|
h i r d e t é s
Összes oldal:
797213065
Napi oldal:
152587
Jelenleg:
988
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
| 1. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
1324 |
| 2. |
Gönczi Dániel |
|
1140 |
| 3. |
Rási László |
|
1003 |
| 4. |
Csáki Ottó |
|
969 |
| 5. |
Nagy Balázs |
|
884 |
| 6. |
Varga Zalán |
|
874 |
| 7. |
Halmai Péter |
|
868 |
| 8. |
Kárai Károly |
|
864 |
| 9. |
Misik Attila |
|
860 |
| 1. |
Elfyn Ewans |
|
198 |
| 2. |
Kalle Rovanpera |
|
191 |
| 3. |
Sebastian Ogier |
|
189 |
| 4. |
Ott Tanak |
|
180 |
| 5. |
Thierry Neuville |
|
150 |
| 6. |
Takamoto Katsuta |
|
88 |
| 7. |
Adrien Fourmaux |
|
71 |
| 8. |
Oliver Solberg |
|
58 |
| 9. |
Sami Pajari |
|
56 |
| 1. |
Miko Marczyk |
|
154 |
| 2. |
Jon Armstrong |
|
148 |
| 3. |
Andrea Mabellini |
|
131 |
| 4. |
Mads Ostberg |
|
104 |
| 5. |
Roope Korhonen |
|
60 |
| 6. |
Isak Reiersen |
|
60 |
| 7. |
Romet Jürgenson |
|
50 |
| 8. |
Mille Johansson |
|
49 |
| 9. |
Simone Tempestini |
|
36 |
| 1. |
Német Gábor |
|
135 |
| 2. |
Tóth Tibor |
|
99,5 |
| 3. |
Turán Frigyes |
|
92 |
| 4. |
Bodolai László |
|
71,5 |
| 5. |
Trencsényi J. |
|
71,5 |
| 6. |
Ollé Sasa |
|
65 |
| 7. |
Osváth Péter |
|
48,5 |
| 8. |
Vida Szabolcs |
|
33 |
| 9. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
| 1. |
Bodogán Ferenc |
|
74 |
| 2. |
Rongits Attila |
|
70 |
| 3. |
Hulmann Gábor |
|
67,5 |
| 4. |
Hevesi Norbert |
|
63 |
| 5. |
Hinger Dávid |
|
49 |
| 6. |
Matics Mihály |
|
40 |
| 7. |
Kronome Ákos |
|
39 |
| 8. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
| 9. |
Helgert Tamás |
|
22 |
| 1. |
Viszló Csaba |
|
61 |
| 2. |
Rónavölgyi E. |
|
25 |
| 3. |
Hibján József |
|
22,5 |
| 4. |
Zagyva Dorka |
|
20 |
| 5. |
Bar Shushan |
|
18,5 |
| 6. |
Tellér Antal |
|
14 |
| 1. |
Faltusz Dávid |
|
105 |
| 2. |
Várnai Dávid |
|
77 |
| 3. |
Ruszó Krisztián |
|
70 |
| 4. |
Huhák Csaba |
|
69 |
| 5. |
Molnár Zoltán |
|
69 |
| 6. |
Kóródi Koppány |
|
50 |
| 7. |
Völcsey Viktor |
|
48 |
| 8. |
Kerekes Bence |
|
34 |
| 9. |
Fenyvesi Péter |
|
27 |
| 1. |
Auszmann Gy. |
|
62,5 |
| 2. |
Csukovics István |
|
60 |
| 3. |
Rácz Tibor |
|
52 |
| 1. |
Kelemen Csaba |
|
74 |
| 2. |
Varga C. Zoltán |
|
52 |
| 3. |
Póczik Ákos |
|
52 |
| 1. |
Kaufmann M. |
|
30 |
| 2. |
Pehely Balázs |
|
30 |
| 3. |
Bolya Tamás |
|
25 |
|
Nekrológ:
A mecseki autós úttörők egyik zászlósa volt a negyven évvel ezelőtti hőskorszakban. Fiat 850 Coupéval, NSU-val, BMW-vel, Wankel Mazdával, majd tucatnyi Zsigulival írta be a nevét a legendás veteránok közé.
Cserna Sándor, Bálint Árpád, Goldbach László, Sashegyi Lajos, Sági Endre mellett a félelmet nem ismerő, hirtelen hevületű, nagy dumás fickó meghatározó tagja volt a legendás, Grünwald László edző és Perjés László szakosztályvezető által irányított, sikert sikerre halmozó Pécsi Volán SC autós szakosztálynak.
Több mint tíz évig versenyzett, többszörös bajnokként sok versenyző tőle tanulta a mesterfogásokat, így sokak példaképe lett.
Nevére még ma is többen felkapják a fejüket, ha egy régi időket idéző, vérpezsdítő motorhangot hallanak.
1941-ben Nagyatádon született, s járt általános iskolába, majd Pécsett végezte el a középiskolát.
1965 táján egyike volt a Nádor Szállóban megalakult Pécsi Túramotoros Klub alapítóinak, még abban az évben megnyerte a "Ki a legügyesebb autóvezető" nevű országos bajnokság döntőjét.
1968-ban öccsével, Péterrel (+) egy Fiat Coupé 850-essel második helyezést értek el az I. Mecsek Ralin, majd helyezéseket a Pécs-Eszék Ralikon.
1969-ben Gábor János mitfahrerral NSU-val versenyeztek a Budapesti ÁFOR színeiben.
Donáczy György "Carló"-val örökké ádáz küzdelemben voltak, aki akkor már nagyon erős és korszerű Fiat 128 Sport Coupéval versenyzett, amit Homann Tibor tuningolt. Valcsics László széria 1300 köbcentis Ladával - Gáll István (+) navigálásával - vette fel a harcot barátja ellen. Többször nyert kategória bajnokságot.
1977-ben felhagyott a ralival, és már csak hegyiversenyeken indult. Merész, félelmet nem ismerő, látványos vezetési stílusa legendákat szőtt, neve fogalom, sokak példaképe lett a magyar ralisportban, a pályák szélein a szurkolók még ma is felemlegetik.
Fia, ifjabb Valcsics László folytatta az autóversenyzést édesapja nyomdokain.
A régi szép időkről élete végéig nagy hevülettel anekdotázott.
2010. május 5-én elrajtolt az utolsó gyorsaságin, amelynek célja valahol az égi ralimezőkön található…

Bővebb története, archív fotókkal illusztrálva olvasható Fekete Kálmán: A Mecsek Rallye 40 éves története c. könyvben
Ez a hír most jelenik meg 9118. alkalommal
|