Veszprémi drámatagozatosok
interjúk a verseny után
2008-07-09
interjúk • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
808027961
Napi oldal:
402086
Jelenleg:
964
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Nagyon izgalmasra sikeredett a veszprémi verseny...
De hogy kinek, miért? Arról egy kis körbetelefonálás után tudunk képet adni (már azokról, akik felvették a telefont...)

Asi:
"Ez egy normál veszprémi versenynek indult, szinte a tavalyi pályákkal. Viszonylag könnyű volt a felkészülés, nagyon jó minőségűnek tűntek a szakaszok a pályabejárás alatt. Szóval az előjelek bíztatóak voltak. Mikor nekivágtunk az első gyorsnak, egyértelművé vált, hogy a hátrébb versenyzőknek előnyük van, mert az első 10-15 autó lepucolta a pályát. De nem hiszem, hogy ez annyira jelentős különbség lett volna. Mindennel együtt az első nap nagyon jól sikerült, hibátlanul ment minden, az autó jól vizsgázott. Másnap sajnos a második kör elején ráugrottunk egy ugratónál lévő enyhe jobbosban egy kőre. Azonnal lekoppant a felni, valószínűleg odacsípte a felni a gumit, és defektünk lett. Ez a második kilométeren volt, és így utólag azt kell, hogy mondjam, hogy meg kellett volna állnunk kereket cserélni, és ha hátránnyal is, de célba érhettünk volna. Így viszont addig mentünk az autóval, míg teljesen kifordult a futóművünk és eltört a kormányösszekötőnk. Akkor már muszáj volt megállni… Hat-hét kilométert mehettünk defekttel, és talán közrejátszott az is, hogy Miskolcon tudtunk defekttel menni, és azt gondoltam, hogy ez murván is sikerülhet, de be kell látnom, hogy ez ezen a rossz, köves pályán nem működik."

Balázs Öcsi:
"Sajnos nem tudtunk tesztelni erre a versenyre, mindössze két kilométert gurultam, hogy legalább a lengéscsillapítókat megnézzük. Ezek Acropolisra állítva érkeztek, így hozta a SACHS mérnök. Az első gyorson kicsit óvatoskodtam, de annyira nem mentünk rossz időt. Aztán a nap folyamán sikerült belerázódnom ezekbe az ugratós szakaszokba. Nap végén másodikak voltunk Asi mögött, de utánam ketten is voltak három másodpercen belül, szóval nagyon szoros csata ment a második helyért. Másnap, az első körben tudtam növelni az előnyömet, úgy 14 másodpercre. A második körben, a hajmáskéri gyorson mi is defektet kaptunk, ahogy sokan mások is. Próbáltam defekttel minél gyorsabban lejönni, de annak hatására, hogy ugratókon is nagy tempóval mentem át, szinte már csak felnin, tönkrement a lengéscsillapítónk. A gyors végén ugyan lecseréltük a kereket, de visszaestünk a negyedik helyre. Már csak arra kellett figyelnünk a tönkrement lengéscsillapítóval, hogy meg tudjuk tartani ezt a helyet. Ez sikerült, de csoda, hiszen a végére el is tört. Nagyon el voltunk keseredve, mert nagyon jó helyen álltunk, még abszolútban is, de szerencsénk volt, hogy egyáltalán beértünk."

Keller Péter:
"Teljesen óvodás hibát követtünk el: egy szűk, balos visszafordítóban, felmentem egy földkupacra. Nem feltételeztem, hogy felborulunk, maximum azt gondoltam, hogy kétkerékre áll az autó. De nem szabadott volna rámenni, hanem inkább el kellett volna fékezni, és legfeljebb tolatással megoldani a dolgot… De ennyi. Oldalra borultunk. Ez nem volt nagy baj, mert voltak nézők, akik visszaborítottak, és úgy 15-20 másodpercet veszítettünk ezzel, de végülis amiatt estünk ki, mert körülbelül öt kilométerrel később eltört a féltengelyünk. Hogy a borulás miatt, vagy sem, azt nem tudni, de az tény, hogy próbáltam utána sietni, és behozni a hátrányt, és néhol durvábban fordultam. Mivel N-es autóról beszélünk, lehet, hogy ezt nem bírta a féltengely. Nagyon bosszant, mert egyrészt a bajnokságban nemhogy a második helyünket erősítettük volna, még visszacsúsztunk a harmadikra és sajnálom szegény kis autót, mert a csomagtér-ajtón és a lökhárítón kívül minden külső elemet cserélni kell rajta. Ha valaki vagány és esik egy nagyot, és utána megy tovább, még büszke is lehet, hogy így is tovább tudott menni, de így én szégyennek tartom, mert egy ilyen lassú kanyarban felborulni… Elég rosszul érzem magam miatta."

