h i r d e t é s
Összes oldal:
687449540
Napi oldal:
231435
Jelenleg:
3556
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
1. |
Molnár Alex |
|
1298 |
2. |
Kasza Kristóf |
|
1284 |
3. |
Fónagy Kristóf |
|
1241 |
4. |
Martinák Balázs |
|
1222 |
5. |
Martin Márkó |
|
1215 |
6. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
1210 |
7. |
Budai Csaba |
|
1188 |
8. |
Péntek Ádám |
|
1093 |
9. |
Juhász Ferenc |
|
1081 |
1. |
Thierry Neuville |
|
86 |
2. |
Elfyn Ewans |
|
80 |
3. |
Adrien Fourmaux |
|
59 |
4. |
Ott Tanak |
|
53 |
5. |
Sebastian Ogier |
|
45 |
6. |
T. Katsuma |
|
45 |
7. |
Kalle Rovanpera |
|
31 |
8. |
Esapekka Lappi |
|
23 |
9. |
A. Mikkelsen |
|
14 |
1. |
S. Tempestini |
|
33 |
2. |
M.Franceschi |
|
29 |
3. |
Csomós Mixi |
|
25 |
4. |
Hayden Paddon |
|
19 |
5. |
Erik Cais |
|
17 |
6. |
Miko Marczyk |
|
15 |
7. |
A.Mabellini |
|
15 |
8. |
Jon Armstrong |
|
12 |
9. |
Simon Wagner |
|
9 |
1. |
Csomós Miklós |
|
50 |
2. |
Turán Frigyes |
|
39 |
3. |
László Martin |
|
35,5 |
4. |
Klausz Kristóf |
|
30,5 |
5. |
Tóth Tibor |
|
25,5 |
6. |
Német Gábor |
|
22,5 |
7. |
László Zoltán |
|
19,5 |
8. |
Bertalan M. |
|
16,5 |
9. |
Kerék Balázs |
|
13,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
50 |
2. |
Hulmann Gábor |
|
39 |
3. |
Nagy Gábor M. |
|
30,5 |
4. |
Szlovák Ferenc |
|
26,5 |
5. |
Balla Tamás |
|
19,8 |
6. |
Tárkányi Sándor |
|
11,3 |
1. |
Kerék Balázs |
|
18 |
2. |
Határ Attila |
|
14 |
3. |
Viszló Csaba |
|
12 |
4. |
Zagyva Dorka |
|
4,75 |
1. |
Ronavolgyi E. |
|
15 |
2. |
Ruszó Krisztián |
|
12 |
3. |
Baksai László |
|
11 |
4. |
Tamás Gyula |
|
10 |
5. |
Simon György |
|
9 |
6. |
Huhák Csaba |
|
8 |
7. |
Tellér Antal |
|
7 |
8. |
Jóna Gábor |
|
6 |
9. |
Borza Balázs |
|
5 |
1. |
Lenkey Ákos |
|
121 |
2. |
Péter Pál |
|
121 |
3. |
Tamás Gyula |
|
104 |
4. |
Békési Richárd |
|
100 |
5. |
Rácz Gábor |
|
73 |
6. |
Oberling Krisztián |
|
72 |
7. |
Borza Balázs |
|
64 |
8. |
Takács István |
|
56 |
9. |
Mogyorósi Zoltán |
|
55 |
1. |
Kárai Tamás |
|
159 |
2. |
Benyó Máté |
|
131 |
3. |
Koncseg Zoltán |
|
117 |
4. |
Antal István |
|
101 |
5. |
Ales Fucik |
|
58 |
6. |
Alois Höller |
|
40 |
7. |
Z. Staniszewski |
|
37 |
8. |
Roland Rohrer |
|
34 |
7. |
Marek Joura |
|
25 |
|
A gazdasági válság mindannyiunkat érint, és abban is biztosak lehetünk, hogy kedvenc sportunk jövőjét is nagyban befolyásolja a kialakult helyzet. Budai Bélát, a Budai Team jelenlegi helyzetéről, és kilátásairól, valamint, a csapatvezető szempontjából kérdeztük.
