|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
![]() Vizelli Karcsi nagyon népszerű a magyar rallyongók között. Tiszta, ügyeskezű srác, aki bárkivel elbeszélget és közben piszok jól terelgeti a VFTS-t... Idei első interjúnk Karcsi, legutóbb Ford Escortról beszélgettünk... Igen :) Eladtam a VFTS-t és utána nagyon erősen elkezdtem azon gondolkozni, hogy hogyan tovább. Talán a Ford Escort MkII. áll a legközelebb a Ladához. Hátsókerekes és látványban is nagyon ütős lehet ez a kocsi, hiszen lehet vele keresztbe csúszni. Nem áll messze tőlem és talán azt a rajongótábort, akit idáig sikerült elérnünk, azt meg tudnánk vele tartani.
El is kezdtünk keresgélni és találtunk egy nagyon komoly kocsit Angliában. (Nagy) Petivel és a Bodogán Ferivel vettünk gyorsan repülőjegyet és kimentünk megnézni. Megcsodáltuk, kipróbáltuk, nagyon szép és jó autó volt, de ott tudatosult bennünk, hogy az autó ára vetekszik az R5-ös autók árával.
Azon agyaltunk, hogy tudnánk előteremteni arra a pénzt. Nem tűnt lehetetlennek, de az látszott, hogy az összes üresüveget vissza kell vinnünk otthonról, ráadásul nagyon sok mindent el kell adogassunk, hogy ennyi pénz összejöjjön. De ha már ennyi pénzt összegyűjtünk, akkor meg el kellett azon gondolkozni, hogy kell e nekünk egy olyan kocsit venni, aminek sajnos túl sok kategóriája nincsen itthon, az ORC mezőnyében lehetne vele menni és a Mitsubishik ellen lehetne küzdeni vele… Elgondolkoztunk azon, hogy mi lenne, ha megpróbálnánk R5-ös autóban gondolkozni… Logikus az okfejtés… Egy dolgot nem értek: Bodogán Feri kategóriatársad volt, egymás ellen versenyeztetek. Igen és talán ez a legnagyobb dolog az egészben: a ralipályákon ellenfelem, vetélytársam. Egymás ellen versenyeztünk és a hosszú évek során nagyon szoros barátság kötődött közöttünk és Feri nagyon szeretne ebbe segíteni és nagyon sokat segít is, hogy ez a projekt létrejöjjön. Már a Fordos projektben is nagyon benne volt, mondta, hogy segít megvenni a kocsit, majd valahogy megoldjuk.
Hála Istennek ez a vonal ment tovább az R5-ös autó gondolati síkján is. Nagyjából így jutottunk oda, hogy elkezdtük nézni az R5-ös autóhirdetéseket.
Ez szenzációs! És ugye Neked volt már előzményed, hiszen mentél már R5-ös Skoda Fabia-val. Ez így van és azóta nehéz is kiverni a fejemből ezeket az élményeket, hiszen a kocsi nagyon jó!! Arra van kitalálva, hogy gyorsan menjen vele az ember… Igaz, hogy a két verseny nagyon kevés ahhoz, hogy bármilyen következtetést levonj, de azt lehet tudni: ezek az autók igazi versenyautók.
![]() Ha a Ford mellett döntöttünk volna, azt már olyankor választja az ember, amikor igazából játszani, élményautózni szeretne, amikor lefelé építi a karrierjét. Olyan versenyzők vesznek ilyen autókat, akik már értek el nagyon komoly teljesítményeket, tettek le nagyon sokat az asztalra és vesznek egy komoly kocsit, amivel látványosan ’játszanak’. Talán mi még nem vagyunk ott, hogy ezt a dolgot letegyük és elkezdjünk játszani. Még van bennünk ambíció. Megpróbálunk gyorsan menni és eredményt elérni.
Elkezdtünk olyan autóban gondolkozni, amivel lehet gyorsan menni, lehet még építeni a karrieredet, és akár hogy csűrtük, mindig csak az R5-öshoz jutottunk el… Volt még ami az R5 felé ’taszított’? A Szilveszter Rallye-n kint voltunk, mint nézők és bizsergett a kezem-lábam, nem bírtam magammal. Pont ott álltunk, ahol a Kalle Rovanpera megforgatta a kocsit és úgy ment vele, ahogy szerintem itthon még senki nem fordult még el R5-ös kocsival… Bementem Erikhez, rákérdeztem, hogy neki az autója, amivel Ferike megnyerte a bajnokságot, az mennyibe kerül. Azt ugye már lehetett korábban tudni, hogy eladó az autó, hiszen egy Polo GTI R5 jött a csapathoz és árulták az autót.
