Végső Összecsapás - 2021.szeptember 25. Tököl KEVIÉP Rallycross Fesztivál - 2021.szeptember 25-26. RabócsiRing
Végre újra a dobogón!
Herczig Norbi elégedett a második hellyel
2011-05-02
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
577255543
Napi oldal:
15653
Jelenleg:
676
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
AutoHifiStudio
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a 7. futam után
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
566
2. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
489
3. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
414
4. Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
405
5. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
357
6. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
346
7. Martinák Balázs
Mitsubishi Space Star R5
337
8. Varga Gergely
Ford Fiesta R5 MkII
318
9. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
316
teljes táblázat
World Rally Championship 2021
a 9. futam,
az Acropolis Rally után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
180
2. Elfyn Evans Toyota Yaris WRC
136
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
130
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
129
5.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
106
6. T. Katsuma Toyota Yaris WRC
66
7. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
60
8. Gus Greensmith
Ford Fiesta WRC
44
9. Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC
43
teljes táblázat
European Rally Championship
az 5. futam,
az 55.Azores Rally után
1. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
136
2. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
102
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia R5 Evo
95
4. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
67
5. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
67
6. Craig Breen
Hyundai i20 R5
43
7. Nikolay Gryazin
Volkswagen Polo GTi R5
39
8. G. Basso
SKODA Fabia R5 Evo
39
9. Jan Kopecky
SKODA Fabia R5 Evo
39
teljes táblázat
World Rallycross Championship
az 5.futam, Riga után
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
130
2. Kevin Hansen
Peugeot 208
113
3. J.Kristoffersson
Audi S1
110
4. N. Grönholm
Hyundai i20
107
5. Szabó Krisztián
Hyundai i20
88
6. Kevin Abbring
Renault Megane RS
79
7. Timo Scheider
Seat Ibiza
64
7. Enzo Ide
Audi S1
57
9. Juha Rytkönen
Ford Fiesta
43
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
164
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
155
3.
Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
134
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
131
5. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
93
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
7. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
65
8. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
6.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
55
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Kronome Ákos
SKODA Fabia
68
3. Ráti Gergő
Ford Escort MkII
61
4. Helembai Zsolt
Lada VFTS
55
5. Szőllősi Roland
BMW
52
6.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
7. Bartha Aurél
Honda Civic
49
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
47,5
9. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
47
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
40
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 Rally4
38
4.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
29
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
17
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
7. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
8. Schubert István
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2021
a 3.futam,
a Vértes Rallye után
1. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
103
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
71
3. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
65
4. Vitek Viktor
Peugeot 208 R2
43
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
31
6. Ruszkai Attila
Lada 2101
31
7. Péter Pál
Honda Civic Type-R
27
8. Czékmány Norbert
Lada VFTS
24
9. Baksai László
Lada VFTS
20
teljes táblázat
Országos Rallye3 Bajnokság 2021
a 4.futam,
a Bakonya Rally után
1. Nagy Dávid
Lada 21053
116
2. Bíró Gergő
Opel Astra GSi
116
3. Zákányi János
Lada 2107
69
4. Mihálszki Csaba
Renault Clio
65
5. Pallaghy Botond
Peugeot 205
64,5
6. Dénes Szabolcs
Lada 21013
51
7. Dugo
Volkswagen Golf
48,5
8. Spéder Bence
BMW E36
40,5
9. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
39,5
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2021
az 5.futam,
a Vértes Rallye után
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escport MkII
70
2. Csukovics István
Lada 21013
31
3. Kalapács Zsolt
Opel Kadett
28
4. Magoss Péter
Subaru Legacy
27
5. Zsírpapa
Lada VFTS
20
6. Fehérvári Csaba
Mitsubishi Galant GTi
16
7. Müller Roland
Lada 21011 Gr2
13
8. Mang Huba
SKODA Favorit
12
9. Komjáti Ákos
Lada 2105
10
teljes táblázat

A dobogó második fokára állhatott fel a Skodás Herczig-Benics páros a miskolci megmérettetést követően. Norbival beszélgettem a verseny - és az előtti - eseményeiről, valamint a murvás futamokra való előkészületekről.

