h i r d e t é s
Összes oldal:
773944961
Napi oldal:
115593
Jelenleg:
877
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
1. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
677 |
2. |
Balassa Balázs |
|
608 |
3. |
Suborits Péter |
|
586 |
4. |
Végh Krisz |
|
578 |
5. |
Gönczi Dániel |
|
556 |
6. |
Rási László |
|
556 |
7. |
Varga Zalán |
|
477 |
8. |
Kasza Kristóf |
|
475 |
9. |
Krokavecz P. |
|
466 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
133 |
2. |
Sebastian Ogier |
|
114 |
3. |
Kalle Rovanpera |
|
113 |
4. |
Ott Tanak |
|
108 |
5. |
Thierry Neuville |
|
83 |
6. |
Takamoto Katsuta |
|
63 |
7. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
8. |
Sami Pajari |
|
31 |
9. |
Grégorie Munster |
|
18 |
1. |
Miko Marczyk |
|
107 |
2. |
Andrea Mabellini |
|
85 |
3. |
Mads Ostberg |
|
76 |
4. |
Roope Korhonen |
|
60 |
5. |
Isak Reiersen |
|
60 |
6. |
Jon Armstrong |
|
54 |
7. |
Mile Johansson |
|
42 |
8. |
Martins Sesks |
|
35 |
9. |
N.Gryazin |
|
34 |
1. |
Német Gábor |
|
100 |
2. |
Tóth Tibor |
|
78,5 |
3. |
Turán Frigyes |
|
64 |
4. |
Bodolai László |
|
56,5 |
5. |
Trencsényi J. |
|
53,5 |
6. |
Ollé Sasa |
|
52 |
7. |
Osváth Péter |
|
48,5 |
8. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
9. |
Ranga Péter |
|
22 |
1. |
Bodogán Ferenc |
|
74 |
2. |
Hulmann Gábor |
|
64 |
3. |
Hevesi Norbert |
|
63 |
4. |
Hinger Dávid |
|
49 |
5. |
Kronome Ákos |
|
39 |
6. |
Rongits Attila |
|
35 |
7. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
8. |
Molnár Attila |
|
20 |
9. |
Oroszi Zsolt |
|
17 |
1. |
Viszló Csaba |
|
46 |
2. |
Bar Shushan |
|
17 |
3. |
Hibján József |
|
16,5 |
4. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
5. |
Zagyva Dorka |
|
14 |
6. |
Tellér Antal |
|
10 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
70 |
2. |
Molnár Zoltán |
|
48 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
37 |
4. |
Kóródi Koppány |
|
28 |
5. |
Baksai László |
|
25 |
6. |
Várnai Dávid |
|
24 |
7. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
8. |
Lakatos Tamás |
|
17 |
9. |
Kerekes Bence |
|
9 |
1. |
Rácz Tibor |
|
52 |
2. |
Auszmann Gy. |
|
37,5 |
3. |
Csukovics István |
|
30 |
1. |
Varga C. Zoltán |
|
52 |
2. |
Kelemen Csaba |
|
44 |
3. |
Szombathelyi P. |
|
36 |
1. |
Kaufmann M. |
|
30 |
2. |
Oláh Zoltán |
|
27 |
3. |
Bolya Tamás |
|
25 |
|
A gazdasági válság mindannyiunkat érint, és abban is biztosak lehetünk, hogy kedvenc sportunk jövőjét is nagyban befolyásolja a kialakult helyzet. Budai Bélát, a Budai Team jelenlegi helyzetéről, és kilátásairól, valamint, a csapatvezető szempontjából kérdeztük.
- Most, hogy kissé módosult a bajnokságok kiírása, mi a helyzet a csapattal, és az autókkal?
- Ahhoz, hogy erre válaszoljak, hozzátartozik, hogy a gazdasági helyzet is megváltozott. Úgy látom, hogy kezd beszűkülni a piac. Az autókkal az a helyzet, hogy a Toyotát úgy néz ki, bérlik ebben az évben, de a Subarura még csak tárgyalások folynak. Ha ezt nem sikerül kiadni, akkor kénytelen leszek eladni. Nagyon sajnálnám, mert egy igazán megbízható, jó autóról beszélünk, de Vizin Laci bá abbahagyta a magyarországi versenyzést, és az IRC futamokon indul, Hering Gyula Hondájával, amit szintén mi készítünk fel.
- És a csapat?
- Hering Gyuszi Hondáját csináljuk ugye itthonra és az IRC-re, valamint itt van a Zsiros Gabi Subaruja, amiből egy igazi A-s autót szeretnénk most csinálni. Hogy ő megy vele, vagy bérbe adja, azt még nem tudni. Egyelőre ennyi van velünk.
- A bizonytalanság mennyire a gazdasági válság és mennyire a bajnokságok átrendeződésének a hibája? - Szerintem a bajnokságok megváltozásának semmi köze ehhez, nem befolyásolja a WRC-ket, hogy külön bajnokságban mennek - ha jól tudom, már most több induló van a Nyílt Nemzetközi Bajnokságban, mint az ORB-ben. Én a helyzetet inkább a gazdasági válságnak tudom be. Nehéz most szponzorokat találni, talán ezért akarnak kevésbé autót bérelni.
- Mit gondolsz: ez egy hosszantartó folyamat lesz? Megölheti ez az autósportot? - Meg nem öli, de hogy kisebb lesz az indulók száma, az szinte biztos. Az FIA is dolgozik rajta, hogy átmunkálja a VB-s programot is, úgy, hogy kedvezzen a csapatoknak, így nem meglepő, hogy a magyar autósportot is befolyásolja a gazdasági válság.
- Elképzelhető, hogy ez jó dolog? Mindenki egyre kisebb vagy olcsóbb autóba kényszerül, újra a tehetség, és nem a műszaki lehetőségek lesznek a mérvadók… Utópia ez, vagy valószerű? - Van benne egy ilyen megoldás is, hogy menjen 30-40 darab Mitsubishi, ez előbb-utóbb be fog következni. De a gyárak azért egyre-másra jönnek ki az új, költséghatékony autókkal, gondolok itt a S2000+-ra, amikről azt olvastam, hogy 2010 körül érkeznek. Az FIA igazából még nem hozott döntést az ügyükben - a Citroen és a Ford is megfenyegette őket, hogy ha nem lesz turbó rajtuk, akkor ők is kiszállnak a VB-ből… Nem tudni még mi lesz, de ha ez bekövetkezne, nagyon rosszul érintené a világ autósportját.
- Neked mik a terveid? Ha el kell adni a WRC-t, vagy WRC-ket, akkor veszel helyette teszem azt S2000-est, vagy egyelőre megvárod, hogy alakul az autósport helyzete? - 2010-ig mindenképpen ki kell, hogy várjak, hogy merre megy a világ autósportja, de ha vásárolnék, akkor csakis ezt a S2000+ -t venném, ha bevezetik. De ha mégsem vezetik be, akkor kénytelen lennék egy szívómotoros, 2000-es autót venni. Hogy milyen márkát, azt még meg nem tudnám mondani - a Citroen is most csinál egyet, de a Fiat is úgy tudom, hogy készül ilyen autóval. Nem tudom, de egy évet biztos kivárnék a dologgal.
- Mindent összevetve mennyire vagy borúlátó ebben a helyzetben? - Nem vagyok túl boldog, de nem vagyok pesszimista sem. Az azonban biztos, hogy komoly visszaesés lesz a magyar autósportban, ahogy ebből fakadóan a mi csapatunknál is.
Ez a hír most jelenik meg 6541. alkalommal
|