LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Változnak az évszakok...
rossz idők, szép napok...
2011-03-26
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
770131111
Napi oldal:
78502
Jelenleg:
1287
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Változást hozott a tavaly év vége az MNASZ-nél, remények csillantak meg, mikor Nattán Gyuri az RSB élére léphetett. Jött a tavasz, jött az újabb változás, távozott az RSB vezetője, de még a tagok is egytől-egyig lemondtak. Alig pár nap és itt a bajnokság első futama, a rallye szakág élén pedig egy megbízott vezető tevékenykedik. Botka Endrének vannak elképzelései a rallye jövőjéről, az RSB működéséről…

Valtoznak_az_evszakok_1


Az RSB élére kerültél, hogyan jött ez a dolog?
Mint ahogy azt már mindenki tudja, Nattán Gyuri visszalépett és lemondott a komplett RSB. Az érintettségem miatt nem akartam én ebben az egészben részt venni, de úgy éreztem, hogy most már hathatósan bele kell nyúlni ebbe a történetbe, ha azt akarjuk, hogy működjön és a versenyek valóban megrendezésre kerüljenek. Ha nincs RSB, akkor annak már olyan következményei lehettek volna a jövőre nézve, ami veszélybe sodorhatta volna az Eger Rallye, a Miskolc Rallye megrendezését is. Fontos volt, hogy mielőbb átvegye valaki ezt a szerepkört, amiről Nattán Gyuriék lemondtak.
Itt van például a licencek kiadása: a 300-400 db licencet alá kellett írnom egy nap alatt. Amióta kineveztek, elég rohammunkát kell folytassak, szombaton mentem be először dolgozni, azóta reggeltől estig csak ezzel foglalkozok. Nagyon sok olyan elmaradt dolog van, amit be kell pótolni, mert másként nem tudnak a versenyzők az Eger Rallye-n indulni, így azt mondhatom, hogy ez motivált főképp.

Milyen így arra a helyre lépni, ahonnét a már ismert okokra hivatkozva mondott le a vezető és a többi tag?
Az én habitusommal nem ez érdekel engem. Nem foglalkozom azzal, hogy miért mondtak le, mi zajlott le, csak a feladatra koncentrálok és azt csinálom.

Te képes leszel az együttműködésre az MNASZ elnökségével?
Értem a kérdésed... de aki engem ismer, az tudja, hogy nálam egy út van: a mi érdekünk! Bármi is történik, így vagy úgy állnak a dolgok, akkor is csak egy dolog lebeg a szemem előtt, a mi érdekünk, a rallye érdeke. Kicsit túl lett lihegve ez a történet szerintem, hiszen az MNASZ-nek az az érdeke, hogy jól haladjon mind a rallye, mind az összes többi szakág. Ők nem fognak direkt gáncsoskodni, és kitalálni olyan dolgokat, hogy nehezítsék a dolgainkat, szerintem ez nem a szövetség érdeke.

Hogyan látod te, a rallye jövőjét?
Mint megbízott szakágvezetőként, pár nap munka után?

Régóta benne vagy a rallye-ban, közelítsük meg onnét!
A gazdasági válságon már úgymond túl vagyunk, szeretnénk olyan létszámot - vagy legalább hasonló méretűt - mint ami régen volt. Nem állunk azért most sem túl rosszul, mert ha azt nézzük, hogy hányan neveztek első osztályban, másodosztályban és historicban, és ezt a nagyjából 100-as átlagot tudjuk tartani, akkor nem panaszkodhatunk egyáltalán.

Az előző RSB-nél nagy kérdés volt a média kérdése. Ezzel tudsz most foglalkozni, vagy nem ez az elsődleges?
A média nem az én dolgom, nem szakági feladatkör, hanem központilag működik a szövetségnél, ahová mi egy embert fogunk küldeni, aki intézi a rallye szakág dolgait. Egyelőre ígéretet kaptam arra, hogy több fórumon is meg fog jelenni a rallye, nem csak az RTL Klub magazinjában - ami azért egy elég nívós műsor - hanem a Hír TV-n és egyre több médiában fogunk szerepelni. Ha pedig azt kérdezed, hogy meg vagyok-e elégedve az eddigi megjelenéssel, akkor azt tudom mondani, hogy nem volt rossz azért, de lehetne jobb is. Az én szándékom az, hogy még több helyen és még több időben megjelenjünk.

