Változást akarók közleménye
hírlevél
2008-07-07
nyílt levél • 
h i r d e t é s
Összes oldal:
765700207
Napi oldal:
9155
Jelenleg:
897
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

A minap olvastunk egy kritikus és kínos nyilatkozatot, Holczer Dániel nyilatkozatát az duen.hu-n.

Miért volt kritikus?
 3. bekezdés idézet:
…talán még soha nem látott mélyponton van az MNASZ…
…előre kell nézni, a jövőt kell építeni…
…a 24. órában vagyunk…
…az elmúlt néhány hónapban elindult a közeledés. Honnan látszik?
…a bársonyos széket senki nem akarja elengedni…
Mindenki képzeletére bízzuk az idézetek értékelését és a továbbiakat.

Nem szeretnék további idézetet közölni, hiszen olvasható és siralmas.
A tovább leírtakról is van véleményünk, mert az egyszerű versenyzők számára érthetetlen és megfejthetetlen. Ellentmondásos és csúsztatásokkal teli.
Azért, hogy mindenki megérthesse az itiner.hu-n közölt hírlevelet szeretnénk újra közölni, hogy elolvashassátok az igazságot és eldönthessétek, hogy az elkötelezettség érdekében melyik oldalon szeretnétek majd a közgyűlésen voksolni.
Sajnos a közgyűlés nem tudjuk, hogy mikor lesz.

 

Nyílt levél az MNASZ Tagjainak, Elnökének, Elnökségének.


Tisztelt Tagjaink, Versenyzők, Csapatok!

A változást akarók csapata tájékoztatni szeretne benneteket az elmúlt három hónap történéseiről, problémáiról, melyek az összes szakágat érintik. A legutolsó Közgyűlés óta (2008. március 14.) eltelt versenyzői időszak és a versenyeken történt események késztettek bennünket arra, hogy elkészítsünk egy 2008-as féléves leltárt.

A 2008. január 12.-ei Közgyűlés, amely félbeszakadt, és a 2008. március 14.-ei megismételt Közgyűlés után, mely ismételten félbeszakadt, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség törvénytelenül működik, hiszen nincs érvényben lévő alapszabálya.

1 - Szamos Miklós Elnök Úr és a levezető elnök a márciusi Közgyűlésen azzal fenyegetőztek, hogy amennyiben az alapszabályt nem fogadjuk el, 30 napon belül a bíróságon az Ügyészség kezdeményezheti a Szövetség megszüntetését, vagy működésének felfüggesztését. Ez szerencsére nem történt meg. Vajon miért nem tett semmit az elnökség ez ellen? Miért húzta és húzza azóta is az időt?

A Közgyűlésen Ferjáncz Attila javaslatot tett arra, hogy a több ízben sem módosított alapszabály kijavításában segédkezünk, javaslatainkat beadványban elküldtük a Szövetségnek. Tudomásunk szerint egy bizottság a javaslatot megvizsgálta és megtárgyalta. Ennek ellenére, a mai napig nem érkezett válasz sem a beadványt beterjesztőjének, sem a tagságnak. Közgyűlést sem hívtak össze a módosítások elfogadására. Mi lesz majd a közgyűlésen?

Szamos Miklós Úr ugyanezen a Közgyűlésen, száz egynéhány tag előtt kijelentette, hogy két táborra szakadt a Szövetség és így, véleménye szerint, nehéz lesz az MNASZ-t működtetni.

A jelenlegi állapot: megítélésünk szerint a Szövetség nem ketté, hanem szanaszét szakadt.
 
2 - A jelenlegi elnökségnek sikerült ígérgetésekkel, pozíciókkal megtévesztenie, és maga mellé állítania nagyon sok sporthoz értő, kiváló szakembert is. Ugyanazon elnökség most taktikát változtatott, áldozatokat keresett, keres és talált.

3 - Említést kell tenni még az utolsó Közgyűlés után történtekről, mert az Elnök Úr azt terjeszti, hogy az MNASZ jelenlegi kátyús helyzetét kizárólagosan az ellenzék generálta és generálja.

Ezúton szeretnénk felhívni Szamos Miklós Úr figyelmét arra, hogy a jelenlegi helyzetet a 2006. decemberi Közgyűlés után az Ő lemondása okozta, az IB és a Sportszakmai Alelnöki pozícióról. A hab a tortán a 2008. januári Közgyűlésen történt felszólalásai voltak.

Mi a jelenlegi helyzet? Miért mondott le a sportszakmai alelnök az IB-vezetői pozícióiról? Van-e a szövetségnek főtitkára? Miért nem kap minderről a Szövetség tagsága megfelelő tájékoztatást?

4 - A fentieken kívül még számtalan gond és probléma van: például a pénzügyi terv, az elmaradt versenyek a különböző szakágakban, a környezetvédelmi és természetvédelmi káosz (Central Europe Rally), elmaradt válaszok a tagok beadványira, az elnökségi és egyéb emlékeztetők, melyekhez a tagság nem tud hozzáférni.

