KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
WRC, vagy nem WRC?
vélemények
2008-07-28
interjúk • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
685630222
Napi oldal:
190262
Jelenleg:
1751
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Egyre közelebb van 2009, amikorra az MNASZ felvetette annak lehetőségét, hogy megszüntetné a WRC-k bajnokságban való versenyeztetését, vagy külön bajnokságba "száműzné" őket. A ralis társadalmat meglehetősen megosztja ez a kérdés, most mi megkérdeztük néhányukat: mit gondolnak a kérdésről?

Herczig Norbert:
"Mi is benne vagyunk abban a 21 beadványban, ami eljutott az MNASZ-hez a kérdésben. Ebben azt fogalmaztuk meg, hogy kérjük a Szövetséget, vizsgálják felül a WRC-k és az A/8-as autók jövő évtől vonatkozó versenyzési feltételeit.
Ami miatt ezt kértük, az több dolgot vet fel. Az első és legfontosabb számunkra, hogy nagy valószínűséggel a jövő évben is tudunk ilyen autóval menni, és továbbra is szeretnénk ilyen autóval versenyezni, de amennyiben nem tudnánk összeállítani a költségvetést egy WRC-re akkor is ezt mondanám - az esélye legyen meg a WRC-nek.
A másik, hogy talán ez a kategória adja az autózás csúcsát, ez a királykategória, ami egy kicsit talán kuriózum, ezt szeretné mindenki elérni vagy legalább egyszer az életében kipróbálni. Ha megkérdezünk egy kisebb kategóriában versenyző kollégát, mivel versenyezne, ha elő tudná teremteni rá a feltételeket ?  Szerintem a nagy részük azt válaszolná, hogy WRC-vel, de egyébként legyen WRC? Hát ne. Ezt kevesen mondanák. Jómagam is hasonlóan vélekedtem talán, amikor a kisebb kategóriákban versenyeztem és felnéztem a magasabb kategóriák élversenyzőire, de én is ezt szerettem volna elérni. Pici anomáliát érzek ebben a dologban. És azért mondtam ezzel a példával, mert az RSB állítólag fel fogja tenni az összes tagnak a kérdést, hogy legyen-e WRC és A/8 jövőre. Ezért nagyon nehéz ez.
Ha már szavazásra bocsájtjuk ezt a kérdést akkor meg kellene kérdezni a "többi" érintettet is: a NÉZŐKET. Ők mit szólnak egy ilyen tiltáshoz! Egy biztos, a látványosságából nagyon sokat fog veszíteni az autósport. Nem mondom, hogy csak ezekért jönnek ki a nézők a pályára, erről szó nincs. De a látványból azért veszíteni fog a sport - aszfalton mindenképpen. Mert ez adja a sava-borsát a ralizásnak, ez a csúcs, ezt szeretné mindenki elérni. Szerintem ezért ezt nem szabad eltiltani.
Azzal sem értek egyet, hogy mindenben követnünk kéne az FIA ajánlását és törekvését, hogy ne legyenek a nemzetközi bajnokságban WRC-k. Nagyon sok dologban le vagyunk maradva az FIA-tól és úgy általában Európától - miért éppen ezzel kéne kezdenünk a felzárkózást?
Szerintem kell WRC Magyarországra. Nem biztos, hogy meg tudunk fizetni egy olyan autót, amivel harcba szállhatunk az első helyért, ennek ellenére azt mondom, hogy a WRC mindig WRC marad, mindegy, milyen évjáratú.

