WRC kontra
Asi
2008-10-28
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
765724429
Napi oldal:
33377
Jelenleg:
937
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Asi megállíthatatlan: toronymagasan vezeti a csoportot, a kategóriát, és matematikailag esélye van az abszolútban is dobogón végezni. Nem mellesleg ő az egyik szószólója a 2009-es WRC-mentes abszolút értékelésnek. Mindenről megkérdeztem.

- Először beszéljünk egy kicsit a nyirádi versenyről. Hogy sikerült ez a futam?
- Nagyon jól, és azt hiszem, hogy egy rendkívül élvezetes verseny volt mindenki számára. Így, hogy tavaly már volt is, és szinte teljesen megegyezett a verseny a tavalyival, így könnyebbség volt a pályafelírás, a tréning meg minden más, kicsit tudtak a versenyzők is gyorsulni. Az N-csoport viszonylag könnyen megvolt számunkra, abszolútban pedig próbáltunk minél jobb helyen végezni. Az a három WRC egyértelműen sokkal gyorsabb volt nálunk és egy kicsit szerencsénk is volt, hogy a kis Érdi és a Herczig Norbi nem tudott célba érni, és a Vizin Laci bácsi nem tudott száz százalékot nyújtani, így nem kerültek elénk.

- Mintha azt említetted volna korábban, hogy ez a pálya neked valamilyen szinten hazai volt, mert elég közel esett hozzátok…
- Tavaly óta nem jártunk ezeken a pályákon, de a verseny hazai, mert közel van. Ez Bakonynak a szélén van, ugye Zircen lakom ezért például minden nap végén otthon aludtunk.

- Műszakilag rendben voltatok ezen a versenyen?
- Igen, nagyon jól vizsgázott az autó most is, mint az eddigi, idei versenyeken. A beállításokon egy-két apró dolgot módosítottunk, főleg a futóműveken, ezen kívül végig minden jó volt.

- Mi lesz Mecseken?
- A Mecsek Rallye-nak két oldala van. Ha az egyik oldalt nézzük, már nem kell rajthoz állnunk, mert a bajnoki cím megvan N-ben, és N/4-ben, viszont abszolútban negyedik helyen állunk, és ha nem állunk rajthoz, akkor a két mögöttünk lévő Subarus pilóta elénk tud kerülni.

- Most beszéljünk egy kicsit a WRC-kérdésről! Te annak az oldalán állsz, hogy ne legyenek WRC-k. Miért volna jobb szerinted a magyar bajnokság, ha nem értékelnék benne a WRC-ket?
- A félreértések elkerülése végett: én nem azt mondom, hogy ne legyenek WRC-k. Azt mondom, hogy a WRC-k ugyanúgy mehessenek, mint eddig, csak egy feltétellel: az abszolút magyar bajnoki címet WRC-s pilóta ne tudja megszerezni. Ugyanúgy legyen kiírva egy kupa, vagy külön sorozat. Őket igazándiból semmilyen csorba nem éri, annyi történne, hogy abszolút bajnok nem lehetne WRC-s pilóta. Nagyjából egyenlő esélyek legyenek a magyar bajnoki címért, többen tudjanak a bajnoki címért indulni.

- Ha a WRC-s pilóták nem lesznek érdekelve, a WRC-s csapatok támogatói, akik versenyek mellett is állnak, ugyanúgy elmennek. Ez nem árthat a bajnokságnak?
- Én ezt nem látom. Egy versenyről beszéltünk, és a nem WRC-s versenyzők támogatói pedig támogatnak több versenyt is Magyarországon. Több nem WRC-s pilótának a támogatói támogatnak magyar rali versenyeket, mint ahogyan WRC-s támogatók is támogatják, de azt gondolom, hogy ez nem fog megszűnni jövőre sem. Nem hiszem, hogy ezen múlik. Ha valakinek tetszik ez a sport, és ebben jó reklámlehetőséget lát, akkor ezután is fog látni.

