Válaszok a gumikérdésre
Mezey Tamást kérdeztük és a válaszokkal próbálunk tiszta vizet önteni a pohárba
2016-01-18
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763753879
Napi oldal:
71964
Jelenleg:
914
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

valaszok_a_gumikerdesre_1

Gumiszerződés. Megköttetett. És nagyon sok kérdésben nem tudják a válaszokat a versenyzők, a csapatok. És nagyon sok mindenben azt hiszik, hogy tudják, de nem jól. Ezen próbálunk egy kicsit segíteni Mezey Tamással, az Autogumiplaza vezetőjével. 

Nagyon sok kérdés merült fel a versenyzőkben a gumiszerződéssel kapcsolatban. Beszéljünk ezekről, hiszen sokan próbálják félrevezetni a versenyzőket, tisztázzunk mindent!
Nagyon fontos elmondani a legelején, hogy mind a négy gumibeszállítónak (Pirelli, Michelin, Hankook és a Yokohama – a szerk.) lehetősége volt, hogy partnere legyen a MNASZ-nek, a RSB-nak. Azt mindannyian tudtuk, hogy évi 10 millió forintot, mint forgalmazók nem tudunk kifizetni, ez nagyon nagy összeg, csak úgy jöhet össze, ha a gyártó cégek is beszállnak.

Ne felejtsük el, hogy ezen a pénzen felül még olyan vállalásokat tettünk - akik végül aláírták a szerződést -, hogy ott leszünk, kitelepülünk minden ORB, Rallye2 futamon, ingyen teszteket szervezünk, ingyen szereljük a kerekeket, stb. Ezért is kértük a szövetség illetékeseit, hogy a Rally 2 és az ORB/ORC mezőnye egy szervizparkban legyen, hiszen megfelelő szolgáltatást csak így tudunk nyújtani mindenki számára.

valaszok_a_gumikerdesre_2

Ezt az egészet csak úgy tudtuk vállalni, hogy mögénk álltak a gyártók! Azt mondták, hogy fontos nekik a magyar piac, a magyar autósport és továbbra is aktív szereplői szeretnének maradni a hazai raliéletnek.
Furcsa nekem, hogy egy olyan cég, aki a magyar versenyabroncs-piac egyik meghatározó szereplője volt az elmúlt 10-15 évben nem érzi annyira fontosnak ezt a szegmenst, hogy áldozzon rá! 
 
Vegyük sorra mit jelent egy ORB versenyzőnek ez szerződés? Mindegy, hogy honnan tud Pirelli vagy Hankook gumit szerezni, mehet vele?
Tisztában vagyunk vele, hogy sok versenyző van, aki nem ezzel a két márkával versenyzett korábban. Megkönnyítve az átállást, a 2016-os év első aszfaltos ORB futamán azzal a márkával mennek, amivel akarnak (természetesen olyan márkával, ami a 2015-ös szezonban megengedett volt). Hasonlóan lesz ez az év első murva versenyén is, de csak a Rally 2 mezőnyének. A Rallye2-es versenyzők az év első aszfalt és az év első murva futamán használhatnak olyan gumiabroncsokat, ami a 2015-ös ORB gumiszabályoknak megfelel.
Emellett minden egyes pilótának lehetősége van, hogy a raktárában lévő, korábban megvásárolt Pirelli vagy Hankook abroncsokat beregisztrálja (erre megfelelő regisztrációs lapot >> ITT << lehet megtalálni) maximum és összesen 12db erejéig. (Hankook abroncsokat az order@versenyabroncs.hu, a Pirelli abroncsokat a pirellireg@gmail.com címre kel elküldeni)
Ezeket az abroncsokat úgy tekintjük, hogy tőlünk származnak. Regisztrálni azokat az abroncsokat lehet, melyeknek a vonalkódja és a vonalkód alatt lévő FIA számsor leolvasható (ezt a számsort kell beírni a táblázatba). Ezek a gumik is bekerülnek a rendszerbe, innentől kezdve bármikor, bárki versenyezhet velük. 
 
