiben segíti a magyar rali fejlődését? Van rálátásotok, esetleg beleszólásotok abba, hogy mire költik el ezt a pénzt?
A szerződésben szerepel, hogy ezt a pénzt az MNASZ csak és kizárólag a MAGYAR RALIRA, a versenyzők, a versenyek közvetett és közvetlen támogatására fordíthatja. A szerződésben szerepel az is, hogy az MNASZ-nek évente kétszer tételesen be kell számolnia arról, hogy mire fordították a pénzt.
Tudomásom szerint már most zajlik az előkészítés, ami alapján az RSB összeállítja, hogy az általunk befizetett összeget mire és milyen formában szeretné felhasználni.
Azt gondolom, hogy a három év alatt befizetett 60 millió forint elég biztos alapot ad ahhoz, hogy tervezhetővé és kicsit könnyebbé váljon a versenyzők, a verseny rendezők dolga.
Ez rengeteg pénz. Szerintem ennyi pénze még sosem volt fixen a magyar ralinak… Én is így gondolom. Végre most azt érezzük, hogy akik ott vannak, azok tenni akarnak a raliért. Nincs mutyi, nem kért és nem is kapott senki százalékot, bármilyen juttatást. És ez jó dolog.
Szerintem mindenki tisztában van azzal, hogy a mai világban ha valamin szeretnénk fejleszteni, ahhoz pénzre van szükség. Ez talán még inkább helytálló az autósport területén! A hozzáértők támogatására, partnerségére lenne inkább szükség, szemben az olykor tapasztalható ellenségeskedéssel és fórumokon tapasztalható beírogatásokkal. Ez a hír most jelenik meg 3833. alkalommal
![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |