KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Világi Péter tűzállóban
a műsorvezető Kassán Ignissel
2005-05-25
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
686424278
Napi oldal:
121929
Jelenleg:
2293
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Világi Péter
Rádiós, tévés műsorvezető.
A Danubius Rádióban műsort vezet, az RTL Klub-on telefonos élő műsort.
A Kassa Rally nevezési listáján ott lesz a neve...


Péter! Honnan kezdődött?
Már gyerekkoromban imádtam az autókat, de ettől még nem kezd el feltétlenül rallyzni az ember. Szerencsére van egy unokatestvérem, Világi Tamás, Ő kitalálta 18 éves korunkban, hogy majd egyszer indulunk rallyban és én majd navigálok neki. Ebből aztán az lett, hogy van egy VFTS-e, másodosztályban indul vele.

Miskolci születésű vagyok eredetileg, mindössze 10 éve élek a fővárosban.
Feljártunk a Bükkbe, ha leesett a hó azért, ha nem esett, akkor azért.
Az első autóm egy zsugorhajtókaros motorú kereklámpás Zsiguli volt.

Innen indult az egész és aztán mikor elkezdtem rádiós műsorvezetőként dolgozni, akkor eszembe nem jutott, hogy versenyezzek. Focista voltam és ma is igazolt játékos vagyok a negyedosztályban.
Amikor a Petőfi Rádió reggeli műsorát vezettem, akkor egyszer vendégként meghívtuk Janikát, akit előtte nem ismertem, éppen akkor nyerte meg sokadik bajnoki címét. Ő volt a sztárvendég, beszélgettünk. Ott élő adásban megemlítettem, hogy anno én is terveztem, hogy elindulunk, de anyukám, mint minden féltő szívű anya nem örült ennek.
Janika azt tanácsolta, hogy induljak álnéven, akkor a szülők nem tudják meg sosem, nem lehet belőle baj.

Ezt az egész történetet meghallotta Király Gábor Pécsett, aki mint utólag kiderült, folyamatosan hallgatta a műsoromat, de nem ismertük egymást. Kaptam Tőlük egy e-mailt, hogy Király Gabinak nincs navigátora a Mecsek Rallye-ra és arra gondoltak, hogy mi lenne, ha navigálnék neki…

Még előtte soha nem ültem éles versenyautóban, leveleztünk, de nem gondoltam, hogy tényleg komolyan gondolják. Találkoztunk és vitt a VFTS-el Árpádtetőn…

Gondolom élvezted…
Sejtheted. Végig vigyorogtam…
Onnantól kezdve nem volt kérdés, hogy én ezt nagyon szeretném csinálni.
Navigálni is, de majd egyszer talán vezetni is.

Elindultunk a 35.Mecsek Rallye-n 2003-ban, ahol a második nap az esőben az árpádtetői halszálkásnál kiegyenesítettük a kanyart, három fát összeszedtünk, az autó hátulja pont a cső aljáig tartott…

Ahogy a híreket hallom, ez nem vette el a kedved.
A Gabi mellett ültem utána még két versenyt, de időhiány miatt nem tudtam folytatni a versenyzést, viszont elkezdtem gyorsaságizni.
Ez sokkal kevesebb időt és energiát emészt fel az adottságaiból kifolyólag.

Zengő Zoli szervezte a médiakupában indultam. Első évben még csak az Astrával, ez pont elég volt első lépcsőnek, tavaly és idén is a Clio Kupában versenyzem.

Ezek teljesen rallymentes évek voltak?
Korántsem! Természetesen ha tehettem akkor nézőként ott voltam a rallyfutamokon és a magam eszközeivel megpróbáltam minél több rallyt beszempészni a műsoraimba.

Aztán tavaly év közben felhívott Janika, akivel a korábbi műsor óta nem nagyon beszéltünk. Felhívott és mondta, hogy a szombathelyi előfutása mellé mi lenne, ha beülnék mellé navigálni. Természetesen igent mondtam, hisz ha utcai autóval is, de nagy élmény a hatszoros bajnok mellett ülni.

Összebarátkoztunk, röhögtünk, poénkodtunk, néha még pályát is diktált.

Akkor az év eleji pletyka, miszerint Te navigálsz Janikának, nem volt alaptalan?
Nem, valóban felmerült ez is, de nekem ehhez se a tudásom, se a tapasztalatom nincs meg. És a legnagyobb gondom az időbeosztásom volt, rádiós, tévés műsorvezetőként nagyon nehéz ennyi időt elvenni a munkámtól.

Navigátorkodni nincs időd, akkor most beülsz vezetni…
:) Igen :)
Ez most egy egyszeri alkalom.
Felhívott a Szíjj Zsolti a SPEEDY motorsporttól, akit már korábbról is ismerek. Ő arra gondolt, hogy mi lenne, ha kipróbálnék egy kupás Ignist, hisz nekik van három is, bárki bérbeveheti és megmérettetheti magát vele.
Az a baj, ha ilyen kérdést kapok, hogy van e kedvem beülni bármilyen versenyautóba, akkor arra mindig azt mondom, hogy van.

Ha tehetnénk, sokan így lennénk vele, nincs is ezzel baj :)
Nekem nem baj, reméljük neki sem és a nézőknek sem lesz baj.
Az autóról ugyan nem tudtam semmit, de Zsolt kedvező feltételek mellett bocsájtja a rendelkezésemre.

