Nattán Gyurival beszélgettem, aki érdekes lehetőséget dobott fel egy megbeszélésen, aminek tervezetét, azaz egy ajánlatot már eljuttatott az MNASZ Elnökségéhez és az RSB-hez is. Nem okozok nagy meglepetést senkinek, ha elárulom, hogy a tervezet a Rallye2-vel, annak is a jövőjével foglalkozik.
A legutóbbi Rallye2 megbeszélésen lehetett tőled hallani egy érdekes megjegyzést, ami a jövő évi Rallye2 versenyekre vonatkozott…
A megbeszélés során sok minden más mellett az is elhangzott, hogy a Rallye2-re sokkal többet költ az RSB, mint amennyi bevétele származik belőle. Én erre azt a megjegyzést tettem, hogy akkor mi levennénk az RSB válláról ezt a terhet, és átvállalnánk a 2011-es Rallye2 Bajnokság teljes lebonyolítását.

Ki az a "mi"?
Ez esetben a "mi" a Műegyetemi Atlétikai- és Football Clubot jelenti. Az elmúlt 10 évben, mióta megalapítottuk az Autósport Szakosztályt a MAFC-on belül, sok minden történt Rallye2 ügyben, de azt gondolom, hogy valahogy mégsem áll össze ez a történet úgy, ahogy kellene.
A Szakosztály ezalatt folyamatosan szereplője volt ennek a sorozatnak, az idei évben már a mezőny mintegy harmada a mi színeinkben indult. - ez sajnos nem jelent többet, csak 10-12 autót. Mostanra olyan helyzetbe kerültünk, hogy úgy érezzük tudnánk ezt jobban is csinálni, hozzá tudnánk tenni.
Mit terveztek jövőre?
Ötlet és terv rengeteg van. Dolgozunk azon, hogy ezeknek előteremtsük a hátterét, mert hiába a jó szándék, az akarat, ha nincs rá pénz. Azt, hogy mit is szeretnénk, már eljuttattuk az MNASZ Elnökségéhez és a tagság felé is részletesen kommunikáljuk majd.
Ennek első lépése ez az interjú, de még a tárgyalásoknak nagyon az elején vagyunk, így a konkrétumok későbbre maradnak.
Úgy látom, hogy megint vannak olyan emberek, akiknek fontos a Rallye2, de a mostani hierarchiában ez nem fog működni. Ebben a felállásban, még ha meg is van a szándék a javításra, az RSB, vagy a rendezők sem tudnak érdemben eredményt elérni, és a kompromisszumoknak általában a Rallye2 érdekei esnek áldozatul.
Régóta álmodozom egy külön Rallye2 szakágról, de az is csak egy menekülőút, egy kényszermegoldás lenne. Azt gondolom, hogy jelen helyzetben az egyetlen megoldás, ha a hazai autósport vezetés teret ad az alulról jövő kezdeményezéseknek.
A Rallye2 legfontosabb feladata az utánpótlás nevelés lenne, ezt kell szem előtt tartani. Ez pedig nagyon nem azt jelenti, hogy átmeneti (és esetleg kihagyható) lépcsőnek tekintjük az ORB felé, hanem azt, hogy itt kell megalapozni mindent. Hosszú távon csak az utánpótlásra lehet építeni, most jól látszik hova vezet, ha megpróbáljuk az alapozást átugorni.
Hogy nézne ez ki a gyakorlatban?
Reményeink szerint létrejön egy olyan megállapodás a MAFC és az MNASZ között, amely a sportszakmai irányítást meghagyva az MNASZ-nél, lehetőséget ad az utánpótlás-bajnokság reformjára.
Nagy csodákat senki ne várjon, de talán arra nincs is szükség. A sportszakmai alapokat (például a versenyek szabályait) megfelelőnek tartom, és a versenyrendszert is. Jelenleg nincs realitása külön rendezvénysorozatnak, és azt hiszem, hogy igény sincs rá. Én a részletekre szeretnék sokkal több energiát fordítani, és ehhez előteremteni a hátteret minden szempontból. Jelenleg a befektetői bizalom egyenlő a nullával, éppen ezért is próbálunk alulról építkezni.
Korábban te is élesen bíráltad a Szövetséget, mi változott?
Vállalok mindent, amit korábban mondtam, gyakorlatilag nem változott semmi. Viszont én személy szerint kezdem belátni, hogy annak ellenére, hogy számomra nyilvánvalóan rosszul megy sok dolog, ezen úgy néz ki nem tudok kiabálással változtatni. Csak távolabb kerültünk a probléma megoldásától, dacos, sértődött embereket szült ez az elmúlt néhány év.
Sokan rájöttek / rájöttünk, hogy van élet az autósporton kívül is… A probléma megoldását pozitív kampányokban, és előre mutató programokban látom. Példaként említeném az előadás-sorozatunkat, amivel kapcsolatban a legtöbb kérdés így szól: nektek miért éri meg?
Mintha elfelejtettük volna, hogy ez a sport korábban milyen hangulatban, és milyen áldozatok árán működött…
Amikor több, mint 700 ember próbál bejutni egy 340 fős előadóba, akkor azt gondolom, hogy nincs értelme azon gondolkodni, hogy megérte-e.
Ez a Rallye2 történet is valami hasonló… Sokan, sokféle üzleti modellel próbálták ezt életre kelteni, most szerintem belefér egy olyan próbálkozás is, ami nem arról szól, hogy nekünk hol éri meg!
Egyesületünk a MAFC közhasznú, így nem tervezünk nyereséget generálni ebből sem. Amit szeretnénk, az az, hogy működjön! Hogy ne csak az a 30 tényleg becsülendő, összetartó páros vegyen részt benne, hanem tényleg működjön, tényleg töltse be szerepét, azt amiért valamikor elindult. Ennek elérése érdekében minden fillért, amit erre a célra sikerül megkapnunk, közvetlenül és kizárólag a Rallye2-re tervezzük fordítani, a lehető leghatékonyabb módon.
Nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy tisztújító közgyűlés közeleg az MNASZ-ben, ez mennyiben befolyásolja a terveiteket?
Néhány dologban mindenképpen befolyásolja sajnos. Elsősorban azáltal, hogy választások előtt viszonylag nehéz megállapodást kötni, hiszen senki nem tudja biztosan, hogy mi lesz januártól. Próbálunk egyeztetni, és reményeim szerint sikerül olyan megállapodásra jutni, ami minden érintett számára elfogadható. Ha ezt a projektet januárban kell elkezdeni összerakni, az sok nehézséget fog jelenteni, de talán nem lehetetlen az sem.