Varga Attila nem csak három hónapra tervez!
Határozott tervei vannak az új szakágvezetőnek
2024-07-08
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763332037
Napi oldal:
69494
Jelenleg:
1050
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

varga_attila_nem_csak_harom_honapra_tervez_1

Ideiglenesen kinevezett szakágvezető az RSB élén, komoly nevek az RSB-ben, de a listán kívül eddig nem nagyon tudtuk, milyen tervekkel vágott neki a szakági munkának Dr.Varga Attila.

A terveiről, az irányvonalakról kérdeztük és hamar kiderült: nem csak tüzet oltani szeretne, hanem hosszú távú tervei és komoly vállalásai vannak az elismert ügyvédnek!

Doki, adja magát a kérdés: Miért vállaltad?
30 éve vagyok a rally-ban, ez elég idő ahhoz, hogy versenyzőként, rendezői résztvevőként, menedzserként, de ügyvédként is meg- és kiismerjem a természetét, a működését. Amikor csupán néhány hete felkérést kaptam a megbízott szakágvezetői munkára, a dolog ténye őszintén meglepett, de a feladatra felkészültnek éreztem magam.

Természetesen fel sem merült bennem, hogy ezt a munkát hiteles, tisztességes és szakágunkban, de általánoságban is köztiszteletben álló bizottsági tagok nélkül el lehet végezni. A felkérés elfogadási feltétele volt részemről, hogy a munkatársakat kizárólagos jogom kiválasztani, felkérni, ennek okán az RSB tagjai kivétel nélkül az én felkérésemre jöttek. Igyekeztem azt az elvet szem előtt tartani, hogy a legszigorúbb szakmaiság érvényesüljön, mindenkinek személyre szabott feladata van. Itt is köszönöm munkatársaimnak, hogy vállalták az ügyet, hittek és hisznek benne.

>> az új RSB névsora <<

Év közben történt a váltás. Jelent ez nehézséget?
Sosem szerencsés egy más által indított és tervezett folyamatba kapcsolódni. Ma mégis ez a feladat és Hoffer Zsolték lelkiismeretes munkájának hála, megvalósítható.

A szándékunk és elképzelésünk azonban már a következő év rendszerszintű szabályozása, olyan működés megteremtése, amely mindenki számára egyszerű és világos, ráadásul megjelenési dátumánál fogva alkalmas a nyugodt tervezésre.

Hogyan képzelitek a jövőt?
A legfontosabb feladat az új RVSZ elkészítése és megfelelő időben történő közzététele, ezzel párhuzamosan a 2025. év versenynaptárának elkészítése. Remélem, nem furcsa, hogy ezekkel a kérdésekkel a nyáron dolgozni kezdünk, mert szándékunk szerint legkésőbb szeptember végére, október elejére elkészítjük az RVSZ-tervezetet, melyet azután közzéteszünk, időt adva az érdeklődőknek arra, hogy véleményezzék, javaslatokat tegyenek. Az ilyen tartalmú közmegvitatás mellett az FIA-tól beszerezzük az ő tervezetüket, így a szándék szerint nem kell 2025 elején módosítani a sajátunkat. A folyamatot novemberben szeretnénk lezárni és a 2025-ös RVSZ rendelkezésre áll majd a következő szezon megnyugtató szabályozására. 

A versenynaptár a rendezőkkel ugyancsak benne kell, hogy legyen a Mikulás bácsi puttonyában, ezt követő módosítást kizárólag később rögzített FIA rendezvény indokolhat.

Az RSB működésének fókuszában a versenyzői érdekek állnak, hiszen értük szervezi a versenyt a rendező, miattuk látogat ki a rajongó, róluk szól a sajtó, rájuk épül a teljes szolgáltatás.

Ez azonban nem azt jelenti, hogy a versenyzőnek mindent szabad, ellenkezőleg. Felelősség, komoly felkészülés, tisztességes és egyenlőségen alapuló feltételrendszer szükséges ahhoz, hogy jogi és fizikai biztonságban dolgozhassunk, valósítsuk meg a céljainkat.

