KZ Invest Kupa - 3.forduló - Mezőkövesd - 2023. június 4.
WRC-ből vissza N csoportba
Turán Frigyes idei tervei
2010-03-10
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
641689899
Napi oldal:
72760
Jelenleg:
1428
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Autószöv Gyöngyös

GARMIN

AutoDekor

BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a harmadik futam után
1. Kasza Kristóf
565
2. Martinák Balázs
551
3.
Fónagy Kristóf
540
4. Martin Márkó
536
5. Molnár Alex
486
6. Tőke Richárd
485
7. Bíró-Ambrus Roland
470
8. Egervári Gábor
447
9. Teglovics Kornél
419
teljes táblázat
World Rally Championship 2023
az 5.futam,
a Rally Portugal után
1. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
98
2. Ott Tanak
Ford Puma Rally1
81
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
69
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
69
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
68
6. Esapekka Lappi
Toyota Yaris GR Rally1
49
7. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
36
8. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
20
9. Craig Breen
Hyundai i20 N Rally1
19
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
A 2.ffutam,
a Rally Islas Canarias után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
58
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
47
3. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
34
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
24
5. Georg Linnamäe
Hyundai i20 N Rally2
24
6. Simon Wägner
Škoda Fabia RS Rally2
21
7. Craig Breen
Hyundai i20 N Rally2
20
8. Miko Marczyk
Škoda Fabia RS Rally2
19
9. Ivan Ares
Hyundai i20 N Rally2
19
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 1.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
33
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
28
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
23
4. László Martin
Skoda Fabia R5
19
5.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
18
6. Német Gábor
Skoda Fabia R5
15
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
13
8.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
11
9. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5
9
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 1.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
2. Kazár Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX
29
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 Proto
24
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
21
5. Juhász Csaba
Mitsubishi Lancer Evo X
18
6.
Szilágyi Patrik
BMW
15
7. Helembai Zsolt
Lada VFTS
13
8. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
11
8. Nemes Csaba
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
12
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
9
3.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
8
4.
Trencsényi V.
Peugeot 208 Rally4
8
5. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
4
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
3
7. Dominik GT
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
136
2. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
125
3. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
120
4. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
85
5. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
70
6. Krehlik Nándor
Lada VFTS
67
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
58
8. Spindler Jenö
Peugeot 208 R2
55
9. Ruszkai Attila
Lada 2101
50,4
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Zákányi János
Lada 2105
229,6
2. Geng Bence
Honda Civic
163,6
3. Takács István
BMW E36
113,2
4. Bíró Gergő
Opel Astra
85
5. Géczi László
Lada 2107
74
6. Tejcsi
Lada VFTS
63
7. Jóna Gábor
Lada 2107
59
8. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
52,6
9. Békési Richárd
BMW 320
51,2
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

A tavalyi szabálymódosításokat követően mindenki arra tippelhetett, hogy a WRC-s pilótákat idén kizárólag S2000-es autókkal fogjuk látni. Synergon Turán Motorsport csapata több autó tesztelését követően mégis egy N-es autó mellett tették le a voksukat. Turán Fricit kérdeztem, hogy mi áll a döntés hátterében?

Mit várhatunk tőletek a 2010-es szezonban?
N-es autóval fogunk menni az idén, pontosabban egy Mitsubishi EVO IX-essel tervezzük a hazai futamokat. Szerintünk ez egy jó döntés lesz, mivel hiszek abban, hogy a magyar pályákra jó versenyautók az N-esek. Abból a szempontból mindenféleképpen jó döntés lesz ez az autó számunkra, hogy így sokat tudunk majd tesztelni vele, a hosszabb tesztek alatt talán sikerül még inkább magunkénak érezni. Nehéz feladat lesz vele megverni a S2000-es autókat, de bízom benne, hogy felvesszük a versenyt, és fogunk tudni menni a bajnokságért.