Kipihented már a verseny fáradalmait?
Nem, még nem! Szombaton nagyon későn végeztünk, vasárnap viszonylag hamar keltünk, így akkor nem sikerült pihennem. Vasárnap volt egy családi rendezvényünk, na, ott sok hasznomat nem vették, nem voltam egy túl társas lény! :-) Ilyenkor nekem 3-4 nap kell azért ahhoz, hogy azt mondhassam, hogy kipihentem a verseny fáradalmait. Kálmi szerint pedig egy hét kell, hogy egy sportoló újra azt a teljesítményt tudja nyújtani, mint a versenyt megelőzően.

Vegre_ujra_a_dobogon_1

A neten már megcsodálhatta mindenki, hogy kicsit átalakítottad a Skodát a prológ előtt. Szerintem nem csak engem érdekel, mi történt?
Úgy lesz a legjobb, ha elmondom az egész sztorit! Az egész ott kezdődött, hogy napközben kérvényeztük, hogy később állhassunk be a parc fermébe, mert megérkezni látszódott a hosszabb áttétel az autónkhoz, amit még csütörtökön a Skoda Motorsport adott fel. A futárcég autójában volt valahol Budapest és Miskolc között, lekövettük az árut, és vártuk. Bíztunk benne, hogy még a prológ előtt ki tudjuk cserélni, és akkor nem este, a sötétben kell kipróbálnom ezzel az autót. Késve, de megérkezett az alkatrész, majd a beszerelésnél volt egy kis nehézség és az utolsó utáni pillanatban visszaszerelték a rövid áttételű váltót, de annyira későn lettek készen, negyed 5-kor tudtam elindulni a Skoda kereskedésből a parc fermébe. Péntek délután, át Miskolcon, csúcsforgalomban, ráadásként még ballagások közepette, amikor egy figyelmetlen pillanatban egy hölgy hezitált előttem, hogy jobbra menjen, vagy maradjon az egyenesen menő sávban és én túl korán szerettem volna bemenni mellé és hátulról egy nagyon kicsit nekimentem. Én voltam a hibás, rögtön el is ismertem és a hölgy nagyon aranyos volt, mert a helyszínen elégnek ítélte meg, hogy megadtam a telefonszámomat, nevemet. A prológ várakozóból fel is hívtam és el is rendeztük az ügyet, így ezúton is csók és köszönöm neki! Így fél 5-ig beértem a parc fermébe, csak amint látszott is, volt egy kis fénysérülés az autómon! :-) A prológ után beszerelték a hosszabb áttételű váltót és javították ezt a kisebb hibát is.

Vegre_ujra_a_dobogon_4

Nem vagy babonás? Nem fordult meg benned, hogy rosszul kezdődött, rosszul is fog folytatódni?
Sokkal többet és másképp készültem én erre a versenyre, minthogy egy ilyen elronthatta volna! Inkább úgy fogtam ezt fel, hogy ezzel letudtam erre a versenyre a baleseteket, innét kezdve engem talán nem érhet baj!

Vegre_ujra_a_dobogon_2

Baj nem is ért ezúttal... sőt! Te gyorsultál ennyit, vagy a kocsi?
Mindkettő igaz! Alapvetően három oka volt a jó szereplésünknek. A legfőbb tényező mindenképp a váltóáttétel volt, azaz, hogy megkaptuk a hosszabb áttételt. A másik fontos tényező, hogy drasztikusan megváltoztattuk az autó futómű beállítását az Eger Rallye-hoz képest. Végül pedig azt mondhatom, hogy ennek a két tényezőnek az eredményeként sokkal jobban elhittem mindent, amit a tréningen csináltunk és sokkal biztosabban mentem az autóval. Legfőképpen a gyors kanyarokban volt nagyon stabil az autó, egészen másként viselkedett, mozgott a kocsi, mint az első futamon. Az első futam előtti tesztünk egy kicsit kapkodós is volt, most ez sokkal nyugodtabb volt. Aminek nagyon örültem, hogy jó volt az érzés az autóban, éreztük Kálmival, hogy jól megyünk, gyorsabbak is voltunk, mint az első futamon és ez visszaköszönt az eredményjelző táblán is.