Azért egy Kassa Rallye-n elindulni nagy kihívásnak tűnik.
Feltétlenül.
Egy verseny alatt több versenykilométert mehetek, mint egy év alatt a  hegyiversenyeken. Elsőre ez nagyon jó mókának tűnt, aztán mikor belegondoltam, hogy azért ha csak a kis Ignissel is, de komoly feladat. Navigálni még csak-csak, de hát én fogok vezetni…

És ki fog navigálni? Esetleg Palotás Petra?? :)
Nem, nem Petra, hanem Patkó Gergő barátom, aki normál esetben Zsolt Daninak navigál.
Anno még Ő és Büki Ernő tanítgatott navigálni, egyszer beszélgettünk és akkor említette, hogy Kassán nem mennek. Ez az eszembe volt, mikor ki kellett találnom, hogy valami ráérő profi navigátor kell magam mellé beültetni. Ő bajnok volt N2-ben a másodosztályban és tavaly első osztályban is Danival, azt hiszem képbe van rendesen ezügyben.

Hálás vagyok neki, hogy be mer mellém ülni és a Multialarm SE-nek is, hogy a színeikben indulhatok.

Nem akarlak megbántani, de valószínűleg nem fogsz Nagyváradi Zsoltinak nehéz éjszakákat okozni…
Neeem. Mindenképp szeretném elkerülni azt a képet, hogy most jött a médiából egy gyerek és itt azt hiszi, hogy milyen jó pilóta.
Nincs bennem ilyen!

Azt gondolom, hogy szerencsés helyzetben vagyok, a médiafigyelem jobban összpontosul olyanokra akik képernyőn vannak. Ennek köszönhető az Astrázás és a Clio-s versenyzés is. Annyira tudok vezetni, hogy ezt tudom élvezni. Ahhoz, hogy jobb helyezést érjek el, mint ami, ahhoz sokkal több időt és energiát kellene ebbe belefektetni, ami sajnos nekem jelen pillanatban nincs. Ahhoz pedig, hogy rallyba bármelyik kategóriába ott tudjon lenni az első háromban, ahhoz különleges tehetségnek is kell párosulni. Az időn túl ilyen különleges tehetségem sincs és én ezt későn is kezdtem, szóval nem hiszem, hogy bárkinek tartania kelljen tőlem.

Ha úgy tudunk Gergővel kiszállni az autóból, hogy ami bennünk volt, azt megtettük és autóztunk egy élvezeteset, akkor már nagy baj nem lehet.
Még nem ültem az autóban, Kassa előtt pár nappal fogunk tudni tesztelni, autózni fogunk egy jót.

Én pedig azt gondolom, hogy szerencsés dolog az a rallynak, hogy nem csak akkor van róla szó, ha valamilyen baleset történik, hanem akár úgy, hogy egy ismert személy beül egy autóba és azon túl, hogy próbálja jól érezni magát, azon túl népszerűsíti is ezt a sportot.
Sajnos egy kereskedelmi TV-ben könnyebben kap helyet egy baleset, mint egy sporthír.
Ezért jó, ha a műsorvezetők néha be-be ülnek versenyautók volánja mögé.

Annak idején Zengő Zolinak kíváló ötlete volt a médiakupa.
Azon túl, hogy a sorozatot népszerűsítették az újságírók, szinte minden médiában megtalálta azt az emberkét, aki sokkal hitelesebben tudott nyilatkozni egy-egy ilyen ügy kapcsán. Olyan emberek beszélhetnek versenyekről, akik már megtapasztalták, hogy milyen érzés versenyautóban ülni.

A munkád során tudod hasznosítani, hogy néha tűzálló overáll is van Rajtad?
Amikor a Danubius Rádióhoz kerültem, akkor Búza Sanyi programigazgató megkérdezte: Igaz az, hogy autóversenyző vagy? Ez így ebben a formában nem igaz - válaszoltam - műsorvezető vagyok, aki indul néha autóversenyeken, és imádok versenyezni, de nem tartom magam autóversenyzőnek. Jó, jó - mondta a Sanyi - csak azért kérdezi ezt, mert így hallotta, és örülne neki, ha a rádióban lenne olyan műsorvezető aki kicsikét fogékonyabb az autós dolgok iránt, mert ebből a rádió is tudna profitálni és csináljunk ebből műsorokat.
Már másfél éve vagyok ott és talán egy kicsit megpezsdült ott valami. A Miskolc Rallyról élőben közvetítettünk, gyorsaságiról ment élő adás, folyamatosan beszámolunk a versenyekről. Idén támogatjuk Janikát és csapatát médiapartnerként, szóval kicsit megmozdult a dolog.

Magyarországon két dologhoz értenek a férfiak: a futballhoz és az autóvezetéshez. Mindkettőhöz a pályán kívülről a legjobban.
Amikor jön egy 300 lóerős WRC, akkor bármelyik kanyarban a százötven fős tömegből garantáltan mindenki jobban el tudna fordulni, mint ahogy az adott pilóta teszi.
És az újságíróknak is ez volt a hozzáállásuk, nem csak a drukkereknek. Álltak a pálya szélén és írtak hideget-meleget. Így ha beülnek, mint most én is, és lehetőséget kapnak kipróbálni, akkor úgy gondolom sokkal nagyobb alázattal tudnak erről az igazán nehéz sportról írni, beszélni. Nagyon nehéz sport, nem csak a pénzt összeszedni, hanem felnőni egy-egy  autóhoz, egy-egy pályához.

Ez a hír most jelenik meg 10565. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k