SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
Veszprémben már éleslövészeten
Bútor Robi Citroen C2 R2 MAX-al
2009-06-21
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
773394450
Napi oldal:
15748
Jelenleg:
870
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Bútor Robi három versenyen előfutott egy matt fekete Lada VFTS-el. A gödöllői pilóta tovább építette ezzel az eddig sem kicsi népszerűségét, mindenhol látványosan, szemet gyönyörködtetően autózott.
Kérdés volt, hogy meddig bírja anélkül, hogy ne versenyezzen...
Hát eddig...


Meguntad már a VFTS-t?
Úgy hozta az élet, hogy újra élesben versenyezhetünk, ami azért egy komolyabb feladat, mint előfutni.

Azt gondoltam, hogy sokkal jobban fogom élvezni a VFTS-t és sokkal tovább. Az első két versenyen még nagyon lelkes voltam, annak ellenére, hogy Egerben nagyon keveset tudtunk menni, hiszen a technika ördöge kibabrált velünk és ugye, de ezt Te is jól tudod, Miskolcon is volt problémánk bőven. Salgón már jobban kijött, hogy nem az igazi tét nélkül menni OB futamon és ez nem igazán az én világom. Ráadásul még egy ilyen történet is elég sok pénzbe kerül. Ahhoz, hogy normálisan tudj üzemeltetni egy ilyen autót az sem egy olcsó feladat.

Kellett valami értelmet találni újra a versenyzésben, hogy legyen értelme újra elmennünk a versenyekre. Természetesen ehhez egy nagy adag szerencse is kellett, hiszen a Salgó-Gemer Rallye-n találkoztunk a PH Sport vezetőjével, Bernard Piallat-val, akivel évek óta nagyon jó barátságot ápolunk és aki újra tett egy ajánlatot arra, hogy Citroennel versenyezzünk. Tavaly is megtette ezt az ajánlatát, akkor nemet mondtam rá, de most megismételte az ajánlatát, miszerint nagyon szeretné, ha egy Citroen C2 R2 MAX-al versenyeznénk. Rövid gondolkodás után úgy döntöttünk Balkányi Gyurival, a csapatfőnökömmel, hogy elfogadjuk ezt az ajánlatot.

Bernard Piallat, a PH Sport vezetõje:
Nagyon szeretünk magyar versenyekre járni és Bútor Robit nagyon jó pilótának tartjuk.
A magyar csapat nagyon profi, nagyon jól tudunk együtt dolgozni és bízunk benne, hogy Robi meg tudja mutatni a magyar versenyzõtársaknak, hogy mire is képes ez a kis méregzsák, a C2 R2 MAX murván.
Örülünk, hogy újra itt lehetünk és reméljük, hogy több magyar pilóta is alternatívát lát ebben az autóban…


Tehát Bútor Robi újra a Citroen-Total Rallye Team színeiben versenyez a magyar bajnokságban?
Így van!
Veszprémben egy C2 R2 MAX-al, utána pedig egy C2 S1600-os versenyautóval.

Beszéljünk előbb a kisebb autóról!
Milyen ez a kis C2, hova lehet ezzel odaérni és mik a céljaitok?
Ez egy A/6-os versenyautó. Azért fejlesztették ki, hogy tehetségkutató célokra használják. Jóval olcsóbb vele a versenyzés, mint egy S1600-os autóval, ugyanakkor izzig-vérig versenyautó, nagy élmény vele autózni.
Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek ezek a gyári versenyautók. Közel állnak egy Super1600-os autóhoz, viszont a költségei sokkal alacsonyabbak. Gondolok itt a vételárra és a fenntartására is. Szekvenciális váltóval, tökéletesen állítható futóművekkel rendelkezik, nagyon jó a súlyelosztása. Nagy fékekkel, nyomatékos motorral, de mégis költséghatékonyan lehet ezzel az autóval versenyezni.

Nagyon bízom benne, hogy fel tudjuk venni ezzel az autóval is a Super 1600-osokkal a versenyt, de ehhez nagyon keményen kell menni és nem lehet hibáznunk. Meg szeretnénk nyerni Veszprémben a két-kerék hajtásúak versenyét, de nagyon kell koncentrálnunk és nagyon fel kell készülnünk, hogy ezt az eredményt el tudjuk érni.
Ehhez mindennek klappolni kell!
Azt nem szabad elfelejteni, hogy utoljára Svájcban ültem versenyautóban, a többiek idén már mentek három versenyt, nagyon össze kell magunkat szedni, ez nem kérdés.

