SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Változások kora?
Cselényi Balázs
2008-12-02
interjú • RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
773959046
Napi oldal:
9707
Jelenleg:
1221
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Lassan itt a sokak által régóta várt közgyűlés, (és közeleg a kampánycsend ideje - a duen.hu szerkesztősége a közgyűlés előtti utolsó 10 napban nem kíván semmilyen, a közgyűléssel kapcsolatos kérdéssel foglalkozni), Cselényi Balázs is megosztotta velünk észrevételeit, javaslatait.
(Szamos Miklós elnök úr múlt hét péntekre ígért nekünk egy interjút, azóta még nem sikerült beszélnünk vele, reméljük érdemesnek tartja honlapunkat az igért visszahívásra - a szerk.)



Mindjárt az elején adódott a kérdés, miért van szükség a sportszakmai alelnök tisztségre az elnökségben, és vajon miért nem fontos ez a jelenlegi vezetőség számára?
A sportszakmai alelnök eredeti szerepe szerint az összekötő kapocs lenne az Intéző Bizottság, és az elnökség között. Hogy a mostani elnökség mért akarja ezt megszüntetni, erre csak tippelni tudnék. Az én olvasatomban az "Elnökség által kinevezett IB vezető" azt jelenti, hogy az elnökség még több befolyást akar sportszakmai döntéshozatalban, hiszen ez által az elnökségnek az IB-ben is volna biztos szavazata. Ennek akadálya egy sportszakmai elnök…

Mik lennének azok az alapvető változások, ötletek, amik megvalósításra várnak? De kérdezhetném azt, hogy milyen cselekvési tervvel készül a tagság rendszerváltó csoportja arra az esetre, ha a közgyűléstől felhatalmazást kap a munkára?
Nyílván rengeteg tennivaló akad, de most így évvégén, a szabályalkotási időszakban jól látszik, hogy korábban kell versenynaptárt csinálni, ne nekünk kelljen alkalmazkodni a környező országok versenynaptárához. Az IB szerepét a sportszakmában vissza kell állítani az elnökség fölé, mert az, hogy az elnökség határozza meg a sportszakmai irányvonalat, véleményem szerint meglehetősen negatív hatással van a sportra. Meg kell hagyni a szakágak önállóságát, hiszen ők ismerik a legjobban a saját problémáikat, az IB pedig a megfelelő fórum arra, hogy a szakágvezetők és a bizottságvezetők megosszák problémáikat, jóváhagyassák szabályaikat és vitás eseteket vizsgáljanak ki. Nem kell messzire menni, hiszen itt van a Mecsek Rallyen kizárt versenyzők fellebbezésének az ügye, amit remélem sürgősen felül fognak vizsgálni. Nem ez az első eset, amikor szakmai fórumok döntését megfelelő indoklás nélkül felülbírálják. Nagyon bosszantó az is, hogy ezek a döntések csak odáig fontosak, amíg az érintettek megnyugszanak, de véleményem szerint ezt akkor tovább kell vinni, és pontosan meghatározni, hogy hol hibázott a verseny Felügyelő Testülete, és a Technikai Bizottság, hiszen érvénytelenné nyilvánították a döntéseiket!

A jelenlegi elnökség által beterjesztett alapszabályban, megfogalmazódik egy teljesen új tisztség, a szakági ügyvezetői titulus létrehozásának javaslata. Mi erről a véleményed?
Alapszabály szakági ügyvezetőre vonatkozó javaslatát nem szabad elfogadni. Ez a tisztség is azt bizonyítja, hogy az elnökség minden szintre rá akar telepedni, hiszen az ügyvezetőt ők nevezik ki, de ha a szakág tagjainak egyöntetű véleménye az, hogy vissza kell hívni, akkor sem kötelesek ezt megtenni. Az Elnökségnek és az Intéző Bizottságnak feladatainak megfelelően kell működniük, ne egymás dolgaival foglalkozzanak. 2008-ban az Elnökség sok olyan dologgal foglalkozott, ami nem tartozik a hatáskörébe, emellett az alapvető feladatait nem látta el megfelelően. Nincs szponzor, katasztrofális a társadalmi megítélés. A versenyzők és rendezők képviseletét az IB-n elő kell segíteni (ligák visszaállítása) Szövetség bizottságainak döntéseiről folyamatosan tájékoztatni kell a tagokat.
Az internetes kommunikációt újra át kellene gondolni, hiszen van egy MNASZ honlap, vannak szakági hivatalos vagy félhivatalos honlapok és az információk nem egységes szerkezetben jelenek meg. A szakágak médiáján pedig, akár központi segítséggel is javítani kell, de a szövetségen belüli kommunikáción is van mit javítani.

Hogyan látod a sportszakmai döntések hátterét, a felügyelők és sportbírók független és esetleg végre minősíthető működésének lehetőségét?
A Felügyelők, a technikai ellenőrök, a ténybírók, a bírók döntéseit a szövetségnek védenie kell, ha szükséges belső vizsgálatokat kell lefolytatni, de nem vezet jó felé, ha különböző bizottságok a korábban hozott döntéseket különféle indokokkal megváltoztatják 
A Felügyelők, bírók, technikai ellenőrök képzését folytatni és fokozni kell  A Szövetség életében hosszú évek óta jelenlévő "féltjük a pozíciónkat" működéssel fel kellene már végre hagyni, és új generációt kellene kinevelni, hiszen látható hogy a vezetőbírók, tisztségviselők, felügyelők körében a vérfrissítés csak nehezen vagy sehogy nem működik. Vélhetően egyesek, egyéni érdekeiktől vezérelten ezt tudatosan és folyamatosan akadályozzák…

Mi kell ahhoz elsősorban, hogy ezek a változások végre ténylegesen megvalósulhassanak?
Ezeket a dolgokat nem lehet egyik napról a másikra rendbe rakni, de szép lassan törekedni kell egy újfajta gondolkodásmód kialakítására a szövetség vezetésében. Következő két hétben a tagokkal meg kell értetni, hogy az alapszabály rendbetétele mindenkinek fontos, hisz a 10-15 éve tapasztalt versenyhangulatot közös erővel vissza kell hozni!

Mi fiatalok mindenesetre megpróbáljuk tenni a dolgunkat, már az is nagy segítség volna, ha nem akadályoznának benne.

 

Ez a hír most jelenik meg 5266. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k