WRC kontra
Asi
2008-10-28
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
807965068
Napi oldal:
339193
Jelenleg:
1091
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Asi megállíthatatlan: toronymagasan vezeti a csoportot, a kategóriát, és matematikailag esélye van az abszolútban is dobogón végezni. Nem mellesleg ő az egyik szószólója a 2009-es WRC-mentes abszolút értékelésnek. Mindenről megkérdeztem.

- Először beszéljünk egy kicsit a nyirádi versenyről. Hogy sikerült ez a futam?
- Nagyon jól, és azt hiszem, hogy egy rendkívül élvezetes verseny volt mindenki számára. Így, hogy tavaly már volt is, és szinte teljesen megegyezett a verseny a tavalyival, így könnyebbség volt a pályafelírás, a tréning meg minden más, kicsit tudtak a versenyzők is gyorsulni. Az N-csoport viszonylag könnyen megvolt számunkra, abszolútban pedig próbáltunk minél jobb helyen végezni. Az a három WRC egyértelműen sokkal gyorsabb volt nálunk és egy kicsit szerencsénk is volt, hogy a kis Érdi és a Herczig Norbi nem tudott célba érni, és a Vizin Laci bácsi nem tudott száz százalékot nyújtani, így nem kerültek elénk.

- Mintha azt említetted volna korábban, hogy ez a pálya neked valamilyen szinten hazai volt, mert elég közel esett hozzátok…
- Tavaly óta nem jártunk ezeken a pályákon, de a verseny hazai, mert közel van. Ez Bakonynak a szélén van, ugye Zircen lakom ezért például minden nap végén otthon aludtunk.

- Műszakilag rendben voltatok ezen a versenyen?
- Igen, nagyon jól vizsgázott az autó most is, mint az eddigi, idei versenyeken. A beállításokon egy-két apró dolgot módosítottunk, főleg a futóműveken, ezen kívül végig minden jó volt.

- Mi lesz Mecseken?
- A Mecsek Rallye-nak két oldala van. Ha az egyik oldalt nézzük, már nem kell rajthoz állnunk, mert a bajnoki cím megvan N-ben, és N/4-ben, viszont abszolútban negyedik helyen állunk, és ha nem állunk rajthoz, akkor a két mögöttünk lévő Subarus pilóta elénk tud kerülni.

- Most beszéljünk egy kicsit a WRC-kérdésről! Te annak az oldalán állsz, hogy ne legyenek WRC-k. Miért volna jobb szerinted a magyar bajnokság, ha nem értékelnék benne a WRC-ket?
- A félreértések elkerülése végett: én nem azt mondom, hogy ne legyenek WRC-k. Azt mondom, hogy a WRC-k ugyanúgy mehessenek, mint eddig, csak egy feltétellel: az abszolút magyar bajnoki címet WRC-s pilóta ne tudja megszerezni. Ugyanúgy legyen kiírva egy kupa, vagy külön sorozat. Őket igazándiból semmilyen csorba nem éri, annyi történne, hogy abszolút bajnok nem lehetne WRC-s pilóta. Nagyjából egyenlő esélyek legyenek a magyar bajnoki címért, többen tudjanak a bajnoki címért indulni.

- Ha a WRC-s pilóták nem lesznek érdekelve, a WRC-s csapatok támogatói, akik versenyek mellett is állnak, ugyanúgy elmennek. Ez nem árthat a bajnokságnak?
- Én ezt nem látom. Egy versenyről beszéltünk, és a nem WRC-s versenyzők támogatói pedig támogatnak több versenyt is Magyarországon. Több nem WRC-s pilótának a támogatói támogatnak magyar rali versenyeket, mint ahogyan WRC-s támogatók is támogatják, de azt gondolom, hogy ez nem fog megszűnni jövőre sem. Nem hiszem, hogy ezen múlik. Ha valakinek tetszik ez a sport, és ebben jó reklámlehetőséget lát, akkor ezután is fog látni.

