WRC-ből vissza N csoportba
Turán Frigyes idei tervei
2010-03-10
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
526880296
Napi oldal:
33667
Jelenleg:
1006
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk
MyActionCam

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
az ötödik futam,
a Zala Rally után
1.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
373
2. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
339
3. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
339
4. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
330
5. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
299
6.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
286
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
223
8. Szabó Zoltán
Volkswagen Golf GTi R5
209
9. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
203
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a negyedik futam,
Rally Estonia után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
79
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
70
3.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
66
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
55
5.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
42
6. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
34
7. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
30
8. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
8
9. Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
8
teljes táblázat
European Rally Championship
a második futam,
Rally Liepaja után
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
70
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
66
3. Craig Breen
Hyundai i20 R5
40
4.
G. Basso
Volkswagen Polo GTi R5
32
5. G. Munster
Hyundai i20 R5
28
6. Emil Lindholm
Skoda Fabia R5 Evo
27
7. E. Llarena
Citroen C3 R5
26
8. E. Pietarinen
Volkswagen Polo GTi R5
24
9. S. Tempestini
Skoda Fabia R5 Evo
19
teljes táblázat
World Rallycross Championship
4 futam után
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
111
2. M.Ekström
Audi S1
94
3. Niclas Grönholm
Hyundai i20
76
4. Timmy Hansen
Peugeot 208
70
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
64
6. Robin Larsson
Audi S1
59
7. Timo Scheider
Seat Ibiza
57
8. A.Bakkerud
Renault Megane RS
53
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
46
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
a harmadik futam, az Eger Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
71
2. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
56
3.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
47
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
41
5. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
22
6. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
22
7.
Petr Semerad
Skoda Fabia R5
21
8. Német László
Skoda Fabia R5
19
9.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
17
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
a harmadik futam, az Eger Rally után
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
72
2. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
58
3. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
44
4. Molnár István
Mitsubishi Lancer Evo VI
25
5. Tajmel Tibor
BMW
25
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
25
7. Kocsomba Károly
BMW
21
8.
Berta László
Citroen C2R2
19
9. Szilágyi Patrik
BMW
19
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a harmadik futam, az Eger Rally után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
29
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
16
3.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
4.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
13
5.. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
6
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
végeredmény
1. Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2T
124
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
86
3. Lendvai István
Citroen C2 R2
69
4. Várnai Dávid
Honda Civic Type-R
61
5. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
59
6. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
56
7. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
8. Foczkó Ákos
Honda Civic Type-R
48
9. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
36
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
68
2.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
63
3. Rácz Tibor
Lada 21011
30
4. Gyenes András
Lada 2101
28,5
5. Spindler Jenő
Opel Corsa
27
6.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
26
7. Hoffer Zsolt
Opel Kadett GSi
20
8. Csoma András
Ford Escort RS2000
17,5
9.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
17
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
151
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
121
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
104
5.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
87
6.
Pintér Máté
BMW
58
7.
Pap Csaba
Arcobaleno
56
8.
Pintér László
BMW
47
9.
Kovács Tamás
Trabant / 750 GSX-R
38
teljes táblázat

A tavalyi szabálymódosításokat követően mindenki arra tippelhetett, hogy a WRC-s pilótákat idén kizárólag S2000-es autókkal fogjuk látni. Synergon Turán Motorsport csapata több autó tesztelését követően mégis egy N-es autó mellett tették le a voksukat. Turán Fricit kérdeztem, hogy mi áll a döntés hátterében?

Mit várhatunk tőletek a 2010-es szezonban?
N-es autóval fogunk menni az idén, pontosabban egy Mitsubishi EVO IX-essel tervezzük a hazai futamokat. Szerintünk ez egy jó döntés lesz, mivel hiszek abban, hogy a magyar pályákra jó versenyautók az N-esek. Abból a szempontból mindenféleképpen jó döntés lesz ez az autó számunkra, hogy így sokat tudunk majd tesztelni vele, a hosszabb tesztek alatt talán sikerül még inkább magunkénak érezni. Nehéz feladat lesz vele megverni a S2000-es autókat, de bízom benne, hogy felvesszük a versenyt, és fogunk tudni menni a bajnokságért.