Miért kellet a negyedéves költségvetést módosítani? Vajon, hogy áll a kassza? Milyen a kapcsolat az önkormányzatokkal, út-tulajdonosokkal, a rendőrséggel, a környezetvédőkkel?
5 - Soha ilyen rossz még nem volt a megítélése az autósportnak, alig van támogatója az MNASZ-nek, a sajtóval való viszonya katasztrofális, és a nézők is eltűntek a pályákról! Mindezek veszélyeztetik a versenyzők szponzori megállapodásait.

A szakágak problémáiról:
Aggasztóan, és felháborítóan erősödött az a jelenség, szinte minden szakágban, hogy az általános alelnök, és az elnökség egyes tagjai igen erőszakosan próbálnak meg befolyásolni szakágvezetőket, szakági bizottságokat és egyes versenyeken különböző funkcióban dolgozó sportszakmai alkalmazottakat, hogy egyes versenyzőket vagy csapatokat jogtalan előnyhöz juttassanak, vagy az általuk elkövetett súlyos szabálytalanságokat eltussolják.

Különösen szembetűnő és a versenyzők részéről felháborító volt, hogy a Rally szakág versenyein, megint voltak "Asi ügyek", de ez a jelenség a Gyorsasági Szakág júniusában megrendezett futamán, ahol a versenyrendező egyesülethez, és a Hungaroring igazgatójához közelálló versenyzők jogtalan előnyhöz juttatásához szinte teljes létszámban asszisztáltak a futam vezető sportszakmai tisztségviselői.

A nézők által különösen kedvelt hegyi versenysorozatot elsorvasztották, idén már csak a parádi versenyt rendezik meg. Ugyanakkor a szakág életében domináns márkakupákban is csökken a résztvevők létszáma.

Autókrossz:
Gyakorlatilag erkölcsi és anyagi támogatás hiányában az egész szakág kénytelen külföldön versenyezni.

Rallykrossz:
A szövetség és az elnökség semmilyen formában nem segítette a második legrangosabb hazai autósport rendezvény (Rallycross EB) szervezőit az esemény népszerűsítésében, médiában történő elhelyezésében, szemben azzal, hogy sporttörténeti jelentőségűnek is mondható, hogy hosszú évek után most innen, a magyar futamról volt először élő televíziós közvetítés, melyet négy nagy európai országban élőben, két országban csúsztatott közvetítéssel vettek át komoly, kereskedelmi és közszolgálati TV-csatornák (pl. a svéd televízió). A rendezvényben rejlő anyagi, erkölcsi és média lehetőségeket.

Mindkét szakág pálya-hiánnyal küzd, ebből következően eltűnnek a nézők, ami a reklámlehetőségek, és ezáltal a szponzorok eltűnését is magával hozza.

Tereprally:
Sajnálatos, hogy a fejlődő, és népszerű, magas technikai szinten működő tereprally szakágban is maradt már el idén verseny.
Nem tudjuk, hogy milyen következményei lesznek még a CER körüli problémáknak, hiszen a verseny után a környezetvédők és a pályatulajdonosok az illetékes szerveknél panasszal éltek. Feltételezésünk szerint az ebből adódó problémák károsak lehetnek a rally szakágra is.

Rally:
Először is a tévhitek, találgatások, rémhírek miatt tegyük tisztába Dudás Gyula RSB tagságának ügyét!
A rövid történet a következő:
A Miskolc Rallye előtt a rendező felkérte Dudás Gyulát a versenyző összekötői szerepre, melyet Ő "csapatunkkal" egyeztetve elvállalt, éveken keresztül ilyen funkciót már ellátott, vajon az RSB, miután tudomására jutott, miért próbálta különböző kifogásokkal ezt megakadályozni, pl.: nincs Minimumvizsgája és nem RSB tag. Ezek után, elnökségi utasításra, szavazásra került az ügy, és 5:3 arányban Dudás Gyula tag lett, kizárólag a verseny időtartamára, illetve az azt követő RSB ülésig! Ez egy szóbeli, egyszeri megbízás volt, mindenféle IB írásos jóváhagyás nélkül!
A 2008. május 2-4. között rendezett Miskolc Rally után, az első RSB értekezletet követően Dudás Gyula megbízásáról lemondott. Ennek ellenére június 10.-i keltezéssel (5 héttel a miskolci verseny után!) megkapta írásos kinevezését az RSB tagságra... Kérdezzük az elnökséget, a fent leírtak milyen szabályok alapján történtek? 

Minden rosszindulatú híresztelést cáfolva, az ideiglenes RSB tagság elfogadása semmilyen kompromisszumnak nem volt része, hiszen a tagi javaslatokat is a jelenlegi RSB vezető erkölcsi és szakmai okok miatti visszahívására adtuk be! Dudás Gyula mindig is szakágvezetőként kívánt visszakerülni csapatával az RSB-be, természetesen okulva a régmúlt hibáiból!

Közben kiderült internetes honlapokról, hogy Nattán György, Lakatos Róbert és Tóth Imre is kilépett a Rally Bizottságból. Kiválásukkal az RSB működése nem szabályos, mert nincs versenyzői képviselet (Tóth Imre), nincs a másodosztálynak képviselete (Nattán György), valamint a rendezőknek sincs képviselete (Lakatos Róbert), és akkor még nem beszéltünk Dudás Gyula lemondásáról.

