24.Országos LADA Találkozó - 2025.08.21-24 - Soltvadkert
RS-EVENT - 2025.08.23. - MVM Dome, Budapest
Veszprémi lángok után jöhet Kassa
Turánék 2008-as Focus-szal mennek a szlovák versenyre
2013-09-03
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
779483660
Napi oldal:
146056
Jelenleg:
2239
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
az 5.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
883
2. Balassa Balázs
806
3. Gönczi Dániel
746
4. Rási László
710
5. Csáki Ottó
605
6. Kasza Kristóf
599
7. Somogyi Máté
597
8. Suborits Péter
586
9.
Nagy Balázs
583
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 9.futam,
a Rally Finnland után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
176
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
173
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
163
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
163
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
125
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
87
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
48
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat


veszpremi_langok_utan_johet_kassa_3 fotó: Pataky Péter

Már a kassai tesztre készülve beszélgettünk Turán Fricivel:

Kicsit Veszprémezzünk még…
Nagyon jól mentetek, azt gondolom, hogy már majdnem el lehetet várni, hogy megnyeritek a versenyt, aztán mégsem.

Hoztam egy rossz döntést, most már tudom, hogy az volt.
Hat kilométerrel a cél előtt kaptunk egy jobb első defektet. Igazából nem is emlékszünk rá, hogy megütöttünk volna bármit is. Valami nagyon éles dolog lehetet, ami kivágta a gumit.
Azt gondoltuk, hogy le tudunk menni: a balosokat egy kicsit elspóroljuk, a jobbosok elmennek, ezeknek a magnézium kerekeknek ki kell bírniuk a célig. Az utolsó egyenesig ment is, ott lefelé a cél előtt még meg is volt a felnink, aztán szerintem ott összerogyhatott, és letépte a lengőkar alját, a féket is megsértette.
Mindenki mondta, hogy 'Húúú, az a tűz milyen veszélyes volt'. Nekünk a képekről derült ki, hogy volt tűz, én nem láttam belőle semmit. Azzal szerencsénk volt, hogy nem lett nagyobb baj, de sajnos így nem tudtuk volna biztonságosan folytatni a versenyt.
Még volt kettő gyorsasági a szervizparkig, a féket le tudtuk kötni, lepucoltunk mindent a futóműről, de a lengőkar alsó G szeme annyira megsérült, kifordult félig, hogy ha az kitört volna, akkor beesünk valahova nagyon csúnyán.
Mondhatjuk azt, hogy vezető pozícióval álltunk ki, mert mindig az első helyen voltunk…
Elég huzamos ideje tartó pechsorozatunk van, amit szeretnénk most már valahogy megszakítani. Remélem, ezzel most már befejeződött, és Kassán már nem lesz semmi gond.

Beszéljünk a nyárról, hogy telt
Vasárnap köröztél kicsit a Hungaroringen. 
Ez kielégíti a versenyzési vágyadat?
Igen, mentem tíz kört, ami egyébként jópofa volt. Jók ezek a pályanapok, én azt gondolom, nagyon jó irány és nagyon jó rendezvény. Nagyon jó látni, hogy ilyen sok az autót szerető ember, nem feltétlenül az autósportot, de jó autókat szerető ember van itt a pályák mellett, és nagyon jó hangulatban telt ez a nap. Tíz szerencsés embert vittem egy Ford Fiesta ST-vel.
Nagyon jó kis autó, és a tíz kört is nagyon jól bírta. A gumikról ezt már nem lehetne elmondani, de azt gondolom, hogy ez egy élményszerző autózás volt, és a célnak tökéletesen megfelelt.

veszpremi_langok_utan_johet_kassa_2

Egyébként a nyár nagyon hosszú volt autósport nélkül.
Nagyon várjuk azt, hogy beleülhessünk a teszten a Focusba, és elkezdődjön a program.

Akkor Kassán támadtok.
Az autó, ha jól tudom, ugyanattól a csapattól jön, mint akitől veszprémi autó, ugye?
Igen, ugyanúgy a Friulmotor hozza az autónkat.
Veszprémben a 2006-os autójukkal mentünk, most majd a 2008-assal. Nem hiszem, hogy nagy különbség lenne a kettő között. A 2006-os autót motorikusan nagyon erősnek éreztem, talán erősebbnek, mint a miskolci autónkat. Nagyon jól éreztem magam az autóban, és ennek a csapatnak szavaztunk most bizalmat, és ők ajánlották fel, hogy van egy 2008-as autójuk. A 2006-os autójukkal Grzyb fog menni.

Pályákról tudunk valamit?
Két pálya ismerős lesz. Amin mentünk, ami azonos lesz, arra van itinerünk.

Ha előveszel egy tavalyi itinert, az N csoportos autóra írt mennyire jó a WRC-re?
Az a szerencsénk, hogy kanyarerősségre írom az itinert, természetesen a féktávok, azok nem mindig ugyanott vannak, és nem mindig ugyanúgy vannak, de nagyon könnyen tudunk az itinerhez alkalmazkodni.
Persze van egy két olyan információ, ami mondjuk egy N-es autóval, vagy egy R4-essel teligáz, a WRC-vel már nem valószínű, úgyhogy ezekre kell odafigyelnünk, de azt gondolom, hogy alapvetően fogjuk tudni használni a tavalyi itinereket. 

Kevesebb lángot kívánok!

a csapat partnerei:

nem_rosszul_de_jol_sem_6

Ez a hír most jelenik meg 3117. alkalommal
Share |
2013.09.06-07.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Kassa Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
040506 07 08 0910
11 12 13 14151617
18 19 20 21222324
252627 28293031
010203 04050607
2025.08.15-17.

részletes infóink

2025.08.14-16.

részletes infóink

2025.08.21-24.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.08.23.

részletes infóink

2025.08.29-30.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k