Veszprémi Safari előtt...
OMV BiXXOL Rallye előzetes
2007-07-18
előzetes • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
797671177
Napi oldal:
284130
Jelenleg:
930
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Tavaly, a 30 fok feletti napi átlaghőmérsékletben megrendezett veszprémi futam után azt gondoltuk, ennél emberpróbálóbb versenyt már nem is lehetne szervezni. A meteorológusok békái már egy hete valamelyik strandon hűsölnek, és akármennyire szkeptikusak akarunk lenni az időjósok híreivel szemben: kánikula várható a hétvégi OMV BiXXOL Veszprém Rallye-n.

Kánikula. Autónak, versenyzőnek, nézőnek… Ilyen hőségben az autók nem tudnak száz százalékot teljesíteni, hiszen a motorok hűtése nem megoldható. Ugyanez vonatkozik a versenyzőkre is: "normális" esetben is 50-60 fok van egy versenyautóban a gyorsasági szakaszon, és akkor még nem beszéltünk az adrenalinról. És persze a nézőknek is megpróbáltatás, hiszen egy családfőnek elrángatni az asszonyt, gyerekeket a porba, forróságba, ahelyett, hogy strandra mennének… Ugye, hogy megpróbáltatás?

Mégis… Ott lesznek a versenyautók, ugyanúgy hajtják majd őket a versenyzők, akik a méregdrága autóikba egy dolgot kívánnak majd a leginkább: a klímaberendezést, ami természetesen nincs egyik autóban sem. Ott lesznek továbbá a nézők is, hiszen a veszprémi futam mindig is az egyik leglátványosabb versenyek egyike.

Mi történt tavaly ugyanitt?
Ahogy már korábban említettük: hőség volt.
Akkor azt gondoltuk, hogy egyedülállóan és kibírhatatlanul meleg.
Azt már tudjuk, hogy nem egyedülálló a dolog és azt is tudtuk, hogy nem kibírhatatlanul, hiszen befejeződött a verseny, igaz, hogy a 100 indulóból csak ötvenen értek be. Igaz, hogy Benik Balázsék autója még az elején megállt. Igaz, hogy Janika navigátora, Bahor Bea hőgutát kapott és volt, amikor úgy kellett kiemelni a versenyautóból.
De az is igaz, hogy Spitzmüllerék nyertek a Magyarországon akkor debütáló Mitsubishi Lancer WRC-vel és az is igaz, hogy Janikáék bejöttek másodiknak és Turiék lettek a harmadikok.

Mi történt eddig a magyar bajnokságban?
A nyolc futamból négyen vagyunk túl. Két aszfaltos és két murvás futam van a versenyzők mögött. A bajnoki tabellán Turi Tamás és a Skoda Fabia WRC áll az élen, második Benik a Ford Focus WRC-vel, harmadik a Subaruval versenyző Vizin Laci bácsi, negyedik az ifjú Érdi Tibi, aki idén debütált az első osztályban, és szereplése üde színfolt a mezőnyben, ötödik pedig az előző futamon második, majd kizárt, majd a fellebbezés után újra visszakerült Asi és a bivalyerős, nagyon könnyű Mitsubishi Lancer Evo VI.

Ha az elejét nézzük, és tudjuk, hogy az év végi értékelésből két verseny eredményét mínuszolni kell, a félidőben levonjuk a legrosszabb eredményét az élen állóknak, akkor láthatjuk: abszolút kiegyensúlyozott a Turi-Benik csata, hiszen mindketten azonos pontszámmal várják az évad második felét.

Mi várható?
Spitzmüllerék visszaülnek a megbízhatóbbnak tartott Grifone-s Corollába, és terveik szerint idén már nem is kocsiznának a csehek Fabia WRC-jével. Herczig Norbiék a sajtóanyaguk szerint Jedy lovagot szeretnének játszani a felfrissített Subaru Impreza WRC-vel, annak várhatóan most már jól működő kormányváltójával és mindenféle egyéb megújított kütyüjével meg akarják mutatni, hogy Norbi nem véletlenül nyert az első WRC-s évében murvás versenyt.
Turán Frici eddig háromszor betlizett a Skoda Octavia WRC-vel, de az autó most új motort kapott és mindent kicseréltek, amit a német motorépítő mágus, Lehmann kért, és ami kell ahhoz, hogy garanciát adjon 900 versenykilométerre.

Az A csoportban Asi megújult erővel támad. Emlékszünk, hogy a szombathelyi futamon megmérték az autóját, könnyűnek találták, elvették az eredményét. Majd ezt megfellebbezte a versenyző, a mérési eljárás hibái miatt ezt elfogadták, Asi tehát visszakapta az abszolút második helyét és az ezzel járó pontokat. Van még miért küzdenie a zirci pilótának is, és ezt meg is teszi majd.

A Super1600 már szinte unalmas, bár valószínűleg a versenyzők nem ezt mondják. Minden versenyen nagy a küzdelem, de eddig minden futamot Bútor Róbert fejezett be az élen a mi autónkkal, a Suzuki Swift S1600-al. Csapattársa, Ollé Sasa a második és a Kakuszi testvérek harmadikok a bajnokságban.

A legnépesebb, N csoport hozhatja talán a legnagyobb izgalmakat. Szinte folyamatos keresztbeverések, mindig más és más első helyezett. Elek István és csinos navigátora, Budai Annamária vezeti a bajnokságot, hiszen egy győzelem és a három második helyezésük felvértezik őket erre. A fiatal szombathelyi titán, Magyar Miki a második, Janika a harmadik. Nem tévedés, a S2000-es autót az N csoportba sorolják, és Janika ugyan eddig egyszer indult, de akkor nyert.

Ha már Janikánál járunk: a sokszoros magyar bajnokunk ezen a hétvégén sisakot és kesztyűt húz. Lehet, hogy a Balaton mellett lakó pilóta már unja a pihenést, és nem szeret strandolni, helyette egy 24 órás maratoni gokartversenyen vesz részt.

És mi lesz a program azoknak, akiknek sikerül meggyőzni a családot, barátokat, hogy strandolás helyett inkább a Veszprém melletti pályákon kell raliversenyt nézni?

Csütörtökön shakedown, mint a világbajnokságon. Ez egy nem kötelező tréninglehetőség, amit a rendező biztosít a versenyzőknek. Lehetőség arra, hogy beállítsák az autóikat és kipróbálják, milyen meleg is lesz. Pénteken gépátvétel, délután 5 órától prológ a Jutas-pusztának nevezett, a 8-as elkerülő útról könnyen elérhető helyszínen.
Ez a terület lesz a verseny központja a következő két napon is, hiszen itt található a szervizpark, és szombaton ugyanezen a pályán rendezik az úgynevezett körversenyt, ahol a hat gyorsaságiból kettőt teljesít a több mint száz indulóból álló mezőny. Vasárnap is hat gyorsasági szakasz vár arra, aki át akar hajtani a céldobogón.

A bajnokság állása az OMV BiXXOL Veszprém Rallye előtt:
1. Turi Tamás - Tóth Imre - Skoda Fabia WRC - 84 pont,
2. Benik Balázs - Varga István - Ford Focus WRC - 70 pont,
3. Vizin László - Zsíros Gábor - Subaru Impreza WRC - 39 pont,
4. Ifj. Érdi Tibor - Lukács József - Skoda Octavia WRC - 38 pont,
5. Aschenbrenner György - Pikó Zsuzsa - Mitsubishi Lancer Evo VI - 37 pont.

 

Ez a hír most jelenik meg 5796. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k