|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
|
Tabányi Sándor és Tabányi Márk közel hibátlan pontszámmal nyerte meg a második Balkan Rally-t. 1964-es ‘Pagoda’ 230 SL Mercedes-Benz autójuk gond nélkül teljesítette a közel 1300 km-es távot. A győzelemhez hibátlan tájékozódásra, jó időérzékre, éles logikára és a jármű tökéletes műszaki állapotára volt szükség. A nyertes páros a 32 órányi mért vezetés során mindössze 5 percet vesztett, hiba nélkül oldották meg az időlimitekre fényt derítő logikai feladatokat, és nem csak az összes kijelölt fotóhelyszínt találták meg, hanem a plusz pontokért járó extra 3 helyszínt is felkeresték. Motoros kategóriában dr. Nagy Gergő érdemelte ki a nyerteseket illető babérkoszorút és fődíjat.
A hat napon át zajló, öt szakaszra bontott verseny az ikonikus Hotel Budapesttől rajtolt szeptember 10-én reggel. Közel 100 fő teljesítette az idei Balkan Rallyt, 32 autó és 5 motor versenyzett a győztesi címért. Olyan különlegességek is felsorakoztak a rajtvonalban, mint az 1964-es Porsche 356 C vagy az 1959-es Austin Healey Sprite MK1. Az idei versenyre a nemzetközi érdeklődés is jelentős volt, a hazai nevezőkön kívül angol, amerikai, osztrák, izraeli és francia versenyzők erősítették a mezőnyt. A rally első napján a festői Káli-medencén keresztül érkeztek a versenyzők Keszthelyre, ahol a lenyűgöző Festetics-kastély udvarában várta őket az aznapi befutó. A hosszú vezetés után a Hotel Helikon**** Superior balatoni panorámás wellnessében pihenhették ki magukat a résztvevők.
A verseny második napján két határ átlépése is várt a mezőnyre, Horvátországon keresztül érkeztek meg Banja Lukába, a boszniai Szerb Köztársaság fővárosába. Itt kultúrtörténeti sétán ismerhették meg a színes történelmű, vegyes vallású várost a résztvevők, majd a hotel tetőteraszán páratlan kilátásban telt a vacsora. A következő napi szakasz Szarajevóba vezetett, ahol a Fehér Erődnél hajthattak át a célon. A délutáni városnéző séta gasztronómiai és kulturális ízelítőt adott a bosnyák főváros mozgalmas múltjából, melynek részeként az 1984-es téli olimpia bob pályáját libegővel közelítették meg, hogy madártávlatból is megcsodálhassák ezt a különleges helyszínt.
A verseny talán legtechnikásabb, ugyanakkor leglenyűgözőbb szakasza következett, ami a bosnyák-montenegrói határtól a Durmitor-hegységet keresztülszelve érte el Kolasint. A Piva-kanyon után a Durmitor Nemzeti Park fennsíkján, a Bobotov Kuk csúcs mellett vezetett az út, majd a Tara-kanyon és a Biogradska Gora Nemzeti Park lélegzetelállító látványában hajtottak végig a versenyzők. Este, a hotel parkolójában csapra kerültek a MONYO Brewery kézműves sörei és a versenyzők felszabadult hangulatban osztották meg egymással aznapi kalandjaikat.
A mindent eldöntő utolsó szakaszon káprázatos tájakon át ereszkedtek le a veterán autók és motorok a Kotori-öbölbe. A végső pár kilométer tengerparti falvakon át vezetett Herceg Novi patinás kikötőjébe. Az idei Balkan Rally a Lazure Hotel & Marina luxusszállodában ért véget, amely a gálavacsora és díjátadó helyszínéként is szolgált. A csapat nagy része a ráadás napra is csatlakozott, együtt vezettek végig a dalmát tengerparton, hogy Trogir legszebb tengerparti szállodájában pihenjék ki a hét fáradalmait.
“Hihetetlenül gyönyörű tájak és fantasztikus emberek!” nyilatkozta Maya Shalev-Rozen, egy 1965-ös Triumph Tri4 sofőrje, mikor arról kérdezte Guld Péter, hogy mi tetszett neki a legjobban. Wolfgang Weiss motoros szerint, aki egy MV Augusta Superveloce-val versenyzett Modern Classics kategóriában, “a régió leggyönyörűbb útjain mentünk végig, és minden vezetést kedvelő embernek át kéne élnie ezt a fantasztikus élményt az élete során legalább egyszer”. Alex Poulson, egy 1975 Alfa GT Junior tulajdonos maximálisan meg volt elégedve autója teljesítményével, komolyabb gondok nélkül futott be a célegyenesbe. A jövő évi rally dátumát már kitűzték a rendezők, a III. Balkan Rally dátuma 2024. szeptember 7-14. Ez a hír most jelenik meg 1681. alkalommal
2023.09.10-16.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||
|
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2025.10.31-11.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.11.02.
![]() részletes infóink ![]() 2025.11.02.
![]() részletes infóink ![]() 2025.11.07-09.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |
||





















Ez tetszik, megosztom





























