Hazaértek svédből a magyarok.
Pénzes Zsolt és Thurzó András N3-ban a harmadik helyen végzett és az élményeiről kérdeztem a pilótát:
Először is gratulálok!
Úgy emlékszem, hogy magyar versenyző VB futam után nem állhatott még kategóriájában a dobogóra…
Pontos statisztikát nem vezetek, de én is úgy gondolom, hogy nekünk van először VB-s serlegünk. Nagyon örülünk, hogy így sikerült.
Az most is bebizonyosodott, hogy nem a leggyorsabbnak kell lenni, hanem célba kell érni. Úgy sikerült harmadiknak lennünk, hogy beesett az előttünk lévő…
Így elsőre nem is volt rossz, pedig nem láttunk videót, belső kamerát, nem volt semmi információnk igazából, így már a célbaérkezésnek is örülünk, így, hogy még serleget is kaptunk, mindenki maximálisan elégedett.
Beszéltem a fiúkkal és azt mondták, hogy elég zord volt, amikor reggel a szervizparkban a gumihőfokmérő -25 fokot mutatott…
Hogy bírtátok? Etapon nem fáztatok?
Maximumom ment a fűtés végig, a három nap alatt.
Nem is volt nagyon hideg, talán a lábam fázott néha. Egyébként elviselhető volt az autóban. Amikor kiszálltunk, akkor azonnal előkerült a nagykabát és a sapka.
Azért a gyorsokon le tudtunk izzadni, hiszen elég izgalmasak voltak, de amikor kiszállsz, akkor érezhető volt a hideg rendesen.
A szombat volt igazán jéghideg, péntek és vasárnap elviselhető volt.
Mi volt a legmegdöbbentőbb?
Az, hogy mennyire gyorsan lehet közlekedni ezekkel a szöges gumikkal.
Szinte végig végsebességen mentünk és 160-ról venni a féktávokat és ahogy megállt az autó, az volt talán meglepő.
Nem volt számomra új a szöges gumi, de ez, amivel mentünk, ilyennel nem mentünk még és ég és föld volt ahhoz képest, amivel itthon próbálkozgattunk.
És talán az is érdekes, hogy mennyire felkészültek a nézők erre a téli időjárásra.
A helyiek nagyon tudták, hogy melyik pályára milyen gumit, ezeket folyamatosan cserélgették. Nagy tapasztalatuk van e téren.
Nekünk természetesen nem volt és igazából még most sincs túl sok, de biztosan több, mint két héttel ezelőtt…
Az autó a hírek szerint hibátlanul működött…
Ez így van. Hála a szerviznek, a srácoknak, teljesen hibátlan volt.
Egy elgörbült lengőkart lehet felírni, de azt is hozzám, az én hibám volt. Elment a kormányközép, de nem volt vészes, ki lett cserélve.
Maximálisan jól teljesített a kocsi, de ezért is választottuk.
Egy ilyen autóval volt esélyünk elindulni a költségek szempontjából és a célbaérkezés is sanszosabb volt.
Már nem az első versenyen bizonyította az autó, hogy egyben van, összeért a konstrukció.
Milyen érzés volt átvenni a kupát?
A harmadik napon már úgy mentünk, hogy még egy gyors, és még egy van már csak hátra. Számoltunk vissza. Próbáltuk tartani egy tempót, ami elegendő lehet a harmadik helyhez. Nagy megkönnyebülés volt a célbaérkezés…
Annyira sok minden történt a héten, egészen a buszmegállástól a pályabejárásokig, a srácokért izgultunk, hogy kiérjenek az autóval időben.
Most épp nagy kipakolásban vagyunk, remélem sikerül mindenkinek visszaadni azt, amit kölcsön adott és majd csak ezután tudjuk ünnepelni a helyezést. Most még azzal foglalkozok, hogy hiánytalanul visszakerüljön mindenkinek a cucca.
Mi a helyzet az Ikarusszal?
Már vannak busz-szerelők, akik várják, hogy kimenjenek, de épp havazást mondanak Berlin felé, így szerintem ez az utazás csúszik néhány napot. Megpróbálják a helyszínen megjavítani.
Mit lehet tudni Pénzes Zsolt 2006-os évéről?
A Clio a magyar bajnokságban fut majd, bérkocsiként.
Az én versenyzésemről még folynak a tárgyalások, úgy látom, hogy inkább csak külföldön fogok menni és itthon a bérbeadásra és a szervizelésre összpontosítok.
Tervben vannak futamok, meglátjuk hogy ez az eredmény milyen elbírálást kap a támogatóinktól…
Kik azok, akik nélkül nem sikerült volna elérni ezt az eredményt?
Elsősorban a CONRAD-nak szeretnénk megköszönni!
Természetesen Thurzó András navigátorom és a csapat odaadó segítsége kellett a sikerhez. Ha lehet, szeretném név szerint megköszönni nekik: Magyar Imre, Takó Róbert, Krupa Zoltán, Kazincky Levente, Baji László és Brád László. Köszi srácok!!
Valamint köszönet a gyors segítségért Pryma Zolinak és a Pacotti csapatnak!