És van még egy gondolatom ezzel kapcsolatban: jelen pillanatban nincs alternatíva helyette. A szuper-2000 pontosan ugyanannyi pénz, ha nem több, mint egy 2002-es, 2003-as WRC. A szuper-2000 másik nagy hibája, hogy perpillanat nincs kiforrott autó még. Egyedül a Peugeot foglalkozik vele komolyan, ez látszik is az ő eredményeiken. És még azt is meg kell említeni, hogy az FIA sem biztos a dolgában, hiszen 2010-től be akarja vezetni a szuper-2000 plus-t, ami még rátesz egy turbót ezekre az autókra. Abban a szent pillanatban - persze nem lesz annyira WRC szaga a dolognak, de - nagyon közeli lesz hozzá. Aki idén év végén beruház egy nem olcsó szuper-2000-be, az két év múlva ismét cseréljen kocsit…? A mi támogatóink például beleszagoltak a WRC-be, beleszerettek. Ha odaállítok hozzájuk, hogy visszább kell lépnünk, és jövőre megyünk egy szuper-2000-es autóval, biztos vagyok benne, hogy nem tudjuk majd azt a hatást elérni náluk, mint most, ezzel az autóval…"

Borsi Gergő:
"Én úgy érzem, hogy a WRC-k beszüntetésével egy hihetetlen nagy űr keletkezne a magyar autósportban, amit elsősorban a nézők szenvednének el, de visszaköszönne a versenyzőkre és az egész szakágra is. Nem szeretek párhuzamot vonni más sportágakkal, de például nagyon furcsa lett volna egy olyan foci EB, ahol nem szerepel Európa krémje…
Versenyenként rengeteg emberrel szoktam beszélgetni, és csak egy példát mondanék: van olyan fotós, aki azt mondta, hogy ha nem lesz WRC, ő nem fog eljárni versenyekre, mert nem tud fotózni, nem tud igazán látványos képeket készíteni. Igazából mindenki a WRC-re, vagy a WRC-re is kíváncsi. Már nagyon régi a mondás, miszerint cirkusz és kenyér kell a népnek, és szerintem, ha a cirkuszt elvesszük tőlük, akkor pótolhatatlan lesz az űr, amit maga után hagy.
Alternatív megoldásokon mindesetre gondolkodtam én is, és hangsúlyozom, egyáltalán nem biztos, hogy jövőre összeáll majd egy WRC költségvetése, ez nagyban függ majd a támogatóktól a csapattól, Korda Eriktől, de azt gondolom, hogy egy szuper-2000 üzemeltetése legalább annyi, vagy még több pénz, mint egy WRC-é.
Úgyhogy vagy a nagy N-es autó lehet a cél, vagy külföld. Ezen kívül azt gondolom, hogy a támogatók is nagyon ragaszkodnak a WRC-hez, hiszen ez szolgálja az ő érdeküket. Nekik az a lényeg, hogy minél látványosabb legyen, minél nagyobb média visszhang, és minél több szurkoló legyen."

Budai Béla:
"Erről a tervről én azt gondolom, hogy egy hibás döntés lenne. Európában is több országban megszüntették már, és vissza is hozták gyorsan. Úgy gondolom, hogy a sava-borsa, a nézők kiszolgálása ez a WRC-k dolga. Nem hiszem el, hogy 38 Mitsubishinek kéne mennie egymás után, szerintem az nem egy nagy felüdülés.

Nagyon sajnálnám, ha megszűnne a WRC, és nem feltétlenül azért, mert nekem kettő is van, mert korábban már nyilatkoztam, hogy ha valóban megszületik ez a döntés, akkor alkalmazkodunk hozzá, és próbálkozunk a szuper-2000 irányába menni. De ezzel is dilemmában vagyunk, mert 2010-től a tervek szerint behozzák a szuper-2000 pluszt, ami tulajdonképpen megint csak WRC lesz, mert rajta lesz a turbó. Úgyhogy szerintem ezt a döntést a Szövetségnek és a tagoknak még át kell gondolniuk.
Főleg, ha arra is gondolok, hogy azon pilótáknak, akik WRC-vel mennek, a szponzoraik főleg azért támogatják őket, mert WRC-vel mennek. Mivel van itthon jó néhány ilyen autó, nem gondolom, hogy annyira gazdag ország lennénk, hogy csak úgy kidobáljuk ezeket a kocsikat, vagy bagóért eladjuk…

Nagyon fontos kérdés, hogy a szuper-2000 még nincs is teljesen kiforrva. Ahogy hallani a híreket, még elég sok probléma is van velük. Arról nem is beszélve, hogy perpillanat semmivel nem olcsóbb, mint a WRC. Abban biztos vagyok, hogy később az lesz a jövő, de szerintem ezzel a kérdéssel várni kéne még egy-két évet.