Tehát ha valakinek van a raktárában olyan Pirelli vagy Hankook gumi, amivel ugyan nem akarna már menni, de még használható, eladható, esetleg pl. Rallye2-ben még mennének vele, az regisztrálja be és így az a gumi is ’hasznossá’ válhat?
Igen, jól látod. 
 
Tegyük tisztába a dolgot: az a lényeg, hogy innentől kezdve a két forgalmazótól származó (kivéve a versenyzőnként előzetesen beregisztrált gumikat) lehet versenyezni a Magyar Rallye Bajnokságban?
Igen. A gumik nincsenek csapathoz, névhez kötve. Akár a verseny alatt is cserélődhet az autó, amin fent van a gumi, csak a regisztrációját nézzük. Tehát ha az első körben pl. Turán Frici végigmegy egy garnitúra Hankook gumival és azt a szervizben leszerelik, majd eladja, odaadja valakinek, akkor az a valaki, akár már a következő körben is használhatja azt.

valaszok_a_gumikerdesre_3

Regisztrált gumival kell menni, ez a lényeg! Fontos megjegyezni, hogy az esetleges trükközésekre oda fogunk figyelni. A versenyek alatt leolvasott vonalkódokat a rendszer eltárolja, így azok visszaellenőrizhetőek bármikor.
 
Mi újság a MARB-ban? Sokan kérdezték, hogy mennyire hat ez a gumiszerződés a Magyar Amatőr Rallye Bajnokság szereplőire?
Semmilyen tekintetben nem szól bele! A MARB futamokra nem vonatkozik a regisztrált gumik használatának szabálya! Számukra semmiképpen nem jelent hátrányt ez a szabályozás. Talán még segíti is őket az, hogy megfelelő minőségű, friss gyártású használt gumikból több tud eljutni hozzájuk akár az ORB-s, akár a Rallye2-es versenyzőktől.

valaszok_a_gumikerdesre_4
 
Sok emberben felmerült a kérdés: rendben, hogy pénzhez jut az RSB és a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség. De ez mennyiben segíti a magyar rali fejlődését? Van rálátásotok, esetleg beleszólásotok abba, hogy mire költik el ezt a pénzt?
A szerződésben szerepel, hogy ezt a pénzt az MNASZ csak és kizárólag a MAGYAR RALIRA, a versenyzők, a versenyek közvetett és közvetlen támogatására fordíthatja. A szerződésben szerepel az is, hogy az MNASZ-nek évente kétszer tételesen be kell számolnia arról, hogy mire fordították a pénzt.
Tudomásom szerint már most zajlik az előkészítés, ami alapján az RSB összeállítja, hogy az általunk befizetett összeget mire és milyen formában szeretné felhasználni.
Azt gondolom, hogy a három év alatt befizetett 60 millió forint elég biztos alapot ad ahhoz, hogy tervezhetővé és kicsit könnyebbé váljon a versenyzők, a verseny rendezők dolga.

Ez rengeteg pénz. Szerintem ennyi pénze még sosem volt fixen a magyar ralinak…
Én is így gondolom. Végre most azt érezzük, hogy akik ott vannak, azok tenni akarnak a raliért. Nincs mutyi, nem kért és nem is kapott senki százalékot, bármilyen juttatást. És ez jó dolog.

Szerintem mindenki tisztában van azzal, hogy a mai világban ha valamin szeretnénk fejleszteni, ahhoz pénzre van szükség. Ez talán még inkább helytálló az autósport területén!

A hozzáértők támogatására, partnerségére lenne inkább szükség, szemben az olykor tapasztalható ellenségeskedéssel és fórumokon tapasztalható beírogatásokkal.
 
Ez a hír most jelenik meg 3833. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
19 20 21 22 232425

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k