Olyan szabály- és működési rend kell, mely garantálja, hogy tényleg a pályán dőljön el a verseny.

Vannak-e már konkrét elképzelések ebben a körben?
A már szinte kizárólagosságot nyerő elektronikus világban rendhagyónak tűnhet, de szándékunk szerint visszaállítjuk a szabályismereti vizsgák régi rendszerét, személyes oktatás és számonkérés váltja fel a jelenlegi módot. Ne legyünk álszentek, nem sok értelme van annak, hogy egy írástudó több tucat vizsgát teljesít mások nevében és helyett! A személyes jelenlét azt garantálja, hogy a vizsgázó legalább azt megtanulja, amit helyben a kobakjába vernek, a legalapvetőbb kérdésekre adandó válaszokat, mint a biztonság, rendkívüli események kapcsán kötelező magatartás etc. meg tudja adni. 

A tiltott pályabejárások külön szintre léptek, van, aki már versenyautóval „próbálja le” a szakaszokat. A tisztességes többség bizonyosan üdvözölni fogja egyfelől a műszaki és személyes ellenőrzések fokozását és a szigorú szankciókat, amellyel legalább a leggátlástalanabb előnyre törekvőket szankcionálni fogjuk.

Késedelmet nem tűrő feladat az amatőr bajnokság megszervezése, megbecsülése. Nem lehet jövőt tervezni utánpótlás-gondozás nélkül.

A kommunikáció olyan ügy, melynek jelentősége lényegesen meghaladja a mostani kezelését. A versenyzők, nevezők igényei, kérdései megfelelő csatornákon keresztül el kell jussanak akár a Szövetség, akár az RSB illetékeseihez, de a folyamatos tájékoztatásnak is célba kell érni a célokról, elvégzett munkáról. A bizonytalanságot legtöbbször – nemcsak a rallyban – a kommunikáció hiánya okozza, teret adva dezinformációknak, akár rémhíreknek. A versenyzőket, sportágunk főszereplőit meg kell hallgatni, meg kell hallani. Cserébe nekik nem elsősorban egyéni érdekek mentén, hanem a közös versenyzői érdekekért kell szót emelniük. 

További terveink is vannak, de részint lassan elfogy a papír, másrészt pedig fontos tudni, hogy megbízásom 3 hónapra szól, az RSB tagjai pedig velem jöttek. A tagság rövidesen ajánlásokat kell, hogy adjon a véglegesen kinevezendő szakágvezető személyére, aki a legtöbb szavazatot kapja, ő nyeri meg a feladatot.

Mire számítasz?
Senkinek nem vagyok, nem vagyunk elkötelezve, kizárólag annak a szándéknak, hogy becsületes, egyenlő feltételeket igyekezzünk teremteni a szakágban dolgozók, versenyzők számára, a szabályok világosak, betarthatóak legyenek, a rendezvényekre felkészült, intelligensen viselkedő sporttársak érkezzenek és biztonságos körülmények között látogathassák a nézők, támogatók a versenyeket. 

Nincs más út, körül kell nézni a világban, mindenütt ez a tendencia, ahol előre haladnak.

Én is nosztalgiázom  a terenyei körgyorson, ahol a nézők tömege nyílt/záródott a versenyautók előtt/mögött, de ezek az idők elmúltak és most nagyon komoly a tét : mi csinálunk rendet a saját portánkon és hagynak minket versenyezni, vagy ellenkező esetben külső erők ( kormányzat, törvényalkotás ) fog szabályokat hozni felettünk és rólunk, ahol a szakma érdekeit nem feltétlenül fogjuk tudni képviselni!

Ha ezzel a felfogással egyetértenek a voksolók, mandátumot kapunk. Ha nem, őszintén remélem, hogy egy másik szakágvezetés nem személyes érdekkeresés, hanem szakmai alázat mentén végzi majd a munkát!
 

Ez a hír most jelenik meg 2325. alkalommal
címkék: RSB, Varga Attila
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k