Veszprém előtt mondták
Veszprém előtt mondták
2006-07-19
interjúk • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
765566357
Napi oldal:
15248
Jelenleg:
1012
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Megjelent a Rally&Racing újság legújabb száma
Az újságba készült interjúinkból mutatunk meg néhány részletet

Gerencsér Titi

30… Ennyi éve rallyzol… Nagyon kerek és nagyon szép szám…
Honnan indult?
Motorral kezdődött, motocrossoztam… Estem egy egészségeset, ami után azt mondták, hogy ezt abba kellene hagynom…
És akkor jött a rally…

Először Trabant a FŐTAXI-nál, szlalomversenyek, ügyességi versenyek, majd 1976-ban indultunk először a Salgó Rallye-n… Mindjárt harmadikok lettünk Katival, Ő volt az első navigátorom. Majd 1978-ban kategóriát nyertünk.
Aztán jött a Zsiguli, 16 éven keresztül. Mindjárt úgy kezdtük, hogy Csobánkán fejre álltunk, de azért nagyon szép évek voltak azok is. Gruppe B, majd VFTS és az A-s autó…
Kifutott a homologizációja a VFTS-nek és aztán mentünk a kisebb kocsival. Mondjuk a VFTS-ünk is érdekes volt, hiszen kereklámpásból lett átépítve széles kocsivá. Egy rendszám kísért végig..
Utána jött az Opel Kadett GSI, de az annyira nem tetszett, hiszen nem a farát csapatta.
3 éven keresztül mentem vele.
A Ford Escort Cosworth következett, négykerék hajtással, turbóval, aztán jött a Mitsubishi Lancer. Az egyik szponzorunk visszalépett tavaly, így vissza kellett ülni a Fordba. A Mitsu bent áll a garázsban, várja, hogy valaki kibérelje, megvegye.

Milyen a H csoportos élet?
Egész jópofa brigád van ott a H csoportban. Élvezik az autózást és csak egy-kettő van, aki életre halálra megy, a többiek azért mennek, mert imádják ezt a dolgot és enélkül nem is tudnának meglenni…

Mint ahogy Te sem…
Ez a baj… Sok-sok ötszázas Merci pötyögött ki a kipufogón.
Ennek ellenére örülök, hogy harminc évig azt csináltam amit imádok, szeretek, különösebb gondok és kihagyás nélkül.

Várható újabb harminc év? Van ambíció?
Peeersze! Az hajt most, hogy a szegény öreg szerkezetet is életben tudjuk tartani, menni tudunk vele. Most egy kicsit fejlesztjük is még és lesz az jobb is…
Ha be tudunk jönni az első 30-ba, akkor már egy két Mitsut el kellett, hogy verjünk…
Egerben is így álltunk, de aztán a váltót fogorvoshoz kellett vinni. Most vastag fogak készülnek bele és reméljük, hogy sípolni is fog.

 

Kakuszi Zsolt

Összegezzünk egy kicsit: Hogy tervezted és mi lett belőle?
Már régóta így tervezzük… És számunkra is meglepetés, hogy így sikeredett.
Sikerült jól beállítanunk az autót a teszteken és talán ennek köszönhető az utóbbi két jó eredmény. Úgy gondolom, hogy korábban sem a tempós részeknél volt a baj, hanem a beállítások nem voltak megfelelőek. Most nagyon megtaláltuk murván a jó futómű értékeket.

Az autó kapott valami fejlesztést idén?
A motor fel lett újítva, de már nem nagyon van mit rajta fejleszteni, sajnos. Legalábbis a gyár nem nyúlt hozzá már 2002 óta… Komplett új motort kellene hozzá, de ezt nem várjuk. Volt kis önindító problémánk, sikerült ezt megoldanunk. Ettől megbízhatóbb lett.

Még egy futam van a murvabajnokságból…
Biztató a pontelőnyünk és nagyon bízok benne, hogy sikerül megcsípni a murvabajnoki címet. Bízom benne, hogy a technika nem szól közbe és nem azon fog múlni. Mi mindent elkövetünk a jó szereplésért.

Veszprém?
Túlélő verseny. Mindig volt bajunk, defektek, fék. Nagyon oda fogunk figyelni…

Super1600-os bajnoki cím?
Már régóta érik… Harmadik éve küzdünk érte. Bízom benne, hogy aszfalton is tudunk gyorsulni, Miskolcon is már közel voltunk Robiékhoz az első napon.
A budapesti futam pályáit nagyon szeretjük, jókat szoktunk ott menni. A ceredi gyorsot kell jól feldolgoznunk. Nem tudom. Először a veszprémi futamon kell túljutnunk…

 

Tagai Tamás

Ez volt idén az első befejezett versenyünk, ennek ellenére belülről nem éreztem azt, hogy úgy mentünk volna, hogy mindenképpen célba kell érnünk. Nyilván rossz lett volna úgy hazamenni, hogy megint az árokból szedjük ki az autót, megint lakatolni kell és megint egy nulla pontos versenyt hagyunk magunk mögött.
Nagyon vártam a versenyt, hogy össze tudjam hasonlítani az időket a tavalyi eredményünkkel, amikor abszolút másodikként értünk célba.

