A tavalyi szabálymódosításokat követően mindenki arra tippelhetett, hogy a WRC-s pilótákat idén kizárólag S2000-es autókkal fogjuk látni. Synergon Turán Motorsport csapata több autó tesztelését követően mégis egy N-es autó mellett tették le a voksukat. Turán Fricit kérdeztem, hogy mi áll a döntés hátterében?
Mit várhatunk tőletek a 2010-es szezonban?
N-es autóval fogunk menni az idén, pontosabban egy Mitsubishi EVO IX-essel tervezzük a hazai futamokat. Szerintünk ez egy jó döntés lesz, mivel hiszek abban, hogy a magyar pályákra jó versenyautók az N-esek. Abból a szempontból mindenféleképpen jó döntés lesz ez az autó számunkra, hogy így sokat tudunk majd tesztelni vele, a hosszabb tesztek alatt talán sikerül még inkább magunkénak érezni. Nehéz feladat lesz vele megverni a S2000-es autókat, de bízom benne, hogy felvesszük a versenyt, és fogunk tudni menni a bajnokságért.
Nem érzitek visszalépésnek az N-es autót a WRC után? Azt gondolom, hogy senki nem érzi ezt annak. Megpróbáljuk - a szabályoknak megfelelően - a lehető legjobb autót bérelni. Bízva a csapatban, illetve, hogy tiszta verseny lesz az N csoportban, odaállunk Egerben a rajthoz és megnézzük, hogy mire leszünk képesek. A legtöbb WRC-s pilóta azért volt szkeptikus ezzel a szabálymódosítással kapcsolatban, azért fél tőle mindenki, mert nem lesznek olyan látványosak ezek a versenyek, mint a korábbi években, s így a rallye nézőket veszíthet. De ez az MNASZ döntése volt, nekünk sportolóknak pedig el kell fogadnunk a Szövetség szabályait, s ebből kihozni a legjobbat.
Nagy hangsúlyt fektettetek az autó kiválasztására… Igen, valóban több N-es autót kipróbáltunk, mielőtt meghoztuk a végső döntést. Teszteltünk N-es Subaruval is, ami talán gyorsabb autó lehet, mint az Evo IX-es, de ár-érték arányban annyival drágább, hogy most jobb döntésnek bizonyult bevállalni egy ilyen autót, mint megvenni egy Subarut - ebben a kategóriában ugyanis bérelhető Subaru még nincs is Magyarországon.
Mit lehet tudni az autóról? A döntés meghozatala előtt ezt az autót is volt lehetőségünk kipróbálni. Ez egy viszonylag új autó, múlt évben egy pár túra versenyen versenyeztek vele. Az Evo IX-esek között ez egy top autónak számít. Szeretnénk a hétvégi orfűi versenyen rajthoz állni vele, és így lehetőségünk van egy hosszabb tesztre. Bízom benne, hogy a hóesés majd elkerüli a futamot. A többi időjárási tényező már kevésbé zavarna, mert az szinte mindegy, hogy száraz, vagy vizes aszfalton tudunk tesztelni, de a havat mindenképp szeretném elkerülni. A tesztverseny után, még az első bajnoki futam előtt szeretnénk egy saját tesztnapot is, ahol megpróbáljuk megtalálni a lehető legjobb beállításokat, hogy majd valóban teljesen felkészülten állhassunk rajthoz Egerben.
Akkor beszéljünk kicsit egri pályákról! Az egri pályák jó pályák. Ha az autók és kategóriák esélyét nézzük, akkor azt gondolom, hogy lesznek olyan szakaszok, ahol talán a S2000-es autók lesznek előnyben, de lesznek olyanok is, ahol az N-es autók. Elképzelhető, hogy nagyon szoros verseny lesz itt az elejében. Én nagyon örülök annak, hogy egyforma technikával állunk rajthoz nagyon sokan, hiszen ha a szabályokat mindenki betartja - és az ATB is betartatja a csapatokkal és a versenyzőkkel - akkor egy olyan futam jöhet ki ebből, ahol tizedeken fog eldőlni nagyon sok helyezés.
Én egy kicsit a tarnaszentmáriai pályának az elejétől félek, hiszen az már a múlt évben is borzalmas állapotban volt, remélem, hogy ez nem romlott sokat a télen.
A versenykiírásból nézve minden pályán van már tapasztalatunk, viszont akik eddig is N-essel mentek, ők előnyben vannak hozzánk képest, sokkal jobban ismerik az N-es autók tudását, lehetőségeit, beállításait ezeken a pályákon. Nekünk fel kell nőnünk ehhez a feladathoz is. Azért választottunk N-es autót, hogy sokat tudjunk vele menni. A felkészülésünkkel nem lesz probléma, a pályákat feldolgozzuk, és teljes erőbedobással vágunk neki a 7.Valvoline-START Auto Rally-nak!