Nem érzitek visszalépésnek az N-es autót a WRC után?
Azt gondolom, hogy senki nem érzi ezt annak. Megpróbáljuk - a szabályoknak megfelelően - a lehető legjobb autót bérelni. Bízva a csapatban, illetve, hogy tiszta verseny lesz az N csoportban, odaállunk Egerben a rajthoz és megnézzük, hogy mire leszünk képesek. A legtöbb WRC-s pilóta azért volt szkeptikus ezzel a szabálymódosítással kapcsolatban, azért fél tőle mindenki, mert nem lesznek olyan látványosak ezek a versenyek, mint a korábbi években, s így a rallye nézőket veszíthet. De ez az MNASZ döntése volt, nekünk sportolóknak pedig el kell fogadnunk a Szövetség szabályait, s ebből kihozni a legjobbat.

Nagy hangsúlyt fektettetek az autó kiválasztására…
Igen, valóban több N-es autót kipróbáltunk, mielőtt meghoztuk a végső döntést. Teszteltünk N-es Subaruval is, ami talán gyorsabb autó lehet, mint az Evo IX-es, de ár-érték arányban annyival drágább, hogy most jobb döntésnek bizonyult bevállalni egy ilyen autót, mint megvenni egy Subarut - ebben a kategóriában ugyanis bérelhető Subaru még nincs is Magyarországon. 

Mit lehet tudni az autóról?
A döntés meghozatala előtt ezt az autót is volt lehetőségünk kipróbálni. Ez egy viszonylag új autó, múlt évben egy pár túra versenyen versenyeztek vele. Az Evo IX-esek között ez egy top autónak számít. Szeretnénk a hétvégi orfűi versenyen rajthoz állni vele, és így lehetőségünk van egy hosszabb tesztre. Bízom benne, hogy a hóesés majd elkerüli a futamot. A többi időjárási tényező már kevésbé zavarna, mert az szinte mindegy, hogy száraz, vagy vizes aszfalton tudunk tesztelni, de a havat mindenképp szeretném elkerülni. A tesztverseny után, még az első bajnoki futam előtt szeretnénk egy saját tesztnapot is, ahol megpróbáljuk megtalálni a lehető legjobb beállításokat, hogy majd valóban teljesen felkészülten állhassunk rajthoz Egerben.

Akkor beszéljünk kicsit egri pályákról!
Az egri pályák jó pályák. Ha az autók és kategóriák esélyét nézzük, akkor azt gondolom, hogy lesznek olyan szakaszok, ahol talán a S2000-es autók lesznek előnyben, de lesznek olyanok is, ahol az N-es autók. Elképzelhető, hogy nagyon szoros verseny lesz itt az elejében. Én nagyon örülök annak, hogy egyforma technikával állunk rajthoz nagyon sokan, hiszen ha a szabályokat mindenki betartja - és az ATB is betartatja a csapatokkal és a versenyzőkkel - akkor egy olyan futam jöhet ki ebből, ahol tizedeken fog eldőlni nagyon sok helyezés.
Én egy kicsit a tarnaszentmáriai pályának az elejétől félek, hiszen az már a múlt évben is borzalmas állapotban volt, remélem, hogy ez nem romlott sokat a télen.

A versenykiírásból nézve minden pályán van már tapasztalatunk, viszont akik eddig is N-essel mentek, ők előnyben vannak hozzánk képest, sokkal jobban ismerik az N-es autók tudását, lehetőségeit, beállításait ezeken a pályákon. Nekünk fel kell nőnünk ehhez a feladathoz is. Azért választottunk N-es autót, hogy sokat tudjunk vele menni. A felkészülésünkkel nem lesz probléma, a pályákat feldolgozzuk, és teljes erőbedobással vágunk neki a 7.Valvoline-START Auto Rally-nak!




Ez a hír most jelenik meg 9815. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
7.Valvoline-START Autó Rallye
  
  
  
 
  
  
Versenyautókiállítás
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22 23 2425262728
29 30 31 01020304
0506 07 08 091011
1213 14 15 161718
19 20 21 22232425

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2023
European Rally Championship 2023
Országos Rally Bajnokság 2023
Országos Rally Sprint Bajnokság 2023
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k