Visszatérő szándék
a fiatalok támogatásával Ferjáncz két évre még vállalná
2008-11-22
interjú • RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
783944699
Napi oldal:
102624
Jelenleg:
1148
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Amint az köztudott, 2008. december 14.-én tartja közgyűlését az MNASZ.  Az elnökség tagjai lemondtak, így a tagságnak lehetősége van változtatni.  A közgyűlés előtt, az autósport Örökös Bajnokát, Ferjáncz Attilát kérdeztük, terveiről, gondolatairól. Volt mit mondjon…

- Eltelt megint egy év. Ismét közgyűlés. Az elnökség tagjai lemondtak, így tisztújítás lesz. Vállalod az elnökségi tisztért való megmérettetést?
A 2008. december 14-én kiírt közgyűlés előtt van mondanivalóm, mint kikiáltott ellenzékinek a béke érdekében. Két évvel ezelőtt, amikor igaztalan vádakkal eltávolítottak engem és a választott tisztségviselőket pozíciójukból, már megjósoltuk, hogy nem lesz béke az olajfák alatt. Két ciklus telt el azóta. Tapasztaltuk, hogy több ízben is lemondott - kollektíven és egyénileg is -, az újjá választott vezetés. Ennek okai megmagyarázhatatlanok voltak. Az utolsó verzió az volt (elnökségi közlemény), hogy a megosztottság érdekében lemondanak az autósport fennmaradásáért. Közben sokszor elhangzott a MEGOSZTOTTSÁG a felelősök részéről.

- Miből fakad az autósport társadalom megosztottsága?
Itt Frank Tamás nevét ki merem, és ki kell mondanom. Újbóli megjelenése felkavarta az autósport életét, és hozzájárult a szétszakadáshoz. Talált embereket, akiknek egy részét maga mellé állította, talált embereket, akik egy ideig támogatták, majd félreállította őket, mert nem értettek egyet az elképzeléseivel. Frank Tamás tehetségét a Formula 1 területén kamatoztatta, nagyban hozzájárult a Magyar Nagydíj népszerűsítéséhez. Támogatóinak létszáma egyre csökken az alaptalan, és be nem bizonyított vádaskodások, ellenségeskedések miatt. Sokan rájöttek, hogy a távirányított és az egymásra mutogatásokra épülő szövetség halad a népszerűtlenség felé, elhagyták a szponzorok, szakemberek és az MNASZ sokat veszített a népszerűségéből. Igaz, hogy a 2007. évi közgyűlés után semmit nem ígértek, mert nehéz helyzetben kellett átvenni a vezetést.

- Mi az a nehéz helyzet?
A banki pozitívum több, mint 35 millió forint volt. Azt mondták, hogy ezt elköltötték mondvacsinált adósságok megfizetésére, melynek igazságát nem sikerült az ellenőrző bizottságnak sem bebizonyítani és jogi számonkérést sem eszközöltek. Beszélhetnénk még az elmúlt esztendő rendőrségi feljelentéseiről, a sportorvosi vizsgálatok körüli pánikhelyzetről vizsgálat nélkül, eredmény nélkül, szakemberek megalázásáról, "barátok kimentéséről", befejezetlen ügyekről, a közgyűlési manipulálásokról, az ügyészségi felszólítások szabotálásáról, értéktelen szerződések megkötéséről. Ezek után sokunkban felvetődhet, hogy a halogatások oka egy új Autósport Szövetség megalapításának előkészítése, netán bejelentése. Szégyen lenne! Ki kell mondani, hogy válságba került az MNASZ. Vajon milyen újabb taktika ez? Kiderül majd a közgyűlés előtt, hogy az szavazó képes, avagy megismételt lesz -e?

- Beszéljünk a beterjesztett alapszabály-módosításról!
A 2008. áprilisi közgyűlésen jómagam közöltem, hogy a béke és a folyamatos működés érdekében segíteni kíván az ellenzék, és közre adja a tervezett alapszabály hibáit. A későbbiek során három összejövetelen megvalósult a módosítás, majd csönd lett. Eltelt több mint fél év, senkit nem értesítettek az eredményről. Most itt állunk a közgyűlés előtt egy alapszabály tervezettel, melynek számtalan érthetetlen pontja van. A fentiekből tanulva az új vezetésnek az általam elképzelt feladatait a következő pontokban tudnám felsorolni:
- ne legyenek a vezetőségben olyan emberek, akik személyes, vagy gazdasági tevékenységük érdekében a döntéseket befolyásolni tudják
- a szakágak önállóságának meg kell maradni
- helyre kell állítani a törvényességet
- egy új stílusú gazdálkodást kell bevezetni
- felül kell vizsgálni a szabályainkat
- helyre kell állítani a morális hangulatot és a hiteles tájékoztatást
- a megosztottságot meg kell szüntetni
- a média kapcsolatokat újjá kell szervezni

Összegezve, vissza kell nyerni a régi támogatókat, a sport szakemberek támogatását és a fanatikus nézőket. El kell gondolkozni a jövőn. Átrendeződött a világ, sportban, gazdaságban, pénzügyekben. Csak összefogással lehet megújulni, de legalább átvészelni a következő esztendőt. Sok munka áll előttünk, jó pár hónap kemény munkával fog eltelni. A megtévesztetteknek meg kell bocsátani, akik pedig vétkeztek, el kell menniük.

Tudomásul kell venni, hogy az MNASZ volt, van és lesz is, ha megszüntetjük a fenyegetettséget, az egymásra mutogatást és összefogunk az autósport egységéért.


 

 

Ez a hír most jelenik meg 4440. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k