7. MRBRB - 1.forduló
Összefoglaló képekkel, videóval
2012-02-13
összefoglaló • Lámer Zoli
h i r d e t é s
Összes oldal:
449737921
Napi oldal:
33485
Jelenleg:
366
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a wales-i futam után
1. S. Ogier
Ford Fiesta WRC '17
215
2.
T. Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
183
3.
Ott Tanak
Ford Fiesta WRC '17
169
4.
J-M. Latvala
Toyota Yaris WRC
136
5.
Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC
118
6.
Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
95
7.
Juho Hanninen
Toyota Yaris WRC
71
8.
Kris Meeke
Citroen C3 WRC
70
9.
Craig Breen
Citroen C3 WRC
64
teljes táblázat
European Rally Championship
végeredmény
1.
K. Kajetanowicz
Ford Fiesta R5
145
2.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
121
3.
Bryan Bouffier
Ford Fiesta R5
84
4.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
73
5.
Marijan Griebel
Skoda Fabia R5
62
6.
Grzegorz Grzyb
Skoda Fabia R5
60
7.
Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
59
8.
Nasser Al-Attiyah
Ford Fiesta R5
45
9.
Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
39
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2017
végeredmény
1.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
141
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
121
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
117
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
98
5.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
71
6.
Kazár Miklós
Ford Fiesta R5
59
7.
Ifj.Ranga László
Skoda Fabia R5
52
8.
Ifj.Kiss László
Ford Fiesta R5
48
9.
Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
41
9.
Trencsényi József
Skoda Fabia R5
41
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2017
a veszprémi futam után
1.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
81
2. Domonkos László
Mitsubishi Lancer Evo VII
67
3. Órai Balázs
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
61
4.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
54
5. Veréb Zoltán
Lada VFTS
33
6. Födő Imre
Lada VFTS
31
7.
Kelő-Gere László
Mitsubishi Lancer Evo VIII
29.5
8.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
28
9.
Kronome Ákos
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2017
a komlói futam után
1.
Csomós Miklós
Citroen C2R2
159
2.
Berényi László
Opel Adam R2
104,5
3. Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
86,5
4.
Ifj. Kanyik Antal
Peugeot 208 R2
74
5. Vizelli Károly
Lada VFTS
72
6.
Ifj. Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
50,5
7.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 R2
47
8.
Bodogán Ferenc
Lada 2105
43,5
9.
Hibján József
Citroen C2R2
40
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2017
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
129
2.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
126
4.
Ifj.Hefler Róbert
Honda Civic
85
5.
Kovács Tamás
Trabant 750 GSX-R
79
6.
Schebek István
Lotus Elise
64
7.
Söjtöri András
Toyota MR2
58
8.
Lovász Kornél
BMW
46
9.
Balogh Tihamér
Suzuki Ninja ZX12R
39
teljes táblázat

7_mrbrb_-_1fordulo_1
6 - Fekete Misi - Skoda Fabia S2000

Csaknem 2 évet kellett várni arra, hogy a nagy népszerűségnek örvendett Richard Burns Rally Magyar Nemzeti Bajnokságának új idénye elrajtoljon. Ez idő alatt rengeteg technikai újítást kapott a játék, a szakaszok száma megsokszorozódott, rengeteg új autó érkezett, ám ami talán a legfontosabb, hogy gyökerestül megváltozott a verseny kiírása. Voltaképp az MNASZ ORB főbb szabályait átvéve, már itt sem szállhattak harcba a Magyar RBR Bajnoki címért a WRC-kel, A8-as autókkal indulók, ami alaposan felkavarta az új idény erőviszonyait.

7_mrbrb_-_1fordulo_9
196 - Kiss Bálint (BKiss) - Skoda Fabia S2000 - Másodosztály

A legrangosabb titulus megszerzésére-megnyerésére azoknak nyílt lehetőségük, akik az S2000-N4 kategóriákba neveztek. Ez több dolog miatt is roppant érdekessé tette már a nyitó forduló előtti napokat-heteket, ugyanis rekord számú nevezés érkezett ebbe a kategóriába, csaknem 200 versenyző adta le ide a nevezését. A sok nevező mellett ez lett minden idők legnépesebb bajnokokkal teli kategóriája is, hiszen majd 30 olyan versenyző regisztrált az S2000-N4-be, akik korábban voltak már OB bajnokok, akár abszolútban, akár kisebb kategóriákban. A legóvatosabb becslések alapján is 10-12 potenciális bajnoki esélyessel lehetett számolni, de volt, aki szerint 18-20 versenyző közül is bárki lehet a végső győztes, annyira kicsik lehetnek majd a különbségek. Mindenki várva várta már, hogy Február 1-én végre elrajtoljon a szűk 1 évig tartó versenyfutás az idővel, az elemekkel a szakaszokon, de leginkább egymás ellen.

