Változást akarók közleménye
hírlevél
2008-07-07
nyílt levél • 
h i r d e t é s
Összes oldal:
808027945
Napi oldal:
402070
Jelenleg:
962
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

A minap olvastunk egy kritikus és kínos nyilatkozatot, Holczer Dániel nyilatkozatát az duen.hu-n.

Miért volt kritikus?
 3. bekezdés idézet:
…talán még soha nem látott mélyponton van az MNASZ…
…előre kell nézni, a jövőt kell építeni…
…a 24. órában vagyunk…
…az elmúlt néhány hónapban elindult a közeledés. Honnan látszik?
…a bársonyos széket senki nem akarja elengedni…
Mindenki képzeletére bízzuk az idézetek értékelését és a továbbiakat.

Nem szeretnék további idézetet közölni, hiszen olvasható és siralmas.
A tovább leírtakról is van véleményünk, mert az egyszerű versenyzők számára érthetetlen és megfejthetetlen. Ellentmondásos és csúsztatásokkal teli.
Azért, hogy mindenki megérthesse az itiner.hu-n közölt hírlevelet szeretnénk újra közölni, hogy elolvashassátok az igazságot és eldönthessétek, hogy az elkötelezettség érdekében melyik oldalon szeretnétek majd a közgyűlésen voksolni.
Sajnos a közgyűlés nem tudjuk, hogy mikor lesz.

 

Nyílt levél az MNASZ Tagjainak, Elnökének, Elnökségének.


Tisztelt Tagjaink, Versenyzők, Csapatok!

A változást akarók csapata tájékoztatni szeretne benneteket az elmúlt három hónap történéseiről, problémáiról, melyek az összes szakágat érintik. A legutolsó Közgyűlés óta (2008. március 14.) eltelt versenyzői időszak és a versenyeken történt események késztettek bennünket arra, hogy elkészítsünk egy 2008-as féléves leltárt.

A 2008. január 12.-ei Közgyűlés, amely félbeszakadt, és a 2008. március 14.-ei megismételt Közgyűlés után, mely ismételten félbeszakadt, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség törvénytelenül működik, hiszen nincs érvényben lévő alapszabálya.

1 - Szamos Miklós Elnök Úr és a levezető elnök a márciusi Közgyűlésen azzal fenyegetőztek, hogy amennyiben az alapszabályt nem fogadjuk el, 30 napon belül a bíróságon az Ügyészség kezdeményezheti a Szövetség megszüntetését, vagy működésének felfüggesztését. Ez szerencsére nem történt meg. Vajon miért nem tett semmit az elnökség ez ellen? Miért húzta és húzza azóta is az időt?

A Közgyűlésen Ferjáncz Attila javaslatot tett arra, hogy a több ízben sem módosított alapszabály kijavításában segédkezünk, javaslatainkat beadványban elküldtük a Szövetségnek. Tudomásunk szerint egy bizottság a javaslatot megvizsgálta és megtárgyalta. Ennek ellenére, a mai napig nem érkezett válasz sem a beadványt beterjesztőjének, sem a tagságnak. Közgyűlést sem hívtak össze a módosítások elfogadására. Mi lesz majd a közgyűlésen?

Szamos Miklós Úr ugyanezen a Közgyűlésen, száz egynéhány tag előtt kijelentette, hogy két táborra szakadt a Szövetség és így, véleménye szerint, nehéz lesz az MNASZ-t működtetni.

A jelenlegi állapot: megítélésünk szerint a Szövetség nem ketté, hanem szanaszét szakadt.
 
2 - A jelenlegi elnökségnek sikerült ígérgetésekkel, pozíciókkal megtévesztenie, és maga mellé állítania nagyon sok sporthoz értő, kiváló szakembert is. Ugyanazon elnökség most taktikát változtatott, áldozatokat keresett, keres és talált.

3 - Említést kell tenni még az utolsó Közgyűlés után történtekről, mert az Elnök Úr azt terjeszti, hogy az MNASZ jelenlegi kátyús helyzetét kizárólagosan az ellenzék generálta és generálja.

Ezúton szeretnénk felhívni Szamos Miklós Úr figyelmét arra, hogy a jelenlegi helyzetet a 2006. decemberi Közgyűlés után az Ő lemondása okozta, az IB és a Sportszakmai Alelnöki pozícióról. A hab a tortán a 2008. januári Közgyűlésen történt felszólalásai voltak.

Mi a jelenlegi helyzet? Miért mondott le a sportszakmai alelnök az IB-vezetői pozícióiról? Van-e a szövetségnek főtitkára? Miért nem kap minderről a Szövetség tagsága megfelelő tájékoztatást?

4 - A fentieken kívül még számtalan gond és probléma van: például a pénzügyi terv, az elmaradt versenyek a különböző szakágakban, a környezetvédelmi és természetvédelmi káosz (Central Europe Rally), elmaradt válaszok a tagok beadványira, az elnökségi és egyéb emlékeztetők, melyekhez a tagság nem tud hozzáférni.

