LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Vissza az alapokhoz
A MAFC elképzelései a Rallye2 jövőjéről
2010-11-02
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
770057074
Napi oldal:
4465
Jelenleg:
1572
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

thumb_Vissza_az_alapokhoz__1Nattán Gyurival beszélgettem, aki érdekes lehetőséget dobott fel egy megbeszélésen, aminek tervezetét, azaz egy ajánlatot már eljuttatott az MNASZ Elnökségéhez és az RSB-hez is. Nem okozok nagy meglepetést senkinek, ha elárulom, hogy a tervezet a Rallye2-vel, annak is a jövőjével foglalkozik.

A legutóbbi Rallye2 megbeszélésen lehetett tőled hallani egy érdekes megjegyzést, ami a jövő évi Rallye2 versenyekre vonatkozott…
A megbeszélés során sok minden más mellett az is elhangzott, hogy a Rallye2-re sokkal többet költ az RSB, mint amennyi bevétele származik belőle. Én erre azt a megjegyzést tettem, hogy akkor mi levennénk az RSB válláról ezt a terhet, és átvállalnánk a 2011-es Rallye2 Bajnokság teljes lebonyolítását.

vissza_az_alapokhoz__2

Ki az a "mi"?
Ez esetben a "mi" a Műegyetemi Atlétikai- és Football Clubot jelenti. Az elmúlt 10 évben, mióta megalapítottuk az Autósport Szakosztályt a MAFC-on belül, sok minden történt Rallye2 ügyben, de azt gondolom, hogy valahogy mégsem áll össze ez a történet úgy, ahogy kellene.
A Szakosztály ezalatt folyamatosan szereplője volt ennek a sorozatnak, az idei évben már a mezőny mintegy harmada a mi színeinkben indult. - ez sajnos nem jelent többet, csak 10-12 autót. Mostanra olyan helyzetbe kerültünk, hogy úgy érezzük tudnánk ezt jobban is csinálni, hozzá tudnánk tenni.

Mit terveztek jövőre?
Ötlet és terv rengeteg van. Dolgozunk azon, hogy ezeknek előteremtsük a hátterét, mert hiába a jó szándék, az akarat, ha nincs rá pénz. Azt, hogy mit is szeretnénk, már eljuttattuk az MNASZ Elnökségéhez és a tagság felé is részletesen kommunikáljuk majd.
Ennek első lépése ez az interjú, de még a tárgyalásoknak nagyon az elején vagyunk, így a konkrétumok későbbre maradnak.

Úgy látom, hogy megint vannak olyan emberek, akiknek fontos a Rallye2, de a mostani hierarchiában ez nem fog működni. Ebben a felállásban, még ha meg is van a szándék a javításra, az RSB, vagy a rendezők sem tudnak érdemben eredményt elérni, és a kompromisszumoknak általában a Rallye2 érdekei esnek áldozatul.
Régóta álmodozom egy külön Rallye2 szakágról, de az is csak egy menekülőút, egy kényszermegoldás lenne. Azt gondolom, hogy jelen helyzetben az egyetlen megoldás, ha a hazai autósport vezetés teret ad az alulról jövő kezdeményezéseknek.
A Rallye2 legfontosabb feladata az utánpótlás nevelés lenne, ezt kell szem előtt tartani. Ez pedig nagyon nem azt jelenti, hogy átmeneti (és esetleg kihagyható) lépcsőnek tekintjük az ORB felé, hanem azt, hogy itt kell megalapozni mindent. Hosszú távon csak az utánpótlásra lehet építeni, most jól látszik hova vezet, ha megpróbáljuk az alapozást átugorni.

Hogy nézne ez ki a gyakorlatban?
Reményeink szerint létrejön egy olyan megállapodás a MAFC és az MNASZ között, amely a sportszakmai irányítást meghagyva az MNASZ-nél, lehetőséget ad az utánpótlás-bajnokság reformjára.

Nagy csodákat senki ne várjon, de talán arra nincs is szükség. A sportszakmai alapokat (például a versenyek szabályait) megfelelőnek tartom, és a versenyrendszert is. Jelenleg nincs realitása külön rendezvénysorozatnak, és azt hiszem, hogy igény sincs rá. Én a részletekre szeretnék sokkal több energiát fordítani, és ehhez előteremteni a hátteret minden szempontból. Jelenleg a befektetői bizalom egyenlő a nullával, éppen ezért is próbálunk alulról építkezni.

Korábban te is élesen bíráltad a Szövetséget, mi változott?
Vállalok mindent, amit korábban mondtam, gyakorlatilag nem változott semmi. Viszont én személy szerint kezdem belátni, hogy annak ellenére, hogy számomra nyilvánvalóan rosszul megy sok dolog, ezen úgy néz ki nem tudok kiabálással változtatni. Csak távolabb kerültünk a probléma megoldásától, dacos, sértődött embereket szült ez az elmúlt néhány év.

thumb_vissza_az_alapokhoz__1Sokan rájöttek / rájöttünk,  hogy van élet az autósporton kívül is… A probléma megoldását pozitív kampányokban, és előre mutató programokban látom. Példaként említeném az előadás-sorozatunkat, amivel kapcsolatban a legtöbb kérdés így szól: nektek miért éri meg?
Mintha elfelejtettük volna, hogy ez a sport korábban milyen hangulatban, és milyen áldozatok árán működött…
Amikor több, mint 700 ember próbál bejutni egy 340 fős előadóba, akkor azt gondolom, hogy nincs értelme azon gondolkodni, hogy megérte-e. 

Ez a Rallye2 történet is valami hasonló… Sokan, sokféle üzleti modellel próbálták ezt életre kelteni, most szerintem belefér egy olyan próbálkozás is, ami nem arról szól, hogy nekünk hol éri meg!

Egyesületünk a MAFC közhasznú, így nem tervezünk nyereséget generálni ebből sem. Amit szeretnénk, az az, hogy működjön! Hogy ne csak az a 30 tényleg becsülendő, összetartó páros vegyen részt benne, hanem tényleg működjön, tényleg töltse be szerepét, azt amiért valamikor elindult. Ennek elérése érdekében minden fillért, amit erre a célra sikerül megkapnunk, közvetlenül és kizárólag a Rallye2-re tervezzük fordítani, a lehető leghatékonyabb módon.

Nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy tisztújító közgyűlés közeleg az MNASZ-ben, ez mennyiben befolyásolja a terveiteket?
Néhány dologban mindenképpen befolyásolja sajnos. Elsősorban azáltal, hogy választások előtt viszonylag nehéz megállapodást kötni, hiszen senki nem tudja biztosan, hogy mi lesz januártól. Próbálunk egyeztetni, és reményeim szerint sikerül olyan megállapodásra jutni, ami minden érintett számára elfogadható. Ha ezt a projektet januárban kell elkezdeni összerakni, az sok nehézséget fog jelenteni, de talán nem lehetetlen az sem.

Ez a hír most jelenik meg 5058. alkalommal
címkék: Rallye2, MAFC, Nattán
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k