Végre újra a dobogón!
Herczig Norbi elégedett a második hellyel
2011-05-02
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
748470883
Napi oldal:
51335
Jelenleg:
1885
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A dobogó második fokára állhatott fel a Skodás Herczig-Benics páros a miskolci megmérettetést követően. Norbival beszélgettem a verseny - és az előtti - eseményeiről, valamint a murvás futamokra való előkészületekről.

Kipihented már a verseny fáradalmait?
Nem, még nem! Szombaton nagyon későn végeztünk, vasárnap viszonylag hamar keltünk, így akkor nem sikerült pihennem. Vasárnap volt egy családi rendezvényünk, na, ott sok hasznomat nem vették, nem voltam egy túl társas lény! :-) Ilyenkor nekem 3-4 nap kell azért ahhoz, hogy azt mondhassam, hogy kipihentem a verseny fáradalmait. Kálmi szerint pedig egy hét kell, hogy egy sportoló újra azt a teljesítményt tudja nyújtani, mint a versenyt megelőzően.

Vegre_ujra_a_dobogon_1

A neten már megcsodálhatta mindenki, hogy kicsit átalakítottad a Skodát a prológ előtt. Szerintem nem csak engem érdekel, mi történt?
Úgy lesz a legjobb, ha elmondom az egész sztorit! Az egész ott kezdődött, hogy napközben kérvényeztük, hogy később állhassunk be a parc fermébe, mert megérkezni látszódott a hosszabb áttétel az autónkhoz, amit még csütörtökön a Skoda Motorsport adott fel. A futárcég autójában volt valahol Budapest és Miskolc között, lekövettük az árut, és vártuk. Bíztunk benne, hogy még a prológ előtt ki tudjuk cserélni, és akkor nem este, a sötétben kell kipróbálnom ezzel az autót. Késve, de megérkezett az alkatrész, majd a beszerelésnél volt egy kis nehézség és az utolsó utáni pillanatban visszaszerelték a rövid áttételű váltót, de annyira későn lettek készen, negyed 5-kor tudtam elindulni a Skoda kereskedésből a parc fermébe. Péntek délután, át Miskolcon, csúcsforgalomban, ráadásként még ballagások közepette, amikor egy figyelmetlen pillanatban egy hölgy hezitált előttem, hogy jobbra menjen, vagy maradjon az egyenesen menő sávban és én túl korán szerettem volna bemenni mellé és hátulról egy nagyon kicsit nekimentem. Én voltam a hibás, rögtön el is ismertem és a hölgy nagyon aranyos volt, mert a helyszínen elégnek ítélte meg, hogy megadtam a telefonszámomat, nevemet. A prológ várakozóból fel is hívtam és el is rendeztük az ügyet, így ezúton is csók és köszönöm neki! Így fél 5-ig beértem a parc fermébe, csak amint látszott is, volt egy kis fénysérülés az autómon! :-) A prológ után beszerelték a hosszabb áttételű váltót és javították ezt a kisebb hibát is.

Vegre_ujra_a_dobogon_4

Nem vagy babonás? Nem fordult meg benned, hogy rosszul kezdődött, rosszul is fog folytatódni?
Sokkal többet és másképp készültem én erre a versenyre, minthogy egy ilyen elronthatta volna! Inkább úgy fogtam ezt fel, hogy ezzel letudtam erre a versenyre a baleseteket, innét kezdve engem talán nem érhet baj!

Vegre_ujra_a_dobogon_2

Baj nem is ért ezúttal... sőt! Te gyorsultál ennyit, vagy a kocsi?
Mindkettő igaz! Alapvetően három oka volt a jó szereplésünknek. A legfőbb tényező mindenképp a váltóáttétel volt, azaz, hogy megkaptuk a hosszabb áttételt. A másik fontos tényező, hogy drasztikusan megváltoztattuk az autó futómű beállítását az Eger Rallye-hoz képest. Végül pedig azt mondhatom, hogy ennek a két tényezőnek az eredményeként sokkal jobban elhittem mindent, amit a tréningen csináltunk és sokkal biztosabban mentem az autóval. Legfőképpen a gyors kanyarokban volt nagyon stabil az autó, egészen másként viselkedett, mozgott a kocsi, mint az első futamon. Az első futam előtti tesztünk egy kicsit kapkodós is volt, most ez sokkal nyugodtabb volt. Aminek nagyon örültem, hogy jó volt az érzés az autóban, éreztük Kálmival, hogy jól megyünk, gyorsabbak is voltunk, mint az első futamon és ez visszaköszönt az eredményjelző táblán is.

Vegre_ujra_a_dobogon_3

Elégedett vagy?
Igen-igen-igen! Elégedett vagyok, jó az eredmény! Úgy gondolom, hogy az egrihez képest mindenképp pozitívan kell értékelnem, látszik az, hogy az első futamot követően egy nagyon pontos és tudatos felkészülést csináltunk minden téren. A sportoldalát tudtuk ennek megfogni és nem beledőltünk a kardunkba és siránkoztunk kisgyerek módjára, hanem valóban a problémával foglalkoztunk és abból fel tudtunk állni. Ez az egyik pozitívuma, a másik pedig, hogy a bajnokságban jó helyen állunk, hiszen feljöttünk a második helyre. Nincs messze az első hely, hosszú még ez a bajnokság, jönnek a szorzós murvás versenyek... Mi ezen a két futamon értékes pontokat gyűjtöttünk, de azt gondolom, hogy nincs még itt eldőlve semmi, talán most mi egy ici-pici lépéssel előrébb vagyunk, de ez nem jelent semmit, főképp a szorzók miatt, ami nagyon megkavarhatja még az állást, főleg úgy, hogy 5-6-7 olyan páros van, aki bármikor tud gyorsasági szakaszt nyerni. Talán most még erősebb a mezőny, mint a tavalyi évben volt, és pont ezek a "keresztbe verések" miatt mondom, hogy még semmi  nem dőlt el! Meggyőződésem, hogy teljesen a végsőkig fog ez a harc tartani!

Vegre_ujra_a_dobogon_5

Most, hogy jól belejöttetek az aszfaltos versenyzésbe, rögtön mentek is murvára...
Igen, és itt most megint az a kérdés, hogy ki, hogyan fog akklimatizálódni? Nekünk tavaly jól sikerült, rögtön az első murvás versenyen jól szerepeltünk, az extrém időjárási körülmények ellenére is. Alapvetően nagyon szeretem azt a környéket, és az én vágyam az lenne, hogy a rendező "visszataláljon" az Örségbe, hogy oda vissza tudja "csempészni" a gyorsasági szakaszokat, mint ahogy az pár évvel ezelőtt is volt. Azok ott szenzációs pályák voltak! Mindig abban reménykedem, hogy oda egyszer azért vissza tudunk menni! Ha a 2008-as évet, vagy a tavalyit nézem, akkor azért... hááát... hogy rallye-s szlenggel éljek: "nem egy tál eper"! :-) De ez van, ha ezt jelölik ki, akkor annak megfelelően fogunk felkészülni!

Ez a hír most jelenik meg 5570. alkalommal
Share |
2011.04.28-30.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
18. HELL Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
303101 02 030405
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 310102
2025.01.31-02.01.

részletes infóink

2025.02.08.

részletes infóink

2025.02.09.

részletes infóink

2025.02.15-16.

részletes infóink

2025.02.22.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k