KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Veszprém előtt mondták
Veszprém előtt mondták
2006-07-19
interjúk • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
774434834
Napi oldal:
112719
Jelenleg:
860
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Megjelent a Rally&Racing újság legújabb száma
Az újságba készült interjúinkból mutatunk meg néhány részletet

Gerencsér Titi

30… Ennyi éve rallyzol… Nagyon kerek és nagyon szép szám…
Honnan indult?
Motorral kezdődött, motocrossoztam… Estem egy egészségeset, ami után azt mondták, hogy ezt abba kellene hagynom…
És akkor jött a rally…

Először Trabant a FŐTAXI-nál, szlalomversenyek, ügyességi versenyek, majd 1976-ban indultunk először a Salgó Rallye-n… Mindjárt harmadikok lettünk Katival, Ő volt az első navigátorom. Majd 1978-ban kategóriát nyertünk.
Aztán jött a Zsiguli, 16 éven keresztül. Mindjárt úgy kezdtük, hogy Csobánkán fejre álltunk, de azért nagyon szép évek voltak azok is. Gruppe B, majd VFTS és az A-s autó…
Kifutott a homologizációja a VFTS-nek és aztán mentünk a kisebb kocsival. Mondjuk a VFTS-ünk is érdekes volt, hiszen kereklámpásból lett átépítve széles kocsivá. Egy rendszám kísért végig..
Utána jött az Opel Kadett GSI, de az annyira nem tetszett, hiszen nem a farát csapatta.
3 éven keresztül mentem vele.
A Ford Escort Cosworth következett, négykerék hajtással, turbóval, aztán jött a Mitsubishi Lancer. Az egyik szponzorunk visszalépett tavaly, így vissza kellett ülni a Fordba. A Mitsu bent áll a garázsban, várja, hogy valaki kibérelje, megvegye.

Milyen a H csoportos élet?
Egész jópofa brigád van ott a H csoportban. Élvezik az autózást és csak egy-kettő van, aki életre halálra megy, a többiek azért mennek, mert imádják ezt a dolgot és enélkül nem is tudnának meglenni…

Mint ahogy Te sem…
Ez a baj… Sok-sok ötszázas Merci pötyögött ki a kipufogón.
Ennek ellenére örülök, hogy harminc évig azt csináltam amit imádok, szeretek, különösebb gondok és kihagyás nélkül.

Várható újabb harminc év? Van ambíció?
Peeersze! Az hajt most, hogy a szegény öreg szerkezetet is életben tudjuk tartani, menni tudunk vele. Most egy kicsit fejlesztjük is még és lesz az jobb is…
Ha be tudunk jönni az első 30-ba, akkor már egy két Mitsut el kellett, hogy verjünk…
Egerben is így álltunk, de aztán a váltót fogorvoshoz kellett vinni. Most vastag fogak készülnek bele és reméljük, hogy sípolni is fog.

 

Kakuszi Zsolt

Összegezzünk egy kicsit: Hogy tervezted és mi lett belőle?
Már régóta így tervezzük… És számunkra is meglepetés, hogy így sikeredett.
Sikerült jól beállítanunk az autót a teszteken és talán ennek köszönhető az utóbbi két jó eredmény. Úgy gondolom, hogy korábban sem a tempós részeknél volt a baj, hanem a beállítások nem voltak megfelelőek. Most nagyon megtaláltuk murván a jó futómű értékeket.

Az autó kapott valami fejlesztést idén?
A motor fel lett újítva, de már nem nagyon van mit rajta fejleszteni, sajnos. Legalábbis a gyár nem nyúlt hozzá már 2002 óta… Komplett új motort kellene hozzá, de ezt nem várjuk. Volt kis önindító problémánk, sikerült ezt megoldanunk. Ettől megbízhatóbb lett.

Még egy futam van a murvabajnokságból…
Biztató a pontelőnyünk és nagyon bízok benne, hogy sikerül megcsípni a murvabajnoki címet. Bízom benne, hogy a technika nem szól közbe és nem azon fog múlni. Mi mindent elkövetünk a jó szereplésért.

Veszprém?
Túlélő verseny. Mindig volt bajunk, defektek, fék. Nagyon oda fogunk figyelni…

Super1600-os bajnoki cím?
Már régóta érik… Harmadik éve küzdünk érte. Bízom benne, hogy aszfalton is tudunk gyorsulni, Miskolcon is már közel voltunk Robiékhoz az első napon.
A budapesti futam pályáit nagyon szeretjük, jókat szoktunk ott menni. A ceredi gyorsot kell jól feldolgoznunk. Nem tudom. Először a veszprémi futamon kell túljutnunk…

 

Tagai Tamás

Ez volt idén az első befejezett versenyünk, ennek ellenére belülről nem éreztem azt, hogy úgy mentünk volna, hogy mindenképpen célba kell érnünk. Nyilván rossz lett volna úgy hazamenni, hogy megint az árokból szedjük ki az autót, megint lakatolni kell és megint egy nulla pontos versenyt hagyunk magunk mögött.
Nagyon vártam a versenyt, hogy össze tudjam hasonlítani az időket a tavalyi eredményünkkel, amikor abszolút másodikként értünk célba.

