Vasárnap a rakparton partyzzunk!
Nattán György mesél a Rakparti Szlalompartyról
2013-04-15
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763361853
Napi oldal:
99310
Jelenleg:
793
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

vasarnap_a_rakparton_partyzzunk_1

Aki követte az autósport eseményeit, annak ismerősen csenghet a Rakparti Szlalomparty rendezvény neve, bár az utóbbi időben nem nagyon hallottunk róla. Nemrég röppent fel a hír, hogy idén ismét lesz Szlalomparty, a rendező egyesület ügyvezetőjét, Nattán Gyurit kérdeztük.

Sok ügyben beszélgettünk már, de rendező oldalon még nem álltál, jól gondolom?

Valóban, ilyen hurokba még nem tettem a nyakam - eddig! :) 

Honnan jött az ötlet, hogy versenyt rendezz?
Ahogy sok mást is az életemben, ezt is a hiányérzet hozta. Nem voltak rendezői ambícióim, a MAFC (Műegyetemi Atlétikai és Football Club) ügyvezetőjeként és civilben is sajnáltam, hogy szünetel ez a rendezvény a rakparton. Ennek legfőbb oka a hét éve elhúzódó 4-es metró építkezése volt. Egyetemi léptékkel mérve a 7 év nagyon sok, hiszen ennyi idő alatt (ideális esetben) végez 3 teljes évfolyam, így azt gondolom, hogy az eleinte kényszerűségből szüneteltetett rendezvény "gazdái" is végeztek időközben. Próbáltuk több oldalról felvenni a kapcsolatot az egykori szervezőkkel, és a most tisztségben lévőkkel is, de nem nagyon sikerült megtalálni a régi fonalat, így saját kezünkbe vettük a szervezést. 

vasarnap_a_rakparton_partyzzunk_3Miért éreztétek szükségét, hogy ismét legyen szlalomverseny a BME előtt?
Több szálon is kötődünk ehhez a rendezvényhez. A Szlalomparty sokunknak az első autóverseny-élménye volt, csupa jó emlékünk van róla. Tulajdonképpen a MAFC Autósport szakosztály is innen eredeztethető… Akkoriban a BME Közlekedésmérnöki karának voltam hallgatója, és ez a rendezvényt hagyományosan ez a kar rendezte. Emellett a MAFC az elmúlt 11 évben meghatározó résztvevője lett a magyar autósportnak (is), így azt reméljük, hogy talán senki nem veszi rossz néven, ha mi élesztjük fel ezt a hagyományt. 

Sok versenyen dolgoztál a rendezőket segítve, mondhatjuk, hogy nem kezdőként álltál hozzá?
Sajnos nem. :) Azt gondoltam én is, hogy láttam már annyi rendezvényt belülről az elmúlt közel 10 évben, hogy egy szlalomverseny már nem lehet nagy feladat, de azért érnek meglepetések. Szeretnénk olyan rendezvényt csinálni, ami mindenkinek elnyeri a tetszését, de ez igen nagy feladat még ilyen kis rendezvény esetében is. Sajnos az építkezés még mindig tart a területen, és bár ígéret van rá már évek óta, hogy véget ér, idén úgy döntöttünk, hogy nem várunk tovább. Ez sajnos komoly területet érint, hiszen a rendezvény egykori területének negyedét-ötödét még mindig elfoglalja, így áldozatokat kell hoznunk a pálya nyomvonalát illetően, és a DEPO-terület sem nagy... 

Szerettünk volna lehetőséget adni az MNASz országos szlalom-bajnokságának is, hogy a belvárosban versenyezhessenek, Hegedűs Csaba felel ezért a bajnokságért, és számunkra nagyon szimpatikus a hozzáállása, így már tavaly megegyeztünk, hogy ha összejön ez a rendezvény, akkor OSZAK bajnoki futam is lesz. Nemrég kaptam egy megkeresést a Gyorsasági szakágtól is, és kérésükre az ő másodosztályuk is megméretteti magát vasárnap.

