24.Országos LADA Találkozó - 2025.08.21-24 - Soltvadkert
RS-EVENT - 2025.08.23. - MVM Dome, Budapest
Válaszok a gumikérdésre
Mezey Tamást kérdeztük és a válaszokkal próbálunk tiszta vizet önteni a pohárba
2016-01-18
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
780701285
Napi oldal:
109760
Jelenleg:
1388
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
az 5.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
883
2. Balassa Balázs
806
3. Gönczi Dániel
746
4. Rási László
710
5. Csáki Ottó
605
6. Kasza Kristóf
599
7. Somogyi Máté
597
8. Suborits Péter
586
9.
Nagy Balázs
583
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 9.futam,
a Rally Finnland után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
176
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
173
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
163
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
163
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
125
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
87
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
48
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

valaszok_a_gumikerdesre_1

Gumiszerződés. Megköttetett. És nagyon sok kérdésben nem tudják a válaszokat a versenyzők, a csapatok. És nagyon sok mindenben azt hiszik, hogy tudják, de nem jól. Ezen próbálunk egy kicsit segíteni Mezey Tamással, az Autogumiplaza vezetőjével. 

Nagyon sok kérdés merült fel a versenyzőkben a gumiszerződéssel kapcsolatban. Beszéljünk ezekről, hiszen sokan próbálják félrevezetni a versenyzőket, tisztázzunk mindent!
Nagyon fontos elmondani a legelején, hogy mind a négy gumibeszállítónak (Pirelli, Michelin, Hankook és a Yokohama – a szerk.) lehetősége volt, hogy partnere legyen a MNASZ-nek, a RSB-nak. Azt mindannyian tudtuk, hogy évi 10 millió forintot, mint forgalmazók nem tudunk kifizetni, ez nagyon nagy összeg, csak úgy jöhet össze, ha a gyártó cégek is beszállnak.

Ne felejtsük el, hogy ezen a pénzen felül még olyan vállalásokat tettünk - akik végül aláírták a szerződést -, hogy ott leszünk, kitelepülünk minden ORB, Rallye2 futamon, ingyen teszteket szervezünk, ingyen szereljük a kerekeket, stb. Ezért is kértük a szövetség illetékeseit, hogy a Rally 2 és az ORB/ORC mezőnye egy szervizparkban legyen, hiszen megfelelő szolgáltatást csak így tudunk nyújtani mindenki számára.

valaszok_a_gumikerdesre_2

Ezt az egészet csak úgy tudtuk vállalni, hogy mögénk álltak a gyártók! Azt mondták, hogy fontos nekik a magyar piac, a magyar autósport és továbbra is aktív szereplői szeretnének maradni a hazai raliéletnek.
Furcsa nekem, hogy egy olyan cég, aki a magyar versenyabroncs-piac egyik meghatározó szereplője volt az elmúlt 10-15 évben nem érzi annyira fontosnak ezt a szegmenst, hogy áldozzon rá! 
 
Vegyük sorra mit jelent egy ORB versenyzőnek ez szerződés? Mindegy, hogy honnan tud Pirelli vagy Hankook gumit szerezni, mehet vele?
Tisztában vagyunk vele, hogy sok versenyző van, aki nem ezzel a két márkával versenyzett korábban. Megkönnyítve az átállást, a 2016-os év első aszfaltos ORB futamán azzal a márkával mennek, amivel akarnak (természetesen olyan márkával, ami a 2015-ös szezonban megengedett volt). Hasonlóan lesz ez az év első murva versenyén is, de csak a Rally 2 mezőnyének. A Rallye2-es versenyzők az év első aszfalt és az év első murva futamán használhatnak olyan gumiabroncsokat, ami a 2015-ös ORB gumiszabályoknak megfelel.
Emellett minden egyes pilótának lehetősége van, hogy a raktárában lévő, korábban megvásárolt Pirelli vagy Hankook abroncsokat beregisztrálja (erre megfelelő regisztrációs lapot >> ITT << lehet megtalálni) maximum és összesen 12db erejéig. (Hankook abroncsokat az order@versenyabroncs.hu, a Pirelli abroncsokat a pirellireg@gmail.com címre kel elküldeni)
Ezeket az abroncsokat úgy tekintjük, hogy tőlünk származnak. Regisztrálni azokat az abroncsokat lehet, melyeknek a vonalkódja és a vonalkód alatt lévő FIA számsor leolvasható (ezt a számsort kell beírni a táblázatba). Ezek a gumik is bekerülnek a rendszerbe, innentől kezdve bármikor, bárki versenyezhet velük. 
 