Magunkat… Mit takar ez, van változás a csapatban?
Neem, nincs! Természetesen Vilivel megyek!
És az is természetes, hogy nagy csapatmunkára van szükség a jó eredmény eléréséhez.
Biztos vagyok benne, hogy a PH Sport mindent megtesz, hogy tökéletes autót kapjunk, de hát ez mindig is így volt.
Mi is rengeteget dolgoztunk az elmúlt egy hónapban, hogy teljes legyen a történet. És még közel sem vagyunk készen. Egy már korábban megszervezett nyaralásra indulok épp és csak a verseny tréningjének napján érkezem csak haza, addig a csapat többi tagján a hangsúly, de a végeredményre majd nekünk kell a pontot feltenni Vilivel.
Megpróbálok majd nagyon keményen és gyorsan menni, aztán majd meglátjuk, hogy mennyire fog ez sikerülni.

A Super 1600-os projektről is beszéljünk néhány szót.
Ha jól tudom, ez az az autó, amivel május végén egy svájci futamon Sebastian Loeb a feleségével előfutott?
Így van! A svájci Rallye du Chablais meghívott vendégeként, a PH Sport szervizelésével ezzel a fehér Citroen C2 S1600-al indult mint előfutó Sebastian Loeb a feleségével május végén.
Azóta már a PH Sport teljes revízióján esett át az autó és szinte null kilométeresként fog a csapatunk tulajdonába kerülni. Ez egy legutolsó fejlesztésű C2-es. Bernard, a PH Sport főnöke csak annyit mondott az autóról, hogy semmiféle összehasonlítást nem lehet tenni a 2004-ben használt autó és e között. Azt mondta, hogy majd meg fogom látni, hogy ez egy teljesen más, sokkal jobb autó és szerinte még inkább illik az én vezetési stílusomhoz és nagyon fogom élvezni.
Majd csak Pécs előtt tudom kipróbálni az autót, akkor tervezünk egy 50-60 kilométeres tesztet. Bízom benne, hogy tényleg minden úgy van, ahogy mondják és egy vérbeli és megbízható

Ha jól tudom, saját szervizcsapat fogja üzemeltetni az autót?
Igen, mindent tudsz… :)
Saját szervizcsapattal, magyar szerelőkkel tartjuk versenyben az autót. Az első két-három versenyen még igénybe fogunk venni PH Sportos segítséget, lesznek szerelők, akik segítenek a mi srácainknak megtanulni az autót, hogy ne érjenek meglepetések.
Ez azt is jelenti, hogy Veszprém után a következő nagy feladatunk, hogy augusztus elejére felállítsuk a saját csapatunkat. Szervizautóstól, felkészített szerelőstől, hogy megbízhatóan tudjuk szervizelni az autót.
Nincs rá sok időnk és régen csináltam már ilyet, de szeretem a kihívásokat... :)

Mik a hosszabb távú tervek?
2010 végéig szeretnénk ezzel az autóval versenyezni.
A következő szezonban a magyar bajnokság mellett szeretnénk valamelyik külföldi futamon is elindulni vagy egy VB, vagy pedig egy IRC versenyen. Talán a legreálisabb esély egy Barum Rallye-ra van, ár érték arányban ez adná a legtöbbet. Komolyak a pályák, mentem már ott, élveztem, jó lenne újra odajutni és természetesen ott Tóth Imi navigálna.

Fontos még elmondanom, hogy a C2 R2 projektet a PH Sport és a Citroen Sport támogatja!
Nagyon köszönöm nekik a lehetőséget és a bizalmat. Nagy dolognak tartom, hogy úgy gondolták, én tudnám a legjobban megmutatni ennek az autónak a képességeit murván, nagyon bízom benne, hogy jó eredménnyel tudom majd meghálálni ezt a bizalmat.

Szerintem nagyon sokat feltennék most ezt a kérdést:
És mi van, mi lesz a VFTS-el??
A VFTS felkészítve áll a garázsban. Ha időnk engedi és lesz olyan sprintverseny, ahol szívesen látnak minket és úgy gondoljuk, hogy el tudunk indulni, akkor, ahogy eddig is, megmutatjuk a nézőknek az autó mindkét oldalát…

HELL Salgó-Gemer Rallye
A Premier Video Stúdió összefoglalója

Nagy élmény a VFTS-el autózni, szeretnénk még ezt is folytatni és nagyon remélem, hogy a Citroennel is tudok majd eredményesen és látványosan autózni…

Ez a hír most jelenik meg 8739. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k