Világi Péter tűzállóban
a műsorvezető Kassán Ignissel
2005-05-25
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
763435405
Napi oldal:
46255
Jelenleg:
901
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Világi Péter
Rádiós, tévés műsorvezető.
A Danubius Rádióban műsort vezet, az RTL Klub-on telefonos élő műsort.
A Kassa Rally nevezési listáján ott lesz a neve...


Péter! Honnan kezdődött?
Már gyerekkoromban imádtam az autókat, de ettől még nem kezd el feltétlenül rallyzni az ember. Szerencsére van egy unokatestvérem, Világi Tamás, Ő kitalálta 18 éves korunkban, hogy majd egyszer indulunk rallyban és én majd navigálok neki. Ebből aztán az lett, hogy van egy VFTS-e, másodosztályban indul vele.

Miskolci születésű vagyok eredetileg, mindössze 10 éve élek a fővárosban.
Feljártunk a Bükkbe, ha leesett a hó azért, ha nem esett, akkor azért.
Az első autóm egy zsugorhajtókaros motorú kereklámpás Zsiguli volt.

Innen indult az egész és aztán mikor elkezdtem rádiós műsorvezetőként dolgozni, akkor eszembe nem jutott, hogy versenyezzek. Focista voltam és ma is igazolt játékos vagyok a negyedosztályban.
Amikor a Petőfi Rádió reggeli műsorát vezettem, akkor egyszer vendégként meghívtuk Janikát, akit előtte nem ismertem, éppen akkor nyerte meg sokadik bajnoki címét. Ő volt a sztárvendég, beszélgettünk. Ott élő adásban megemlítettem, hogy anno én is terveztem, hogy elindulunk, de anyukám, mint minden féltő szívű anya nem örült ennek.
Janika azt tanácsolta, hogy induljak álnéven, akkor a szülők nem tudják meg sosem, nem lehet belőle baj.

Ezt az egész történetet meghallotta Király Gábor Pécsett, aki mint utólag kiderült, folyamatosan hallgatta a műsoromat, de nem ismertük egymást. Kaptam Tőlük egy e-mailt, hogy Király Gabinak nincs navigátora a Mecsek Rallye-ra és arra gondoltak, hogy mi lenne, ha navigálnék neki…

Még előtte soha nem ültem éles versenyautóban, leveleztünk, de nem gondoltam, hogy tényleg komolyan gondolják. Találkoztunk és vitt a VFTS-el Árpádtetőn…

Gondolom élvezted…
Sejtheted. Végig vigyorogtam…
Onnantól kezdve nem volt kérdés, hogy én ezt nagyon szeretném csinálni.
Navigálni is, de majd egyszer talán vezetni is.

Elindultunk a 35.Mecsek Rallye-n 2003-ban, ahol a második nap az esőben az árpádtetői halszálkásnál kiegyenesítettük a kanyart, három fát összeszedtünk, az autó hátulja pont a cső aljáig tartott…

Ahogy a híreket hallom, ez nem vette el a kedved.
A Gabi mellett ültem utána még két versenyt, de időhiány miatt nem tudtam folytatni a versenyzést, viszont elkezdtem gyorsaságizni.
Ez sokkal kevesebb időt és energiát emészt fel az adottságaiból kifolyólag.

Zengő Zoli szervezte a médiakupában indultam. Első évben még csak az Astrával, ez pont elég volt első lépcsőnek, tavaly és idén is a Clio Kupában versenyzem.

Ezek teljesen rallymentes évek voltak?
Korántsem! Természetesen ha tehettem akkor nézőként ott voltam a rallyfutamokon és a magam eszközeivel megpróbáltam minél több rallyt beszempészni a műsoraimba.

Aztán tavaly év közben felhívott Janika, akivel a korábbi műsor óta nem nagyon beszéltünk. Felhívott és mondta, hogy a szombathelyi előfutása mellé mi lenne, ha beülnék mellé navigálni. Természetesen igent mondtam, hisz ha utcai autóval is, de nagy élmény a hatszoros bajnok mellett ülni.

Összebarátkoztunk, röhögtünk, poénkodtunk, néha még pályát is diktált.

Akkor az év eleji pletyka, miszerint Te navigálsz Janikának, nem volt alaptalan?
Nem, valóban felmerült ez is, de nekem ehhez se a tudásom, se a tapasztalatom nincs meg. És a legnagyobb gondom az időbeosztásom volt, rádiós, tévés műsorvezetőként nagyon nehéz ennyi időt elvenni a munkámtól.

Navigátorkodni nincs időd, akkor most beülsz vezetni…
:) Igen :)
Ez most egy egyszeri alkalom.
Felhívott a Szíjj Zsolti a SPEEDY motorsporttól, akit már korábbról is ismerek. Ő arra gondolt, hogy mi lenne, ha kipróbálnék egy kupás Ignist, hisz nekik van három is, bárki bérbeveheti és megmérettetheti magát vele.
Az a baj, ha ilyen kérdést kapok, hogy van e kedvem beülni bármilyen versenyautóba, akkor arra mindig azt mondom, hogy van.

Ha tehetnénk, sokan így lennénk vele, nincs is ezzel baj :)
Nekem nem baj, reméljük neki sem és a nézőknek sem lesz baj.
Az autóról ugyan nem tudtam semmit, de Zsolt kedvező feltételek mellett bocsájtja a rendelkezésemre.