- Sokan vannak, akik támogatnak téged, vagy ezt a véleményt? Beszélgettél a kategóriatársakkal arról, hogy ők mit gondolnak?
- A verseny előtt a pályabejáráson egy felmérés jelleggel megnéztük, hogy mit gondolnak az emberek erről a kérdésről. Számomra is meglepő volt, hogy mennyire sokan értettek egyet azzal, hogy a WRC ki ugyan ne essen, de az abszolútban ne legyen értékelve. Az N-csoportos autók kivétel nélkül mind, a S1600-osból mindenki, minden kategóriának majd' 80-90 százaléka egyértelműen azt mondta, hogy ők is úgy érzik, hogy abszolútban ne értékeljék a WRC-ket. Azt gondolom, hogy haladni kell. Azt látom, hogy Európában a környező országokban ezt már megtették évekkel ezelőtt mindenhol.

- Sokszor éri az a vád az N csoportot, hogy nem annyira látványos, mint az eleje és a vége. Mennyire érzed azt, hogy a nézők az N csoportot annyira nem kedvelik? Ezt te mennyire érzed?
- Tavaly A-s voltam, idén N-essel megyek, és úgy érzem, idén semmilyen körülmények között nem csappantak meg a szurkolóink, sőt, növekedtek, és jobban látnak lehetőséget az N-es autókban. Hogy kedvelik, vagy nem kedvelik, ez azért van, mert rengeteg N-es autó van, legalább 20, és azok közül az N-es autók közül 3-4 pilóta az, aki igazán jól megy, a többiek pedig nem annyira, azok egyformán lassúnak tűnnek. Az a pilóta, aki gyengébb képességű mondjuk egy WRC-ben, az azzal sem tud igazán gyorsan menni.

- Te magad egyébként sosem akartál WRC-vel versenyezni?
- Már ültem WRC-ben, nagyon jó vele menni. A WRC-knél egyetlenegy probléma van, hogy meghatározó a pénz, hogy ki az, aki meg tudja az újabb vagy a legújabb technikát vásárolni. Ez egy kicsit távol áll tőlem. Azt gondolom, hogy ennek a sportról kell szólnia, és nem a pénzről.

- Amikor az FIA kitalálta, elkezdte ezt a dolgot, hogy a WRC-k ne versenyezhessenek a nemzeti bajnokságokban, akkor mentőötletként kijött a S2000, ami ugye tulajdonképpen egy N-es autó. Ha jövőre így marad, és tényleg nem indulhatnak WRC-k a bajnokság keretein belül, akkor te magad maradsz annál az autónál, amivel most mész, vagy gondolkodsz esetleg egy S2000-esen?
- Egyértelműen N-essel fogok menni jövőre is. Azért váltottam egy évvel ezelőtt A-s autóról N-esre, hogy rutint tudjunk szerezni, a csapatból rutint szerezzen mindenki. Ez a 2008-as év mindannyiunk számára hasznos volt. Ha úgy látjuk 2009-ben, hogy az a 3-4 pilóta, aki jobb pilótának számít és gyorsabb lesz nálunk, és szükséges meglépni ezt a lépést, akkor fontolóra vesszük, hogy kell-e a S2000-es, vagy elég az N-es autó.

- Ez a kérdés szerinted változhat még, vagy így marad a jövő évig?
- Nem tudom ezt eldönteni, elég nagy káosz van. Azt gondolom, ez közel egy évvel ezelőtt le lett írva, ki lett hirdetve, mindenki ez alapján tervezte a 2008-as és 2009-es évet. A WRC-s csapatoknak ezt mindenkinek tudnia kellett, bár volt, aki azt szerette volna, hogy ne így legyen. Azt hiszem, ha valami egyszer le van írva, és elindult egy irányba, annak egy esélyt kell adni. Ez a magyar bajnokságnak, nem hogy kárára lesz, hanem jót fog tenni. Mindenkinek az fontos, amit ő maga csinál. Azt, aki WRC-vel megy és azzal szeretne menni jövőre is, én abszolút megértem. Érthető, hogy ragaszkodnak hozzá és mindenféle fronton megpróbálnak tenni azért, hogy ugyanúgy mehessenek. Nem tudom, hogy jövőre lesz, vagy nem lesz WRC, de azt gondolom, hogy a sportszellemnek mindenképpen jót fog tenni, ha ez a döntés marad érvényben.

 

Ez a hír most jelenik meg 9244. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k