Változtatni kell!
Varga C. Zoltán szerint...
2009-02-16
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
783944974
Napi oldal:
102899
Jelenleg:
1199
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Varga "Cigány" Zoliról nem nagyon lehet mostanában hallani - ha mégis, akkor is csak kisebb versenyekről, rali sprintekről jönnek hírek. Idén mi lesz vele? Felhívtam, hogy megkérdezzem...

- Mostanában nagyon el vagy tűnve... Mi lesz veled idén?
- El vagyunk tűnve, igen. Szerintem ez a vezetőség nem vezetőség. Nem azt csinálják, amit kellene, mindenkinek csak a pénz kell, és nem versenyzőbarát az egész. Elmentem erre a gyönyörű díjkiosztóra, és mit látok? Hogy mindenki, aki fel lett állítva, Szamos, Kassai díjat ad át... Amikor egy Kassai Andris azt mondja nekem 30 év után, hogy nem kötelező a magyar rali1-ben versenyezni... Akkor nincs miről beszélgetni. Én ezekkel az emberekkel nem akarok együtt dolgozni. Ráadásul úgy, hogy elvesz 20 ezer forintot és nem tudja megmondani, miért.

- Hogyhogy?
- Az első versenyen ellenőrizték a tűzálló ruházatot. A faluban. Mondtam az embernek, hagyjon békén, itt még meztelenül is ülhetek az autóban. A második versenyen én nem indultam, de az Ördögh Mixit kizárták, mert nem volt kesztyűje, én meg indultam volna Ózdon, és mondták, csak akkor, ha befizetem a 20 ezer forintot. Mondtam, kérem a jegyzőkönyvet, de nem tudták odaadni. Majd azt találtam mondani, hogy ez egy lehúzás, és erre azt válaszolta, hogy nem kötelező a magyar elitben versenyezni. Megkérdeztem tőle, hogy hol van a magyar elit? Bútor Robi, Janika, Szabó Gergő kint versenyzik... Erre nem tud mit válaszolni, csak áll, mint egy hülye, és ezt tessék leírni! Ezen el kéne gondolkodni...
De ugyanez jellemző volt erre a díjkiosztóra is: A Benik, a Turi, a Szabó Gergő nem volt ott... Akkor miről beszélünk? Nem el kéne gondolkodni, hogy ők feleslegesek itt, meg valamit nem jól csinálnak? De a lényeg: amíg nem versenyzőbarát a rendszer, amíg ilyen dolgok történnek, addig nem vagyok hajlandó itthon versenyezni.

- Kisebb versenyek azért voltak tavaly. Azok sem lesznek idén?
- De, megyek, hogyne. Versenyezni szeretek, versenyautóba szeretnék ülni. És egy csomó helyre meghívnak. Például Ózdon megy először a túra mezőnye. Lehet, hogy nincsen, csak 70 kilométer, de azt mind megtartják. Meghívnak, akkor miért ne menjek? Miért kéne kifizetnem 152 ezer forint nevezési díjat egy olyan versenyért, mint a Mecsek Rali például? Ott is okos voltam, hogy kitaláltam a másodosztályt - sokkal többet mentem, mint az OB mezőnye... De szóval a túraversenyen nem kell aggódnom, hogy ki akar még pénzt kivenni a pénztárcámból különböző címeken... Nálam ez van.

- Tehát idén minden olyan versenyen felbukkanhatsz, ami nem MNASZ közeli?
- Így van, minden további nélkül, Ózdon kívül hívtak már Kunmadarasra, és még van 7-8 helyre. De külföldön is szeretnék versenyezni.

- Na, erről mesélj!
- EB futamon, mennénk mondjuk Elba szigetén. Gáll Csabival, Kövesdánnal, Wirtmannékkal beszélgetek - amire lenne pénz, arra elmennék.

- Személyi változás kéne ahhoz, hogy újra OB futamon indulj, vagy a szabályokban és a hozzáállásban szeretnél módosítást?
- Mindent meg kéne változtatni. Versenyzőbarát kell, hogy legyen. Ami most van, az nem az. A közgyűlés előtt mondtam Ferjáncz Attilának, oké, kampányolok melletted, de mi lesz, ha bejutunk? Ugyanúgy egymást fogjátok marni. És mi lett? Ez. Akit elküldtek, már szivárog vissza, a Holczer már írja, hogy nem volt legitim a választás... Megint marakodnak. Ahelyett, hogy azzal foglalkoznának, hogy ki mennyi pénzt tud idehozni, hogy lenne olcsóbb a versenyzés, és kinek mennyi pénzzel tudunk segíteni. Ugyanez van a versenyrendezéssel is - nincsenek kordában tartva. Három néven egy ember, a Lakatos Robi rendezi az összes versenyt Magyarországon. Nem is tudom, miket képzelnek magukról...
De ugyanez a helyzet nézői oldalról is. Nagyon drága lett minden. Egy hétvégét a versenyeken tölteni, nagyon komoly összeg. Úgy meg főleg, hogy a második napra már nem történik semmi: gyorsaságik maradnak el, és nézhetetlen. N-es Mitsubishi? Én nem bántom őket, 41 darab van belőlük, amiből 5 ember nézhető, a többi meg nem. És még kitiltották a WRC-ket is. Illetve mehetnek, de igazából mér az értékelésükre sincs konkrét elképzelés...
Az emberek arra kíváncsiak, ami a túrában van: mennek a palik életre-halálra, és verseny van, meg kaland. Kicsit szomorú, de így van régóta: a néző a vérszagra is megy: a túrában jóval többet esnek-kelnek az emberek. Arról nem is beszélve, hogy ott egy nap alatt lerendezik az egészet. Odamegy a néző reggel, délutánig vége mindennek, és elmegy haza.
És mondok még valamit: iszonyú pénzeket vesznek le a prológért, a szervizparkért - ami olyan minőségű, hogy a saját emberük, a rendőr, a Széll is eltöri a lábát, mert annyira szar... Így nem lehet odacsábítani az embereket.

- Tavaly belefolytál versenyrendezésbe is...
- Igen, idén is fogok a Mátrában versenyt rendezni. Nem adják oda mindenkinek a pályákat, nekünk már minden engedélyünk megvan Parádsasvárra és Mátrakeresztesre is. Június 21-én, hat gyorsaságival, normális szervizparkkal meg is rendezzük. Tavaly is sikerült megcsinálnunk, idén is ezt szeretnénk: 2008-ban 77 párosunk volt, és egyetlen panasz nem jött a végén. Összegeket nem mondok, de a negyede annak, amit ezek állítanak, hogy kell egy versenyrendezéshez. Kíváncsi voltam, hogy hogyan működik: kipróbáltam, és meg lehet csinálni.

Ez a hír most jelenik meg 6919. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k