Miért kellet a negyedéves költségvetést módosítani? Vajon, hogy áll a kassza? Milyen a kapcsolat az önkormányzatokkal, út-tulajdonosokkal, a rendőrséggel, a környezetvédőkkel?
5 - Soha ilyen rossz még nem volt a megítélése az autósportnak, alig van támogatója az MNASZ-nek, a sajtóval való viszonya katasztrofális, és a nézők is eltűntek a pályákról! Mindezek veszélyeztetik a versenyzők szponzori megállapodásait.

A szakágak problémáiról:
Aggasztóan, és felháborítóan erősödött az a jelenség, szinte minden szakágban, hogy az általános alelnök, és az elnökség egyes tagjai igen erőszakosan próbálnak meg befolyásolni szakágvezetőket, szakági bizottságokat és egyes versenyeken különböző funkcióban dolgozó sportszakmai alkalmazottakat, hogy egyes versenyzőket vagy csapatokat jogtalan előnyhöz juttassanak, vagy az általuk elkövetett súlyos szabálytalanságokat eltussolják.

Különösen szembetűnő és a versenyzők részéről felháborító volt, hogy a Rally szakág versenyein, megint voltak "Asi ügyek", de ez a jelenség a Gyorsasági Szakág júniusában megrendezett futamán, ahol a versenyrendező egyesülethez, és a Hungaroring igazgatójához közelálló versenyzők jogtalan előnyhöz juttatásához szinte teljes létszámban asszisztáltak a futam vezető sportszakmai tisztségviselői.

A nézők által különösen kedvelt hegyi versenysorozatot elsorvasztották, idén már csak a parádi versenyt rendezik meg. Ugyanakkor a szakág életében domináns márkakupákban is csökken a résztvevők létszáma.

Autókrossz:
Gyakorlatilag erkölcsi és anyagi támogatás hiányában az egész szakág kénytelen külföldön versenyezni.

Rallykrossz:
A szövetség és az elnökség semmilyen formában nem segítette a második legrangosabb hazai autósport rendezvény (Rallycross EB) szervezőit az esemény népszerűsítésében, médiában történő elhelyezésében, szemben azzal, hogy sporttörténeti jelentőségűnek is mondható, hogy hosszú évek után most innen, a magyar futamról volt először élő televíziós közvetítés, melyet négy nagy európai országban élőben, két országban csúsztatott közvetítéssel vettek át komoly, kereskedelmi és közszolgálati TV-csatornák (pl. a svéd televízió). A rendezvényben rejlő anyagi, erkölcsi és média lehetőségeket.

Mindkét szakág pálya-hiánnyal küzd, ebből következően eltűnnek a nézők, ami a reklámlehetőségek, és ezáltal a szponzorok eltűnését is magával hozza.

Tereprally:
Sajnálatos, hogy a fejlődő, és népszerű, magas technikai szinten működő tereprally szakágban is maradt már el idén verseny.
Nem tudjuk, hogy milyen következményei lesznek még a CER körüli problémáknak, hiszen a verseny után a környezetvédők és a pályatulajdonosok az illetékes szerveknél panasszal éltek. Feltételezésünk szerint az ebből adódó problémák károsak lehetnek a rally szakágra is.

Rally:
Először is a tévhitek, találgatások, rémhírek miatt tegyük tisztába Dudás Gyula RSB tagságának ügyét!
A rövid történet a következő:
A Miskolc Rallye előtt a rendező felkérte Dudás Gyulát a versenyző összekötői szerepre, melyet Ő "csapatunkkal" egyeztetve elvállalt, éveken keresztül ilyen funkciót már ellátott, vajon az RSB, miután tudomására jutott, miért próbálta különböző kifogásokkal ezt megakadályozni, pl.: nincs Minimumvizsgája és nem RSB tag. Ezek után, elnökségi utasításra, szavazásra került az ügy, és 5:3 arányban Dudás Gyula tag lett, kizárólag a verseny időtartamára, illetve az azt követő RSB ülésig! Ez egy szóbeli, egyszeri megbízás volt, mindenféle IB írásos jóváhagyás nélkül!
A 2008. május 2-4. között rendezett Miskolc Rally után, az első RSB értekezletet követően Dudás Gyula megbízásáról lemondott. Ennek ellenére június 10.-i keltezéssel (5 héttel a miskolci verseny után!) megkapta írásos kinevezését az RSB tagságra... Kérdezzük az elnökséget, a fent leírtak milyen szabályok alapján történtek? 

Minden rosszindulatú híresztelést cáfolva, az ideiglenes RSB tagság elfogadása semmilyen kompromisszumnak nem volt része, hiszen a tagi javaslatokat is a jelenlegi RSB vezető erkölcsi és szakmai okok miatti visszahívására adtuk be! Dudás Gyula mindig is szakágvezetőként kívánt visszakerülni csapatával az RSB-be, természetesen okulva a régmúlt hibáiból!

Közben kiderült internetes honlapokról, hogy Nattán György, Lakatos Róbert és Tóth Imre is kilépett a Rally Bizottságból. Kiválásukkal az RSB működése nem szabályos, mert nincs versenyzői képviselet (Tóth Imre), nincs a másodosztálynak képviselete (Nattán György), valamint a rendezőknek sincs képviselete (Lakatos Róbert), és akkor még nem beszéltünk Dudás Gyula lemondásáról.

