Vezérünk... Szabady Levente
Szabady Levente
2005-02-07
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
807926721
Napi oldal:
300846
Jelenleg:
1161
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Vezérünk...
A Pacotti csapat háza táján mindenki tudja, ki van emögött a megnevezés mögött. A csapat vezetõje, pszichiátora, szervezõje egy személyben Szabady Levente.
Õt kérdeztem.

Mit vezényelsz, Levi!
Az egész csapatot próbálom koordinálni.
Azt a szakmai oldalát, ami a verseny elõtt a kiírás megkapásával és részletes áttanulmányozásával indul, miután már próbáltam pénzt szerezni erre a mutatványra.
A mûszaki dolgokon kívül szinte mindent.
Ebbe természetesen bele tartozik a csapat mozgatásával járó feladatok, a szállás intézése, szervezése, különbözõ papírmunkák, nevezések. És minden, ami a Pacotti csapat körül ilyen ügyben felmerül, mint probléma, azt megpróbálom megoldani.

Hogy kerültél oda? Hogy lesz az emberbõl Vezér?
:) Ez egy jó kérdés!

Versenyekre jártam sokat, ott összeismerkedtem Török Petivel, aki akkoriban a Szeleczky Tominak volt csapatfõnöke (aztán volt egy idõ, mikor apósom is volt :), udvaroltam a lányának).
Eljártam velük versenyekre, aztán mondta a Peti, hogy itt van ez az Angyalfi gyerek, aki ügyes és nagyon fiatal és megvette a Szelo gyõztes N-csoportos Fordját.
Bemutattak minket egymásnak, ebédeltünk egyet valahol egy Veszprém Rallye elõtt két héttel és utána már Veszprémben együtt mentünk. Ez ezelõtt 8-9 éve volt, nem tegnap.

Azt gondoltam, hogy Kazár Miki révén, hiszen mindketten Miskolciak vagytok...
Igen. Õ akkor Markovics Gyurival ment.
Aztán egy helyen összefutottunk, dumálgattunk az élet dolgairól, közte az autóversenyrõl is. Ez volt pénteken és hétfõn már együtt dolgoztunk.

Nem gond, hogy a csapat fõhadiszállása Diósdon van, Ti pedig Miskolcon?
Vagy éppen ezért még nagyobb az ismerettségi kör?
Igazából én egy héten legalább két napot fent vagyok, így nem gond a távolság.
A mûszaki dolgokhoz nem is értek.
Megbeszéljük, hogy mennyi benzint kell rendelni, elutalom a pénzt, de nem értek a mûszaki részhez.
Viszont tudom, hogy mikor, hol kell ott lenni a csapatnak, ezt jól átbeszéljük.

Soha nem voltak versenyzõi ambícióid?
Neem. Miki mellett ültem vagy kétszer még a Skodával, azokat megnyertük, de különben engem annyira nem vonz.
Jobban szeretem az olyan kihívásokat amik a szervezési téren lépnek fel.

Beírózás... Egy külön világ a versenyek alatt...
Hát igen. Szerencsére már normális etapidõk vannak, nem kell kétszáz fölött száguldozni, hogy odaérjünk idõben, mint régen.
A taktika felépítéséhez fontos ott lenni a csapatfõnöknek a beírókban.

Sajnos Magyarországon nem úgy van, mint a VB-n, hogy minden egyes gyorsasági után a gyûjtõben megkapják az addigi eredményeket a versenyzõk. Itt senki nem tud semmit. Maximum szervizparkokban adnak ideiglenes eredménylistákat.
Amikor mûködött az eredményközlõ oldalad SMS küldõ rendszere, az egy jó ellenõrzési metódus volt, de most ugye az sincs.
Szükség van rá, hogy megbeszéljük a versenyzõkkel a taktikát.
És fõleg itt a navigátorra gondolok, a sofõr a kocsit vezeti, de a navigátor a fõnök az autóban.

Az eredmények beolvasásán túl egy kicsit pszichológusként is kell mûködnöd tehát a beírókban?
Igen, így ahogy mondod!

A csapatfõnöki feladatok könnyen elsajátíthatók?
Úgy gondolom, túl csendesek manapság a csapatfõnökök.
Nagyon hiányoznak a régi nagyok.

Kire gondolsz pontosan?
Hiányzik egy NagyKokó, egy Dudás Misi. Egyéniségek voltak.
A mostaniak túlzottan csendesek, túlzottan félnek a szövetségtõl.

Itt volt a tavalyi fehérvári murvás sztori.
Mindenki sírt, hogy menjünk 2 percre.
Dunaújvárosban a gépátvétel után egy fél óra alatt sikerült elintéznem. Elõtte mindenki telefonálgatott egy hónapon keresztül össze-vissza.
Nem telefonálgatni kell!

Hanem? Mi a dolog nyitja?
A szabálykönyv vagy a fejedben van, vagy a táskádban.
Plusz egy kicsit felemeled a hangodat.
Mert például ebben az esetben az ésszerûség azt diktálta, hogy két perc legyen. Ne halljon meg se a nézõ, se a versenyzõ, se az egyes rajtszámúnak ne legyen akkora elõnye, hogy agyonverjen mindenkit.
Talált a vezetõség egy kiskaput és mégis el lehetett intézni. Kellett hozzá egy pár csapat pecsétje és nekem a nagy pofám, és kész. Mindjárt lett két perc.

Tavaly volt egy komoly és azt gondolom nagyon szép kezdeményezésetek…
Igen, most itt a Ralisok a Lurkókért kezdeményezésesre gondolsz.
Dallos Ferivel és Krupp Zolival közösen indítottuk el és azt hiszem tényleg egy olyan kezdeményezés, ami jól sült el. Sokan álltak mellé és remélem 2005-ben is sok versenyzõ fogja szívügyének tekinteni ezt a dolgot

A papírmunkákon és a jogérvényesítésen kívül a reklámozó partnerek felkutatása is feladatod?
Azt gondolom, hogy igen.
A csapaton belül mindenkinek vannak idézõjelbe "sajátjai" akikkel folyamatosan kell tartani a kapcsolatot.

Adódik a kérdés, mi várható a Pacotti csapattól a 2005-ös esztendõben?
Folynak a tárgyalások.
Még semmi sem biztos, nem szeretnék ködösíteni,
de tényleg nem tudok konkrétumokkal szolgálni.
Dolgozunk az ügyön nagyon.

Mindenféleképpen WRC, azt hiszem visszafelé nem megyünk.
Egerben biztosan okosabbak leszünk.

Továbbra is folyatod "vezéri" teendõidet, ugye?
Igen, természetesen.
Ilyenkor év elején mindig kicsit letörök, gondolkozom, hogy abbahagyom, de aztán mikor jó kis híreket hallok, akkor visszaszippantom magam ebbe.
Csak ezzel foglalkozom.

Kevesebb, mint két hónap...
Így van! Sokszor eszembe van, hidd el!

Ez a hír most jelenik meg 4451. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k