|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
A minap olvastunk egy kritikus és kínos nyilatkozatot, Holczer Dániel nyilatkozatát az duen.hu-n. Miért volt kritikus? Nem szeretnék további idézetet közölni, hiszen olvasható és siralmas.
Nyílt levél az MNASZ Tagjainak, Elnökének, Elnökségének.
A változást akarók csapata tájékoztatni szeretne benneteket az elmúlt három hónap történéseiről, problémáiról, melyek az összes szakágat érintik. A legutolsó Közgyűlés óta (2008. március 14.) eltelt versenyzői időszak és a versenyeken történt események késztettek bennünket arra, hogy elkészítsünk egy 2008-as féléves leltárt. A 2008. január 12.-ei Közgyűlés, amely félbeszakadt, és a 2008. március 14.-ei megismételt Közgyűlés után, mely ismételten félbeszakadt, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség törvénytelenül működik, hiszen nincs érvényben lévő alapszabálya. 1 - Szamos Miklós Elnök Úr és a levezető elnök a márciusi Közgyűlésen azzal fenyegetőztek, hogy amennyiben az alapszabályt nem fogadjuk el, 30 napon belül a bíróságon az Ügyészség kezdeményezheti a Szövetség megszüntetését, vagy működésének felfüggesztését. Ez szerencsére nem történt meg. Vajon miért nem tett semmit az elnökség ez ellen? Miért húzta és húzza azóta is az időt? A Közgyűlésen Ferjáncz Attila javaslatot tett arra, hogy a több ízben sem módosított alapszabály kijavításában segédkezünk, javaslatainkat beadványban elküldtük a Szövetségnek. Tudomásunk szerint egy bizottság a javaslatot megvizsgálta és megtárgyalta. Ennek ellenére, a mai napig nem érkezett válasz sem a beadványt beterjesztőjének, sem a tagságnak. Közgyűlést sem hívtak össze a módosítások elfogadására. Mi lesz majd a közgyűlésen? Szamos Miklós Úr ugyanezen a Közgyűlésen, száz egynéhány tag előtt kijelentette, hogy két táborra szakadt a Szövetség és így, véleménye szerint, nehéz lesz az MNASZ-t működtetni. A jelenlegi állapot: megítélésünk szerint a Szövetség nem ketté, hanem szanaszét szakadt. 3 - Említést kell tenni még az utolsó Közgyűlés után történtekről, mert az Elnök Úr azt terjeszti, hogy az MNASZ jelenlegi kátyús helyzetét kizárólagosan az ellenzék generálta és generálja. Ezúton szeretnénk felhívni Szamos Miklós Úr figyelmét arra, hogy a jelenlegi helyzetet a 2006. decemberi Közgyűlés után az Ő lemondása okozta, az IB és a Sportszakmai Alelnöki pozícióról. A hab a tortán a 2008. januári Közgyűlésen történt felszólalásai voltak. Mi a jelenlegi helyzet? Miért mondott le a sportszakmai alelnök az IB-vezetői pozícióiról? Van-e a szövetségnek főtitkára? Miért nem kap minderről a Szövetség tagsága megfelelő tájékoztatást? 4 - A fentieken kívül még számtalan gond és probléma van: például a pénzügyi terv, az elmaradt versenyek a különböző szakágakban, a környezetvédelmi és természetvédelmi káosz (Central Europe Rally), elmaradt válaszok a tagok beadványira, az elnökségi és egyéb emlékeztetők, melyekhez a tagság nem tud hozzáférni. Miért kellet a negyedéves költségvetést módosítani? Vajon, hogy áll a kassza? Milyen a kapcsolat az önkormányzatokkal, út-tulajdonosokkal, a rendőrséggel, a környezetvédőkkel? A szakágak problémáiról: Különösen szembetűnő és a versenyzők részéről felháborító volt, hogy a Rally szakág versenyein, megint voltak "Asi ügyek", de ez a jelenség a Gyorsasági Szakág júniusában megrendezett futamán, ahol a versenyrendező egyesülethez, és a Hungaroring igazgatójához közelálló versenyzők jogtalan előnyhöz juttatásához szinte teljes létszámban asszisztáltak a futam vezető sportszakmai tisztségviselői. A nézők által különösen kedvelt hegyi versenysorozatot elsorvasztották, idén már csak a parádi versenyt rendezik meg. Ugyanakkor a szakág életében domináns márkakupákban is csökken a résztvevők létszáma. Autókrossz: Rallykrossz: Mindkét szakág