7_mrbrb_-_1fordulo_3
3 - Lámer Zoltán - Peugeot 207 S2000

Február 1-én végre elkezdődött verseny, 21 kemény téli, havas szakasszal, melynek össztávja több mint 150 kilométer volt. A meglehetősen zord időjárási körülmények miatt már az első szakaszoktól nagyon nehéz dolguk volt a versenyzőknek, aminek köszönhetően már az első gyorsaságikon voltak „nagy búcsúzók”, akik csak a szuperrally szabálynak köszönhetően tudták folytatni a versenyt, de a győzelemért vívott csatából már idejekorán kiszálltak. Az első nap után Retkes Péter állt az élen, aki hatalmas lendülettel kezdett, 4,3 másodperccel megelőzve Blitzer Martint és 6,3-as Lámer Zoltánt. Érdekesség, hogy mindhárom versenyző Peugeot 207-el versenyzett. Mint ahogy a várakozásoknak megfelelően, nagy a volt a tolongás az élmezőnyben, hiszen az első nap végén az első 10 helyezett között mindössze 20 mp volt, tehát az élen álló triót szorosan követte a Kese Zoltán, Ranga Péter, Tóth Alex, Csoma Alex, Fekete Mihály, Bóta Róbert, Nyilas Mihály csoport.

7_mrbrb_-_1fordulo_12
255 - Tóth Alex - Skoda Fabia S2000

A második nap 5 gyorsaságival folytatódott, Retkes Péter pedig tovább nyomta a gázt és majd 14 mp-s előnyre tett szert legfőbb üldözője, Blitzer Martin előtt, aki iszonyatos gyorsasága mellett nagy bukásairól is híres. Ezen a napon is hibázott már, viszont rontása közel sem volt olyan súlyos, mint Lámer Zolié, aki az egyik gyors részen olyan szerencsétlenül talált el egy kisebb fát, ami csaknem a verseny feladására is kényszerítette, végül „megúszta” 50 másodperc veszteséggel, így szinte biztos volt, hogy ezzel neki is elszálltak győzelmi reményei. A nap végén a dobogó alsó fokára Kese Zoltán Ford Fiesta S2000-ese kapaszkodott fel 17 mp-s hátránnyal, aki stabil autózással tartotta maga mögött Fekete Mihály Skoda Fabia S2000-esét, aki alig 2 másodperces hátrányban volt Zolihoz képest. Őt a verseny eddigi meglepetésembere, Csoma Alex követett, aki szoros csatában volt Tóth Alexal, és Ranga Péterrel. Őket már viszonylag nagyobb lemaradással követte Kriston Dávid, Nyilas Mihály, Lámer Zoltán, Bóta Róbert, Kozma Péter és Velner Viktor, aki még így is percen belül volt a listavezető Retkes Péterhez képest.

7_mrbrb_-_1fordulo_4
14 - Nyilas Misi - Peugeot 207 S2000

A harmadik nap első szakaszán Blitzer Martin hibázott és a verseny feladására kényszerült, Retkes Péter pedig tovább növelte előnyét üldözőivel szemben, a nap végére már több mint 20 másodperccel vezetett Kese Zoli előtt, és majd 30-al Fekete Misi előtt, aki mögött ment az adok-kapok Csoma, illetve Tóth Alex között. A 11. szakaszon Ranga Péter is búcsúzott a további küzdelmektől, így a jelentőseket hibázó Lámer Zoltán már a 6. helyre zárkózott fel, de hátránya már majdnem 1 perc volt az éllovashoz képest, és több mint 20 mp az előtte autózó Alexhez is. Őt követte Kriston Dávid, Kozma Péter, Nyilas Mihály, és Bóta Róbert, akik 4-en még hevesen csatáztak a jobb helyezésekért. Velner Viktor hibázott, aminek következtében jelentős helyezéseket veszített, megelőzte Őt többek között Radovits Balázs és Hlavacsek István, akik a legjobb nem S2000-es versenyzők az abszolút pontokért zajló küzdelmekben, hisz ők N4-es autókkal versenyeznek.

