duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Varga Attila nem csak három hónapra tervez!
Határozott tervei vannak az új szakágvezetőnek
2024-07-08
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
805867201
Napi oldal:
225630
Jelenleg:
1812
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

varga_attila_nem_csak_harom_honapra_tervez_1

Ideiglenesen kinevezett szakágvezető az RSB élén, komoly nevek az RSB-ben, de a listán kívül eddig nem nagyon tudtuk, milyen tervekkel vágott neki a szakági munkának Dr.Varga Attila.

A terveiről, az irányvonalakról kérdeztük és hamar kiderült: nem csak tüzet oltani szeretne, hanem hosszú távú tervei és komoly vállalásai vannak az elismert ügyvédnek!

Doki, adja magát a kérdés: Miért vállaltad?
30 éve vagyok a rally-ban, ez elég idő ahhoz, hogy versenyzőként, rendezői résztvevőként, menedzserként, de ügyvédként is meg- és kiismerjem a természetét, a működését. Amikor csupán néhány hete felkérést kaptam a megbízott szakágvezetői munkára, a dolog ténye őszintén meglepett, de a feladatra felkészültnek éreztem magam.

Természetesen fel sem merült bennem, hogy ezt a munkát hiteles, tisztességes és szakágunkban, de általánoságban is köztiszteletben álló bizottsági tagok nélkül el lehet végezni. A felkérés elfogadási feltétele volt részemről, hogy a munkatársakat kizárólagos jogom kiválasztani, felkérni, ennek okán az RSB tagjai kivétel nélkül az én felkérésemre jöttek. Igyekeztem azt az elvet szem előtt tartani, hogy a legszigorúbb szakmaiság érvényesüljön, mindenkinek személyre szabott feladata van. Itt is köszönöm munkatársaimnak, hogy vállalták az ügyet, hittek és hisznek benne.

>> az új RSB névsora <<

Év közben történt a váltás. Jelent ez nehézséget?
Sosem szerencsés egy más által indított és tervezett folyamatba kapcsolódni. Ma mégis ez a feladat és Hoffer Zsolték lelkiismeretes munkájának hála, megvalósítható.

A szándékunk és elképzelésünk azonban már a következő év rendszerszintű szabályozása, olyan működés megteremtése, amely mindenki számára egyszerű és világos, ráadásul megjelenési dátumánál fogva alkalmas a nyugodt tervezésre.

Hogyan képzelitek a jövőt?
A legfontosabb feladat az új RVSZ elkészítése és megfelelő időben történő közzététele, ezzel párhuzamosan a 2025. év versenynaptárának elkészítése. Remélem, nem furcsa, hogy ezekkel a kérdésekkel a nyáron dolgozni kezdünk, mert szándékunk szerint legkésőbb szeptember végére, október elejére elkészítjük az RVSZ-tervezetet, melyet azután közzéteszünk, időt adva az érdeklődőknek arra, hogy véleményezzék, javaslatokat tegyenek. Az ilyen tartalmú közmegvitatás mellett az FIA-tól beszerezzük az ő tervezetüket, így a szándék szerint nem kell 2025 elején módosítani a sajátunkat. A folyamatot novemberben szeretnénk lezárni és a 2025-ös RVSZ rendelkezésre áll majd a következő szezon megnyugtató szabályozására. 

A versenynaptár a rendezőkkel ugyancsak benne kell, hogy legyen a Mikulás bácsi puttonyában, ezt követő módosítást kizárólag később rögzített FIA rendezvény indokolhat.

Az RSB működésének fókuszában a versenyzői érdekek állnak, hiszen értük szervezi a versenyt a rendező, miattuk látogat ki a rajongó, róluk szól a sajtó, rájuk épül a teljes szolgáltatás.

Ez azonban nem azt jelenti, hogy a versenyzőnek mindent szabad, ellenkezőleg. Felelősség, komoly felkészülés, tisztességes és egyenlőségen alapuló feltételrendszer szükséges ahhoz, hogy jogi és fizikai biztonságban dolgozhassunk, valósítsuk meg a céljainkat.

