Ogier már az első gyorsaságin eldobta, Loeb vezet, pénteken már hosszabb nap vár a mezőnyre.
A Citroentől év végén minden bizonnyal távozó Sebastien Ogier már az első gyorsaságin kiütötte autója alól a futóművet és feladni kényszerült a versenyt. Ettől függetlenül mindenképpen „szuperralizni” fog, hisz létezik olyan forgatókönyv is, amely szerint a Power Stage dönt és ott kellhet majd Ogier segítsége is Loebnek. Az ifjabbik Sebet egyébként már a Volkswagennel is összeboronálták különböző fórumokon, de hogy mi az igazság, az majd Wales után kiderül.
Aszfalton Latvala érezte legjobban magát, illetve érezte jobban a murvagumikat és az első két gyors után tekintélyes kilenc tizedmásodperces előnyt harcolt ki Loeb előtt. Mikko ekkor a harmadik helyen állt négy másodperccel lemaradva Latvala mögött. Mindenképpen meg kell emlékeznünk Kevin Abbring teljesítményéről is. A fiatal holland hatodik időt jött a kettes gyorson egy S2000-es Fabiával, megelőzve nem kevés WRC-t.

Ez után következett a nap egyetlen murvás gyorsasági szakasza, egy klasszikus walesi, erdei pálya. Mostanában a brit szigeteken is korán sötétedik és az összefüggő erdei lombkorona sem segíti a versenyzők pupilláit, de hogy teljes legyen a gyönyör, a pálya bizonyos részein sűrű köd ereszkedett le. Ebből az első néhány autó gyakorlatilag semmit nem vett észre, azonban a később érkezők már rendesen panaszkodtak. A Clocaenog nevű gyorsaságin Hirvonen volt a leggyorsabb, 2,3 másodpercet adott a másodikként záró Loebnek és 6,3-at a harmadik Latvalának. Abszolútban Loeb vezet, előnye egészen minimális Hirvonen előtt és Latvala sincs leszakadva a harmadik helyen.
Jó napot zárt a Mini, Meeke ötödik, Sordo a hatodik helyről folytatja pénteken. A brit pilóta megint hisztizett egy kicsit a rali rendezőivel, a katalán futamhoz hasonlóan itt is a fényviszonyokkal volt gondja és be kell vallani, van némi igaza. A hármas gyorson az első pár autó sokkal jobb látási körülmények között versenyezhetett, mint a tizenkettedikként rajtoló Meeke, hiszen a kétpercenkénti indítás miatt ő huszonnégy perccel később rajtolt, mint Loeb és addigra a köd is megtisztelte jelenlétével a szóban forgó gyorsasági szakaszt.
Matt Wilson napja sem volt felhőtlen, autójának lámpasora alaposan kibabrált vele. A bal oldali lámpák egyike leszakadt a tartókonzolról és a pilóta felé fordult, tökéletesen elvakítva Wilsont a balos kanyarokban. Ennek figyelembe vételével nem rossz eredmény az angol kilencedik helyezése.
A Michelin mellett még egy hivatalos gumiszállítója van a világbajnokságnak, ez pedig a D-MACK, egy angol-kínai gyár, amely most először próbálja ki abroncsait WRC-n. A tesztpilóta szerepét Ott Tanakra osztották, nyilván nem véletlenül. Tanak a nyolcadik helyen áll olyan gumikat használva, amelyek még fejlesztés alatt állnak, mindezt úgy, hogy életében először megy WRC-vel a világbajnokságon. Persze tudjuk, még három nap hátra van, de ez akkor sem rossz.

Érdi Tibiék is sikerrel teljesítették az első napot, a harmincegyedik helyről folytatják pénteken, részleteket a csapat sajtóközleményében találtok.
Holnap nyolc gyorsasági szakasz vár a mezőnyre:
SS 4 Gartheiniog 19,72 km
SS 5 Dyfi West 10,31 km
SS 6 Dyfi East 6,72 km
SS 7 Dyfnant 21,34 km
SS 8 Gartheiniog 19,72 km
SS 9 Dyfi West 10,31 km
SS 10 Dyfi East 6,72 km
SS 11 Dyfnant 21,34 km
Sorrend az első nap végén:
1. Loeb
2. Hirvonen +0,7
3. Latvala +3,1
4. P. Solberg +11,9
5. Meeke +18,7
6. Sordo +27,3
7. Östberg +27,8
8. Tanak +30,6
9. Wilson +36,5
10. H. Solberg +37,8