Végre újra a dobogón!
Herczig Norbi elégedett a második hellyel
2011-05-02
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
763298848
Napi oldal:
36305
Jelenleg:
727
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

A dobogó második fokára állhatott fel a Skodás Herczig-Benics páros a miskolci megmérettetést követően. Norbival beszélgettem a verseny - és az előtti - eseményeiről, valamint a murvás futamokra való előkészületekről.

Kipihented már a verseny fáradalmait?
Nem, még nem! Szombaton nagyon későn végeztünk, vasárnap viszonylag hamar keltünk, így akkor nem sikerült pihennem. Vasárnap volt egy családi rendezvényünk, na, ott sok hasznomat nem vették, nem voltam egy túl társas lény! :-) Ilyenkor nekem 3-4 nap kell azért ahhoz, hogy azt mondhassam, hogy kipihentem a verseny fáradalmait. Kálmi szerint pedig egy hét kell, hogy egy sportoló újra azt a teljesítményt tudja nyújtani, mint a versenyt megelőzően.

Vegre_ujra_a_dobogon_1

A neten már megcsodálhatta mindenki, hogy kicsit átalakítottad a Skodát a prológ előtt. Szerintem nem csak engem érdekel, mi történt?
Úgy lesz a legjobb, ha elmondom az egész sztorit! Az egész ott kezdődött, hogy napközben kérvényeztük, hogy később állhassunk be a parc fermébe, mert megérkezni látszódott a hosszabb áttétel az autónkhoz, amit még csütörtökön a Skoda Motorsport adott fel. A futárcég autójában volt valahol Budapest és Miskolc között, lekövettük az árut, és vártuk. Bíztunk benne, hogy még a prológ előtt ki tudjuk cserélni, és akkor nem este, a sötétben kell kipróbálnom ezzel az autót. Késve, de megérkezett az alkatrész, majd a beszerelésnél volt egy kis nehézség és az utolsó utáni pillanatban visszaszerelték a rövid áttételű váltót, de annyira későn lettek készen, negyed 5-kor tudtam elindulni a Skoda kereskedésből a parc fermébe. Péntek délután, át Miskolcon, csúcsforgalomban, ráadásként még ballagások közepette, amikor egy figyelmetlen pillanatban egy hölgy hezitált előttem, hogy jobbra menjen, vagy maradjon az egyenesen menő sávban és én túl korán szerettem volna bemenni mellé és hátulról egy nagyon kicsit nekimentem. Én voltam a hibás, rögtön el is ismertem és a hölgy nagyon aranyos volt, mert a helyszínen elégnek ítélte meg, hogy megadtam a telefonszámomat, nevemet. A prológ várakozóból fel is hívtam és el is rendeztük az ügyet, így ezúton is csók és köszönöm neki! Így fél 5-ig beértem a parc fermébe, csak amint látszott is, volt egy kis fénysérülés az autómon! :-) A prológ után beszerelték a hosszabb áttételű váltót és javították ezt a kisebb hibát is.

Vegre_ujra_a_dobogon_4

Nem vagy babonás? Nem fordult meg benned, hogy rosszul kezdődött, rosszul is fog folytatódni?
Sokkal többet és másképp készültem én erre a versenyre, minthogy egy ilyen elronthatta volna! Inkább úgy fogtam ezt fel, hogy ezzel letudtam erre a versenyre a baleseteket, innét kezdve engem talán nem érhet baj!

Vegre_ujra_a_dobogon_2

Baj nem is ért ezúttal... sőt! Te gyorsultál ennyit, vagy a kocsi?
Mindkettő igaz! Alapvetően három oka volt a jó szereplésünknek. A legfőbb tényező mindenképp a váltóáttétel volt, azaz, hogy megkaptuk a hosszabb áttételt. A másik fontos tényező, hogy drasztikusan megváltoztattuk az autó futómű beállítását az Eger Rallye-hoz képest. Végül pedig azt mondhatom, hogy ennek a két tényezőnek az eredményeként sokkal jobban elhittem mindent, amit a tréningen csináltunk és sokkal biztosabban mentem az autóval. Legfőképpen a gyors kanyarokban volt nagyon stabil az autó, egészen másként viselkedett, mozgott a kocsi, mint az első futamon. Az első futam előtti tesztünk egy kicsit kapkodós is volt, most ez sokkal nyugodtabb volt. Aminek nagyon örültem, hogy jó volt az érzés az autóban, éreztük Kálmival, hogy jól megyünk, gyorsabbak is voltunk, mint az első futamon és ez visszaköszönt az eredményjelző táblán is.

Vegre_ujra_a_dobogon_3

Elégedett vagy?
Igen-igen-igen! Elégedett vagyok, jó az eredmény! Úgy gondolom, hogy az egrihez képest mindenképp pozitívan kell értékelnem, látszik az, hogy az első futamot követően egy nagyon pontos és tudatos felkészülést csináltunk minden téren. A sportoldalát tudtuk ennek megfogni és nem beledőltünk a kardunkba és siránkoztunk kisgyerek módjára, hanem valóban a problémával foglalkoztunk és abból fel tudtunk állni. Ez az egyik pozitívuma, a másik pedig, hogy a bajnokságban jó helyen állunk, hiszen feljöttünk a második helyre. Nincs messze az első hely, hosszú még ez a bajnokság, jönnek a szorzós murvás versenyek... Mi ezen a két futamon értékes pontokat gyűjtöttünk, de azt gondolom, hogy nincs még itt eldőlve semmi, talán most mi egy ici-pici lépéssel előrébb vagyunk, de ez nem jelent semmit, főképp a szorzók miatt, ami nagyon megkavarhatja még az állást, főleg úgy, hogy 5-6-7 olyan páros van, aki bármikor tud gyorsasági szakaszt nyerni. Talán most még erősebb a mezőny, mint a tavalyi évben volt, és pont ezek a "keresztbe verések" miatt mondom, hogy még semmi  nem dőlt el! Meggyőződésem, hogy teljesen a végsőkig fog ez a harc tartani!

Vegre_ujra_a_dobogon_5

Most, hogy jól belejöttetek az aszfaltos versenyzésbe, rögtön mentek is murvára...
Igen, és itt most megint az a kérdés, hogy ki, hogyan fog akklimatizálódni? Nekünk tavaly jól sikerült, rögtön az első murvás versenyen jól szerepeltünk, az extrém időjárási körülmények ellenére is. Alapvetően nagyon szeretem azt a környéket, és az én vágyam az lenne, hogy a rendező "visszataláljon" az Örségbe, hogy oda vissza tudja "csempészni" a gyorsasági szakaszokat, mint ahogy az pár évvel ezelőtt is volt. Azok ott szenzációs pályák voltak! Mindig abban reménykedem, hogy oda egyszer azért vissza tudunk menni! Ha a 2008-as évet, vagy a tavalyit nézem, akkor azért... hááát... hogy rallye-s szlenggel éljek: "nem egy tál eper"! :-) De ez van, ha ezt jelölik ki, akkor annak megfelelően fogunk felkészülni!

Ez a hír most jelenik meg 5614. alkalommal
Share |
2011.04.28-30.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
18. HELL Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k