h i r d e t é s
Összes oldal:
765724429
Napi oldal:
33377
Jelenleg:
937
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Balassa Balázs |
|
398 |
2. |
Suborits Péter |
|
396 |
3. |
Horváth Levente |
|
380 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
370 |
5. |
Végh Krisz |
|
337 |
6. |
Kasza Kristóf |
|
322 |
7. |
Gách Bence |
|
304 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
301 |
9. |
Somogyi Máté |
|
291 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
109 |
2. |
Kalle Rovanpera |
|
66 |
3. |
Thierry Neuville |
|
59 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
58 |
5. |
Ott Tanak |
|
57 |
6. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
7. |
Takamoto Katsuta |
|
39 |
8. |
Sami Pajari |
|
19 |
9. |
Grégorie Munster |
|
16 |
1. |
Miko Marczyk |
|
44 |
2. |
Mads Ostberg |
|
37 |
3. |
N.Gryazin |
|
34 |
4. |
R.Korhonen |
|
31 |
5. |
Yoann Bonato |
|
26 |
6. |
Andrea Mabellini |
|
24 |
7. |
Jose Suarez |
|
22 |
8. |
Isak Reiersen |
|
19 |
9. |
Német Gábor |
|
17 |
1. |
Német Gábor |
|
66 |
2. |
Tóth Tibor |
|
56,5 |
3. |
Bodolai László |
|
53,5 |
4. |
Ollé Sasa |
|
52 |
5. |
Trencsényi J. |
|
40,5 |
6. |
Turán Frigyes |
|
35 |
7. |
Osváth Péter |
|
33,5 |
8. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
9. |
Kovács Antal |
|
19,5 |
1. |
Hulmann Gábor |
|
55 |
2. |
Bodogán Ferenc |
|
50 |
3. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
4. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
5. |
Hinger Dávid |
|
28 |
6. |
Kronome Ákos |
|
23 |
7. |
Molnár Attila |
|
20 |
8. |
Bencs Zoltán |
|
17 |
9. |
Petróczy Péter |
|
16 |
1. |
Viszló Csaba |
|
31 |
2. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
3. |
Bar Shushan |
|
13 |
4. |
Zagyva Dorka |
|
7 |
5. |
Hibján József |
|
6,5 |
6. |
Tellér Antal |
|
5 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
35 |
2. |
Várnai Dávid |
|
24 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
22 |
4. |
Molnár Zoltán |
|
21 |
5. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
6. |
Huhák Csaba |
|
17 |
7. |
Kóródi Koppány |
|
14 |
8. |
Simon György |
|
11 |
9. |
Borbély Nándor |
|
9 |
1. |
Nagy István |
|
30 |
2. |
Müller Roland |
|
27 |
3. |
Rácz Tibor |
|
25 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
30 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
27 |
3. |
Kulcs Márk |
|
25 |
|
Asi megállíthatatlan: toronymagasan vezeti a csoportot, a kategóriát, és matematikailag esélye van az abszolútban is dobogón végezni. Nem mellesleg ő az egyik szószólója a 2009-es WRC-mentes abszolút értékelésnek. Mindenről megkérdeztem.
- Először beszéljünk egy kicsit a nyirádi versenyről. Hogy sikerült ez a futam?
- Nagyon jól, és azt hiszem, hogy egy rendkívül élvezetes verseny volt mindenki számára. Így, hogy tavaly már volt is, és szinte teljesen megegyezett a verseny a tavalyival, így könnyebbség volt a pályafelírás, a tréning meg minden más, kicsit tudtak a versenyzők is gyorsulni. Az N-csoport viszonylag könnyen megvolt számunkra, abszolútban pedig próbáltunk minél jobb helyen végezni. Az a három WRC egyértelműen sokkal gyorsabb volt nálunk és egy kicsit szerencsénk is volt, hogy a kis Érdi és a Herczig Norbi nem tudott célba érni, és a Vizin Laci bácsi nem tudott száz százalékot nyújtani, így nem kerültek elénk.
- Mintha azt említetted volna korábban, hogy ez a pálya neked valamilyen szinten hazai volt, mert elég közel esett hozzátok… - Tavaly óta nem jártunk ezeken a pályákon, de a verseny hazai, mert közel van. Ez Bakonynak a szélén van, ugye Zircen lakom ezért például minden nap végén otthon aludtunk.
- Műszakilag rendben voltatok ezen a versenyen? - Igen, nagyon jól vizsgázott az autó most is, mint az eddigi, idei versenyeken. A beállításokon egy-két apró dolgot módosítottunk, főleg a futóműveken, ezen kívül végig minden jó volt.
- Mi lesz Mecseken? - A Mecsek Rallye-nak két oldala van. Ha az egyik oldalt nézzük, már nem kell rajthoz állnunk, mert a bajnoki cím megvan N-ben, és N/4-ben, viszont abszolútban negyedik helyen állunk, és ha nem állunk rajthoz, akkor a két mögöttünk lévő Subarus pilóta elénk tud kerülni.
- Most beszéljünk egy kicsit a WRC-kérdésről! Te annak az oldalán állsz, hogy ne legyenek WRC-k. Miért volna jobb szerinted a magyar bajnokság, ha nem értékelnék benne a WRC-ket?
