Aki követte az autósport eseményeit, annak ismerősen csenghet a Rakparti Szlalomparty rendezvény neve, bár az utóbbi időben nem nagyon hallottunk róla. Nemrég röppent fel a hír, hogy idén ismét lesz Szlalomparty, a rendező egyesület ügyvezetőjét, Nattán Gyurit kérdeztük.
Sok ügyben beszélgettünk már, de rendező oldalon még nem álltál, jól gondolom?
Valóban, ilyen hurokba még nem tettem a nyakam - eddig! :)
Honnan jött az ötlet, hogy versenyt rendezz? Ahogy sok mást is az életemben, ezt is a hiányérzet hozta. Nem voltak rendezői ambícióim, a MAFC (Műegyetemi Atlétikai és Football Club) ügyvezetőjeként és civilben is sajnáltam, hogy szünetel ez a rendezvény a rakparton. Ennek legfőbb oka a hét éve elhúzódó 4-es metró építkezése volt. Egyetemi léptékkel mérve a 7 év nagyon sok, hiszen ennyi idő alatt (ideális esetben) végez 3 teljes évfolyam, így azt gondolom, hogy az eleinte kényszerűségből szüneteltetett rendezvény "gazdái" is végeztek időközben. Próbáltuk több oldalról felvenni a kapcsolatot az egykori szervezőkkel, és a most tisztségben lévőkkel is, de nem nagyon sikerült megtalálni a régi fonalat, így saját kezünkbe vettük a szervezést.
Miért éreztétek szükségét, hogy ismét legyen szlalomverseny a BME előtt? Több szálon is kötődünk ehhez a rendezvényhez. A Szlalomparty sokunknak az első autóverseny-élménye volt, csupa jó emlékünk van róla. Tulajdonképpen a MAFC Autósport szakosztály is innen eredeztethető… Akkoriban a BME Közlekedésmérnöki karának voltam hallgatója, és ez a rendezvényt hagyományosan ez a kar rendezte. Emellett a MAFC az elmúlt 11 évben meghatározó résztvevője lett a magyar autósportnak (is), így azt reméljük, hogy talán senki nem veszi rossz néven, ha mi élesztjük fel ezt a hagyományt.
Sok versenyen dolgoztál a rendezőket segítve, mondhatjuk, hogy nem kezdőként álltál hozzá? Sajnos nem. :) Azt gondoltam én is, hogy láttam már annyi rendezvényt belülről az elmúlt közel 10 évben, hogy egy szlalomverseny már nem lehet nagy feladat, de azért érnek meglepetések. Szeretnénk olyan rendezvényt csinálni, ami mindenkinek elnyeri a tetszését, de ez igen nagy feladat még ilyen kis rendezvény esetében is. Sajnos az építkezés még mindig tart a területen, és bár ígéret van rá már évek óta, hogy véget ér, idén úgy döntöttünk, hogy nem várunk tovább. Ez sajnos komoly területet érint, hiszen a rendezvény egykori területének negyedét-ötödét még mindig elfoglalja, így áldozatokat kell hoznunk a pálya nyomvonalát illetően, és a DEPO-terület sem nagy...
Szerettünk volna lehetőséget adni az MNASz országos szlalom-bajnokságának is, hogy a belvárosban versenyezhessenek, Hegedűs Csaba felel ezért a bajnokságért, és számunkra nagyon szimpatikus a hozzáállása, így már tavaly megegyeztünk, hogy ha összejön ez a rendezvény, akkor OSZAK bajnoki futam is lesz. Nemrég kaptam egy megkeresést a Gyorsasági szakágtól is, és kérésükre az ő másodosztályuk is megméretteti magát vasárnap.
Ezt hogyan kell elképzelni, átépítitek a pályát gyorsaságira? Nem, erre nyilván nincs lehetőség. Minden induló azonos pályán, és azonos feltételekkel indulhat, legyen az OSZAK, GY2, vagy licenc nélküli versenyző.
a pálya vonalvezetése
Ezek szerint bárki indulhat? Gyakorlatilag bárki, akinek van jogosítványa, vagy MNASZ licence, igen.
Furcsa tőled azt hallani, hogy MNASZ-versenyt rendezel, hogy állsz a szövetséggel? Lehet, hogy furcsa elsőre, de én nem érzem annak. Kívülről lehet, hogy úgy tűnik, hogy számomra az MNASZ a mumus, de ez távolról sincs így. Vannak dolgok, emberek amikkel/akikkel nem értek egyet, és ennek hangot is adok. Viszont nem lehet általánosítani, és az, hogy vannak komoly problémák, az nem függ össze azzal, hogy dolgozunk-e azon, hogy a versenyzők működő rendszerben tudjanak versenyezni. Mindegy, hogy versenyzői összekötő, rendező, vagy egyszerű forgalomirányító vagyok-e egy rendezvényen, igyekszem úgy megmozdulni, hogy ezt az ügyet szolgáljam.
Mostanában nem egyszerű dolog egy rendezvény hátterét összerakni, és nem csak a szakmai háttérre gondolok… Azt kell mondjam, hogy szakmai oldalról rengeteg "anyagot" kaptam a rally rendezőktől, megtanultam rengeteg dolgot tőlük, és most sem vagyok egyedül, hiszen a korábbi rally tikár, Nagy Bazsi barátommal együtt dolgozunk, Markó Tibi gyakorlatilag kérés nélkül ajánlotta fel a segítségét, és nem is sorolnék neveket, gyakorlatilag bárki, akihez fordultunk, gondolkodás nélkül segített, ezúton is köszönjük nekik!
A kérdés másik fele mindenkit érint. Tudomásul kell venni, hogy ez bármilyen nagy hagyományokkal bíró rendezvény, 7 év az 7 év, lehet, hogy most bizonyítanunk kell, és jövőre már - ha lesz lehetőségünk folytatni - akkor sikerül külső támogatót is találni, illetve még idén sem adtuk fel a reményt!
Mire számíthat, aki kilátogat 21-én? Reméljük, hogy a régi hangulatra! Bízunk benne, hogy az idő is szép lesz. Szeretnénk, ha ez a nap az autósport mellett más sportokról is szólna, a MAFC számos szakosztályával össze lehet majd futni reményeink szerint kint, illetve a BME új sportközpontja is képviselteti magát. Szeretnénk, ha a verseny mellett ez egy igazi családi nap lenne, ahol mindenki jól érzi magát!
Milyen járművek neveztek? Lehet a helyszínen nevezni? Lesz motorkerékpár-motoros szlalomautó, Trabantok, Ladák, BMW-k és épp nemrég nevezett egy WV T2-es is : A helyszíni nevezés ki van írva, de a szűk hely miatt 100 indulónál több nem fér el, így ez csak akkor áll, ha lesz hely, most, vasárnap este 57 nevezőnél tartunk.
Akkor találkozunk vasárnap! Így van, ezúton is elnézést kérünk mindenkitől, akinek kellemetlenséget okozunk a lezárással! Reméljük, hogy a résztvevők, és a nézők is azt kapják majd, amit szeretnének, egy hangulatos, jó versenyt a tavaszi szép időben, szeretettel várunk mindenkit!