Változás - változtatás
Interjú Budai Bélával
2009-03-03
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
807964497
Napi oldal:
338622
Jelenleg:
1057
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

A gazdasági válság mindannyiunkat érint, és abban is biztosak lehetünk, hogy kedvenc sportunk jövőjét is nagyban befolyásolja a kialakult helyzet. Budai Bélát, a Budai Team jelenlegi helyzetéről, és kilátásairól, valamint, a csapatvezető szempontjából kérdeztük.

- Most, hogy kissé módosult a bajnokságok kiírása, mi a helyzet a csapattal, és az autókkal?
- Ahhoz, hogy erre válaszoljak, hozzátartozik, hogy a gazdasági helyzet is megváltozott. Úgy látom, hogy kezd beszűkülni a piac. Az autókkal az a helyzet, hogy a Toyotát úgy néz ki, bérlik ebben az évben, de a Subarura még csak tárgyalások folynak. Ha ezt nem sikerül kiadni, akkor kénytelen leszek eladni. Nagyon sajnálnám, mert egy igazán megbízható, jó autóról beszélünk, de Vizin Laci bá abbahagyta a magyarországi versenyzést, és az IRC futamokon indul, Hering Gyula Hondájával, amit szintén mi készítünk fel.

- És a csapat?
- Hering Gyuszi Hondáját csináljuk ugye itthonra és az IRC-re, valamint itt van a Zsiros Gabi Subaruja, amiből egy igazi A-s autót szeretnénk most csinálni. Hogy ő megy vele, vagy bérbe adja, azt még nem tudni. Egyelőre ennyi van velünk.

- A bizonytalanság mennyire a gazdasági válság és mennyire a bajnokságok átrendeződésének a hibája?
- Szerintem a bajnokságok megváltozásának semmi köze ehhez, nem befolyásolja a WRC-ket, hogy külön bajnokságban mennek - ha jól tudom, már most több induló van a Nyílt Nemzetközi Bajnokságban, mint az ORB-ben. Én a helyzetet inkább a gazdasági válságnak tudom be. Nehéz most szponzorokat találni, talán ezért akarnak kevésbé autót bérelni.

- Mit gondolsz: ez egy hosszantartó folyamat lesz?
Megölheti ez az autósportot?
- Meg nem öli, de hogy kisebb lesz az indulók száma, az szinte biztos. Az FIA is dolgozik rajta, hogy átmunkálja a VB-s programot is, úgy, hogy kedvezzen a csapatoknak, így nem meglepő, hogy a magyar autósportot is befolyásolja a gazdasági válság.

- Elképzelhető, hogy ez jó dolog? Mindenki egyre kisebb vagy olcsóbb autóba kényszerül, újra a tehetség, és nem a műszaki lehetőségek lesznek a mérvadók… Utópia ez, vagy valószerű?
-  Van benne egy ilyen megoldás is, hogy menjen 30-40 darab Mitsubishi, ez előbb-utóbb be fog következni. De a gyárak azért egyre-másra jönnek ki az új, költséghatékony autókkal, gondolok itt a S2000+-ra, amikről azt olvastam, hogy 2010 körül érkeznek. Az FIA igazából még nem hozott döntést az ügyükben - a Citroen és a Ford is megfenyegette őket, hogy ha nem lesz turbó rajtuk, akkor ők is kiszállnak a VB-ből… Nem tudni még mi lesz, de ha ez bekövetkezne, nagyon rosszul érintené a világ autósportját.

- Neked mik a terveid? Ha el kell adni a WRC-t, vagy WRC-ket, akkor veszel helyette teszem azt S2000-est, vagy egyelőre megvárod, hogy alakul az autósport helyzete?
- 2010-ig mindenképpen ki kell, hogy várjak, hogy merre megy a világ autósportja, de ha vásárolnék, akkor csakis ezt a S2000+ -t venném, ha bevezetik. De ha mégsem vezetik be, akkor kénytelen lennék egy szívómotoros, 2000-es autót venni. Hogy milyen márkát, azt még meg nem tudnám mondani - a Citroen is most csinál egyet, de a Fiat is úgy tudom, hogy készül ilyen autóval. Nem tudom, de egy évet biztos kivárnék a dologgal.

- Mindent összevetve mennyire vagy borúlátó ebben a helyzetben?
- Nem vagyok túl boldog, de nem vagyok pesszimista sem. Az azonban biztos, hogy komoly visszaesés lesz a magyar autósportban, ahogy ebből fakadóan a mi csapatunknál is.

Ez a hír most jelenik meg 6554. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k