Bútor Robiék idei tervei között a S1600-os bajnoki cím megnyerése mellett egy VB-futamon való indulás is szerepelt. Tervek szerint ez a Katalán -rali lett volna, de a csapat legutolsó sajtóanyagában az áll, hogy lefújták ezt a VB indulást...
A mikéntekről kérdeztem Robit:
Miért is nem indultok a spanyol versenyen?
Még nem sikerült megnyernünk a bajnokságot, kell még egy minimum ötödik helyezés a kategóriában és akkor mondhatjuk el csak, hogy bajnokok vagyunk S1600-ban.
A
másik ok, pedig, hogy nem nagyon maradt pénzünk és most sajnos nem kaptunk hasonlóan jó ajánlatot a Suzuki Sport Europe-tól, mint ahogy azt tavaly, az angol futamra. Akkora összegről szólt az ajánlatuk, amit most sajnos nem tudunk előteremteni és nem is éreztem annak realitását, hogy benevezzünk - a nevezési zárlat múlt hét csütörtökön volt - és majd a versenyig összegyűjtjük a pénzt. Sajnos ennyi pénzt nem tudunk összeszedni. Tehát most ezt a katalán VB futamot biztosan kihagyjuk…
Helyette?
Két alternatíva van.
Az egyik, hogy a szerződésünk szerint lefutjuk a hetedik magyarországi bajnoki futamunkat is. Ez még nincs eldöntve, hogy melyik, igazából ezen még nem gondolkoztam. De most így belegondolva talán a Zemplén lenne az, ami számomra szimpatikusabb lenne, elég sok murvaverseny volt most egymás után és inkább aszfalton mennék.
A másik verzió, hogy még egyszer megpróbálunk egy nagyon kedvező ajánlatot kérni a Suzuki Sporttól, a svájci IRC futamra.
Kint voltunk a Barumon, mint nézők és borzalmasan tetszett az IRC mezőny is a szervezés is és azt gondolom, hogy a svájci verseny legalább ilyen jó lenne, mint a Barum volt. Plusz előny lenne ott még, hogy senki nem ment még ezek közül a versenyzők közül Svájcban és mindenki számára ismeretlenek a pályák.
Ezt tűztük ki most utolsó próbálkozás képpen.
Ha ez nem sikerül, akkor marad a hetedik OB verseny.
Túl nagy reményeket nem fűzök ehhez az IRC futamhoz, kevés a pénzünk, de bízom benne, hogy a Suzuki Sport egy kedvezőbb ajánlatot ad, mint a VB futamra. Közelebb is van, rövidebb az össztáv is, úgy gondolom, mindenképpen olcsóbbnak kell lenni, mint egy VB futamnak.
Jól érzem, hogy kicsit el vagy keseredve?
Igen.
Nagyon szerettem volna ezt az évet így lezárni és megmérkőzni a spanyol futamon.
Úgy terveztem, hogy ami Angliában hiba volt, miszerint, hogy nem versenyképes autóval vágtunk neki, hiszen akkor az Ignis már nem tudott labdába rúgni, ezt most ki akartam küszöbölni és a Swifttel és jó gumikkal vágunk neki a versenynek, mint a többiek, akkor reálisabb képet kaphatunk önmagunkról is.
Bíztam abban, hogy egy jó eredménnyel tudunk hazajönni és feltenni a pontot az éves teljesítményünkre. Sajnos ez az ajánlat más jellegű lett, mint amire számítottunk.
Emiatt mindenképp el vagyok keseredve…
Egy újabb S1600-as bajnoki cím már majdnem a tarsolyotokban…
Azt mondtad, már egy ötödik hely is elég az év végi győzelemhez.
Ez szinte azt jelenti, hogy célba kell érnünk Pécsen. Azért ez nem egyszerű, mert semmiképp sem szeretnék lassan menni. Aszfalton még jó abszolút eredményt is elérhetünk, emiatt sem lehet szó gurulásról. Ugyan idén azon az egy gátlótörésen kívül nem volt technikai hibánk, de jól tudjuk, ez technikai sport, bármi megtörténhet.
Nem lehet még ezt így elkiabálni.
Az biztos, hogy nagyon jól állunk, öt verseny, öt győzelem ez egy nagyon szép mérleg.
Bízom benne, hogy a pécsi futamot is sikerül megnyernünk és nem ötödiknek beérnünk és így ünnepelni a magyar bajnoki címet. De még közel sem vagyok nyugodt emiatt, főleg, hogy hosszú verseny, 160 kilométer az nem kevés. Kemények a pályák, eső is szokott esni, ami még nehezebbé teszi a futamot, tehát még ne kiabáljuk el. Mi mindent megteszünk egy újabb győzelemért!
Mikor van a svájci nevezési zárlat?
Körülbelül három hét múlva, tehát ráérünk Pécs után nevezni.
Ha nem sikerül a bajnoki cím, akkor szóba sem jöhet Svájc sem. Ha sikerül, akkor még benne vagyunk a nevezési határidőben. A Suzuki Sport-al megkezdtük a tárgyalásokat és bízom benne, hogy meg tudunk egyezni. És abban is bízom, hogy a Mecsek Rallye-n győzni tudunk. Ennek a két feltételnek kell összeállnia az esetleges IRC megmérettetéshez.
Azért az nem VB. A fő cél a Kataluna lett volna, 20-25 Super1600-os autó között autózni más lett volna, mint ez.
Ez sajnos csak a B verzió…
Sok sikert!