Vigyori és az RTE Versenyzői Liga
15 év...
2006-03-15
interjú • Pajer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765514471
Napi oldal:
117708
Jelenleg:
1628
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

A rali-túra egy élvezetes verseny - néznek és versenyzőnek egyaránt. A legjobb pedig az, hogy itt mindenki véleménye valóban számit! A cél ugyanis mindenkinek ugyanaz: egy-egy versenyből a maximumot kihozni.
Ezért működik a vezetőséggel párhuzamosan a Versenyzői Liga, ami egy érdekképviseleti szervezet. Kaptam egy e-mail-t is a munkásságukról, idei feladataikról.

A versenyek előtt a liga az e-mailen, telefonon, vagy személyesen érkezett észrevételek, építő jellegű javaslatokat fogadja a versenyzők, és a rendezők részéről. Ezeket a felügyelő testület elé terjeszti.
A versenyek előtti pályabejárást problémáit is az RTE vezetésével együtt próbálja megoldani.
A rendezvényeket megelőző gyűléseken, megbeszéléseken képviseli a versenyzők érdekeit, és véleményüket.

A versenyek közben a liga a szombat reggeli adminisztratív átvétel kezdetétől, vasárnap esti díjkiosztó kezdetéig áll a versenyzők rendelkezésére személyesen.
Adminisztratív átvételen segíti a versenyzőket, például útbaigazítással, vagy az észrevételeik meghallgatásával.
Feladata a pályák bejárása, ellenőrzése, valamint a versenyzők és a nézők biztonsága érdekeinek figyelembevételeivel jelentést tesz a versenyigazgató felé.
A liga folyamatos és közvetlen kapcsolatban van a verseny egész ideje alatt az igazgatóval, a felügyelőtestület más tagjaival,  a versenyirodával a pályák bejárásáért felelős "aktív" versenyzővel, és a biztonsági felelőssel.
Felügyelőtestületi gyűléseken részt vesz és a felmerülő problémák megoldásában segít.
Fogadja az óvásokat, előkészíti, és a liga továbbítja a versenyigazgató felé.


Ez nagyon, de nagyon hivatalos, gondoltam felhívom a legilletékesebbet, a Liga vezetőjét, és a versenyek összekötőjét, akit mindenki csak Vigyoriként ismer.

Bevallom őszintén, kicsit meglepődtem, mikor Rácz Péter irt nekem egy e-mailt. Nem tudtam hirtelen eldönteni, hogy vírus vagy eltévedt levél. Aztán rájöttem, hogy te vagy az. Meglepett, hisz téged mindenki csak Vigyoriként ismer. Miért ragadt rád ez a név?

Egyszer egyedül autózgattam, hallgattam valami zenét, örültem az életnek, aztán a barátaim megszóltak, hogy milyen hülye vagyok, egyedül ücsörgök és vigyorgok, mint a tejbetök, aztán elkezdtek Vigyorinak hívni. Mikor még versenyeztem, a kocsimra is ez volt kiírva, hogy Vigyori, és az egész mezőny így ismert meg a 15 év alatt. Ez kicsit zavaró, mikor komolyan kell tárgyalni, de alapvetően egy vidám gyerek vagyok.

Milyen problémákkal kerestek meg az elmúlt 15 évben?

Mindenfélével. A pálya biztonságától elkezdve, a vonalvezetésig, a pályabírók hozzáállásáig mindennel jöhetnek. Minden, amit úgy éreznek, hogy változtatni kéne a dolgon. De könnyű azt mondani, hogy ez nem így nem jó. Hozzám mindenki úgy jön, hogy ez így nem jó, de így és így sokkal jobb lenne.

Tehát a rali túra a mai formában azért működik úgy, ahogy, mert ti építettétek fel az évek hosszú sora alatt.

15 éves munkánk van a mai rali túrában. Eleinte szinte csak kilökdöstek a versenyzők, hogy "mondd meg neki, mondd meg neki", mert nagy a pofám, az volt mindig is, de a lényeg, hogy kialakult, hogy ne a tömegből kiabáljunk be, ha baj van, hanem legyen valaki, aki ezt szépen, normálisan le is tudja vezetni.
Ennek ellenére nem az enyém a dicsőség, illetve nem csak az enyém. Eleinte még versenyzőként a többi versenyzővel a lakásomon jöttünk össze, és egy füzetbe elkezdtük összeírni, hogy mivel mi a probléma. Mert az volt jó néhány. Ivánnak (Mészáros Iván, a RTE elnöke - szerk.) mindig is az élete volt a túra. Ő mindig nyitott volt arra, hogy ez az egész mindig jobb és jobb legyen. Hozzá tudtunk fordulni a problémáinkkal.
Most úgy működik, hogy elmondják a versenyzők nekem, ha valami baj van, és akkor én azt nem részrehajlóan, hanem építő kritikaként továbbítom az Ivánnak, hiszen a 15 éves ismeretségünk után van olyan viszonyunk, hogy meg tudjuk beszélni, hogy mi a probléma. Ennek köszönhetően évről-évre jobb és jobb minden verseny.

Téged éjjel nappal el lehet érni, bármilyen nyűggel - bajjal?

Amíg be van kapcsolva a telefonom, addig persze. A verseny alatt a 06309228177-es számon mindig elérhet akárki. A versenyen kívül persze nekem is van hétköznapi munkám, ha olyankor nem veszem fel a telefont, valószínűleg dolgozom, de semmi más baj nincs.

Ez a hír most jelenik meg 3346. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k