Visszatérő szándék
a fiatalok támogatásával Ferjáncz két évre még vállalná
2008-11-22
interjú • RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
807786754
Napi oldal:
160879
Jelenleg:
1038
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Amint az köztudott, 2008. december 14.-én tartja közgyűlését az MNASZ.  Az elnökség tagjai lemondtak, így a tagságnak lehetősége van változtatni.  A közgyűlés előtt, az autósport Örökös Bajnokát, Ferjáncz Attilát kérdeztük, terveiről, gondolatairól. Volt mit mondjon…

- Eltelt megint egy év. Ismét közgyűlés. Az elnökség tagjai lemondtak, így tisztújítás lesz. Vállalod az elnökségi tisztért való megmérettetést?
A 2008. december 14-én kiírt közgyűlés előtt van mondanivalóm, mint kikiáltott ellenzékinek a béke érdekében. Két évvel ezelőtt, amikor igaztalan vádakkal eltávolítottak engem és a választott tisztségviselőket pozíciójukból, már megjósoltuk, hogy nem lesz béke az olajfák alatt. Két ciklus telt el azóta. Tapasztaltuk, hogy több ízben is lemondott - kollektíven és egyénileg is -, az újjá választott vezetés. Ennek okai megmagyarázhatatlanok voltak. Az utolsó verzió az volt (elnökségi közlemény), hogy a megosztottság érdekében lemondanak az autósport fennmaradásáért. Közben sokszor elhangzott a MEGOSZTOTTSÁG a felelősök részéről.

- Miből fakad az autósport társadalom megosztottsága?
Itt Frank Tamás nevét ki merem, és ki kell mondanom. Újbóli megjelenése felkavarta az autósport életét, és hozzájárult a szétszakadáshoz. Talált embereket, akiknek egy részét maga mellé állította, talált embereket, akik egy ideig támogatták, majd félreállította őket, mert nem értettek egyet az elképzeléseivel. Frank Tamás tehetségét a Formula 1 területén kamatoztatta, nagyban hozzájárult a Magyar Nagydíj népszerűsítéséhez. Támogatóinak létszáma egyre csökken az alaptalan, és be nem bizonyított vádaskodások, ellenségeskedések miatt. Sokan rájöttek, hogy a távirányított és az egymásra mutogatásokra épülő szövetség halad a népszerűtlenség felé, elhagyták a szponzorok, szakemberek és az MNASZ sokat veszített a népszerűségéből. Igaz, hogy a 2007. évi közgyűlés után semmit nem ígértek, mert nehéz helyzetben kellett átvenni a vezetést.

- Mi az a nehéz helyzet?
A banki pozitívum több, mint 35 millió forint volt. Azt mondták, hogy ezt elköltötték mondvacsinált adósságok megfizetésére, melynek igazságát nem sikerült az ellenőrző bizottságnak sem bebizonyítani és jogi számonkérést sem eszközöltek. Beszélhetnénk még az elmúlt esztendő rendőrségi feljelentéseiről, a sportorvosi vizsgálatok körüli pánikhelyzetről vizsgálat nélkül, eredmény nélkül, szakemberek megalázásáról, "barátok kimentéséről", befejezetlen ügyekről, a közgyűlési manipulálásokról, az ügyészségi felszólítások szabotálásáról, értéktelen szerződések megkötéséről. Ezek után sokunkban felvetődhet, hogy a halogatások oka egy új Autósport Szövetség megalapításának előkészítése, netán bejelentése. Szégyen lenne! Ki kell mondani, hogy válságba került az MNASZ. Vajon milyen újabb taktika ez? Kiderül majd a közgyűlés előtt, hogy az szavazó képes, avagy megismételt lesz -e?

- Beszéljünk a beterjesztett alapszabály-módosításról!
A 2008. áprilisi közgyűlésen jómagam közöltem, hogy a béke és a folyamatos működés érdekében segíteni kíván az ellenzék, és közre adja a tervezett alapszabály hibáit. A későbbiek során három összejövetelen megvalósult a módosítás, majd csönd lett. Eltelt több mint fél év, senkit nem értesítettek az eredményről. Most itt állunk a közgyűlés előtt egy alapszabály tervezettel, melynek számtalan érthetetlen pontja van. A fentiekből tanulva az új vezetésnek az általam elképzelt feladatait a következő pontokban tudnám felsorolni:
- ne legyenek a vezetőségben olyan emberek, akik személyes, vagy gazdasági tevékenységük érdekében a döntéseket befolyásolni tudják
- a szakágak önállóságának meg kell maradni
- helyre kell állítani a törvényességet
- egy új stílusú gazdálkodást kell bevezetni
- felül kell vizsgálni a szabályainkat
- helyre kell állítani a morális hangulatot és a hiteles tájékoztatást
- a megosztottságot meg kell szüntetni
- a média kapcsolatokat újjá kell szervezni

Összegezve, vissza kell nyerni a régi támogatókat, a sport szakemberek támogatását és a fanatikus nézőket. El kell gondolkozni a jövőn. Átrendeződött a világ, sportban, gazdaságban, pénzügyekben. Csak összefogással lehet megújulni, de legalább átvészelni a következő esztendőt. Sok munka áll előttünk, jó pár hónap kemény munkával fog eltelni. A megtévesztetteknek meg kell bocsátani, akik pedig vétkeztek, el kell menniük.

Tudomásul kell venni, hogy az MNASZ volt, van és lesz is, ha megszüntetjük a fenyegetettséget, az egymásra mutogatást és összefogunk az autósport egységéért.


 

 

Ez a hír most jelenik meg 4447. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k