- Sokan vannak, akik támogatnak téged, vagy ezt a véleményt? Beszélgettél a kategóriatársakkal arról, hogy ők mit gondolnak?
- A verseny előtt a pályabejáráson egy felmérés jelleggel megnéztük, hogy mit gondolnak az emberek erről a kérdésről. Számomra is meglepő volt, hogy mennyire sokan értettek egyet azzal, hogy a WRC ki ugyan ne essen, de az abszolútban ne legyen értékelve. Az N-csoportos autók kivétel nélkül mind, a S1600-osból mindenki, minden kategóriának majd' 80-90 százaléka egyértelműen azt mondta, hogy ők is úgy érzik, hogy abszolútban ne értékeljék a WRC-ket. Azt gondolom, hogy haladni kell. Azt látom, hogy Európában a környező országokban ezt már megtették évekkel ezelőtt mindenhol.

- Sokszor éri az a vád az N csoportot, hogy nem annyira látványos, mint az eleje és a vége. Mennyire érzed azt, hogy a nézők az N csoportot annyira nem kedvelik? Ezt te mennyire érzed?
- Tavaly A-s voltam, idén N-essel megyek, és úgy érzem, idén semmilyen körülmények között nem csappantak meg a szurkolóink, sőt, növekedtek, és jobban látnak lehetőséget az N-es autókban. Hogy kedvelik, vagy nem kedvelik, ez azért van, mert rengeteg N-es autó van, legalább 20, és azok közül az N-es autók közül 3-4 pilóta az, aki igazán jól megy, a többiek pedig nem annyira, azok egyformán lassúnak tűnnek. Az a pilóta, aki gyengébb képességű mondjuk egy WRC-ben, az azzal sem tud igazán gyorsan menni.

- Te magad egyébként sosem akartál WRC-vel versenyezni?
- Már ültem WRC-ben, nagyon jó vele menni. A WRC-knél egyetlenegy probléma van, hogy meghatározó a pénz, hogy ki az, aki meg tudja az újabb vagy a legújabb technikát vásárolni. Ez egy kicsit távol áll tőlem. Azt gondolom, hogy ennek a sportról kell szólnia, és nem a pénzről.

- Amikor az FIA kitalálta, elkezdte ezt a dolgot, hogy a WRC-k ne versenyezhessenek a nemzeti bajnokságokban, akkor mentőötletként kijött a S2000, ami ugye tulajdonképpen egy N-es autó. Ha jövőre így marad, és tényleg nem indulhatnak WRC-k a bajnokság keretein belül, akkor te magad maradsz annál az autónál, amivel most mész, vagy gondolkodsz esetleg egy S2000-esen?
- Egyértelműen N-essel fogok menni jövőre is. Azért váltottam egy évvel ezelőtt A-s autóról N-esre, hogy rutint tudjunk szerezni, a csapatból rutint szerezzen mindenki. Ez a 2008-as év mindannyiunk számára hasznos volt. Ha úgy látjuk 2009-ben, hogy az a 3-4 pilóta, aki jobb pilótának számít és gyorsabb lesz nálunk, és szükséges meglépni ezt a lépést, akkor fontolóra vesszük, hogy kell-e a S2000-es, vagy elég az N-es autó.

- Ez a kérdés szerinted változhat még, vagy így marad a jövő évig?
- Nem tudom ezt eldönteni, elég nagy káosz van. Azt gondolom, ez közel egy évvel ezelőtt le lett írva, ki lett hirdetve, mindenki ez alapján tervezte a 2008-as és 2009-es évet. A WRC-s csapatoknak ezt mindenkinek tudnia kellett, bár volt, aki azt szerette volna, hogy ne így legyen. Azt hiszem, ha valami egyszer le van írva, és elindult egy irányba, annak egy esélyt kell adni. Ez a magyar bajnokságnak, nem hogy kárára lesz, hanem jót fog tenni. Mindenkinek az fontos, amit ő maga csinál. Azt, aki WRC-vel megy és azzal szeretne menni jövőre is, én abszolút megértem. Érthető, hogy ragaszkodnak hozzá és mindenféle fronton megpróbálnak tenni azért, hogy ugyanúgy mehessenek. Nem tudom, hogy jövőre lesz, vagy nem lesz WRC, de azt gondolom, hogy a sportszellemnek mindenképpen jót fog tenni, ha ez a döntés marad érvényben.

 

Ez a hír most jelenik meg 9267. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k