De van még néhény aspektusa a dolognak: itt van például, hogy a WRC-s pilóták, csapatok támogatói nem egyszer éppen ezért rendezvényeket is támogatnak. Ha kiszállnak, az nem csak annak a pár WRC-snek lesz mínusz, hanem a rendezőnek, a többi versenyzőnek és a nézőknek is. Az mindenesetre biztos, hogy ha megszületne ez a döntés, az nagy érvágás lenne. A magyar rali perpillanat Európa krémjében van. Írországban és Angliában van a legtöbb WRC, de utána mi következünk a sorban. Sok megoldás lenne a problémára, csak jól meg kéne gondolni, hogy mi történjen."

Markó Tibor:
"Nem pártolom ezt a tervet. Rendezőként vallom, hogy fontosak a WRC-k és fontosak lehetnek támogatóik is egy-egy rendezvény tekintetében.
Ugyanis akadnak olyan cégek, amelyek egy csapat támogatása mellett érdeklődést mutatnak egy-egy rendezvény támogatása iránt is, de ez akár fordítva is elképzelhető. De nem csak ezért nem pártolom a WRCk száműzését. Be kell látnunk, hogy a gazdasági helyzet a hétköznapi életre is nagyon rányomja a bélyegét. Ezt a társadalom teljesen normálisan, úgy reagálja le, hogy a lehető legszükségesebb dolgokra próbálja korlátozni kiadásait. Tehát a luxus, a szórakozás kopik a kiadás oldalon. Ez ugyanígy mérhető az autósportban, ami ráadásul a sakknál egy kicsit drágább sport... Ez éreztető abban is, hogy hány néző van a pályák szélén, és hányan áldoznak a kedvenc hobbijukra, és abban is, hogy a versenyzők és a rendezők is egyre nehezebben találnak támogatókat.
A WRC-k ilyen módon történő kiirtása a bajnokságból nem helyénvaló, de legalábbis nem időszerű. Ez az egyik. A másik, vizsgáljuk meg, hogy milyen alternatíva áll rendelkezésre? Mert, ha valóban szuper 2000-es, és N-es autók lesznek a csúcs kategóriában, akkor  elképzelhető, hogy nem három versenyző fog küzdeni az első helyért, hanem mondjuk öt.

Oké, de egyrészt a szuper-2000 közel sem olyan látványos, mint a WRC, másrészt a szuper-2000-es piac, egyelőre nagyon instabil. Megbízhatatlanok a technikák, és csak két gyártó van, aki ezzel komolyan foglalkozik, a Peugeot és a Fiat, a többi mind kiforratlan, vagy magáncsapatok "csinálgatják". Arról nem is beszélve, hogy egy 5-6 éves WRC olcsóbb, mint egy szuper-2000-es autó, mégis jobban szeretik a nézők…

Összességében tehát azt gondolom, hogy a kérdés időszerűsége megkérdőjelezhető, én várnék vele egy-két évet. Rendkívül naiv, már-már önámító ötlet, hogy ha egy külön bajnokságot ír ki a MNASZ a WRC-knek, akkor a mostanihoz hasonló lelkesedéssel vetik bele magukat a csapatok a sokmilliós projektek megvalósításába. Aki ezt állítja, magának sem mond igazat. De tényleg: melyik lesz az a balga versenyző, aki felépít egy nem olcsó évadot, és még csak magyar bajnok sem lehet…"

