Balogh Janiék nagyon jól szerepelnek idén is. A félidőben vezetik a kategóriát és abszolútban is az előkelő második helyen állnak. Székesfehérvár Rallye előtt emlékeztünk a veszprémi élményekre.
Nagyon kemény lehetett a veszprémi futam egy N-es autónak…
Nagyon kemény volt! Sok már nem maradt szegénykémben… Amikor felmértük a károkat, akkor láttuk, hogy alaposan meg volt terhelve a paripa. Főleg a lőtéren kapta meg a magáét. Ott úgy is konstatáltuk, hogy ennél gyorsabban már nem lehet ott menni vele, mert már nem bírta volna ki. Ha még mi tudnánk is jobban harapni a kormányt, de ez már a tűrőképességén túl menne. Be kellett osztani az autót.
Amúgy a pályák minőségével nem volt baj. Érdekes volt, hogy a korábban jónak tartott Kislőd most hozzá romlott a többi szakaszhoz. Látszik, hogy hagytunk rajta nyomot az elmúlt évek során.
Az eső sem javított a helyzeten.
Érdekes volt! A második nap a kánikulából beszaladtunk az esőbe. Ehhez alkalmazkodni kellett. Teljesen másképp kellett menni, mint az első nap.
Lehetett oda jól gumizni?
Igen! Nem kellett nagyon variálni.
Az első nap volt kemény a gumitaktikánk. Próbáltunk minél jobban lépésben maradni. Azt sejteni lehetett, hogy mivel elől megyünk, a vetélytársaink már tisztább nyomvonalon tudnak autózni.
A körgyors után is kicseréltük a kerekeinket. Nem könnyű a 800 méteres etapon, amikor kiszállsz, még a fejed fő az adrenalintól, a kocsi is tűz forró. Gyorsan leparkolsz, kicseréled a két kereket, átklikkeled a rugót, mert teljesen más abroncsokat raktál fel. A két, hetven fokos kereket berakod az autóba, ami segít, hogy még véletlenül se fázzunk és nekilódulsz a 15 kilométernek… Azért az utolsó egyenesben már vártam, hogy vége legyen…
Vezetitek a kategóriát és abszolútban is a második helyen álltok. Jön négy aszfaltos futam. Mit vársz az elsőtől, a Székesfehérvár Rallye-tól?
Próbáltam elemezni a tavalyi történéseket, hogy mit lehetne javítanunk.
A jelenlegi pozíciónk valóban jól fest, de nem akarjuk nagyon beleringatni magunkat és leállni számolgatni. Az aszfalton abszolútban biztos jobban előjön a technikai különbség, de próbáljuk a leghamarabb felvenni ezeknek a pályáknak a ritmusát és meglátjuk, hogy ez mire lesz elég.
A legnagyobb csatát magunkkal kell megvívni, hogy ne próbáljunk meg olyan lapokat húzogatni magunknak, amiből már nem tudunk jól kijönni.
Kicsit izgat, hogy hat hete nem ültünk az autóban, mennyi idő lesz a két murvás futam után ráhangolódni az aszfaltra. De ez majd hamar kiderül.
Vár még ránk egy nehezítő körülmény, de ez mindenkire ugyanúgy fog hatni: nem mondanak hideget a hétvégére… Hosszú nap lesz, korán kezdünk és sokáig megyünk.
Lesz újra prológ. Szerintem minden futamnak része kellene, hogy legyen egy olyan program, amikor olyan emberek is láthatják testközelből az autókat mozogni, akik biztos, hogy nem jutnak ki a gyorsasági szakaszok mellé.
Mindenféleképpen kellenek ezek! Versenyzői szempontból egy show-elem, úgy is kellene felfogni! Szerintem is jó dolog megmutatni magunkat. A ralinak van egy olyan érdekes tulajdonsága, hogy alapvetően nem frekventált pályákon zajlik, fanatizmus kell ahhoz, hogy kilátogassanak a nézők. Ez a fanatizmus kopik kicsit, jót tesz ennek a javítására egy városi prológ.
