KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Végre célban, WRC-vel
Gyarmati Ariel a 42. Allianz Rallye után
2009-08-23
interjú • Grátz Kata
h i r d e t é s
Összes oldal:
686554737
Napi oldal:
49477
Jelenleg:
1768
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Ariel, másfél éve, a 2008-as Miskolc Rally-n látta utoljára a céldobogót. Mecsek előtt a csapat megmutatta neki fényképen, hogy - ha eljut odáig -  tudja hova kell felállni a verseny végén. :)
Úgy tűnik megjegyezte.
  

Csütörtökön még úgy volt, hogy A8-as Subaruval mész, aztán péntekre egy Subaru WRC-vel tűntél fel a gépátvételen. Mi történt egy nap alatt?
Minden rosszban van valami jó… A csütörtöki teszten az A-s Subaru hajtáselektronikája zárlatos lett, így kétségessé vált az indulásunk. Nem volt biztos, hogy szombat reggelre lesz másik és be is tudják építeni. Így késő este kaptuk a lehetőséget Budai Béla Bácsitól, hogy a WRC-vel indulhassunk. Egy óránk volt eldönteni, gyors telefonálgatás és tanakodás után úgy döntöttünk, lehet ez az első és utolsó lehetőség, hogy ilyen autóval menjünk, így nekivágtunk. A szerviz a műszaki részének, mi pedig a matricáknak. Egy óra alvás után már a gépátvételen is voltunk, ahol még mindig nem akartam elhinni, hogy az én nevem van a kocsin. Ez azért nem volt annyira egyszerű, nagy köszönettel tartozom Béla Bácsinak, Kocsis sporttársnak, Ferinek és Zsiros Gabinak. Nélkülük nem jött volna össze…

Ebben az időszűkében, időd sem volt tesztelni.
Nem izgultál, hogy élesben kell a versenypályákon tesztelned?
De, nagyon! Általában nem szoktam ideges lenni verseny előtt, a rajtban is "alszom", azonban ez most nem sikerült. Olyan ideges voltam, mint még soha. Láttam magam előtt a prológ rajtban a lefullad - indít - bénázik műsort. Az egyetlen segítség amit szóban kaptam, hogy "így kell csinálni". Bejött, mert sikerült gond nélkül végigmenni és még a kéziféket is használtam.:

Az első gyorson bent hagytál 11 percet, mi történt?
Árpádtetőn lefelé felrobbant a jobb első gumink, de nem tudjuk pontosan mitől. Szerencsénk is volt, mert tempós részen, de egyenesben történt, így félre tudtunk állni. Leszakadt a lökhárító és kicsit karcos lett az oldala a gumitól. Kicseréltük a kereket, nem kapkodtunk, nem volt miért. A nézők utánunk hozták a lökhárítót - ezúton is köszönet érte! -, azt behajtogattuk hátra és már indultunk is. 

Aztán folyamatosan jobb időket produkáltál, sőt a 12-es gyorson még egy abszolút harmadik időt is mentél. Csak nem ráéreztél a WRC ízére?
Kicsit belekóstoltunk. Mindenképpen a biztos célbaérésre törekedtünk, hiszen másfél éve nem jártunk arra, már hiányzott. Így nagyon óvatosan kezdtünk, próbáltunk figyelni az autóra és fokozatosan gyorsulni. A verseny alatt egy centi kockázat nem volt, mindenhol annyit vállaltunk, amiben biztosak voltunk. Az elágazásokat próbáltuk "lapjával" venni, mert óriási élményt nyújtott, a tempós és rizikós helyeket inkább megtiszteltük.

Milyen érzés volt WRC-vel versenyezni?
Óriási élmény, ez tényleg olyan, amit ha nem próbálsz ki, nem tudod. Ezt nem lehet leírni. Nagyon messze vannak a határai, a legdurvább az a fék. De a motorerő is hihetetlen, hatodikban is úgy gyorsul, mint egyesben. Érdekes módon ebből csak azt érzed, hogy mindenhol egyből ott vagy, nagyon gyorsan történnek az események.

Hogyan tovább? Látunk még idén versenyezni?
Az utóbbi időben a sok kudarc miatti indiszponáltságot ismét a lelkesedés váltotta fel, úgyhogy elkezdtünk gőzerővel dolgozni. A bajnokság utolsó komlói futamán szeretnénk rajthoz állni, még nem tudjuk mivel, de csapaton belül maradunk…
:)


 

Ez a hír most jelenik meg 7444. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k