Ezt hogyan kell elképzelni, átépítitek a pályát gyorsaságira?
Nem, erre nyilván nincs lehetőség. Minden induló azonos pályán, és azonos feltételekkel indulhat, legyen az OSZAK, GY2, vagy licenc nélküli versenyző.


a pálya vonalvezetése

Ezek szerint bárki indulhat?
Gyakorlatilag bárki, akinek van jogosítványa, vagy MNASZ licence, igen.

Furcsa tőled azt hallani, hogy MNASZ-versenyt rendezel, hogy állsz a szövetséggel?
Lehet, hogy furcsa elsőre, de én nem érzem annak. Kívülről lehet, hogy úgy tűnik, hogy számomra az MNASZ a mumus, de ez távolról sincs így. Vannak dolgok, emberek amikkel/akikkel nem értek egyet, és ennek hangot is adok. Viszont nem lehet általánosítani, és az, hogy vannak komoly problémák, az nem függ össze azzal, hogy dolgozunk-e azon, hogy a versenyzők működő rendszerben tudjanak versenyezni. Mindegy, hogy versenyzői összekötő, rendező, vagy egyszerű forgalomirányító vagyok-e egy rendezvényen, igyekszem úgy megmozdulni, hogy ezt az ügyet szolgáljam.  

Mostanában nem egyszerű dolog egy rendezvény hátterét összerakni, és nem csak a szakmai háttérre gondolok…
Azt kell mondjam, hogy szakmai oldalról rengeteg "anyagot" kaptam a rally rendezőktől, megtanultam rengeteg dolgot tőlük, és most sem vagyok egyedül, hiszen a korábbi rally tikár, Nagy Bazsi barátommal együtt dolgozunk, Markó Tibi gyakorlatilag kérés nélkül ajánlotta fel a segítségét, és nem is sorolnék neveket, gyakorlatilag bárki, akihez fordultunk, gondolkodás nélkül segített, ezúton is köszönjük nekik! 

A kérdés másik fele mindenkit érint. Tudomásul kell venni, hogy ez bármilyen nagy hagyományokkal bíró rendezvény, 7 év az 7 év, lehet, hogy most bizonyítanunk kell, és jövőre már - ha lesz lehetőségünk folytatni - akkor sikerül külső támogatót is találni, illetve még idén sem adtuk fel a reményt! 

vasarnap_a_rakparton_partyzzunk_2

Mire számíthat, aki kilátogat 21-én?
Reméljük, hogy a régi hangulatra! Bízunk benne, hogy az idő is szép lesz. Szeretnénk, ha ez a nap az autósport mellett más sportokról is szólna, a MAFC számos szakosztályával össze lehet majd futni reményeink szerint kint, illetve a BME új sportközpontja is képviselteti magát. Szeretnénk, ha a verseny mellett ez egy igazi családi nap lenne, ahol mindenki jól érzi magát!

Milyen járművek neveztek? Lehet a helyszínen nevezni?
Lesz motorkerékpár-motoros szlalomautó, Trabantok, Ladák, BMW-k és épp nemrég nevezett egy WV T2-es is :  A helyszíni nevezés ki van írva, de a szűk hely miatt 100 indulónál több nem fér el, így ez csak akkor áll, ha lesz hely, most, vasárnap este 57 nevezőnél tartunk.

Akkor találkozunk vasárnap!
Így van, ezúton is elnézést kérünk mindenkitől, akinek kellemetlenséget okozunk a lezárással! Reméljük, hogy a résztvevők, és a nézők is azt kapják majd, amit szeretnének, egy hangulatos, jó versenyt a tavaszi szép időben, szeretettel várunk mindenkit!

Ez a hír most jelenik meg 3823. alkalommal
Share |
MNASZ Országos Amatőr Szlalom Bajnokság
MAFC Rakparti Szlalomparty
Budapest, Műegyetem rakpart
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k