A műhelyben két N csoportos Subaru is rajtkész állapotban van.
Az N12-est talán láthatjuk Veszprémben is?
Igen, nagyon reméljük, hogy el tudjuk hozni az autót a következő futamra és egy olyan páros fog vele menni, akik alkalmasak arra, hogy jól szerepeljen az autó. Ez mindenképpen jó lenne nekik is, nekünk is és az autónak is.

Ez egy 2006-os autó, a Prodrive-tól vásároltuk és mi építettük össze nagyrészt Prodrive alkatrészekből. Egy abszolút ütőképes és az N csoportos szabályok szerinti legutolsó fejlesztésű kocsi.

Az N10-es autó minden Túraversenyen indul és talán az első osztályban is szerepet fog kapni.

Mivel lennél elégedett a következő futamon?
Mindenképpen közelebb kell kerülnünk az elejéhez. Alapvetően fontos ez számomra…
Jó lenne visszakerülni oda, ahol nagyjából voltunk tavaly év elején, év közepéig.
Nem tudom, hogy mik a bajok, vagy hogy egyáltalán vannak e bajok. De az van, hiszen lassúak vagyunk. Egyszerű lenne azt mondani, hogy ez a technika ide elég. Még ez akár igaz is lehet, de megpróbálunk gyorsabban menni! Megpróbálunk kicsit többet bevállalni. Van már egy befejezett versenyünk, nem gond, az, ha felborulunk, utána úgyis az aszfalt autóval megyünk, lesz idő rendberakni… A viccet félretéve: meg kell próbálni gyorsulni, összeszedettebben menni…

 

Turán Frigyes

WRC-ket versz… Volt róla szó, hogy Te is WRC-vel indulsz…
Ennek tudatában talán jól döntöttetek…
Mindenki szeretne WRC-vel menni, mi is. Sokat dolgoztunk érte, de nem úgy jött össze az anyagi háttér, hogy ez lehetőséggé váljon. Nem tudtunk volna úgy menni WRC-vel, ahogy én szeretnék… Elegendő teszttel és rendesen felkészülve.
Az A-s autóval meg tudjuk azt csinálni, hogy kellőképpen tesztelünk, sokat fordítunk arra, hogy a motor jól be legyen programozva, hogy a gumikkal megfelelően tudjunk bánni. Egyre jobban kezd kialakulni egy jó összhang az autóval… Már minden porcikáját ismerem, a beállításoknál is hamar végzünk, hiszen tudjuk, hogy mire mi lesz a válasza…
Szombathelyen például az első kör után a hátsó futóművet állítottuk lejjebb 1 centiméterrel és sokkal jobban az úton lehetett tartani.
Csak akkor váltottam volna másik autóra, ha megvan az anyagi keret ahhoz, hogy ki tudjuk autózni belőle azt a különbséget, ami egy A-s autó és egy WRC között lehet…

Visszatérve az előző kérdésre:
Ezzel az A-s autóval WRC-ket lehet verni...
Igen, lehet!
Nagyon jó, konstans időket lehet vele autózni, amivel lehet szorongatni a WRCket.
Azt látom, hogy két, illetve három autót biztosan nem lehet vele megverni.
Janikát és Benik Balázst és a Turi féle Fabia-t biztosan nem, más dimenziókban autóznak. Olyan fejlett a technikájuk, hogy őket már nem, de Tagai Tomival, Hercziggel, Vizin Laci bácsival jó harcokat tudunk vívni és közel azonos időket tudunk autózni.

Az A8 bajnoki címe a cél, ugye?
Én máshogy fogalmaznék: az lenne a cél, hogy ne legyen technikai problémánk. Ha ez megvalósul, akkor nagy esélyünk van arra, hogy megnyerjük a bajnoki címet és abszolútban is jól végezzünk.
Látszott a két murvás futamon, hogy amikor nincs technikai gondunk, akkor ott tudunk lenni az elejében.

Beszéljünk egy kicsit a családról…
Hirtelen nagy lett a nőuralom otthon...
Megfordult az összetétel… Eddig ketten voltunk férfiak a kutyámmal a családban, most ez kevés a lányokkal szemben, hiszen megszülettek az ikerlányaink. Nagyon büszke vagyok rájuk, hiszen természetesen gyönyörű szépek és több nyelven beszélnek már most, de tényleg nagyon nagy dolog ez az életemben.
Érdekes, hogy épp a fehérvári tréninget fejeztük be, mikor hívott a feleségem, hogy valószínűleg megindult a szülés… 27 perc alatt értünk fel Csórról a János Kórházba… Rusznák Laci navigátorom mondta is: olyan érzése volt, hogy itt elkezdődött a verseny. Odaértem időre és minden rendben volt.

 

Ez a hír most jelenik meg 5100. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k