Vezérünk... Szabady Levente
Szabady Levente
2005-02-07
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
763461169
Napi oldal:
72019
Jelenleg:
906
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Vezérünk...
A Pacotti csapat háza táján mindenki tudja, ki van emögött a megnevezés mögött. A csapat vezetõje, pszichiátora, szervezõje egy személyben Szabady Levente.
Õt kérdeztem.

Mit vezényelsz, Levi!
Az egész csapatot próbálom koordinálni.
Azt a szakmai oldalát, ami a verseny elõtt a kiírás megkapásával és részletes áttanulmányozásával indul, miután már próbáltam pénzt szerezni erre a mutatványra.
A mûszaki dolgokon kívül szinte mindent.
Ebbe természetesen bele tartozik a csapat mozgatásával járó feladatok, a szállás intézése, szervezése, különbözõ papírmunkák, nevezések. És minden, ami a Pacotti csapat körül ilyen ügyben felmerül, mint probléma, azt megpróbálom megoldani.

Hogy kerültél oda? Hogy lesz az emberbõl Vezér?
:) Ez egy jó kérdés!

Versenyekre jártam sokat, ott összeismerkedtem Török Petivel, aki akkoriban a Szeleczky Tominak volt csapatfõnöke (aztán volt egy idõ, mikor apósom is volt :), udvaroltam a lányának).
Eljártam velük versenyekre, aztán mondta a Peti, hogy itt van ez az Angyalfi gyerek, aki ügyes és nagyon fiatal és megvette a Szelo gyõztes N-csoportos Fordját.
Bemutattak minket egymásnak, ebédeltünk egyet valahol egy Veszprém Rallye elõtt két héttel és utána már Veszprémben együtt mentünk. Ez ezelõtt 8-9 éve volt, nem tegnap.

Azt gondoltam, hogy Kazár Miki révén, hiszen mindketten Miskolciak vagytok...
Igen. Õ akkor Markovics Gyurival ment.
Aztán egy helyen összefutottunk, dumálgattunk az élet dolgairól, közte az autóversenyrõl is. Ez volt pénteken és hétfõn már együtt dolgoztunk.

Nem gond, hogy a csapat fõhadiszállása Diósdon van, Ti pedig Miskolcon?
Vagy éppen ezért még nagyobb az ismerettségi kör?
Igazából én egy héten legalább két napot fent vagyok, így nem gond a távolság.
A mûszaki dolgokhoz nem is értek.
Megbeszéljük, hogy mennyi benzint kell rendelni, elutalom a pénzt, de nem értek a mûszaki részhez.
Viszont tudom, hogy mikor, hol kell ott lenni a csapatnak, ezt jól átbeszéljük.

Soha nem voltak versenyzõi ambícióid?
Neem. Miki mellett ültem vagy kétszer még a Skodával, azokat megnyertük, de különben engem annyira nem vonz.
Jobban szeretem az olyan kihívásokat amik a szervezési téren lépnek fel.

Beírózás... Egy külön világ a versenyek alatt...
Hát igen. Szerencsére már normális etapidõk vannak, nem kell kétszáz fölött száguldozni, hogy odaérjünk idõben, mint régen.
A taktika felépítéséhez fontos ott lenni a csapatfõnöknek a beírókban.

Sajnos Magyarországon nem úgy van, mint a VB-n, hogy minden egyes gyorsasági után a gyûjtõben megkapják az addigi eredményeket a versenyzõk. Itt senki nem tud semmit. Maximum szervizparkokban adnak ideiglenes eredménylistákat.
Amikor mûködött az eredményközlõ oldalad SMS küldõ rendszere, az egy jó ellenõrzési metódus volt, de most ugye az sincs.
Szükség van rá, hogy megbeszéljük a versenyzõkkel a taktikát.
És fõleg itt a navigátorra gondolok, a sofõr a kocsit vezeti, de a navigátor a fõnök az autóban.

Az eredmények beolvasásán túl egy kicsit pszichológusként is kell mûködnöd tehát a beírókban?
Igen, így ahogy mondod!

A csapatfõnöki feladatok könnyen elsajátíthatók?
Úgy gondolom, túl csendesek manapság a csapatfõnökök.
Nagyon hiányoznak a régi nagyok.

Kire gondolsz pontosan?
Hiányzik egy NagyKokó, egy Dudás Misi. Egyéniségek voltak.
A mostaniak túlzottan csendesek, túlzottan félnek a szövetségtõl.

Itt volt a tavalyi fehérvári murvás sztori.
Mindenki sírt, hogy menjünk 2 percre.
Dunaújvárosban a gépátvétel után egy fél óra alatt sikerült elintéznem. Elõtte mindenki telefonálgatott egy hónapon keresztül össze-vissza.
Nem telefonálgatni kell!

Hanem? Mi a dolog nyitja?
A szabálykönyv vagy a fejedben van, vagy a táskádban.
Plusz egy kicsit felemeled a hangodat.
Mert például ebben az esetben az ésszerûség azt diktálta, hogy két perc legyen. Ne halljon meg se a nézõ, se a versenyzõ, se az egyes rajtszámúnak ne legyen akkora elõnye, hogy agyonverjen mindenkit.
Talált a vezetõség egy kiskaput és mégis el lehetett intézni. Kellett hozzá egy pár csapat pecsétje és nekem a nagy pofám, és kész. Mindjárt lett két perc.

Tavaly volt egy komoly és azt gondolom nagyon szép kezdeményezésetek…
Igen, most itt a Ralisok a Lurkókért kezdeményezésesre gondolsz.
Dallos Ferivel és Krupp Zolival közösen indítottuk el és azt hiszem tényleg egy olyan kezdeményezés, ami jól sült el. Sokan álltak mellé és remélem 2005-ben is sok versenyzõ fogja szívügyének tekinteni ezt a dolgot

A papírmunkákon és a jogérvényesítésen kívül a reklámozó partnerek felkutatása is feladatod?
Azt gondolom, hogy igen.
A csapaton belül mindenkinek vannak idézõjelbe "sajátjai" akikkel folyamatosan kell tartani a kapcsolatot.

Adódik a kérdés, mi várható a Pacotti csapattól a 2005-ös esztendõben?
Folynak a tárgyalások.
Még semmi sem biztos, nem szeretnék ködösíteni,
de tényleg nem tudok konkrétumokkal szolgálni.
Dolgozunk az ügyön nagyon.

Mindenféleképpen WRC, azt hiszem visszafelé nem megyünk.
Egerben biztosan okosabbak leszünk.

Továbbra is folyatod "vezéri" teendõidet, ugye?
Igen, természetesen.
Ilyenkor év elején mindig kicsit letörök, gondolkozom, hogy abbahagyom, de aztán mikor jó kis híreket hallok, akkor visszaszippantom magam ebbe.
Csak ezzel foglalkozom.

Kevesebb, mint két hónap...
Így van! Sokszor eszembe van, hidd el!

Ez a hír most jelenik meg 4353. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k