Szeretném megjegyezni, hogy erről semmiféle hivatalos értesítést a tagság nem kapott. Hiszen az MNASZ honlapján nem található erről sem tájékoztatás, de a tragédia nagyobb, mert az egyetlen, az alapszabály értelmében még hivatalos fórum, a Főtitkári Körlevél 2008.-ban meg sem jelent!

Negatívum az is, hogy az Elnökség tagjai és az RSB vezetője, aki fizetésért dolgozik, szinte látványosan nem vesznek részt a szakág rendezvényein.

Meg kell említeni azt a tényt, hogy a Szombathely Rally alatt a jelenlegi RSB több tagja előtt, egy kötetlen beszélgetés során Szamos Miklós elmondta: Ferjáncz Attila, Dudás Gyula és az ő sportszakmai vezetése alatt volt a legtöbb pénze a Szövetségnek és a szakágnak. Pénzügyi visszaélés nem történt. Az RSB akkor minden idők legnagyobb költségvetéséből gazdálkodott. Minden hivatalosan zajlott, a hiány abból keletkezett, hogy a szponzori bevételek nem folytak be időben. Ráadásul a rally szakág többletbevételeiből 16%-ot, azaz kb. 10 millió forintot - a szabályok szerint - a Szövetség a többi szakág céljaira fordíthatott.

Média:

Tovább folytatódott a média eltávolodása az autósporttól. A szövetség média munkacsoportjában lévő egyes tagok által kitalált megkülönböztető rendszer komoly feszültséget keltett a már régen a sportban dolgozó média munkatársak között. Ennek hatására ismét további megjelenési felületeket vesztett a sportág.

Tovább folytatódott a nem az elnökség szájíze szerint publikáló újságírók fenyegetése, munkájuk ellehetetlenítésének megkísérlése.

Nem tudjuk, hogy a Szövetség milyen szerződések alapján jut jogdíj-bevételekhez. A befolyó jogdíjbevételek elvesznek a szövetség költségvetésében, semmilyen kimutatás nincs arról, hogy ezeket a bevételeket mire fordítják.

A rally szakágban tovább növelték a televíziós jogdíjak árait. Vajon miért? Miközben a rendezőkkel elmaradt egyeztetések miatt a jogdíjat fizető televízióstábok részére nem biztosították a megfelelő munkavégzéshez szükséges körülményeket és engedélyeket.

Az "együttműködésről":

Úgy hallottuk, hogy egyfajta háttéralku köttetett a Szövetség egyes vezetői és az ellenzék között. Biztosíthatunk mindenkit, hogy erről szó sincs. Az a szóbeszéd is járja, hogy a Szövetség vezetése és az ellenzék közeledik egymáshoz.

Minden eszközt bevetettek hatalmuk megtartása érdekében:
- az ügyintézőt, aki átvette a beadványainkat, egyszerűen kirúgták
- a tagi javaslatok egy részéről kitalálták, hogy nem a megfelelő személy írta alá, illetve meghamisítottuk az aláírásokat - ezt azóta sem tudták bebizonyítani, pedig még rendőrségi feljelentést is tettek ellenünk! (Jó néhány csapatot zaklatott a rendőrség kihallgatásokkal!)
- manipuláltak a tagfelvételekkel, jogtalanul töröltek csapatokat a tagságból
- a Közgyűlésen, semmibe véve a tagság akaratát, inkorrekt, szabálytalan módszerekkel befolyásolták annak végeredményét
- a rájuk voksolók közül vannak akiknek "megbocsátottak", van aki közben ellenséggé vált, vannak akiket "fűznek", hogy majd "áldozattá" válhasson.

Ez nem közeledés.

Az MNASZ egyre gyorsabban veszti el hitelét, tekintélyét. Az autósport érdekében be kellene fejezni a gyanúsítgatásokat, a hátbatámadásokat, a távirányítással mondvacsinált ügyeket.

Ezért kellene hogy Mi, versenyzők, csapatok és szakemberek egységesen összefogjunk, és végre rendet tegyünk a saját sportágunkban - amíg még nem késő!

Erősek és sokan vagyunk. A megtévesztett emberek egyre többen támogatnak bennünket.

Készülünk a következő Közgyűlésre!

A változást akarók



A szerkesztõ közleménye:

Tisztelt Bármelyikoldalonállók!

Azt gondolom az utóbbi idõben pro és kontra megjelenhettek olyan anyagok a weblapon, amik véleményem szerint a SAJTÓANYAG kategóriába tartoznak.

Mivel eltökélt célom, hogy a weblap megõrizze semlegességét, ezúton kérek mindenkit, aki ebben a témában szeretne nyílt levelet megjelentetni, az e-mailben kérjen sajtóanyag admint és annak segítségével tegye  közzé gondolatait, vagy használja a fórumokat!

Köszönettel
Dudás Endre

 

 

Ez a hír most jelenik meg 4026. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k