SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
Végre célban, WRC-vel
Gyarmati Ariel a 42. Allianz Rallye után
2009-08-23
interjú • Grátz Kata
h i r d e t é s
Összes oldal:
773393962
Napi oldal:
15260
Jelenleg:
883
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Ariel, másfél éve, a 2008-as Miskolc Rally-n látta utoljára a céldobogót. Mecsek előtt a csapat megmutatta neki fényképen, hogy - ha eljut odáig -  tudja hova kell felállni a verseny végén. :)
Úgy tűnik megjegyezte.
  

Csütörtökön még úgy volt, hogy A8-as Subaruval mész, aztán péntekre egy Subaru WRC-vel tűntél fel a gépátvételen. Mi történt egy nap alatt?
Minden rosszban van valami jó… A csütörtöki teszten az A-s Subaru hajtáselektronikája zárlatos lett, így kétségessé vált az indulásunk. Nem volt biztos, hogy szombat reggelre lesz másik és be is tudják építeni. Így késő este kaptuk a lehetőséget Budai Béla Bácsitól, hogy a WRC-vel indulhassunk. Egy óránk volt eldönteni, gyors telefonálgatás és tanakodás után úgy döntöttünk, lehet ez az első és utolsó lehetőség, hogy ilyen autóval menjünk, így nekivágtunk. A szerviz a műszaki részének, mi pedig a matricáknak. Egy óra alvás után már a gépátvételen is voltunk, ahol még mindig nem akartam elhinni, hogy az én nevem van a kocsin. Ez azért nem volt annyira egyszerű, nagy köszönettel tartozom Béla Bácsinak, Kocsis sporttársnak, Ferinek és Zsiros Gabinak. Nélkülük nem jött volna össze…

Ebben az időszűkében, időd sem volt tesztelni.
Nem izgultál, hogy élesben kell a versenypályákon tesztelned?
De, nagyon! Általában nem szoktam ideges lenni verseny előtt, a rajtban is "alszom", azonban ez most nem sikerült. Olyan ideges voltam, mint még soha. Láttam magam előtt a prológ rajtban a lefullad - indít - bénázik műsort. Az egyetlen segítség amit szóban kaptam, hogy "így kell csinálni". Bejött, mert sikerült gond nélkül végigmenni és még a kéziféket is használtam.:

Az első gyorson bent hagytál 11 percet, mi történt?
Árpádtetőn lefelé felrobbant a jobb első gumink, de nem tudjuk pontosan mitől. Szerencsénk is volt, mert tempós részen, de egyenesben történt, így félre tudtunk állni. Leszakadt a lökhárító és kicsit karcos lett az oldala a gumitól. Kicseréltük a kereket, nem kapkodtunk, nem volt miért. A nézők utánunk hozták a lökhárítót - ezúton is köszönet érte! -, azt behajtogattuk hátra és már indultunk is. 

Aztán folyamatosan jobb időket produkáltál, sőt a 12-es gyorson még egy abszolút harmadik időt is mentél. Csak nem ráéreztél a WRC ízére?
Kicsit belekóstoltunk. Mindenképpen a biztos célbaérésre törekedtünk, hiszen másfél éve nem jártunk arra, már hiányzott. Így nagyon óvatosan kezdtünk, próbáltunk figyelni az autóra és fokozatosan gyorsulni. A verseny alatt egy centi kockázat nem volt, mindenhol annyit vállaltunk, amiben biztosak voltunk. Az elágazásokat próbáltuk "lapjával" venni, mert óriási élményt nyújtott, a tempós és rizikós helyeket inkább megtiszteltük.

Milyen érzés volt WRC-vel versenyezni?
Óriási élmény, ez tényleg olyan, amit ha nem próbálsz ki, nem tudod. Ezt nem lehet leírni. Nagyon messze vannak a határai, a legdurvább az a fék. De a motorerő is hihetetlen, hatodikban is úgy gyorsul, mint egyesben. Érdekes módon ebből csak azt érzed, hogy mindenhol egyből ott vagy, nagyon gyorsan történnek az események.

Hogyan tovább? Látunk még idén versenyezni?
Az utóbbi időben a sok kudarc miatti indiszponáltságot ismét a lelkesedés váltotta fel, úgyhogy elkezdtünk gőzerővel dolgozni. A bajnokság utolsó komlói futamán szeretnénk rajthoz állni, még nem tudjuk mivel, de csapaton belül maradunk…
:)


 

Ez a hír most jelenik meg 7478. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k