Azért egy Kassa Rallye-n elindulni nagy kihívásnak tűnik.
Feltétlenül.
Egy verseny alatt több versenykilométert mehetek, mint egy év alatt a  hegyiversenyeken. Elsőre ez nagyon jó mókának tűnt, aztán mikor belegondoltam, hogy azért ha csak a kis Ignissel is, de komoly feladat. Navigálni még csak-csak, de hát én fogok vezetni…

És ki fog navigálni? Esetleg Palotás Petra?? :)
Nem, nem Petra, hanem Patkó Gergő barátom, aki normál esetben Zsolt Daninak navigál.
Anno még Ő és Büki Ernő tanítgatott navigálni, egyszer beszélgettünk és akkor említette, hogy Kassán nem mennek. Ez az eszembe volt, mikor ki kellett találnom, hogy valami ráérő profi navigátor kell magam mellé beültetni. Ő bajnok volt N2-ben a másodosztályban és tavaly első osztályban is Danival, azt hiszem képbe van rendesen ezügyben.

Hálás vagyok neki, hogy be mer mellém ülni és a Multialarm SE-nek is, hogy a színeikben indulhatok.

Nem akarlak megbántani, de valószínűleg nem fogsz Nagyváradi Zsoltinak nehéz éjszakákat okozni…
Neeem. Mindenképp szeretném elkerülni azt a képet, hogy most jött a médiából egy gyerek és itt azt hiszi, hogy milyen jó pilóta.
Nincs bennem ilyen!

Azt gondolom, hogy szerencsés helyzetben vagyok, a médiafigyelem jobban összpontosul olyanokra akik képernyőn vannak. Ennek köszönhető az Astrázás és a Clio-s versenyzés is. Annyira tudok vezetni, hogy ezt tudom élvezni. Ahhoz, hogy jobb helyezést érjek el, mint ami, ahhoz sokkal több időt és energiát kellene ebbe belefektetni, ami sajnos nekem jelen pillanatban nincs. Ahhoz pedig, hogy rallyba bármelyik kategóriába ott tudjon lenni az első háromban, ahhoz különleges tehetségnek is kell párosulni. Az időn túl ilyen különleges tehetségem sincs és én ezt későn is kezdtem, szóval nem hiszem, hogy bárkinek tartania kelljen tőlem.

Ha úgy tudunk Gergővel kiszállni az autóból, hogy ami bennünk volt, azt megtettük és autóztunk egy élvezeteset, akkor már nagy baj nem lehet.
Még nem ültem az autóban, Kassa előtt pár nappal fogunk tudni tesztelni, autózni fogunk egy jót.

Én pedig azt gondolom, hogy szerencsés dolog az a rallynak, hogy nem csak akkor van róla szó, ha valamilyen baleset történik, hanem akár úgy, hogy egy ismert személy beül egy autóba és azon túl, hogy próbálja jól érezni magát, azon túl népszerűsíti is ezt a sportot.
Sajnos egy kereskedelmi TV-ben könnyebben kap helyet egy baleset, mint egy sporthír.
Ezért jó, ha a műsorvezetők néha be-be ülnek versenyautók volánja mögé.

Annak idején Zengő Zolinak kíváló ötlete volt a médiakupa.
Azon túl, hogy a sorozatot népszerűsítették az újságírók, szinte minden médiában megtalálta azt az emberkét, aki sokkal hitelesebben tudott nyilatkozni egy-egy ilyen ügy kapcsán. Olyan emberek beszélhetnek versenyekről, akik már megtapasztalták, hogy milyen érzés versenyautóban ülni.

A munkád során tudod hasznosítani, hogy néha tűzálló overáll is van Rajtad?
Amikor a Danubius Rádióhoz kerültem, akkor Búza Sanyi programigazgató megkérdezte: Igaz az, hogy autóversenyző vagy? Ez így ebben a formában nem igaz - válaszoltam - műsorvezető vagyok, aki indul néha autóversenyeken, és imádok versenyezni, de nem tartom magam autóversenyzőnek. Jó, jó - mondta a Sanyi - csak azért kérdezi ezt, mert így hallotta, és örülne neki, ha a rádióban lenne olyan műsorvezető aki kicsikét fogékonyabb az autós dolgok iránt, mert ebből a rádió is tudna profitálni és csináljunk ebből műsorokat.
Már másfél éve vagyok ott és talán egy kicsit megpezsdült ott valami. A Miskolc Rallyról élőben közvetítettünk, gyorsaságiról ment élő adás, folyamatosan beszámolunk a versenyekről. Idén támogatjuk Janikát és csapatát médiapartnerként, szóval kicsit megmozdult a dolog.

Magyarországon két dologhoz értenek a férfiak: a futballhoz és az autóvezetéshez. Mindkettőhöz a pályán kívülről a legjobban.
Amikor jön egy 300 lóerős WRC, akkor bármelyik kanyarban a százötven fős tömegből garantáltan mindenki jobban el tudna fordulni, mint ahogy az adott pilóta teszi.
És az újságíróknak is ez volt a hozzáállásuk, nem csak a drukkereknek. Álltak a pálya szélén és írtak hideget-meleget. Így ha beülnek, mint most én is, és lehetőséget kapnak kipróbálni, akkor úgy gondolom sokkal nagyobb alázattal tudnak erről az igazán nehéz sportról írni, beszélni. Nagyon nehéz sport, nem csak a pénzt összeszedni, hanem felnőni egy-egy  autóhoz, egy-egy pályához.

Ez a hír most jelenik meg 10649. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k