Korda Erik:
"Az a véleményem, hogy amíg az elnökség, az MNASZ nem tud maga körül rendet tenni, addig nem kéne egy WRC-betiltással foglalkozniuk. Hogy miért mondom ezt? Addig amíg N-es autók nincsenek rendbe rakva, A-s autók nincsenek rendbe rakva, kategóriák nincsenek rendben, kétséges az anyagi helyzet és versenyek maradnak el, addig nem hiszem, hogy az amúgy is a béka feneke alatt lévő magyar ralisportot még jobban tönkre kéne tenni. Ez az egyik. A másik, hogy valószínűleg a Szövetségben nincsenek tisztában a szuper-2000-es autók vonzatával. Arra hivatkoznak, hogy olcsóbb, mint a WRC. Elárulom, hogy nem, és ezt papírokkal is alá lehet támasztani. Még a bérlése is drágább, mint egy WRC-nek. Szóval nem látom benne a rációt, de minden bizonnyal vannak egyes érdekek, amelyek ezt kívánják meg.

Többször elmondtam, de most is megteszem: egy N-es autó ne tudjon egy WRC közelében menni. Sehol a világon, és amíg ez így van, addig nem pont a WRC a legnagyobb kérdés. De most elindult a dolog: beadványok érkeztek az MNASZ-hez a WRC-k betiltása ellen.
Remélem, hogy véghez lehet vinni a dolgot. És ha azon múlik, akár a szakágvezetőt is le kell váltani. És nem árt azt sem figyelembe venni, hogy a legtöbb verseny támogatói olyan cégek, akik WRC-ben is érdekeltek.
Kíváncsi lennék, hogy ha nem lennének WRC-k, akkor hány versenyt tudnának megrendezni - saját erőből. Ez a véleményem, és biztos lesz, aki emiatt haragszik majd rám, de ez van. Szerintem nem kell tönkretenni ezt a magyar ralibajnokságot, eléggé tönkre van az téve más irányokból. Ha itt rend lesz, és ezerrel dübörög majd a bajnokság, akkor lehet gondolkodni majd mindenfélén, de addig semmiképpen.

Mondok még valamit. Gondolj bele: mit csinál egy rendező, ha egy versenyre mondjuk ezerrel kevesebben mennek el, akik mondjuk jegyet vennének? A ti újságotokat ennyivel kevesebben vennék meg? Mert az embereket nem érdeklik az N-es autók. Legalábbis egészen biztos, hogy nem annyira, mint egy WRC."

Szabadi Levente:
"Nagyon fel vagyok húzva az ügy miatt. Először is nagyon furcsállom azt, hogy olvastam egy nyilatkozatát a szakágvezetőnek, miszerint a tagság 80 százaléka nem akarja a WRC-t… Szerintem pályát tévesztett, és matematikusnak kéne mennie… Nézd, Miskolcon indult 29 darab A/8-as autó. Ha kiszámolom, hogy hány százaléka ez a 130 indulónak, nekem nem nyolcvan jön ki… Akkor miért nem beszélünk arról, hogy mi szükségünk van például egy szuper-1600-os kategóriára, ahol a Veszprém Rallye-n ment két autó… Egyébként Jutaspusztán vasárnap 360 néző volt… Szóval a nézők is távolodnak el a versenytől, és szerintem ha kivesszük a WRC-ket meg az A/8-at akkor ki fogja nézni a versenyt? Amikor 2-3 WRC volt, nem merült fel senkiben, hogy ne legyen. Most, hogy végre van ütőképes 6-8 autó, rögtön azon gondolkodnak, hogy ne legyen… Ezt abszolút nem tartom helyénvalónak.
Nem tudom, mi lehet mögötte, de lehet, hogy van, akinek nincs pénze WRC-re és N-es autóval szeretne bajnok lenni. De én ültem már kétféle szuper-2000-ben, és meg sem közelítik a WRC élményét, arról nem is beszélve, hogy cseppet sem annyira olcsó, mint azt gondolják róla. Inkább meg kéne ragadnunk a lehetőséget, hogy itt ilyen erős a WRC mezőny, és a környező országok WRC-it ide kéne csábítani, és nemzetközibb lehetne az összes verseny és akkor egészen biztos, hogy nem 360-an lennének Jutaspusztán… De van még egy dolog: a szponzorokról meggyőződésem, hogy nem támogatnának, ha nem lenne WRC - sem minket, sem versenyeket. De akármilyen szempontból nézzük: a jövő a WRC."