Olyan szabály- és működési rend kell, mely garantálja, hogy tényleg a pályán dőljön el a verseny.

Vannak-e már konkrét elképzelések ebben a körben?
A már szinte kizárólagosságot nyerő elektronikus világban rendhagyónak tűnhet, de szándékunk szerint visszaállítjuk a szabályismereti vizsgák régi rendszerét, személyes oktatás és számonkérés váltja fel a jelenlegi módot. Ne legyünk álszentek, nem sok értelme van annak, hogy egy írástudó több tucat vizsgát teljesít mások nevében és helyett! A személyes jelenlét azt garantálja, hogy a vizsgázó legalább azt megtanulja, amit helyben a kobakjába vernek, a legalapvetőbb kérdésekre adandó válaszokat, mint a biztonság, rendkívüli események kapcsán kötelező magatartás etc. meg tudja adni. 

A tiltott pályabejárások külön szintre léptek, van, aki már versenyautóval „próbálja le” a szakaszokat. A tisztességes többség bizonyosan üdvözölni fogja egyfelől a műszaki és személyes ellenőrzések fokozását és a szigorú szankciókat, amellyel legalább a leggátlástalanabb előnyre törekvőket szankcionálni fogjuk.

Késedelmet nem tűrő feladat az amatőr bajnokság megszervezése, megbecsülése. Nem lehet jövőt tervezni utánpótlás-gondozás nélkül.

A kommunikáció olyan ügy, melynek jelentősége lényegesen meghaladja a mostani kezelését. A versenyzők, nevezők igényei, kérdései megfelelő csatornákon keresztül el kell jussanak akár a Szövetség, akár az RSB illetékeseihez, de a folyamatos tájékoztatásnak is célba kell érni a célokról, elvégzett munkáról. A bizonytalanságot legtöbbször – nemcsak a rallyban – a kommunikáció hiánya okozza, teret adva dezinformációknak, akár rémhíreknek. A versenyzőket, sportágunk főszereplőit meg kell hallgatni, meg kell hallani. Cserébe nekik nem elsősorban egyéni érdekek mentén, hanem a közös versenyzői érdekekért kell szót emelniük. 

További terveink is vannak, de részint lassan elfogy a papír, másrészt pedig fontos tudni, hogy megbízásom 3 hónapra szól, az RSB tagjai pedig velem jöttek. A tagság rövidesen ajánlásokat kell, hogy adjon a véglegesen kinevezendő szakágvezető személyére, aki a legtöbb szavazatot kapja, ő nyeri meg a feladatot.

Mire számítasz?
Senkinek nem vagyok, nem vagyunk elkötelezve, kizárólag annak a szándéknak, hogy becsületes, egyenlő feltételeket igyekezzünk teremteni a szakágban dolgozók, versenyzők számára, a szabályok világosak, betarthatóak legyenek, a rendezvényekre felkészült, intelligensen viselkedő sporttársak érkezzenek és biztonságos körülmények között látogathassák a nézők, támogatók a versenyeket. 

Nincs más út, körül kell nézni a világban, mindenütt ez a tendencia, ahol előre haladnak.

Én is nosztalgiázom  a terenyei körgyorson, ahol a nézők tömege nyílt/záródott a versenyautók előtt/mögött, de ezek az idők elmúltak és most nagyon komoly a tét : mi csinálunk rendet a saját portánkon és hagynak minket versenyezni, vagy ellenkező esetben külső erők ( kormányzat, törvényalkotás ) fog szabályokat hozni felettünk és rólunk, ahol a szakma érdekeit nem feltétlenül fogjuk tudni képviselni!

Ha ezzel a felfogással egyetértenek a voksolók, mandátumot kapunk. Ha nem, őszintén remélem, hogy egy másik szakágvezetés nem személyes érdekkeresés, hanem szakmai alázat mentén végzi majd a munkát!
 

Ez a hír most jelenik meg 2496. alkalommal
címkék: RSB, Varga Attila
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
2025.12.19-23.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k