Tehát ha valakinek van a raktárában olyan Pirelli vagy Hankook gumi, amivel ugyan nem akarna már menni, de még használható, eladható, esetleg pl. Rallye2-ben még mennének vele, az regisztrálja be és így az a gumi is ’hasznossá’ válhat?
Igen, jól látod. 
 
Tegyük tisztába a dolgot: az a lényeg, hogy innentől kezdve a két forgalmazótól származó (kivéve a versenyzőnként előzetesen beregisztrált gumikat) lehet versenyezni a Magyar Rallye Bajnokságban?
Igen. A gumik nincsenek csapathoz, névhez kötve. Akár a verseny alatt is cserélődhet az autó, amin fent van a gumi, csak a regisztrációját nézzük. Tehát ha az első körben pl. Turán Frici végigmegy egy garnitúra Hankook gumival és azt a szervizben leszerelik, majd eladja, odaadja valakinek, akkor az a valaki, akár már a következő körben is használhatja azt.

valaszok_a_gumikerdesre_3

Regisztrált gumival kell menni, ez a lényeg! Fontos megjegyezni, hogy az esetleges trükközésekre oda fogunk figyelni. A versenyek alatt leolvasott vonalkódokat a rendszer eltárolja, így azok visszaellenőrizhetőek bármikor.
 
Mi újság a MARB-ban? Sokan kérdezték, hogy mennyire hat ez a gumiszerződés a Magyar Amatőr Rallye Bajnokság szereplőire?
Semmilyen tekintetben nem szól bele! A MARB futamokra nem vonatkozik a regisztrált gumik használatának szabálya! Számukra semmiképpen nem jelent hátrányt ez a szabályozás. Talán még segíti is őket az, hogy megfelelő minőségű, friss gyártású használt gumikból több tud eljutni hozzájuk akár az ORB-s, akár a Rallye2-es versenyzőktől.

valaszok_a_gumikerdesre_4
 
Sok emberben felmerült a kérdés: rendben, hogy pénzhez jut az RSB és a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség. De ez mennyiben segíti a magyar rali fejlődését? Van rálátásotok, esetleg beleszólásotok abba, hogy mire költik el ezt a pénzt?
A szerződésben szerepel, hogy ezt a pénzt az MNASZ csak és kizárólag a MAGYAR RALIRA, a versenyzők, a versenyek közvetett és közvetlen támogatására fordíthatja. A szerződésben szerepel az is, hogy az MNASZ-nek évente kétszer tételesen be kell számolnia arról, hogy mire fordították a pénzt.
Tudomásom szerint már most zajlik az előkészítés, ami alapján az RSB összeállítja, hogy az általunk befizetett összeget mire és milyen formában szeretné felhasználni.
Azt gondolom, hogy a három év alatt befizetett 60 millió forint elég biztos alapot ad ahhoz, hogy tervezhetővé és kicsit könnyebbé váljon a versenyzők, a verseny rendezők dolga.

Ez rengeteg pénz. Szerintem ennyi pénze még sosem volt fixen a magyar ralinak…
Én is így gondolom. Végre most azt érezzük, hogy akik ott vannak, azok tenni akarnak a raliért. Nincs mutyi, nem kért és nem is kapott senki százalékot, bármilyen juttatást. És ez jó dolog.

Szerintem mindenki tisztában van azzal, hogy a mai világban ha valamin szeretnénk fejleszteni, ahhoz pénzre van szükség. Ez talán még inkább helytálló az autósport területén!

A hozzáértők támogatására, partnerségére lenne inkább szükség, szemben az olykor tapasztalható ellenségeskedéssel és fórumokon tapasztalható beírogatásokkal.
 
Ez a hír most jelenik meg 3852. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
11 12 13 14151617
18 19 20 21222324
252627 28293031
010203 04050607
08 09 10 11121314
2025.08.21-24.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.08.22-26.

részletes infóink

2025.08.23.

részletes infóink

2025.08.29-30.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k