Vasárnap a rakparton partyzzunk!
Nattán György mesél a Rakparti Szlalompartyról
2013-04-15
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
776581581
Napi oldal:
155611
Jelenleg:
1273
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

vasarnap_a_rakparton_partyzzunk_1

Aki követte az autósport eseményeit, annak ismerősen csenghet a Rakparti Szlalomparty rendezvény neve, bár az utóbbi időben nem nagyon hallottunk róla. Nemrég röppent fel a hír, hogy idén ismét lesz Szlalomparty, a rendező egyesület ügyvezetőjét, Nattán Gyurit kérdeztük.

Sok ügyben beszélgettünk már, de rendező oldalon még nem álltál, jól gondolom?

Valóban, ilyen hurokba még nem tettem a nyakam - eddig! :) 

Honnan jött az ötlet, hogy versenyt rendezz?
Ahogy sok mást is az életemben, ezt is a hiányérzet hozta. Nem voltak rendezői ambícióim, a MAFC (Műegyetemi Atlétikai és Football Club) ügyvezetőjeként és civilben is sajnáltam, hogy szünetel ez a rendezvény a rakparton. Ennek legfőbb oka a hét éve elhúzódó 4-es metró építkezése volt. Egyetemi léptékkel mérve a 7 év nagyon sok, hiszen ennyi idő alatt (ideális esetben) végez 3 teljes évfolyam, így azt gondolom, hogy az eleinte kényszerűségből szüneteltetett rendezvény "gazdái" is végeztek időközben. Próbáltuk több oldalról felvenni a kapcsolatot az egykori szervezőkkel, és a most tisztségben lévőkkel is, de nem nagyon sikerült megtalálni a régi fonalat, így saját kezünkbe vettük a szervezést. 

vasarnap_a_rakparton_partyzzunk_3Miért éreztétek szükségét, hogy ismét legyen szlalomverseny a BME előtt?
Több szálon is kötődünk ehhez a rendezvényhez. A Szlalomparty sokunknak az első autóverseny-élménye volt, csupa jó emlékünk van róla. Tulajdonképpen a MAFC Autósport szakosztály is innen eredeztethető… Akkoriban a BME Közlekedésmérnöki karának voltam hallgatója, és ez a rendezvényt hagyományosan ez a kar rendezte. Emellett a MAFC az elmúlt 11 évben meghatározó résztvevője lett a magyar autósportnak (is), így azt reméljük, hogy talán senki nem veszi rossz néven, ha mi élesztjük fel ezt a hagyományt. 

Sok versenyen dolgoztál a rendezőket segítve, mondhatjuk, hogy nem kezdőként álltál hozzá?
Sajnos nem. :) Azt gondoltam én is, hogy láttam már annyi rendezvényt belülről az elmúlt közel 10 évben, hogy egy szlalomverseny már nem lehet nagy feladat, de azért érnek meglepetések. Szeretnénk olyan rendezvényt csinálni, ami mindenkinek elnyeri a tetszését, de ez igen nagy feladat még ilyen kis rendezvény esetében is. Sajnos az építkezés még mindig tart a területen, és bár ígéret van rá már évek óta, hogy véget ér, idén úgy döntöttünk, hogy nem várunk tovább. Ez sajnos komoly területet érint, hiszen a rendezvény egykori területének negyedét-ötödét még mindig elfoglalja, így áldozatokat kell hoznunk a pálya nyomvonalát illetően, és a DEPO-terület sem nagy... 

Szerettünk volna lehetőséget adni az MNASz országos szlalom-bajnokságának is, hogy a belvárosban versenyezhessenek, Hegedűs Csaba felel ezért a bajnokságért, és számunkra nagyon szimpatikus a hozzáállása, így már tavaly megegyeztünk, hogy ha összejön ez a rendezvény, akkor OSZAK bajnoki futam is lesz. Nemrég kaptam egy megkeresést a Gyorsasági szakágtól is, és kérésükre az ő másodosztályuk is megméretteti magát vasárnap.

