fotó: Pataky Péter
Már a kassai tesztre készülve beszélgettünk Turán Fricivel:
Kicsit Veszprémezzünk még…
Nagyon jól mentetek, azt gondolom, hogy már majdnem el lehetet várni, hogy megnyeritek a versenyt, aztán mégsem.
Hoztam egy rossz döntést, most már tudom, hogy az volt.
Hat kilométerrel a cél előtt kaptunk egy jobb első defektet. Igazából nem is emlékszünk rá, hogy megütöttünk volna bármit is. Valami nagyon éles dolog lehetet, ami kivágta a gumit.
Azt gondoltuk, hogy le tudunk menni: a balosokat egy kicsit elspóroljuk, a jobbosok elmennek, ezeknek a magnézium kerekeknek ki kell bírniuk a célig. Az utolsó egyenesig ment is, ott lefelé a cél előtt még meg is volt a felnink, aztán szerintem ott összerogyhatott, és letépte a lengőkar alját, a féket is megsértette.
Mindenki mondta, hogy 'Húúú, az a tűz milyen veszélyes volt'. Nekünk a képekről derült ki, hogy volt tűz, én nem láttam belőle semmit. Azzal szerencsénk volt, hogy nem lett nagyobb baj, de sajnos így nem tudtuk volna biztonságosan folytatni a versenyt.
Még volt kettő gyorsasági a szervizparkig, a féket le tudtuk kötni, lepucoltunk mindent a futóműről, de a lengőkar alsó G szeme annyira megsérült, kifordult félig, hogy ha az kitört volna, akkor beesünk valahova nagyon csúnyán.
Mondhatjuk azt, hogy vezető pozícióval álltunk ki, mert mindig az első helyen voltunk…
Elég huzamos ideje tartó pechsorozatunk van, amit szeretnénk most már valahogy megszakítani. Remélem, ezzel most már befejeződött, és Kassán már nem lesz semmi gond.
Beszéljünk a nyárról, hogy telt
Vasárnap köröztél kicsit a Hungaroringen.
Ez kielégíti a versenyzési vágyadat?
Igen, mentem tíz kört, ami egyébként jópofa volt. Jók ezek a pályanapok, én azt gondolom, nagyon jó irány és nagyon jó rendezvény. Nagyon jó látni, hogy ilyen sok az autót szerető ember, nem feltétlenül az autósportot, de jó autókat szerető ember van itt a pályák mellett, és nagyon jó hangulatban telt ez a nap. Tíz szerencsés embert vittem egy Ford Fiesta ST-vel.
Nagyon jó kis autó, és a tíz kört is nagyon jól bírta. A gumikról ezt már nem lehetne elmondani, de azt gondolom, hogy ez egy élményszerző autózás volt, és a célnak tökéletesen megfelelt.

Egyébként a nyár nagyon hosszú volt autósport nélkül.
Nagyon várjuk azt, hogy beleülhessünk a teszten a Focusba, és elkezdődjön a program.
Akkor Kassán támadtok.
Az autó, ha jól tudom, ugyanattól a csapattól jön, mint akitől veszprémi autó, ugye?
Igen, ugyanúgy a Friulmotor hozza az autónkat.
Veszprémben a 2006-os autójukkal mentünk, most majd a 2008-assal. Nem hiszem, hogy nagy különbség lenne a kettő között. A 2006-os autót motorikusan nagyon erősnek éreztem, talán erősebbnek, mint a miskolci autónkat. Nagyon jól éreztem magam az autóban, és ennek a csapatnak szavaztunk most bizalmat, és ők ajánlották fel, hogy van egy 2008-as autójuk. A 2006-os autójukkal Grzyb fog menni.
Pályákról tudunk valamit?
Két pálya ismerős lesz. Amin mentünk, ami azonos lesz, arra van itinerünk.
Ha előveszel egy tavalyi itinert, az N csoportos autóra írt mennyire jó a WRC-re?
Az a szerencsénk, hogy kanyarerősségre írom az itinert, természetesen a féktávok, azok nem mindig ugyanott vannak, és nem mindig ugyanúgy vannak, de nagyon könnyen tudunk az itinerhez alkalmazkodni.
Persze van egy két olyan információ, ami mondjuk egy N-es autóval, vagy egy R4-essel teligáz, a WRC-vel már nem valószínű, úgyhogy ezekre kell odafigyelnünk, de azt gondolom, hogy alapvetően fogjuk tudni használni a tavalyi itinereket.
Kevesebb lángot kívánok!
a csapat partnerei:
