VB helyett IRC?
Bútor Robi az év végi tervekről
2007-09-03
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
765643370
Napi oldal:
92261
Jelenleg:
1114
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Bútor Robiék idei tervei között a S1600-os bajnoki cím megnyerése mellett egy VB-futamon való indulás is szerepelt. Tervek szerint ez a Katalán -rali lett volna, de a csapat legutolsó sajtóanyagában az áll, hogy lefújták ezt a VB indulást...
A mikéntekről kérdeztem Robit:

Miért is nem indultok a spanyol versenyen?
Még nem sikerült megnyernünk a bajnokságot, kell még egy minimum ötödik helyezés a kategóriában és akkor mondhatjuk el csak, hogy bajnokok vagyunk S1600-ban.
A másik ok, pedig, hogy nem nagyon maradt pénzünk és most sajnos nem kaptunk hasonlóan jó ajánlatot a Suzuki Sport Europe-tól, mint ahogy azt tavaly, az angol futamra. Akkora összegről szólt az ajánlatuk, amit most sajnos nem tudunk előteremteni és nem is éreztem annak realitását, hogy benevezzünk - a nevezési zárlat múlt hét csütörtökön volt - és majd a versenyig összegyűjtjük a pénzt. Sajnos ennyi pénzt nem tudunk összeszedni. Tehát most ezt a katalán VB futamot biztosan kihagyjuk…

Helyette?
Két alternatíva van.
Az egyik, hogy a szerződésünk szerint lefutjuk a hetedik magyarországi bajnoki futamunkat is. Ez még nincs eldöntve, hogy melyik, igazából ezen még nem gondolkoztam. De most így belegondolva talán a Zemplén lenne az, ami számomra szimpatikusabb lenne, elég sok murvaverseny volt most egymás után és inkább aszfalton mennék.
A másik verzió, hogy még egyszer megpróbálunk egy nagyon kedvező ajánlatot kérni a Suzuki Sporttól, a svájci IRC futamra.
Kint voltunk a Barumon, mint nézők és borzalmasan tetszett az IRC mezőny is a szervezés is és azt gondolom, hogy a svájci verseny legalább ilyen jó lenne, mint a Barum volt. Plusz előny lenne ott még, hogy senki nem ment még ezek közül a versenyzők közül Svájcban és mindenki számára ismeretlenek a pályák.
Ezt tűztük ki most utolsó próbálkozás képpen.
Ha ez nem sikerül, akkor marad a hetedik OB verseny.
Túl nagy reményeket nem fűzök ehhez az IRC futamhoz, kevés a pénzünk, de bízom benne, hogy a Suzuki Sport egy kedvezőbb ajánlatot ad, mint a VB futamra. Közelebb is van, rövidebb az össztáv is, úgy gondolom, mindenképpen olcsóbbnak kell lenni, mint egy VB futamnak.

Jól érzem, hogy kicsit el vagy keseredve?
Igen.
Nagyon szerettem volna ezt az évet így lezárni és megmérkőzni a spanyol futamon.
Úgy terveztem, hogy ami Angliában hiba volt, miszerint, hogy nem versenyképes autóval vágtunk neki, hiszen akkor az Ignis már nem tudott labdába rúgni, ezt most ki akartam küszöbölni és a Swifttel és jó gumikkal vágunk neki a versenynek, mint a többiek, akkor reálisabb képet kaphatunk önmagunkról is.
Bíztam abban, hogy egy jó eredménnyel tudunk hazajönni és feltenni a pontot az éves teljesítményünkre. Sajnos ez az ajánlat más jellegű lett, mint amire számítottunk.
Emiatt mindenképp el vagyok keseredve…

Egy újabb S1600-as bajnoki cím már majdnem a tarsolyotokban…
Azt mondtad, már egy ötödik hely is elég az év végi győzelemhez.
Ez szinte azt jelenti, hogy célba kell érnünk Pécsen. Azért ez nem egyszerű, mert semmiképp sem szeretnék lassan menni. Aszfalton még jó abszolút eredményt is elérhetünk, emiatt sem lehet szó gurulásról. Ugyan idén azon az egy gátlótörésen kívül nem volt technikai hibánk, de jól tudjuk, ez technikai sport, bármi megtörténhet.
Nem lehet még ezt így elkiabálni.
Az biztos, hogy nagyon jól állunk, öt verseny, öt győzelem ez egy nagyon szép mérleg.
Bízom benne, hogy a pécsi futamot is sikerül megnyernünk és nem ötödiknek beérnünk és így ünnepelni a magyar bajnoki címet. De még közel sem vagyok nyugodt emiatt, főleg, hogy hosszú verseny, 160 kilométer az nem kevés. Kemények a pályák, eső is szokott esni, ami még nehezebbé teszi a futamot, tehát még ne kiabáljuk el. Mi mindent megteszünk egy újabb győzelemért!

Mikor van a svájci nevezési zárlat?
Körülbelül három hét múlva, tehát ráérünk Pécs után nevezni.
Ha nem sikerül a bajnoki cím, akkor szóba sem jöhet Svájc sem. Ha sikerül, akkor még benne vagyunk a nevezési határidőben. A Suzuki Sport-al megkezdtük a tárgyalásokat és bízom benne, hogy meg tudunk egyezni. És abban is bízom, hogy a Mecsek Rallye-n győzni tudunk. Ennek a két feltételnek kell összeállnia az esetleges IRC megmérettetéshez.
Azért az nem VB. A fő cél a Kataluna lett volna, 20-25 Super1600-os autó között autózni más lett volna, mint ez.
Ez sajnos csak a B verzió…

Sok sikert!

Ez a hír most jelenik meg 5112. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k