Ezt hogyan kell elképzelni, átépítitek a pályát gyorsaságira?
Nem, erre nyilván nincs lehetőség. Minden induló azonos pályán, és azonos feltételekkel indulhat, legyen az OSZAK, GY2, vagy licenc nélküli versenyző.


a pálya vonalvezetése

Ezek szerint bárki indulhat?
Gyakorlatilag bárki, akinek van jogosítványa, vagy MNASZ licence, igen.

Furcsa tőled azt hallani, hogy MNASZ-versenyt rendezel, hogy állsz a szövetséggel?
Lehet, hogy furcsa elsőre, de én nem érzem annak. Kívülről lehet, hogy úgy tűnik, hogy számomra az MNASZ a mumus, de ez távolról sincs így. Vannak dolgok, emberek amikkel/akikkel nem értek egyet, és ennek hangot is adok. Viszont nem lehet általánosítani, és az, hogy vannak komoly problémák, az nem függ össze azzal, hogy dolgozunk-e azon, hogy a versenyzők működő rendszerben tudjanak versenyezni. Mindegy, hogy versenyzői összekötő, rendező, vagy egyszerű forgalomirányító vagyok-e egy rendezvényen, igyekszem úgy megmozdulni, hogy ezt az ügyet szolgáljam.  

Mostanában nem egyszerű dolog egy rendezvény hátterét összerakni, és nem csak a szakmai háttérre gondolok…
Azt kell mondjam, hogy szakmai oldalról rengeteg "anyagot" kaptam a rally rendezőktől, megtanultam rengeteg dolgot tőlük, és most sem vagyok egyedül, hiszen a korábbi rally tikár, Nagy Bazsi barátommal együtt dolgozunk, Markó Tibi gyakorlatilag kérés nélkül ajánlotta fel a segítségét, és nem is sorolnék neveket, gyakorlatilag bárki, akihez fordultunk, gondolkodás nélkül segített, ezúton is köszönjük nekik! 

A kérdés másik fele mindenkit érint. Tudomásul kell venni, hogy ez bármilyen nagy hagyományokkal bíró rendezvény, 7 év az 7 év, lehet, hogy most bizonyítanunk kell, és jövőre már - ha lesz lehetőségünk folytatni - akkor sikerül külső támogatót is találni, illetve még idén sem adtuk fel a reményt! 

vasarnap_a_rakparton_partyzzunk_2

Mire számíthat, aki kilátogat 21-én?
Reméljük, hogy a régi hangulatra! Bízunk benne, hogy az idő is szép lesz. Szeretnénk, ha ez a nap az autósport mellett más sportokról is szólna, a MAFC számos szakosztályával össze lehet majd futni reményeink szerint kint, illetve a BME új sportközpontja is képviselteti magát. Szeretnénk, ha a verseny mellett ez egy igazi családi nap lenne, ahol mindenki jól érzi magát!

Milyen járművek neveztek? Lehet a helyszínen nevezni?
Lesz motorkerékpár-motoros szlalomautó, Trabantok, Ladák, BMW-k és épp nemrég nevezett egy WV T2-es is :  A helyszíni nevezés ki van írva, de a szűk hely miatt 100 indulónál több nem fér el, így ez csak akkor áll, ha lesz hely, most, vasárnap este 57 nevezőnél tartunk.

Akkor találkozunk vasárnap!
Így van, ezúton is elnézést kérünk mindenkitől, akinek kellemetlenséget okozunk a lezárással! Reméljük, hogy a résztvevők, és a nézők is azt kapják majd, amit szeretnének, egy hangulatos, jó versenyt a tavaszi szép időben, szeretettel várunk mindenkit!

Ez a hír most jelenik meg 3837. alkalommal
Share |
MNASZ Országos Amatőr Szlalom Bajnokság
MAFC Rakparti Szlalomparty
Budapest, Műegyetem rakpart
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k