Pethő Tyutyuék is számolták már a hátralévő napokat az Eger Rallye-ig, bár nem feltétlen azért, amiért a többiek. Az autó az utolsó pillanatban készült el, jól jött volna még pár hét a felkészülési időszakhoz. A teszt elmaradt, alkalmi navigátor akadt, a hangulat remek volt, az eredmény már kevésbé. Tyutyuval beszélgettem az egri élményeiről.
Hogyan vágtatok neki az év első futamának?
Nagyon vártuk már, hogy kezdetét vegye a bajnokság, de eléggé az utolsó pillanatban lettünk készen mindennel. Kategóriát váltottunk, hiszen átépítettük R4-essé a Mitsubishit. A jobb oldalon is változás történt, erre a versenyre - és ha sikerül a magyar versenyekre -, Zejda Vikivel készültünk Egerre, akivel ez volt az első közös versenyünk.
Teszteltél?
Nem, erre már nem volt idő, az első kilométereket a versenyen tettem meg az autóval!
Mesélj akkor arról, hogyan sikerült az Eger Rallye számotokra?
Szombaton úgy indítottunk, hogy a szervizből kimenet túl sokáig szereltük az autót, így kikéstük a rajtot, ami miatt eleve fél perc hátrányból indultunk a többiekkel szemben. Mint ahogyan már mondtam, az utolsó pillanatban lett kész az autó... vagyis nem is lett kész teljesen, és ez most megbosszulta magát. Az esti menés sem sikerült túl jól, mert a lámpa nem igazán vált be. Gyakorlatilag bármerre fordultunk, csak négy darab neoncsövet láttunk magunk előtt, a pályából nem sokat.
Pozitív volt viszont, hogy az új navigátorommal nagyon jól tudtunk együtt dolgozni, nem volt gond az összhanggal, jól éreztük magunkat.
Vasárnap pedig?
A nehéz kezdés után elkezdtük összeszedni magunkat! A végére már egészen jól felgyorsultunk, de nyilván tisztában vagyunk vele, hogy még messze vagyunk a jótól! Sokat kell még fejlődni, meg kell még ismernem ezt az új autót, és talán jobban vissza kell rázódnom a versenyzésbe is. Kicsit tesztjellegűnek szántuk ezt az Eger Rallye-t, fél év kihagyás után túl vagyunk az első megmérettetésen, célba érkeztünk, és pozitív élményekkel gazdagodtunk.
Elégedett vagy az eredménnyel is?
Azzal azért nem! Mindenképpen javítanunk kell, de ezen fogunk dolgozni! Meg kell ismernem az autót, de már most érzem az erősségeit.
Miben más egy R4-es, mint az N-es?
Könnyebb, jobb a futóműve, jobban fordul és nagyobb kanyarsebességet lehet vele elérni...
Az Eger Rallye-n látottak alapján, a kanyarokban veled kapcsolatban nem is a sebességet, inkább a stílust emelném ki...
Az utolsó körben kicsit elgumiztuk magunkat, úgyhogy zsigulisan közlekedtünk! :-) Előjött a régi ladás feeling, így valóban inkább látványosan, mint gyorsan mentünk! Nekünk tetszett, remélem a nézőknek sem okoztunk csalódást!
Hogyan tovább?
A következő verseny előtt mindenképp tesztelni fogunk egy hosszabbat, mert most éreztük ennek a hiányát. Fontos lesz megtalálnunk a jó beállításokat. Május 5-én pedig rajthoz állunk a Presov Rallye-n, Rubóval.
Tehát idén is mindkét bajnokságban szerepelsz?
Úgy tűnik, hogy ha változás nem áll fent akkor a csak a szlovákra, de jelenleg még némi munkálatokat igényel, hogy ezen változtassunk! Dolgozunk rajta, hogy mind a szlovák, mind a magyar bajnokságban el tudjunk indulni.