Matics Miska:
"Nem indult rosszul ez a verseny, de nem teszteltem azzal a gumival korábban semennyit, amivel rajthoz álltunk. A negyedik gyorsasági rajtja után kaptam egy jobb első defektet, a jobb hátsó fékhez beugrott egy kő, és az pedig letörte a fékcsövemet. Meg kellett volna állni, lecserélni a kerekeket, és akkor talán tudtunk volna tovább menni, de fékünk mondjuk akkor sem maradt volna. Ilyenkor nem szívesen áll meg az ember, mert talán jobb egy-két percet veszteni defektesen haladva, mint 4-5-öt, mert megállt cserélni. Mondjuk a gyors vége előtt egy kilométerrel mindenképp meg kellett állnunk, mert a felnink annyira tönkrement, hogy nem tudtunk tovább menni. Azon az egy gyorson akkor már volt vagy 10 perc hátrányunk, és fékünk sem volt semennyi, úgyhogy úgy döntöttünk, kiállunk."

Ranga Lacika:
"Elég rövid volt ez a verseny, de annál izgalmasabb. Az első gyorson elrajtoltunk, és ahogy leszálltam a kuplungról, a bal hátsó féltengelyünk szétcsúszott. Így azon a gyorson csak végiggurultunk, kaptunk vagy két percet. Aztán etapon az Andrissal orvosolni tudtuk, így nekiálltunk a másodikon behozni a hátrányt, némileg talán eszetlenül. Ott mentünk vagy négy kilométert, ami tényleg nagyon komoly volt, igazán jó idő lett volna, ha végigérünk, de sajnos felborultunk. Egyszer átpördül a kocsi, végül az oldalán állt meg és sok idő volt, mire visszaborítottak. Az autó körbetörött, a futómű is sérült, én bevertem a fejem, de annyira, hogy megszédültem, és mindezt egybevetve úgy döntöttünk, hogy nem folytatjuk. A sérülések látványosak inkább, nem lesz gond a szereléssel. A bajnokságban már elszálltak az esélyeink, már csak a Mecsek Rallye-t várjuk, mert azt nagyon szeretjük. De ez volt életem első borulása az elmúlt hat évben, mióta versenyzem. Meglepett, de ezen is túl kell lenni."

Turán Frici:
"Nem a mi hétvégénk volt, de lehetett volna. Megnéztem az időeredményeket utólag, és most húztam fel magam nagyon: 2 perc 45-öt hagytunk bent a defekt miatt, és 19 kilométert jöttünk bal első defekttel. Kétszer meg is álltunk, hogy megnézzük, kibírja-e a célig: Kálmi kikötötte magát, kiszállt, megnézte, majd vissza, bekötötte magát, és mentünk tovább, valamint Balázst elengedtük, álltunk vagy 15-20 másodpercet, hogy ki tudjon kerülni. Szóval 2:45-öt vesztettünk, és végül 2:23-mal kaptunk ki… Talán megnyerhettük volna a hétvégét.
A szombati eredményeinkhez hozzátartozik, hogy elsőként mentünk, és most már érzem én is azt, hogy miről beszélnek a VB-n, mikor azt mondják, hogy az első autó takarítja az utat… Ez akkor vált világossá, mikor másnap a kilencedik helyen, egy lényegesen tisztább úton mehettünk. Volt már nyom, tudtak a gumik kapaszkodni. Szombaton nagyon el voltam keseredve a történtek miatt, viszont ha azt nézem, hogy a kilencedikről feljöttünk a negyedikre, akkor nagyon jókedvűnek kéne lennem. De annyira azért nem jó a szám íze, mert ha meg tudtuk volna nyerni, akkor nem 4 pont lenne az előnyünk, hanem 19, és az azért nagyon megnyugtató eredmény lett volna. Most kicsit talán újraindul a bajnokság."

Zambelly György:
"Szeretjük ezt a versenyt, jól el is kezdtük. Az első napot az A csoport első helyén fejeztük be és az abszolút tízedik helyen. Ez egy soha nem látott, jó eredmény volt számunkra. Majd az utolsó időellenőrző állomáson, a sárga táblát nem észrevéve, begurultam az állomásra - öt perccel korábban. És ez öt perc büntetéssel járt, ami annyira elvette a kedvünket, hogy másnap reggelre úgy döntöttünk, hazamegyünk. Azelőtt sosem volt ilyen, és igazából nem is az volt, hogy nem vettük észre. Az történt, hogy Balázs Öcsi öt perccel előttünk ment, őt követtük az időellenőrzőbe. Akkor jöttünk a dupla gyorsról, és mindenki pakolt, bukót vett le, ilyesmi, és amint Öcsi elindult kifelé, én automatikusan utána indultam - mint amikor a dugóban automatikusan megmozdulsz, ha az előtted álló indul. Észrevettük a táblát, de akkor már késő volt, jegyzőkönyvezték. Rendkívüli módon csalódott vagyok azóta is, mert hihetetlen jól ment addig a verseny…"

 

Ez a hír most jelenik meg 5366. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k