Rákérdeztem és nem mondott olyan ijesztő számot, amitől egyből eltántorodtunk. Beszéltem Bodogán Ferivel, akkor azt mondta, hogy ennyi pénzt nem tudunk összeszedni és most úgy állunk, hogy nem látszik lehetetlennek a dolog… Hiányzik még a büdzséből, de a kisebbik része…
Az autóra megalkudtunk és próbáljuk összeszedni a hiányzó részt az autóra és próbáljuk összeszedni a hiányzó pénzt. Ha jól értem, vagy Te, van a Feri és van egy autó.
Valaki még hiányzik… Igen! Petivel mentem nagyon sok éven keresztül és a párommal, Évivel.
Most elgondolkoztunk azon, hogy ha egy ilyen kocsit megveszel, az nagyon sok pénz. De ha megbízhatóan üzemeltetni is akarod, akkor az nagyon nagyon sok pénz. Ehhez kell találnunk egy olyan navigátort, aki be tud segíteni.
Ez egyenes beszéd! Volt már ilyen és reméljük, hogy lesz is még, aki tud segíteni. Mik a tervek? Lesz egy csapat, ahol megy egy r5 és egy Lada, vagy hogy kell elképzelni? Feri tovább folytatja a versenyzést a Ladával. Nem titok, szereti és tavaly év elejére lett kész az új VFTS-e. Azzal szeretne menni.
Közben engem szép lassan örökbefogadott, már néha keresztapunak szoktam hívni. :)
Egy kezdődő kis csapat alapjait kezdjük lerakni közösen. Végig a segítségünkre lesz ebben a projektben és ha sikerül elindulnunk ebben az évben, akkor a Korda Racing égisze alatt fogunk versenyezni. Nagy segítségünkre van Erik és csapata. Ők készítik fel a kocsit, ők hozzák el a versenyekre. ![]() Ez a tervünk! Egy elszánt és eltökélt terv. De látva a többieket is, úgy látom, hogy ez meg fog tudni valósulni, persze ehhez szükség van még a navigátorra is. Sokszor belegondolok és beleremeg a gyomrom… :) Szerintem az első teszten már rendbe jössz majd és elhiszed, hogy ez valóban megtörténik.
Az évet arra szánjuk, hogy megtanuljuk a kocsit. Megtanuljuk kezelni. Kezdjenek el rutinból jönni azok a mozdulatok, amik egy-egy tempós kanyarnál kellenek, ha megcsúszik a kocsi… Teljesen máshogy kell kezelni, mint egy hátsókerekes autót. Egy kicsit újra kell tanulni vezetni vele. Sokkal gyorsabb, hamarabb jönnek az események, komolyabb fék van rajta.
Szeretnénk egy teljes szezont menni, és ha kiadja, akkor menni kisebb versenyeken is, tanulgatni az autó határait.
![]() Nagyon sok megkeresést kaptam miután eladtam a Ladát, hogy mi lesz ezután… Nem sok mindenkinek tudtam válaszolni, mert én magam sem tudtam, hogy mi lesz és milyen útra fogunk sodródni… Szeretnék ezúton is üzenni azoknak, akik mellettünk állnak, és csak a LADA miatt szerettek minket, hogy a Ladázást is elkezdtük valahol és hála Istennek sikerült valami nyomot hagynunk ebbe a történetbe is… Tartsanak ki mellettünk és megpróbálunk ezzel a másik autóval is egy hasonló pályafutást elérni.
Nagyon szurkolunk, hogy találjatok olyan navigátort, vagy Titeket találjon meg olyan navigátor, aki hasonlóan pozitívan gondol erre a szezonra és biztos vagyok benne, hogy nem kell félned: nem csak a Lada miatt kedvelnek a rallyongók! Ez a hír most jelenik meg 8234. alkalommal
![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |