Az indulás előtt beszélgettem Bútor Robival, aki a DUNLOP Winter Rally-val kezdi meg az idei évet.
Jól érzem, h két legyet ütsz egy csapásra? Abszolút :)
Nagyon rég autóztam Ladával hóban, a VFTS-el pedig még sosem, úgyhogy nagyon várom már, hogy egy jót autózhassak a fehér közegben. Természetesen az autó az utolsó pillanatra lesz kész, az éles teszt az első gyorsasági kilométereken lesz majd.
A dolgok egyik része mindenképp ez lesz, az örömautózás.
És ahogy mondtad, valóban, lesz másik vetülete is a dolognak, hiszen az első közös kilométereket Igorral gyakorlatilag tét nélkül, de mégis versenykörülmények között tudjuk megtenni. Ez nagyon fontos, hiszen kicsit mindketten izgulunk, hogy milyenek lesznek az első közös élmények. Ráadásul csak hármat lehet menni a pályákon és még nem is jártunk Romániában, tehát mindenképp nagy feladat lesz jól felírni a pályákat.
Azért van egy harmadik apropója ennek a hétvégének, amiről már egy kicsit beszéltetek a Tagai Tomi interjúban Tomi is feszegetett egy kicsit.
Azt hiszem, hogy kicsit elmúlt a magyar rallyesportból az az összetartás, az a barátság, ami régen jellemezte. És itt legszívesebben a 2001-2002-2003-ra emlékszem vissza legszívesebben, amikor Herczig-Tagai-Bútor triumvirátus nagyon erős volt és minden versenynek volt egy olyan tartalma is, hogy sokat együtt tudtunk lenni. A barátságról szóltak még azok az idők. Főleg a tréningeken igazi barátságban töltöttük a hétvégéket. Mentünk a tréningen mint az állat, egymás után. Együtt vacsoráztunk, együtt voltunk. Nagyon jó érzés volt. Sajnos az elmúlt években ez eltűnt az életünkből és néha kicsit hiányzik ez, még akkor is, ha nem valljuk be és nem mondjuk egymás szemébe.
Ilyen szempontból is ez a hétvége egy nagyon jó hétvége lesz, én azt remélem.
Kapott valami fejlesztést az autó? Az utolsó fellépése, a 2009-es Salgó Rally óta fel lett újítva. Kapott egy utolsó fejlesztésű ötsebességes VFTS váltót. Azt mondják, hogy ezzel lehet jól rajtolni és biztos vagyok, hogy ide mindenképp jó lesz, hozzátéve, hogy még egy métert nem mentem vele…
A motor, diffi ugyanaz, mint volt benne. Szerkezetileg teljesen felújították a fiúk. Konkrétan egy hónapja dolgoznak rajta, hogy sokkal jobb és megbízhatóbb legyen, mint volt. Minden csavar ki lett cserélve és gyönyörűen van összerakva. Tudod jól, hogy ez nekem a szívem csücske és most tényleg igazán versenyautós kinézete lett, bár eddig is gyönyörű volt.
A Team Bútor Robi szervizeli kint az autót, ugye? Így van. Igaz, hogy csak két srác jön ki, hiszen azt gondolom, ha baj van a VFTS-el, akkor a 20 perces szervizben túl sok mindent nem lehet csinálni. Tagai Tomiék is két szerelővel jönnek, azt beszéltük meg, ha segíteni kell egymásnak, akkor úgy csoportosulunk, hogy tudjunk egymásnak segíteni.
Mondj egy kis biztatót azoknak, akik itthon szeretnék Bútor Robit lapjával látni a VFTS-el! Nem nagyon tudok senkit biztatni. Az idei éves projekt életem legnagyobb feladata lesz, azt gondolom e mellé már nem fog beférni a VFTS. Talán év végén, ha lefutott a magyar bajnokság akkor ha van még erőnk versenyezni, akkor talán egy túra vagy egy sprintversenyen jó lenne menni vele, hiszen ezekkel az általam kifejlesztett hógumikkal igazán nagy élmény vele menni, ahogy ezt Te is megtapasztalhattad.