- Most, hogy kissé módosult a bajnokságok kiírása, mi a helyzet a csapattal, és az autókkal? - Ahhoz, hogy erre válaszoljak, hozzátartozik, hogy a gazdasági helyzet is megváltozott. Úgy látom, hogy kezd beszűkülni a piac. Az autókkal az a helyzet, hogy a Toyotát úgy néz ki, bérlik ebben az évben, de a Subarura még csak tárgyalások folynak. Ha ezt nem sikerül kiadni, akkor kénytelen leszek eladni. Nagyon sajnálnám, mert egy igazán megbízható, jó autóról beszélünk, de Vizin Laci bá abbahagyta a magyarországi versenyzést, és az IRC futamokon indul, Hering Gyula Hondájával, amit szintén mi készítünk fel.
- És a csapat? - Hering Gyuszi Hondáját csináljuk ugye itthonra és az IRC-re, valamint itt van a Zsiros Gabi Subaruja, amiből egy igazi A-s autót szeretnénk most csinálni. Hogy ő megy vele, vagy bérbe adja, azt még nem tudni. Egyelőre ennyi van velünk.
- A bizonytalanság mennyire a gazdasági válság és mennyire a bajnokságok átrendeződésének a hibája? - Szerintem a bajnokságok megváltozásának semmi köze ehhez, nem befolyásolja a WRC-ket, hogy külön bajnokságban mennek - ha jól tudom, már most több induló van a Nyílt Nemzetközi Bajnokságban, mint az ORB-ben. Én a helyzetet inkább a gazdasági válságnak tudom be. Nehéz most szponzorokat találni, talán ezért akarnak kevésbé autót bérelni.
- Mit gondolsz: ez egy hosszantartó folyamat lesz? Megölheti ez az autósportot? - Meg nem öli, de hogy kisebb lesz az indulók száma, az szinte biztos. Az FIA is dolgozik rajta, hogy átmunkálja a VB-s programot is, úgy, hogy kedvezzen a csapatoknak, így nem meglepő, hogy a magyar autósportot is befolyásolja a gazdasági válság.
- Elképzelhető, hogy ez jó dolog? Mindenki egyre kisebb vagy olcsóbb autóba kényszerül, újra a tehetség, és nem a műszaki lehetőségek lesznek a mérvadók… Utópia ez, vagy valószerű? - Van benne egy ilyen megoldás is, hogy menjen 30-40 darab Mitsubishi, ez előbb-utóbb be fog következni. De a gyárak azért egyre-másra jönnek ki az új, költséghatékony autókkal, gondolok itt a S2000+-ra, amikről azt olvastam, hogy 2010 körül érkeznek. Az FIA igazából még nem hozott döntést az ügyükben - a Citroen és a Ford is megfenyegette őket, hogy ha nem lesz turbó rajtuk, akkor ők is kiszállnak a VB-ből… Nem tudni még mi lesz, de ha ez bekövetkezne, nagyon rosszul érintené a világ autósportját.
- Neked mik a terveid? Ha el kell adni a WRC-t, vagy WRC-ket, akkor veszel helyette teszem azt S2000-est, vagy egyelőre megvárod, hogy alakul az autósport helyzete? - 2010-ig mindenképpen ki kell, hogy várjak, hogy merre megy a világ autósportja, de ha vásárolnék, akkor csakis ezt a S2000+ -t venném, ha bevezetik. De ha mégsem vezetik be, akkor kénytelen lennék egy szívómotoros, 2000-es autót venni. Hogy milyen márkát, azt még meg nem tudnám mondani - a Citroen is most csinál egyet, de a Fiat is úgy tudom, hogy készül ilyen autóval. Nem tudom, de egy évet biztos kivárnék a dologgal.
- Mindent összevetve mennyire vagy borúlátó ebben a helyzetben? - Nem vagyok túl boldog, de nem vagyok pesszimista sem. Az azonban biztos, hogy komoly visszaesés lesz a magyar autósportban, ahogy ebből fakadóan a mi csapatunknál is.
Ez a hír most jelenik meg 6508. alkalommal
|