Id. Érdi Tibor:
"Szerintem addig, amíg a világbajnokságban mennem WRC-k, és a szuper-2000-es autók még fejlesztés alatt vannak, addig nem a legideálisabb időpont most betiltani a WRC-ket. Éppen elég nézőt és publicitást vesztettünk a WRC-kel együtt is, nélkülük még többet vesztenénk. Meg kell nézni, hogy néhány éve a Szövetség mekkora lendülettel vágott bele a szuper 1600-os kategóriába, ma meg ott tartunk, hogy az elmúlt versenyen két ilyen autó indult…
A szuper-2000-nek nincs még itt az ideje. Most vannak fejlesztés alatt, ráadásul 2010-re turbósítják is őket. Rengeteg gyerekbetegségük van, még nem kiforrott kategóriáról beszélünk. Erre áttérni, és bízni a sikerében, hiú ábránd. A másik legfontosabb, hogy a rali szakágban van éppen elég dolog, amit rendbe kéne tenni, nem pedig erre átterelni a figyelmet."

Holczer Dániel:
"Néhány hete elindítottunk egy folyamatot, és közel húsz tag részéről megkeresés érkezett a WRC és az A/8 kategóriák ügyében, hogy az RSB tárgyalja újra a korábbi, ezen kategóriákkal kapcsolatos döntését. Fontos leszögezni, hogy nem csak a WRC-kről van szó, hanem az A/8-ról is.
Mindenkinek tudnia kell, hogy az MNASZ vezetőség jelenlegi ellenzéke is széles körben támogatja a WRC-k 2009 utáni ORB-ben való szereplését. Véleményem szerint szükség van ezekre az autókra ahhoz, hogy a továbbiakban eladható legyen a raliport, hisz a WRC-k domináns tagjai a mezőnynek, komoly a sajtóértékük és rendkívüli a csapatok PR munkája.
Nem következett be drasztikus változás, nincsenek a bajnokságban jelenleg sem S2000-es autók. Az FIA is változtatott a majdani S2000-es VB kiíráson. Ezeket az autókat mind a mai napig tesztelik és fejlesztik még, nem beszélve arról, hogy költségvetésük semmivel sem kisebb egy 2004-es WRC költségvetésénél. Szerintem összesen két meghatározó típus versenyképes jelen pillanatban az S2000-ben, és ha nem mennének a WRC-k komoly márkák, és a márkák által képviselt tőke vonulna ki a Rallyesportból, amely pótolhatatlan anyagi veszteséget eredményezne.
Tudomásul kell venni, hogy egyre kevesebb a néző, és ezen a statisztikán csak ronthat, ha nem lesznek ezek az autók.
Ezeknek az autóknak a külön értékelése véleményem szerint ma rossz döntés lenne, amely a sport további népszerűségvesztéséhez vezetne.

Nyitni kell nemzetközi szinten, legyen nyílt a WRC bajnokság, hogy jöjjenek Magyarországra a külföldi WRC-k és egy "Nyílt Nemzetközi Bajnokság", külföldi WRC-s versenyzőkkel vissza hozhatná a rallye korábbi népszerűségét.

Említést kell tenni a rallye rendezvényeink fő támogatóiról is, hisz ezek nagyrészt a jelenlegi WRC-s csapatok támogatói köréből kerülnek ki, és ezt semmiképpen sem lehet a döntéskor, vagy a korábbi döntés felülvizsgálatakor figyelmen kívül hagyni.

Ahhoz, hogy ismét népszerű legyen a rallye sztárokat kell kinevelni, akik neve komolyan fémjelzi majd ismét a Rallye Bajnokságot, mert sztárok nélkül nehéz lenne eladni a sportot mind a szponzorok, mind a nézők, mind pedig a média felé, és ezekhez a sztárokhoz jelenleg hozzá tartoznak a WRC-k."


 

Ez a hír most jelenik meg 8281. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k