LCH Tavaszi LADA találkozó
Vissza az alapokhoz
A MAFC elképzelései a Rallye2 jövőjéről
2010-11-02
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
685042278
Napi oldal:
6431
Jelenleg:
614
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

thumb_Vissza_az_alapokhoz__1Nattán Gyurival beszélgettem, aki érdekes lehetőséget dobott fel egy megbeszélésen, aminek tervezetét, azaz egy ajánlatot már eljuttatott az MNASZ Elnökségéhez és az RSB-hez is. Nem okozok nagy meglepetést senkinek, ha elárulom, hogy a tervezet a Rallye2-vel, annak is a jövőjével foglalkozik.

A legutóbbi Rallye2 megbeszélésen lehetett tőled hallani egy érdekes megjegyzést, ami a jövő évi Rallye2 versenyekre vonatkozott…
A megbeszélés során sok minden más mellett az is elhangzott, hogy a Rallye2-re sokkal többet költ az RSB, mint amennyi bevétele származik belőle. Én erre azt a megjegyzést tettem, hogy akkor mi levennénk az RSB válláról ezt a terhet, és átvállalnánk a 2011-es Rallye2 Bajnokság teljes lebonyolítását.

vissza_az_alapokhoz__2

Ki az a "mi"?
Ez esetben a "mi" a Műegyetemi Atlétikai- és Football Clubot jelenti. Az elmúlt 10 évben, mióta megalapítottuk az Autósport Szakosztályt a MAFC-on belül, sok minden történt Rallye2 ügyben, de azt gondolom, hogy valahogy mégsem áll össze ez a történet úgy, ahogy kellene.
A Szakosztály ezalatt folyamatosan szereplője volt ennek a sorozatnak, az idei évben már a mezőny mintegy harmada a mi színeinkben indult. - ez sajnos nem jelent többet, csak 10-12 autót. Mostanra olyan helyzetbe kerültünk, hogy úgy érezzük tudnánk ezt jobban is csinálni, hozzá tudnánk tenni.

Mit terveztek jövőre?
Ötlet és terv rengeteg van. Dolgozunk azon, hogy ezeknek előteremtsük a hátterét, mert hiába a jó szándék, az akarat, ha nincs rá pénz. Azt, hogy mit is szeretnénk, már eljuttattuk az MNASZ Elnökségéhez és a tagság felé is részletesen kommunikáljuk majd.
Ennek első lépése ez az interjú, de még a tárgyalásoknak nagyon az elején vagyunk, így a konkrétumok későbbre maradnak.

Úgy látom, hogy megint vannak olyan emberek, akiknek fontos a Rallye2, de a mostani hierarchiában ez nem fog működni. Ebben a felállásban, még ha meg is van a szándék a javításra, az RSB, vagy a rendezők sem tudnak érdemben eredményt elérni, és a kompromisszumoknak általában a Rallye2 érdekei esnek áldozatul.
Régóta álmodozom egy külön Rallye2 szakágról, de az is csak egy menekülőút, egy kényszermegoldás lenne. Azt gondolom, hogy jelen helyzetben az egyetlen megoldás, ha a hazai autósport vezetés teret ad az alulról jövő kezdeményezéseknek.
A Rallye2 legfontosabb feladata az utánpótlás nevelés lenne, ezt kell szem előtt tartani. Ez pedig nagyon nem azt jelenti, hogy átmeneti (és esetleg kihagyható) lépcsőnek tekintjük az ORB felé, hanem azt, hogy itt kell megalapozni mindent. Hosszú távon csak az utánpótlásra lehet építeni, most jól látszik hova vezet, ha megpróbáljuk az alapozást átugorni.

Hogy nézne ez ki a gyakorlatban?
Reményeink szerint létrejön egy olyan megállapodás a MAFC és az MNASZ között, amely a sportszakmai irányítást meghagyva az MNASZ-nél, lehetőséget ad az utánpótlás-bajnokság reformjára.

Nagy csodákat senki ne várjon, de talán arra nincs is szükség. A sportszakmai alapokat (például a versenyek szabályait) megfelelőnek tartom, és a versenyrendszert is. Jelenleg nincs realitása külön rendezvénysorozatnak, és azt hiszem, hogy igény sincs rá. Én a részletekre szeretnék sokkal több energiát fordítani, és ehhez előteremteni a hátteret minden szempontból. Jelenleg a befektetői bizalom egyenlő a nullával, éppen ezért is próbálunk alulról építkezni.

Korábban te is élesen bíráltad a Szövetséget, mi változott?
Vállalok mindent, amit korábban mondtam, gyakorlatilag nem változott semmi. Viszont én személy szerint kezdem belátni, hogy annak ellenére, hogy számomra nyilvánvalóan rosszul megy sok dolog, ezen úgy néz ki nem tudok kiabálással változtatni. Csak távolabb kerültünk a probléma megoldásától, dacos, sértődött embereket szült ez az elmúlt néhány év.

thumb_vissza_az_alapokhoz__1Sokan rájöttek / rájöttünk,  hogy van élet az autósporton kívül is… A probléma megoldását pozitív kampányokban, és előre mutató programokban látom. Példaként említeném az előadás-sorozatunkat, amivel kapcsolatban a legtöbb kérdés így szól: nektek miért éri meg?
Mintha elfelejtettük volna, hogy ez a sport korábban milyen hangulatban, és milyen áldozatok árán működött…
Amikor több, mint 700 ember próbál bejutni egy 340 fős előadóba, akkor azt gondolom, hogy nincs értelme azon gondolkodni, hogy megérte-e. 

Ez a Rallye2 történet is valami hasonló… Sokan, sokféle üzleti modellel próbálták ezt életre kelteni, most szerintem belefér egy olyan próbálkozás is, ami nem arról szól, hogy nekünk hol éri meg!

Egyesületünk a MAFC közhasznú, így nem tervezünk nyereséget generálni ebből sem. Amit szeretnénk, az az, hogy működjön! Hogy ne csak az a 30 tényleg becsülendő, összetartó páros vegyen részt benne, hanem tényleg működjön, tényleg töltse be szerepét, azt amiért valamikor elindult. Ennek elérése érdekében minden fillért, amit erre a célra sikerül megkapnunk, közvetlenül és kizárólag a Rallye2-re tervezzük fordítani, a lehető leghatékonyabb módon.

Nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy tisztújító közgyűlés közeleg az MNASZ-ben, ez mennyiben befolyásolja a terveiteket?
Néhány dologban mindenképpen befolyásolja sajnos. Elsősorban azáltal, hogy választások előtt viszonylag nehéz megállapodást kötni, hiszen senki nem tudja biztosan, hogy mi lesz januártól. Próbálunk egyeztetni, és reményeim szerint sikerül olyan megállapodásra jutni, ami minden érintett számára elfogadható. Ha ezt a projektet januárban kell elkezdeni összerakni, az sok nehézséget fog jelenteni, de talán nem lehetetlen az sem.

Ez a hír most jelenik meg 4924. alkalommal
címkék: Rallye2, MAFC, Nattán
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k