VB helyett IRC?
Bútor Robi az év végi tervekről
2007-09-03
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
797976150
Napi oldal:
59199
Jelenleg:
810
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Bútor Robiék idei tervei között a S1600-os bajnoki cím megnyerése mellett egy VB-futamon való indulás is szerepelt. Tervek szerint ez a Katalán -rali lett volna, de a csapat legutolsó sajtóanyagában az áll, hogy lefújták ezt a VB indulást...
A mikéntekről kérdeztem Robit:

Miért is nem indultok a spanyol versenyen?
Még nem sikerült megnyernünk a bajnokságot, kell még egy minimum ötödik helyezés a kategóriában és akkor mondhatjuk el csak, hogy bajnokok vagyunk S1600-ban.
A másik ok, pedig, hogy nem nagyon maradt pénzünk és most sajnos nem kaptunk hasonlóan jó ajánlatot a Suzuki Sport Europe-tól, mint ahogy azt tavaly, az angol futamra. Akkora összegről szólt az ajánlatuk, amit most sajnos nem tudunk előteremteni és nem is éreztem annak realitását, hogy benevezzünk - a nevezési zárlat múlt hét csütörtökön volt - és majd a versenyig összegyűjtjük a pénzt. Sajnos ennyi pénzt nem tudunk összeszedni. Tehát most ezt a katalán VB futamot biztosan kihagyjuk…

Helyette?
Két alternatíva van.
Az egyik, hogy a szerződésünk szerint lefutjuk a hetedik magyarországi bajnoki futamunkat is. Ez még nincs eldöntve, hogy melyik, igazából ezen még nem gondolkoztam. De most így belegondolva talán a Zemplén lenne az, ami számomra szimpatikusabb lenne, elég sok murvaverseny volt most egymás után és inkább aszfalton mennék.
A másik verzió, hogy még egyszer megpróbálunk egy nagyon kedvező ajánlatot kérni a Suzuki Sporttól, a svájci IRC futamra.
Kint voltunk a Barumon, mint nézők és borzalmasan tetszett az IRC mezőny is a szervezés is és azt gondolom, hogy a svájci verseny legalább ilyen jó lenne, mint a Barum volt. Plusz előny lenne ott még, hogy senki nem ment még ezek közül a versenyzők közül Svájcban és mindenki számára ismeretlenek a pályák.
Ezt tűztük ki most utolsó próbálkozás képpen.
Ha ez nem sikerül, akkor marad a hetedik OB verseny.
Túl nagy reményeket nem fűzök ehhez az IRC futamhoz, kevés a pénzünk, de bízom benne, hogy a Suzuki Sport egy kedvezőbb ajánlatot ad, mint a VB futamra. Közelebb is van, rövidebb az össztáv is, úgy gondolom, mindenképpen olcsóbbnak kell lenni, mint egy VB futamnak.

Jól érzem, hogy kicsit el vagy keseredve?
Igen.
Nagyon szerettem volna ezt az évet így lezárni és megmérkőzni a spanyol futamon.
Úgy terveztem, hogy ami Angliában hiba volt, miszerint, hogy nem versenyképes autóval vágtunk neki, hiszen akkor az Ignis már nem tudott labdába rúgni, ezt most ki akartam küszöbölni és a Swifttel és jó gumikkal vágunk neki a versenynek, mint a többiek, akkor reálisabb képet kaphatunk önmagunkról is.
Bíztam abban, hogy egy jó eredménnyel tudunk hazajönni és feltenni a pontot az éves teljesítményünkre. Sajnos ez az ajánlat más jellegű lett, mint amire számítottunk.
Emiatt mindenképp el vagyok keseredve…

Egy újabb S1600-as bajnoki cím már majdnem a tarsolyotokban…
Azt mondtad, már egy ötödik hely is elég az év végi győzelemhez.
Ez szinte azt jelenti, hogy célba kell érnünk Pécsen. Azért ez nem egyszerű, mert semmiképp sem szeretnék lassan menni. Aszfalton még jó abszolút eredményt is elérhetünk, emiatt sem lehet szó gurulásról. Ugyan idén azon az egy gátlótörésen kívül nem volt technikai hibánk, de jól tudjuk, ez technikai sport, bármi megtörténhet.
Nem lehet még ezt így elkiabálni.
Az biztos, hogy nagyon jól állunk, öt verseny, öt győzelem ez egy nagyon szép mérleg.
Bízom benne, hogy a pécsi futamot is sikerül megnyernünk és nem ötödiknek beérnünk és így ünnepelni a magyar bajnoki címet. De még közel sem vagyok nyugodt emiatt, főleg, hogy hosszú verseny, 160 kilométer az nem kevés. Kemények a pályák, eső is szokott esni, ami még nehezebbé teszi a futamot, tehát még ne kiabáljuk el. Mi mindent megteszünk egy újabb győzelemért!

Mikor van a svájci nevezési zárlat?
Körülbelül három hét múlva, tehát ráérünk Pécs után nevezni.
Ha nem sikerül a bajnoki cím, akkor szóba sem jöhet Svájc sem. Ha sikerül, akkor még benne vagyunk a nevezési határidőben. A Suzuki Sport-al megkezdtük a tárgyalásokat és bízom benne, hogy meg tudunk egyezni. És abban is bízom, hogy a Mecsek Rallye-n győzni tudunk. Ennek a két feltételnek kell összeállnia az esetleges IRC megmérettetéshez.
Azért az nem VB. A fő cél a Kataluna lett volna, 20-25 Super1600-os autó között autózni más lett volna, mint ez.
Ez sajnos csak a B verzió…

Sok sikert!

Ez a hír most jelenik meg 5125. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k