
Tabányi Sándor és Tabányi Márk közel hibátlan pontszámmal nyerte meg a második Balkan Rally-t. 1964-es ‘Pagoda’ 230 SL Mercedes-Benz autójuk gond nélkül teljesítette a közel 1300 km-es távot. A győzelemhez hibátlan tájékozódásra, jó időérzékre, éles logikára és a jármű tökéletes műszaki állapotára volt szükség. A nyertes páros a 32 órányi mért vezetés során mindössze 5 percet vesztett, hiba nélkül oldották meg az időlimitekre fényt derítő logikai feladatokat, és nem csak az összes kijelölt fotóhelyszínt találták meg, hanem a plusz pontokért járó extra 3 helyszínt is felkeresték. Motoros kategóriában dr. Nagy Gergő érdemelte ki a nyerteseket illető babérkoszorút és fődíjat.

A hat napon át zajló, öt szakaszra bontott verseny az ikonikus Hotel Budapesttől rajtolt szeptember 10-én reggel. Közel 100 fő teljesítette az idei Balkan Rallyt, 32 autó és 5 motor versenyzett a győztesi címért. Olyan különlegességek is felsorakoztak a rajtvonalban, mint az 1964-es Porsche 356 C vagy az 1959-es Austin Healey Sprite MK1. Az idei versenyre a nemzetközi érdeklődés is jelentős volt, a hazai nevezőkön kívül angol, amerikai, osztrák, izraeli és francia versenyzők erősítették a mezőnyt.
A rally első napján a festői Káli-medencén keresztül érkeztek a versenyzők Keszthelyre, ahol a lenyűgöző Festetics-kastély udvarában várta őket az aznapi befutó. A hosszú vezetés után a Hotel Helikon**** Superior balatoni panorámás wellnessében pihenhették ki magukat a résztvevők.

A verseny második napján két határ átlépése is várt a mezőnyre, Horvátországon keresztül érkeztek meg Banja Lukába, a boszniai Szerb Köztársaság fővárosába. Itt kultúrtörténeti sétán ismerhették meg a színes történelmű, vegyes vallású várost a résztvevők, majd a hotel tetőteraszán páratlan kilátásban telt a vacsora.
A következő napi szakasz Szarajevóba vezetett, ahol a Fehér Erődnél hajthattak át a célon. A délutáni városnéző séta gasztronómiai és kulturális ízelítőt adott a bosnyák főváros mozgalmas múltjából, melynek részeként az 1984-es téli olimpia bob pályáját libegővel közelítették meg, hogy madártávlatból is megcsodálhassák ezt a különleges helyszínt.

A verseny talán legtechnikásabb, ugyanakkor leglenyűgözőbb szakasza következett, ami a bosnyák-montenegrói határtól a Durmitor-hegységet keresztülszelve érte el Kolasint. A Piva-kanyon után a Durmitor Nemzeti Park fennsíkján, a Bobotov Kuk csúcs mellett vezetett az út, majd a Tara-kanyon és a Biogradska Gora Nemzeti Park lélegzetelállító látványában hajtottak végig a versenyzők. Este, a hotel parkolójában csapra kerültek a MONYO Brewery kézműves sörei és a versenyzők felszabadult hangulatban osztották meg egymással aznapi kalandjaikat.

A mindent eldöntő utolsó szakaszon káprázatos tájakon át ereszkedtek le a veterán autók és motorok a Kotori-öbölbe. A végső pár kilométer tengerparti falvakon át vezetett Herceg Novi patinás kikötőjébe. Az idei Balkan Rally a Lazure Hotel & Marina luxusszállodában ért véget, amely a gálavacsora és díjátadó helyszínéként is szolgált.
A csapat nagy része a ráadás napra is csatlakozott, együtt vezettek végig a dalmát tengerparton, hogy Trogir legszebb tengerparti szállodájában pihenjék ki a hét fáradalmait.

“Hihetetlenül gyönyörű tájak és fantasztikus emberek!” nyilatkozta Maya Shalev-Rozen, egy 1965-ös Triumph Tri4 sofőrje, mikor arról kérdezte Guld Péter, hogy mi tetszett neki a legjobban. Wolfgang Weiss motoros szerint, aki egy MV Augusta Superveloce-val versenyzett Modern Classics kategóriában, “a régió leggyönyörűbb útjain mentünk végig, és minden vezetést kedvelő embernek át kéne élnie ezt a fantasztikus élményt az élete során legalább egyszer”. Alex Poulson, egy 1975 Alfa GT Junior tulajdonos maximálisan meg volt elégedve autója teljesítményével, komolyabb gondok nélkül futott be a célegyenesbe.
A jövő évi rally dátumát már kitűzték a rendezők, a III. Balkan Rally dátuma 2024. szeptember 7-14.