Melyek most a legfontosabb feladatok?
Az Eger Rallye! Közleményben is megjelent, hogy elrendeztük a rali túra és az ORB közötti vasárnapi problémákat, benne van az is, hogyan változtattuk meg az időtervet, úgy, hogy azért megelégedéssel szolgáljunk mindenkinek. Nagyon remélem, hogy ez sikerül! Az S csoporttal vannak kisebb megbeszéléseink, amelyet egy értekezlet folyamán tisztázni fogunk velük. A Rallye2-es munkabizottsággal épp most fejeztük be a tárgyalást, őket is el tudtam indítani jó irányba. Jövő héten pedig már elkezdjük a Miskolc Rallye pályabejárását, és vesszük át a feladatokat folyamatosan.

A vita egyik alapkérdése az RTE és az ORB mezőnyének "együtt" autózása volt. Mire lehet számítani a jövőben? Lesznek közös futamok?
Az én álláspontom ebben az, hogy az első osztály az első osztály. Utána jön a másodosztály, és utána jöhet a rali túra. El tudom képzelni úgy a jövőt, hogy ez a három mezőny, szépen egymás után menjen egy futamon belül, úgy, hogy ne zavarjon senki senkit. Mészáros Iván eldönti, hogy mennyi rallye1-es rendezvényen akar részt venni. A rali túrát én mindenféleképpen egy harmadosztályú bajnokságnak tartanám, ahonnét az értékesebb versenyzők, akik éreznek magukban erőt, hogy feljebb tudnak lépni, azok lépjenek előre, próbálják ki a rallye világát és így lehet a rallye előszobája a rali túra.

Megvan már, hogy kikkel fogsz együtt dolgozni az RSB-ben?
Ezt csak akkor fogjuk tudni, amikor már megválasztanak, mivel én most csak egy megbízott vezető vagyok. Egyelőre csak megbízott embereim vannak, akikkel együtt dolgozom most is és feladatokat adok ki. A véglegesítésem után, az RSB tagokat illetően versenyzők szerepelnek az elképzelésemben, akik most mennek és akik régen versenyeztek. Mindenképp csak versenyzőkből szeretném kialakítani az RSB-met.

Azt hallottam valahol, hogy te mindenképp a versenyzők érdekeit fogod szem előtt tartani...
A legmesszemenőkig!

Miben fog ez leginkább látszódni?
Ígérgetni lehet, de inkább egy konkrét példa: tudjuk jól, hogy az egri versenyen, egy-két pályaszakaszon nagyon nagy problémák vannak. Most nem a rendezőt fogom támogatni, hanem megpróbálom a rosszabb útszakaszokat helyrehozatni, hogy ne legyenek akkora lyukak rajta. Mindenképp fontos kiemelnem, hogy ezt a rendező is intézte, és így maximálisan összecsengett az elképzelésünk Lakatos Robival. Tehát nem egy bizonyos összeget adok a verseny rendezésére, hanem megcsináltatom az utat a versenyzőknek, hogy jó körülmények között tudjanak versenyezni, ne kelljen mindenhol a defekt-veszéllyel számolniuk, és ne azon dőljön el a verseny, hogy ki hányszor kap defektet. Úgy érzem, hogy ez eléggé versenyző centrikus, hogy nem a rendezőt támogatom, nem a marketinget, a médiát helyezem előtérbe, hanem a versenyzők helyzetét segítem elő a támogatással.

Várható még, hogy valami változás lesz az RVSZ-ben?
Abba már nem tudok belenyúlni, hiszen az Intéző Bizottság elfogadta, onnét kezdve a szabályzat érvényes. Apróbb javításokat esetleg még keddig véghez tudunk vinni rajta, de nem tartanám szerencsésnek, hogy belenyúljunk pár nappal a verseny előtt. Nagyobb horderejű módosítást biztos, hogy csak a jövő évben tudunk eszközölni rajta.

Végleges a versenynaptár is?
Persze, mivel az is el lett fogadva. Én azért egy tartalékversenyt szeretnék még beiktatni, ha véletlen valamelyik rendezőnkkel történne valami - nem előrelátható anyagi gond - akkor azért ne maradjunk verseny nélkül, de ennek még az egyeztetése folyik. 

Zárásul?
Kőkeményen dolgozunk, hogy az egri futam rendesen lemenjen, senki ne érzékelje azt, hogy voltak problémák a szövetségen belül. Egyébként én úgy gondolom, hogy nem is problémák voltak ezek, hanem csupán félreértések. Generált problémák, amelyek egyértelműen le vannak szabályozva és ha az ember betartja a hierarchikus dolgokat akkor teljesen tisztán és nyugodtan lehet végezni itt a munkát.

apa_kocsit_hajt_7

 

Ez a hír most jelenik meg 6594. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k