Vegre_ujra_a_dobogon_3

Elégedett vagy?
Igen-igen-igen! Elégedett vagyok, jó az eredmény! Úgy gondolom, hogy az egrihez képest mindenképp pozitívan kell értékelnem, látszik az, hogy az első futamot követően egy nagyon pontos és tudatos felkészülést csináltunk minden téren. A sportoldalát tudtuk ennek megfogni és nem beledőltünk a kardunkba és siránkoztunk kisgyerek módjára, hanem valóban a problémával foglalkoztunk és abból fel tudtunk állni. Ez az egyik pozitívuma, a másik pedig, hogy a bajnokságban jó helyen állunk, hiszen feljöttünk a második helyre. Nincs messze az első hely, hosszú még ez a bajnokság, jönnek a szorzós murvás versenyek... Mi ezen a két futamon értékes pontokat gyűjtöttünk, de azt gondolom, hogy nincs még itt eldőlve semmi, talán most mi egy ici-pici lépéssel előrébb vagyunk, de ez nem jelent semmit, főképp a szorzók miatt, ami nagyon megkavarhatja még az állást, főleg úgy, hogy 5-6-7 olyan páros van, aki bármikor tud gyorsasági szakaszt nyerni. Talán most még erősebb a mezőny, mint a tavalyi évben volt, és pont ezek a "keresztbe verések" miatt mondom, hogy még semmi  nem dőlt el! Meggyőződésem, hogy teljesen a végsőkig fog ez a harc tartani!

Vegre_ujra_a_dobogon_5

Most, hogy jól belejöttetek az aszfaltos versenyzésbe, rögtön mentek is murvára...
Igen, és itt most megint az a kérdés, hogy ki, hogyan fog akklimatizálódni? Nekünk tavaly jól sikerült, rögtön az első murvás versenyen jól szerepeltünk, az extrém időjárási körülmények ellenére is. Alapvetően nagyon szeretem azt a környéket, és az én vágyam az lenne, hogy a rendező "visszataláljon" az Örségbe, hogy oda vissza tudja "csempészni" a gyorsasági szakaszokat, mint ahogy az pár évvel ezelőtt is volt. Azok ott szenzációs pályák voltak! Mindig abban reménykedem, hogy oda egyszer azért vissza tudunk menni! Ha a 2008-as évet, vagy a tavalyit nézem, akkor azért... hááát... hogy rallye-s szlenggel éljek: "nem egy tál eper"! :-) De ez van, ha ezt jelölik ki, akkor annak megfelelően fogunk felkészülni!

Ez a hír most jelenik meg 4922. alkalommal
Share |
2011.04.28-30.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
18. HELL Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
13 14 15 16171819
20 21 22 23 242526
272829 30 010203
04 05 06 07080910
11 12 13 14 15 1617
2021.09.24-27.

részletes infóink

2021.09.25.

részletes infóink

2021.09.25-26.

részletes infóink

2021.09.28.

részletes infóink

2021.10.03.

részletes infóink

2021.10.07-10.

részletes infóink

2021.10.09-10.

részletes infóink

2021.10.09.

részletes infóink

2021.10.09.

részletes infóink

2021.10.10.

részletes infóink

2021.10.16-17.

részletes infóink

2021.10.22-24.

részletes infóink

2021.10.22-24.

részletes infóink

2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k