A műhelyben két N csoportos Subaru is rajtkész állapotban van.
Az N12-est talán láthatjuk Veszprémben is?
Igen, nagyon reméljük, hogy el tudjuk hozni az autót a következő futamra és egy olyan páros fog vele menni, akik alkalmasak arra, hogy jól szerepeljen az autó. Ez mindenképpen jó lenne nekik is, nekünk is és az autónak is.

Ez egy 2006-os autó, a Prodrive-tól vásároltuk és mi építettük össze nagyrészt Prodrive alkatrészekből. Egy abszolút ütőképes és az N csoportos szabályok szerinti legutolsó fejlesztésű kocsi.

Az N10-es autó minden Túraversenyen indul és talán az első osztályban is szerepet fog kapni.

Mivel lennél elégedett a következő futamon?
Mindenképpen közelebb kell kerülnünk az elejéhez. Alapvetően fontos ez számomra…
Jó lenne visszakerülni oda, ahol nagyjából voltunk tavaly év elején, év közepéig.
Nem tudom, hogy mik a bajok, vagy hogy egyáltalán vannak e bajok. De az van, hiszen lassúak vagyunk. Egyszerű lenne azt mondani, hogy ez a technika ide elég. Még ez akár igaz is lehet, de megpróbálunk gyorsabban menni! Megpróbálunk kicsit többet bevállalni. Van már egy befejezett versenyünk, nem gond, az, ha felborulunk, utána úgyis az aszfalt autóval megyünk, lesz idő rendberakni… A viccet félretéve: meg kell próbálni gyorsulni, összeszedettebben menni…

 

Turán Frigyes

WRC-ket versz… Volt róla szó, hogy Te is WRC-vel indulsz…
Ennek tudatában talán jól döntöttetek…
Mindenki szeretne WRC-vel menni, mi is. Sokat dolgoztunk érte, de nem úgy jött össze az anyagi háttér, hogy ez lehetőséggé váljon. Nem tudtunk volna úgy menni WRC-vel, ahogy én szeretnék… Elegendő teszttel és rendesen felkészülve.
Az A-s autóval meg tudjuk azt csinálni, hogy kellőképpen tesztelünk, sokat fordítunk arra, hogy a motor jól be legyen programozva, hogy a gumikkal megfelelően tudjunk bánni. Egyre jobban kezd kialakulni egy jó összhang az autóval… Már minden porcikáját ismerem, a beállításoknál is hamar végzünk, hiszen tudjuk, hogy mire mi lesz a válasza…
Szombathelyen például az első kör után a hátsó futóművet állítottuk lejjebb 1 centiméterrel és sokkal jobban az úton lehetett tartani.
Csak akkor váltottam volna másik autóra, ha megvan az anyagi keret ahhoz, hogy ki tudjuk autózni belőle azt a különbséget, ami egy A-s autó és egy WRC között lehet…

Visszatérve az előző kérdésre:
Ezzel az A-s autóval WRC-ket lehet verni...
Igen, lehet!
Nagyon jó, konstans időket lehet vele autózni, amivel lehet szorongatni a WRCket.
Azt látom, hogy két, illetve három autót biztosan nem lehet vele megverni.
Janikát és Benik Balázst és a Turi féle Fabia-t biztosan nem, más dimenziókban autóznak. Olyan fejlett a technikájuk, hogy őket már nem, de Tagai Tomival, Hercziggel, Vizin Laci bácsival jó harcokat tudunk vívni és közel azonos időket tudunk autózni.

Az A8 bajnoki címe a cél, ugye?
Én máshogy fogalmaznék: az lenne a cél, hogy ne legyen technikai problémánk. Ha ez megvalósul, akkor nagy esélyünk van arra, hogy megnyerjük a bajnoki címet és abszolútban is jól végezzünk.
Látszott a két murvás futamon, hogy amikor nincs technikai gondunk, akkor ott tudunk lenni az elejében.

Beszéljünk egy kicsit a családról…
Hirtelen nagy lett a nőuralom otthon...
Megfordult az összetétel… Eddig ketten voltunk férfiak a kutyámmal a családban, most ez kevés a lányokkal szemben, hiszen megszülettek az ikerlányaink. Nagyon büszke vagyok rájuk, hiszen természetesen gyönyörű szépek és több nyelven beszélnek már most, de tényleg nagyon nagy dolog ez az életemben.
Érdekes, hogy épp a fehérvári tréninget fejeztük be, mikor hívott a feleségem, hogy valószínűleg megindult a szülés… 27 perc alatt értünk fel Csórról a János Kórházba… Rusznák Laci navigátorom mondta is: olyan érzése volt, hogy itt elkezdődött a verseny. Odaértem időre és minden rendben volt.

 

Ez a hír most jelenik meg 5104. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k