|
h i r d e t é s
Összes oldal:
804313355
Napi oldal:
219057
Jelenleg:
1201
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
| 1. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
1218 |
| 2. |
Gönczi Dániel |
|
1140 |
| 3. |
Csáki Ottó |
|
1024 |
| 4. |
Halmai Péter |
|
919 |
| 5. |
Nagy Balázs |
|
906 |
| 6. |
Rási László |
|
905 |
| 7. |
Balogh Richárd |
|
885 |
| 8. |
Kára Károly |
|
883 |
| 9. |
Zsoldos Csaba |
|
866 |
| 1. |
Elfyn Ewans |
|
272 |
| 2. |
Sebastian Ogier |
|
269 |
| 3. |
Kalle Rovanpera |
|
248 |
| 4. |
Ott Tanak |
|
213 |
| 5. |
Thierry Neuville |
|
166 |
| 6. |
Takamoto Katsuta |
|
111 |
| 7. |
Adrien Fourmaux |
|
96 |
| 8. |
Sami Pajari |
|
94 |
| 9. |
Oliver Solberg |
|
70 |
| 1. |
Miko Marczyk |
|
154 |
| 2. |
Jon Armstrong |
|
148 |
| 3. |
Andrea Mabellini |
|
131 |
| 4. |
Mads Ostberg |
|
104 |
| 5. |
Roope Korhonen |
|
60 |
| 6. |
Isak Reiersen |
|
60 |
| 7. |
Romet Jürgenson |
|
50 |
| 8. |
Mille Johansson |
|
49 |
| 9. |
S. Tempestini |
|
36 |
| 1. |
Német Gábor |
|
141 |
| 2. |
Turán Frigyes |
|
127 |
| 3. |
Tóth Tibor |
|
116,5 |
| 4. |
Trencsényi J. |
|
98,5 |
| 5. |
Bodolai László |
|
94,5 |
| 6. |
Ollé Sasa |
|
78 |
| 7. |
Trencsényi V. |
|
51,5 |
| 8. |
Osváth Péter |
|
48,5 |
| 9. |
Vida Szabolcs |
|
48 |
| 1. |
Rongits Attila |
|
105 |
| 2. |
Hulmann Gábor |
|
67,5 |
| 3. |
Bodogán Ferenc |
|
74 |
| 4. |
Hevesi Norbert |
|
63 |
| 5. |
Matics Mihály |
|
59 |
| 6. |
Kronome Ákos |
|
55 |
| 7. |
Hinger Dávid |
|
49 |
| 8. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
| 9. |
Tárkányi Sándor |
|
34 |
| 1. |
Viszló Csaba |
|
61 |
| 2. |
Hibján József |
|
34,5 |
| 3. |
Zagyva Dorka |
|
28 |
| 4. |
Rónavölgyi E. |
|
25 |
| 5. |
Bar Shushan |
|
18,5 |
| 6. |
Tellér Antal |
|
14 |
| 1. |
Faltusz Dávid |
|
125 |
| 2. |
Ruszó Krisztián |
|
105 |
| 3. |
Várnai Dávid |
|
103 |
| 4. |
Molnár Zoltán |
|
91 |
| 5. |
Huhák Csaba |
|
69 |
| 6. |
Völcsey Viktor |
|
63 |
| 7. |
Kóródi Koppány |
|
50 |
| 8. |
Fenyvesi Péter |
|
47 |
| 9. |
Kerekes Bence |
|
34 |
| 1. |
Csukovics István |
|
87 |
| 2. |
Auszmann Gyula. |
|
77 |
| 3. |
Schneer László |
|
63,5 |
| 1. |
Kelemen Csaba |
|
95 |
| 2. |
Varga C. Zoltán |
|
82 |
| 3. |
Szombathelyi Péter |
|
63 |
| 1. |
Pehely Balázs |
|
47 |
| 2. |
Kaufmann M. |
|
30 |
| 3. |
Bolya Tamás |
|
27 |
|
Nekrológ:
A mecseki autós úttörők egyik zászlósa volt a negyven évvel ezelőtti hőskorszakban. Fiat 850 Coupéval, NSU-val, BMW-vel, Wankel Mazdával, majd tucatnyi Zsigulival írta be a nevét a legendás veteránok közé.
Cserna Sándor, Bálint Árpád, Goldbach László, Sashegyi Lajos, Sági Endre mellett a félelmet nem ismerő, hirtelen hevületű, nagy dumás fickó meghatározó tagja volt a legendás, Grünwald László edző és Perjés László szakosztályvezető által irányított, sikert sikerre halmozó Pécsi Volán SC autós szakosztálynak.
Több mint tíz évig versenyzett, többszörös bajnokként sok versenyző tőle tanulta a mesterfogásokat, így sokak példaképe lett.
Nevére még ma is többen felkapják a fejüket, ha egy régi időket idéző, vérpezsdítő motorhangot hallanak.
1941-ben Nagyatádon született, s járt általános iskolába, majd Pécsett végezte el a középiskolát.
1965 táján egyike volt a Nádor Szállóban megalakult Pécsi Túramotoros Klub alapítóinak, még abban az évben megnyerte a "Ki a legügyesebb autóvezető" nevű országos bajnokság döntőjét.
1968-ban öccsével, Péterrel (+) egy Fiat Coupé 850-essel második helyezést értek el az I. Mecsek Ralin, majd helyezéseket a Pécs-Eszék Ralikon.
1969-ben Gábor János mitfahrerral NSU-val versenyeztek a Budapesti ÁFOR színeiben.
Donáczy György "Carló"-val örökké ádáz küzdelemben voltak, aki akkor már nagyon erős és korszerű Fiat 128 Sport Coupéval versenyzett, amit Homann Tibor tuningolt. Valcsics László széria 1300 köbcentis Ladával - Gáll István (+) navigálásával - vette fel a harcot barátja ellen. Többször nyert kategória bajnokságot.
1977-ben felhagyott a ralival, és már csak hegyiversenyeken indult. Merész, félelmet nem ismerő, látványos vezetési stílusa legendákat szőtt, neve fogalom, sokak példaképe lett a magyar ralisportban, a pályák szélein a szurkolók még ma is felemlegetik.
Fia, ifjabb Valcsics László folytatta az autóversenyzést édesapja nyomdokain.
A régi szép időkről élete végéig nagy hevülettel anekdotázott.
2010. május 5-én elrajtolt az utolsó gyorsaságin, amelynek célja valahol az égi ralimezőkön található…

Bővebb története, archív fotókkal illusztrálva olvasható Fekete Kálmán: A Mecsek Rallye 40 éves története c. könyvben
Ez a hír most jelenik meg 9132. alkalommal
|