Nem érzitek visszalépésnek az N-es autót a WRC után?
Azt gondolom, hogy senki nem érzi ezt annak. Megpróbáljuk - a szabályoknak megfelelően - a lehető legjobb autót bérelni. Bízva a csapatban, illetve, hogy tiszta verseny lesz az N csoportban, odaállunk Egerben a rajthoz és megnézzük, hogy mire leszünk képesek. A legtöbb WRC-s pilóta azért volt szkeptikus ezzel a szabálymódosítással kapcsolatban, azért fél tőle mindenki, mert nem lesznek olyan látványosak ezek a versenyek, mint a korábbi években, s így a rallye nézőket veszíthet. De ez az MNASZ döntése volt, nekünk sportolóknak pedig el kell fogadnunk a Szövetség szabályait, s ebből kihozni a legjobbat.

Nagy hangsúlyt fektettetek az autó kiválasztására…
Igen, valóban több N-es autót kipróbáltunk, mielőtt meghoztuk a végső döntést. Teszteltünk N-es Subaruval is, ami talán gyorsabb autó lehet, mint az Evo IX-es, de ár-érték arányban annyival drágább, hogy most jobb döntésnek bizonyult bevállalni egy ilyen autót, mint megvenni egy Subarut - ebben a kategóriában ugyanis bérelhető Subaru még nincs is Magyarországon. 

Mit lehet tudni az autóról?
A döntés meghozatala előtt ezt az autót is volt lehetőségünk kipróbálni. Ez egy viszonylag új autó, múlt évben egy pár túra versenyen versenyeztek vele. Az Evo IX-esek között ez egy top autónak számít. Szeretnénk a hétvégi orfűi versenyen rajthoz állni vele, és így lehetőségünk van egy hosszabb tesztre. Bízom benne, hogy a hóesés majd elkerüli a futamot. A többi időjárási tényező már kevésbé zavarna, mert az szinte mindegy, hogy száraz, vagy vizes aszfalton tudunk tesztelni, de a havat mindenképp szeretném elkerülni. A tesztverseny után, még az első bajnoki futam előtt szeretnénk egy saját tesztnapot is, ahol megpróbáljuk megtalálni a lehető legjobb beállításokat, hogy majd valóban teljesen felkészülten állhassunk rajthoz Egerben.

Akkor beszéljünk kicsit egri pályákról!
Az egri pályák jó pályák. Ha az autók és kategóriák esélyét nézzük, akkor azt gondolom, hogy lesznek olyan szakaszok, ahol talán a S2000-es autók lesznek előnyben, de lesznek olyanok is, ahol az N-es autók. Elképzelhető, hogy nagyon szoros verseny lesz itt az elejében. Én nagyon örülök annak, hogy egyforma technikával állunk rajthoz nagyon sokan, hiszen ha a szabályokat mindenki betartja - és az ATB is betartatja a csapatokkal és a versenyzőkkel - akkor egy olyan futam jöhet ki ebből, ahol tizedeken fog eldőlni nagyon sok helyezés.
Én egy kicsit a tarnaszentmáriai pályának az elejétől félek, hiszen az már a múlt évben is borzalmas állapotban volt, remélem, hogy ez nem romlott sokat a télen.

A versenykiírásból nézve minden pályán van már tapasztalatunk, viszont akik eddig is N-essel mentek, ők előnyben vannak hozzánk képest, sokkal jobban ismerik az N-es autók tudását, lehetőségeit, beállításait ezeken a pályákon. Nekünk fel kell nőnünk ehhez a feladathoz is. Azért választottunk N-es autót, hogy sokat tudjunk vele menni. A felkészülésünkkel nem lesz probléma, a pályákat feldolgozzuk, és teljes erőbedobással vágunk neki a 7.Valvoline-START Auto Rally-nak!




Ez a hír most jelenik meg 9416. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
7.Valvoline-START Autó Rallye
  
  
  
 
  
  
Versenyautókiállítás
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
2122 23 24252627
2829 30 01020304
0506 07 08 09 1011
12 13 14 15161718
1920 21 22 23 2425
2020.10.01-04.

részletes infóink

2020.10.02-05.

részletes infóink

2020.10.10-11.

részletes infóink

2020.10.24-25.

részletes infóink

2020. #maradjotthon

részletes infóink

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k