- A félreértések elkerülése végett: én nem azt mondom, hogy ne legyenek WRC-k. Azt mondom, hogy a WRC-k ugyanúgy mehessenek, mint eddig, csak egy feltétellel: az abszolút magyar bajnoki címet WRC-s pilóta ne tudja megszerezni. Ugyanúgy legyen kiírva egy kupa, vagy külön sorozat. Őket igazándiból semmilyen csorba nem éri, annyi történne, hogy abszolút bajnok nem lehetne WRC-s pilóta. Nagyjából egyenlő esélyek legyenek a magyar bajnoki címért, többen tudjanak a bajnoki címért indulni.
- Ha a WRC-s pilóták nem lesznek érdekelve, a WRC-s csapatok támogatói, akik versenyek mellett is állnak, ugyanúgy elmennek. Ez nem árthat a bajnokságnak? - Én ezt nem látom. Egy versenyről beszéltünk, és a nem WRC-s versenyzők támogatói pedig támogatnak több versenyt is Magyarországon. Több nem WRC-s pilótának a támogatói támogatnak magyar rali versenyeket, mint ahogyan WRC-s támogatók is támogatják, de azt gondolom, hogy ez nem fog megszűnni jövőre sem. Nem hiszem, hogy ezen múlik. Ha valakinek tetszik ez a sport, és ebben jó reklámlehetőséget lát, akkor ezután is fog látni.
- Sokan vannak, akik támogatnak téged, vagy ezt a véleményt? Beszélgettél a kategóriatársakkal arról, hogy ők mit gondolnak? - A verseny előtt a pályabejáráson egy felmérés jelleggel megnéztük, hogy mit gondolnak az emberek erről a kérdésről. Számomra is meglepő volt, hogy mennyire sokan értettek egyet azzal, hogy a WRC ki ugyan ne essen, de az abszolútban ne legyen értékelve. Az N-csoportos autók kivétel nélkül mind, a S1600-osból mindenki, minden kategóriának majd' 80-90 százaléka egyértelműen azt mondta, hogy ők is úgy érzik, hogy abszolútban ne értékeljék a WRC-ket. Azt gondolom, hogy haladni kell. Azt látom, hogy Európában a környező országokban ezt már megtették évekkel ezelőtt mindenhol.
- Sokszor éri az a vád az N csoportot, hogy nem annyira látványos, mint az eleje és a vége. Mennyire érzed azt, hogy a nézők az N csoportot annyira nem kedvelik? Ezt te mennyire érzed? - Tavaly A-s voltam, idén N-essel megyek, és úgy érzem, idén semmilyen körülmények között nem csappantak meg a szurkolóink, sőt, növekedtek, és jobban látnak lehetőséget az N-es autókban. Hogy kedvelik, vagy nem kedvelik, ez azért van, mert rengeteg N-es autó van, legalább 20, és azok közül az N-es autók közül 3-4 pilóta az, aki igazán jól megy, a többiek pedig nem annyira, azok egyformán lassúnak tűnnek. Az a pilóta, aki gyengébb képességű mondjuk egy WRC-ben, az azzal sem tud igazán gyorsan menni.
- Te magad egyébként sosem akartál WRC-vel versenyezni? - Már ültem WRC-ben, nagyon jó vele menni. A WRC-knél egyetlenegy probléma van, hogy meghatározó a pénz, hogy ki az, aki meg tudja az újabb vagy a legújabb technikát vásárolni. Ez egy kicsit távol áll tőlem. Azt gondolom, hogy ennek a sportról kell szólnia, és nem a pénzről.
- Amikor az FIA kitalálta, elkezdte ezt a dolgot, hogy a WRC-k ne versenyezhessenek a nemzeti bajnokságokban, akkor mentőötletként kijött a S2000, ami ugye tulajdonképpen egy N-es autó. Ha jövőre így marad, és tényleg nem indulhatnak WRC-k a bajnokság keretein belül, akkor te magad maradsz annál az autónál, amivel most mész, vagy gondolkodsz esetleg egy S2000-esen? - Egyértelműen N-essel fogok menni jövőre is. Azért váltottam egy évvel ezelőtt A-s autóról N-esre, hogy rutint tudjunk szerezni, a csapatból rutint szerezzen mindenki. Ez a 2008-as év mindannyiunk számára hasznos volt. Ha úgy látjuk 2009-ben, hogy az a 3-4 pilóta, aki jobb pilótának számít és gyorsabb lesz nálunk, és szükséges meglépni ezt a lépést, akkor fontolóra vesszük, hogy kell-e a S2000-es, vagy elég az N-es autó.
- Ez a kérdés szerinted változhat még, vagy így marad a jövő évig?
- Nem tudom ezt eldönteni, elég nagy káosz van. Azt gondolom, ez közel egy évvel ezelőtt le lett írva, ki lett hirdetve, mindenki ez alapján tervezte a 2008-as és 2009-es évet. A WRC-s csapatoknak ezt mindenkinek tudnia kellett, bár volt, aki azt szerette volna, hogy ne így legyen. Azt hiszem, ha valami egyszer le van írva, és elindult egy irányba, annak egy esélyt kell adni. Ez a magyar bajnokságnak, nem hogy kárára lesz, hanem jót fog tenni. Mindenkinek az fontos, amit ő maga csinál. Azt, aki WRC-vel megy és azzal szeretne menni jövőre is, én abszolút megértem. Érthető, hogy ragaszkodnak hozzá és mindenféle fronton megpróbálnak tenni azért, hogy ugyanúgy mehessenek. Nem tudom, hogy jövőre lesz, vagy nem lesz WRC, de azt gondolom, hogy a sportszellemnek mindenképpen jót fog tenni, ha ez a döntés marad érvényben.
Ez a hír most jelenik meg 9244. alkalommal
|