pálya-hiánnyal küzd, ebből következően eltűnnek a nézők, ami a reklámlehetőségek, és ezáltal a szponzorok eltűnését is magával hozza. Tereprally: Rally: Minden rosszindulatú híresztelést cáfolva, az ideiglenes RSB tagság elfogadása semmilyen kompromisszumnak nem volt része, hiszen a tagi javaslatokat is a jelenlegi RSB vezető erkölcsi és szakmai okok miatti visszahívására adtuk be! Dudás Gyula mindig is szakágvezetőként kívánt visszakerülni csapatával az RSB-be, természetesen okulva a régmúlt hibáiból! Közben kiderült internetes honlapokról, hogy Nattán György, Lakatos Róbert és Tóth Imre is kilépett a Rally Bizottságból. Kiválásukkal az RSB működése nem szabályos, mert nincs versenyzői képviselet (Tóth Imre), nincs a másodosztálynak képviselete (Nattán György), valamint a rendezőknek sincs képviselete (Lakatos Róbert), és akkor még nem beszéltünk Dudás Gyula lemondásáról. Szeretném megjegyezni, hogy erről semmiféle hivatalos értesítést a tagság nem kapott. Hiszen az MNASZ honlapján nem található erről sem tájékoztatás, de a tragédia nagyobb, mert az egyetlen, az alapszabály értelmében még hivatalos fórum, a Főtitkári Körlevél 2008.-ban meg sem jelent! Negatívum az is, hogy az Elnökség tagjai és az RSB vezetője, aki fizetésért dolgozik, szinte látványosan nem vesznek részt a szakág rendezvényein. Meg kell említeni azt a tényt, hogy a Szombathely Rally alatt a jelenlegi RSB több tagja előtt, egy kötetlen beszélgetés során Szamos Miklós elmondta: Ferjáncz Attila, Dudás Gyula és az ő sportszakmai vezetése alatt volt a legtöbb pénze a Szövetségnek és a szakágnak. Pénzügyi visszaélés nem történt. Az RSB akkor minden idők legnagyobb költségvetéséből gazdálkodott. Minden hivatalosan zajlott, a hiány abból keletkezett, hogy a szponzori bevételek nem folytak be időben. Ráadásul a rally szakág többletbevételeiből 16%-ot, azaz kb. 10 millió forintot - a szabályok szerint - a Szövetség a többi szakág céljaira fordíthatott. Média: Tovább folytatódott a média eltávolodása az autósporttól. A szövetség média munkacsoportjában lévő egyes tagok által kitalált megkülönböztető rendszer komoly feszültséget keltett a már régen a sportban dolgozó média munkatársak között. Ennek hatására ismét további megjelenési felületeket vesztett a sportág. Tovább folytatódott a nem az elnökség szájíze szerint publikáló újságírók fenyegetése, munkájuk ellehetetlenítésének megkísérlése. Nem tudjuk, hogy a Szövetség milyen szerződések alapján jut jogdíj-bevételekhez. A befolyó jogdíjbevételek elvesznek a szövetség költségvetésében, semmilyen kimutatás nincs arról, hogy ezeket a bevételeket mire fordítják. A rally szakágban tovább növelték a televíziós jogdíjak árait. Vajon miért? Miközben a rendezőkkel elmaradt egyeztetések miatt a jogdíjat fizető televízióstábok részére nem biztosították a megfelelő munkavégzéshez szükséges körülményeket és engedélyeket. Az "együttműködésről": Minden eszközt bevetettek hatalmuk megtartása érdekében: Ez nem közeledés. Az MNASZ egyre gyorsabban veszti el hitelét, tekintélyét. Az autósport érdekében be kellene fejezni a gyanúsítgatásokat, a hátbatámadásokat, a távirányítással mondvacsinált ügyeket. Ezért kellene hogy Mi, versenyzők, csapatok és szakemberek egységesen összefogjunk, és végre rendet tegyünk a saját sportágunkban - amíg még nem késő! Erősek és sokan vagyunk. A megtévesztett emberek egyre többen támogatnak bennünket. Készülünk a következő Közgyűlésre! A változást akarók
Ez a hír most jelenik meg 4001. alkalommal
|
![]()
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.05.16-20.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.15-18.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.18.
![]() részletes infóink ![]() 2025.06.13-15.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |