KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Veszprémben már éleslövészeten
Bútor Robi Citroen C2 R2 MAX-al
2009-06-21
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
686007614
Napi oldal:
20598
Jelenleg:
1702
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Bútor Robi három versenyen előfutott egy matt fekete Lada VFTS-el. A gödöllői pilóta tovább építette ezzel az eddig sem kicsi népszerűségét, mindenhol látványosan, szemet gyönyörködtetően autózott.
Kérdés volt, hogy meddig bírja anélkül, hogy ne versenyezzen...
Hát eddig...


Meguntad már a VFTS-t?
Úgy hozta az élet, hogy újra élesben versenyezhetünk, ami azért egy komolyabb feladat, mint előfutni.

Azt gondoltam, hogy sokkal jobban fogom élvezni a VFTS-t és sokkal tovább. Az első két versenyen még nagyon lelkes voltam, annak ellenére, hogy Egerben nagyon keveset tudtunk menni, hiszen a technika ördöge kibabrált velünk és ugye, de ezt Te is jól tudod, Miskolcon is volt problémánk bőven. Salgón már jobban kijött, hogy nem az igazi tét nélkül menni OB futamon és ez nem igazán az én világom. Ráadásul még egy ilyen történet is elég sok pénzbe kerül. Ahhoz, hogy normálisan tudj üzemeltetni egy ilyen autót az sem egy olcsó feladat.

Kellett valami értelmet találni újra a versenyzésben, hogy legyen értelme újra elmennünk a versenyekre. Természetesen ehhez egy nagy adag szerencse is kellett, hiszen a Salgó-Gemer Rallye-n találkoztunk a PH Sport vezetőjével, Bernard Piallat-val, akivel évek óta nagyon jó barátságot ápolunk és aki újra tett egy ajánlatot arra, hogy Citroennel versenyezzünk. Tavaly is megtette ezt az ajánlatát, akkor nemet mondtam rá, de most megismételte az ajánlatát, miszerint nagyon szeretné, ha egy Citroen C2 R2 MAX-al versenyeznénk. Rövid gondolkodás után úgy döntöttünk Balkányi Gyurival, a csapatfőnökömmel, hogy elfogadjuk ezt az ajánlatot.

Bernard Piallat, a PH Sport vezetõje:
Nagyon szeretünk magyar versenyekre járni és Bútor Robit nagyon jó pilótának tartjuk.
A magyar csapat nagyon profi, nagyon jól tudunk együtt dolgozni és bízunk benne, hogy Robi meg tudja mutatni a magyar versenyzõtársaknak, hogy mire is képes ez a kis méregzsák, a C2 R2 MAX murván.
Örülünk, hogy újra itt lehetünk és reméljük, hogy több magyar pilóta is alternatívát lát ebben az autóban…


Tehát Bútor Robi újra a Citroen-Total Rallye Team színeiben versenyez a magyar bajnokságban?
Így van!
Veszprémben egy C2 R2 MAX-al, utána pedig egy C2 S1600-os versenyautóval.

Beszéljünk előbb a kisebb autóról!
Milyen ez a kis C2, hova lehet ezzel odaérni és mik a céljaitok?
Ez egy A/6-os versenyautó. Azért fejlesztették ki, hogy tehetségkutató célokra használják. Jóval olcsóbb vele a versenyzés, mint egy S1600-os autóval, ugyanakkor izzig-vérig versenyautó, nagy élmény vele autózni.
Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek ezek a gyári versenyautók. Közel állnak egy Super1600-os autóhoz, viszont a költségei sokkal alacsonyabbak. Gondolok itt a vételárra és a fenntartására is. Szekvenciális váltóval, tökéletesen állítható futóművekkel rendelkezik, nagyon jó a súlyelosztása. Nagy fékekkel, nyomatékos motorral, de mégis költséghatékonyan lehet ezzel az autóval versenyezni.

Nagyon bízom benne, hogy fel tudjuk venni ezzel az autóval is a Super 1600-osokkal a versenyt, de ehhez nagyon keményen kell menni és nem lehet hibáznunk. Meg szeretnénk nyerni Veszprémben a két-kerék hajtásúak versenyét, de nagyon kell koncentrálnunk és nagyon fel kell készülnünk, hogy ezt az eredményt el tudjuk érni.
Ehhez mindennek klappolni kell!
Azt nem szabad elfelejteni, hogy utoljára Svájcban ültem versenyautóban, a többiek idén már mentek három versenyt, nagyon össze kell magunkat szedni, ez nem kérdés.

Magunkat… Mit takar ez, van változás a csapatban?
Neem, nincs! Természetesen Vilivel megyek!
És az is természetes, hogy nagy csapatmunkára van szükség a jó eredmény eléréséhez.
Biztos vagyok benne, hogy a PH Sport mindent megtesz, hogy tökéletes autót kapjunk, de hát ez mindig is így volt.
Mi is rengeteget dolgoztunk az elmúlt egy hónapban, hogy teljes legyen a történet. És még közel sem vagyunk készen. Egy már korábban megszervezett nyaralásra indulok épp és csak a verseny tréningjének napján érkezem csak haza, addig a csapat többi tagján a hangsúly, de a végeredményre majd nekünk kell a pontot feltenni Vilivel.
Megpróbálok majd nagyon keményen és gyorsan menni, aztán majd meglátjuk, hogy mennyire fog ez sikerülni.

A Super 1600-os projektről is beszéljünk néhány szót.
Ha jól tudom, ez az az autó, amivel május végén egy svájci futamon Sebastian Loeb a feleségével előfutott?
Így van! A svájci Rallye du Chablais meghívott vendégeként, a PH Sport szervizelésével ezzel a fehér Citroen C2 S1600-al indult mint előfutó Sebastian Loeb a feleségével május végén.
Azóta már a PH Sport teljes revízióján esett át az autó és szinte null kilométeresként fog a csapatunk tulajdonába kerülni. Ez egy legutolsó fejlesztésű C2-es. Bernard, a PH Sport főnöke csak annyit mondott az autóról, hogy semmiféle összehasonlítást nem lehet tenni a 2004-ben használt autó és e között. Azt mondta, hogy majd meg fogom látni, hogy ez egy teljesen más, sokkal jobb autó és szerinte még inkább illik az én vezetési stílusomhoz és nagyon fogom élvezni.
Majd csak Pécs előtt tudom kipróbálni az autót, akkor tervezünk egy 50-60 kilométeres tesztet. Bízom benne, hogy tényleg minden úgy van, ahogy mondják és egy vérbeli és megbízható

Ha jól tudom, saját szervizcsapat fogja üzemeltetni az autót?
Igen, mindent tudsz… :)
Saját szervizcsapattal, magyar szerelőkkel tartjuk versenyben az autót. Az első két-három versenyen még igénybe fogunk venni PH Sportos segítséget, lesznek szerelők, akik segítenek a mi srácainknak megtanulni az autót, hogy ne érjenek meglepetések.
Ez azt is jelenti, hogy Veszprém után a következő nagy feladatunk, hogy augusztus elejére felállítsuk a saját csapatunkat. Szervizautóstól, felkészített szerelőstől, hogy megbízhatóan tudjuk szervizelni az autót.
Nincs rá sok időnk és régen csináltam már ilyet, de szeretem a kihívásokat... :)

Mik a hosszabb távú tervek?
2010 végéig szeretnénk ezzel az autóval versenyezni.
A következő szezonban a magyar bajnokság mellett szeretnénk valamelyik külföldi futamon is elindulni vagy egy VB, vagy pedig egy IRC versenyen. Talán a legreálisabb esély egy Barum Rallye-ra van, ár érték arányban ez adná a legtöbbet. Komolyak a pályák, mentem már ott, élveztem, jó lenne újra odajutni és természetesen ott Tóth Imi navigálna.

Fontos még elmondanom, hogy a C2 R2 projektet a PH Sport és a Citroen Sport támogatja!
Nagyon köszönöm nekik a lehetőséget és a bizalmat. Nagy dolognak tartom, hogy úgy gondolták, én tudnám a legjobban megmutatni ennek az autónak a képességeit murván, nagyon bízom benne, hogy jó eredménnyel tudom majd meghálálni ezt a bizalmat.

Szerintem nagyon sokat feltennék most ezt a kérdést:
És mi van, mi lesz a VFTS-el??
A VFTS felkészítve áll a garázsban. Ha időnk engedi és lesz olyan sprintverseny, ahol szívesen látnak minket és úgy gondoljuk, hogy el tudunk indulni, akkor, ahogy eddig is, megmutatjuk a nézőknek az autó mindkét oldalát…

HELL Salgó-Gemer Rallye
A Premier Video Stúdió összefoglalója

Nagy élmény a VFTS-el autózni, szeretnénk még ezt is folytatni és nagyon remélem, hogy a Citroennel is tudok majd eredményesen és látványosan autózni…

Ez a hír most jelenik meg 8696. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k