Szeretném megjegyezni, hogy erről semmiféle hivatalos értesítést a tagság nem kapott. Hiszen az MNASZ honlapján nem található erről sem tájékoztatás, de a tragédia nagyobb, mert az egyetlen, az alapszabály értelmében még hivatalos fórum, a Főtitkári Körlevél 2008.-ban meg sem jelent!

Negatívum az is, hogy az Elnökség tagjai és az RSB vezetője, aki fizetésért dolgozik, szinte látványosan nem vesznek részt a szakág rendezvényein.

Meg kell említeni azt a tényt, hogy a Szombathely Rally alatt a jelenlegi RSB több tagja előtt, egy kötetlen beszélgetés során Szamos Miklós elmondta: Ferjáncz Attila, Dudás Gyula és az ő sportszakmai vezetése alatt volt a legtöbb pénze a Szövetségnek és a szakágnak. Pénzügyi visszaélés nem történt. Az RSB akkor minden idők legnagyobb költségvetéséből gazdálkodott. Minden hivatalosan zajlott, a hiány abból keletkezett, hogy a szponzori bevételek nem folytak be időben. Ráadásul a rally szakág többletbevételeiből 16%-ot, azaz kb. 10 millió forintot - a szabályok szerint - a Szövetség a többi szakág céljaira fordíthatott.

Média:

Tovább folytatódott a média eltávolodása az autósporttól. A szövetség média munkacsoportjában lévő egyes tagok által kitalált megkülönböztető rendszer komoly feszültséget keltett a már régen a sportban dolgozó média munkatársak között. Ennek hatására ismét további megjelenési felületeket vesztett a sportág.

Tovább folytatódott a nem az elnökség szájíze szerint publikáló újságírók fenyegetése, munkájuk ellehetetlenítésének megkísérlése.

Nem tudjuk, hogy a Szövetség milyen szerződések alapján jut jogdíj-bevételekhez. A befolyó jogdíjbevételek elvesznek a szövetség költségvetésében, semmilyen kimutatás nincs arról, hogy ezeket a bevételeket mire fordítják.

A rally szakágban tovább növelték a televíziós jogdíjak árait. Vajon miért? Miközben a rendezőkkel elmaradt egyeztetések miatt a jogdíjat fizető televízióstábok részére nem biztosították a megfelelő munkavégzéshez szükséges körülményeket és engedélyeket.

Az "együttműködésről":

Úgy hallottuk, hogy egyfajta háttéralku köttetett a Szövetség egyes vezetői és az ellenzék között. Biztosíthatunk mindenkit, hogy erről szó sincs. Az a szóbeszéd is járja, hogy a Szövetség vezetése és az ellenzék közeledik egymáshoz.

Minden eszközt bevetettek hatalmuk megtartása érdekében:
- az ügyintézőt, aki átvette a beadványainkat, egyszerűen kirúgták
- a tagi javaslatok egy részéről kitalálták, hogy nem a megfelelő személy írta alá, illetve meghamisítottuk az aláírásokat - ezt azóta sem tudták bebizonyítani, pedig még rendőrségi feljelentést is tettek ellenünk! (Jó néhány csapatot zaklatott a rendőrség kihallgatásokkal!)
- manipuláltak a tagfelvételekkel, jogtalanul töröltek csapatokat a tagságból
- a Közgyűlésen, semmibe véve a tagság akaratát, inkorrekt, szabálytalan módszerekkel befolyásolták annak végeredményét
- a rájuk voksolók közül vannak akiknek "megbocsátottak", van aki közben ellenséggé vált, vannak akiket "fűznek", hogy majd "áldozattá" válhasson.

Ez nem közeledés.

Az MNASZ egyre gyorsabban veszti el hitelét, tekintélyét. Az autósport érdekében be kellene fejezni a gyanúsítgatásokat, a hátbatámadásokat, a távirányítással mondvacsinált ügyeket.

Ezért kellene hogy Mi, versenyzők, csapatok és szakemberek egységesen összefogjunk, és végre rendet tegyünk a saját sportágunkban - amíg még nem késő!

Erősek és sokan vagyunk. A megtévesztett emberek egyre többen támogatnak bennünket.

Készülünk a következő Közgyűlésre!

A változást akarók



A szerkesztõ közleménye:

Tisztelt Bármelyikoldalonállók!

Azt gondolom az utóbbi idõben pro és kontra megjelenhettek olyan anyagok a weblapon, amik véleményem szerint a SAJTÓANYAG kategóriába tartoznak.

Mivel eltökélt célom, hogy a weblap megõrizze semlegességét, ezúton kérek mindenkit, aki ebben a témában szeretne nyílt levelet megjelentetni, az e-mailben kérjen sajtóanyag admint és annak segítségével tegye  közzé gondolatait, vagy használja a fórumokat!

Köszönettel
Dudás Endre

 

 

Ez a hír most jelenik meg 4001. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k