7_mrbrb_-_1fordulo_5
34 - Kriston Dávid (Bubi) - Peugeot 207 S2000

A záró napon Retkes Péter okosan versenyezve, beosztotta az előnyét, és senkitől sem zavartatva megnyerte a versenyt. Peti az egész forduló alatt uralta a mezőnyt, kiegyensúlyozottan, és 1-2 döbbenetesen nagy szakaszgyőzelemmel gyűjtötte be a sokak számára hőn áhított győzelmet. A második helyen Kese Zoltán végzett, aki az utolsó szakasz végéig küzdött a 4. napon mindent beleadó Tóth Alex ellen, akinek végül meg kellett elégednie a bronzéremmel. A 4. helyen ért célba Fekete Mihály, aki szintén kiegyensúlyozott versenyzéssel szerzett sok értékes pontot, köztudottan a számára leggyengébb talajtípuson. Az utolsó napra kiengedett Csoma Alex, saját elmondása szerint itt már semmit sem akart kockáztatni, inkább már csak célba szeretett volna érni, ami sikerült is neki. Nem úgy, mint Lámer Zoltánnak, aki mindent egy lapra feltéve, mégpedig a dobogó reményében vágott neki az utolsó 6 gyorsasági szakasznak. Csaknem fél percet kellett volna ledolgoznia a pódiumhoz, ami csak hatalmas kockázat árán sikerült volna. 2 szakasz elteltével már csak 16 másodperces volt a lemaradása, viszont nem tudta tartani ezt a tempót, és kiesett a vége előtt 4 szakasszal. A 6. helyen Kozma Péter ért célba, aki szintén nagy esélyeshez méltóan versenyzett végig, és ha nem lett volna az első nap az az 1 perces időveszteséggel járó hibája, akkor kitudja, hogy hol végzett volna. Mögötte Kriston Dávid következett, akire szintúgy, mint Csoma Alexre, szinte senki sem számított, hogy az élmezőnyben fognak végezni, a verseny kellemes meglepetései közé tartoztak.

7_mrbrb_-_1fordulo_11
226 - Cseszneki Szabolcs - Ford Fiesta S2000

Őt Nyilas Mihály és Cseszneki Szabolcs követte, aki a befejező napon rontó, és a pontszerző helyekről lemaradó Bóta Róbert helyét örökölte meg. Majd jött a legjobb turbómotoros autó Hlavacsek Istvánnal, aki a 10. helyen ért célba. A 11. helyen is egy meglepetésember futott be, Ráti Gergő személyében az N4-es EVO7-essel, aki az előző szezonban még csak a másodosztály versenyzői között viaskodott. Velner Viktor lett az abszolút 12. akit Bitto Zsolt, Szász Lóránt és Kuti Péter követett.

További kategóriák röviden:
A nyílt bajnokságban, ahol a WRC-k, és az A8-as autók is nevezhettek, szintén nagy csata volt, amelyet végül Hajdó László nyert Szőcs Attila és az észt Marek Sepp előtt, ami nem mellesleg az előző idény abszolút bajnoka. Érdekesség, hogy csak két WRC tudta megelőzni Retkes Péter S2000-es 207-ét!!!  A8(WRCC) kategóriában szintén szép számmal indultak, amelyet végül Szabó Zoltán nyert meg, Szabó Gábor és Pepich Zoltán előtt.

7_mrbrb_-_1fordulo_2
7 - Szőcs Attila - Subaru Impreza WRC 2006

Az A7(R3) bajnokságban ifj. Géringer Zoltán hatalmas fölénnyel nyert Lénárt László és Csekő Árpád előtt. Az N3(S1600)-asoknál Vörös Gábor diadalmaskodott Szente Zsolti és Számpor Gergő előtt. A H kategóriában nagy előnnyel nyert Szoták Dániel, akit Dancs István András és Kerényi András követett.

7_mrbrb_-_1fordulo_7
153 - Vörös Gabi - Peugeot 205 GTi N3

7_mrbrb_-_1fordulo_8
189 - Számpor Gergő - Volkswagen Polo S1600

>> a verseny végeredménye <<

A következő verseny időpontja február 22-28, remélhetőleg ott is legalább ilyen szoros versenynek, és izgalmas csatáknak leszünk tanúi.

Ez a hír most jelenik meg 6816. alkalommal
Share |
2012.02.01.
7. Magyar RBR Bajnokság
7. MRBRB 1.futam
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
04 05 06 07 08 0910
11 12 13 14 15 1617
18 19 20 21 22 23 24
25 26 2728293031
01 02 03 04050607

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k