A hómenő és a vébémenő
Szabó Laci újra nekivág a Janner Rallyenak
2010-12-28
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
776793040
Napi oldal:
130887
Jelenleg:
1149
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Aki látta már Szabó Lackót hóban autózni, annak nem kell elmesélni, aki még nem látta… azoknak pedig nem lehet! Egyszer mindenképp látni kell, és erre most remek alkalom lehet a Janner Rallye, ahol VB-menő navigátorral az oldalán vág vissza a régi sérelemért. Elsőként Lackóval beszélgettem…

Igen kevés alkalommal láthattak téged a szurkolók az idei évben, mi ennek az oka?
thumb_A_homeno_es_a_vebemeno_2Sok más egyéb elfoglaltságom miatt nem tudtam a versenyzéssel foglalkozni idén, így azon a kevés futamon pedig, ahol mégis indultunk, "előfutóztunk". thumb_A_homeno_es_a_vebemeno_3Nem akartunk a kategóriában menni, hogy esetleg a bajnokság állásába ily módon beleszóljunk, maradt tehát a mezőny előtt autózás, de nagyon bízom benne, hogy a jövő évben ez már nem így lesz! Megpróbálom úgy intézni a dolgaimat, hogy a versenyzés is újra visszakerüljön az életembe, és persze az is nagyon izgatja a fantáziámat már, hogy egy-két eredményt elérjek újra.

Mikulás Rallye-n is indultál, és Te sem a megszokott navigátoroddal...
thumb_a_homeno_es_a_vebemeno_2Igen-igen, idén is mint tavaly a menyasszonyommal Edittel mentem, csak az éppen jobban sikerült, hiszen akkor nyertünk. Most is ez lett volna a cél, próbáltunk nagyon odafigyelni a felkészülésre is, szögesgumink is volt (persze nem a megfelelő), de több műszaki probléma miatt sajnos nem sikerült jól a verseny. Rögtön az első gyorsasági szakaszon, kb. 2 km után szétment a váltónk, és harmadik fokozat nélkül teljesítettük az egész versenyt. A második körben a Solyi erdőnél pl. 30 percet szereltem 10-15 néző segítségével, akiknek ezúton is 1000 köszönet! Voltak olyan gyorsok, ahol jól mentünk, de ettől függetlenül ez a hiba az egész versenyre rányomta a bélyegét, ráadásul belülről nézve eszméletlen lassúnak tűnt az egész, és így nem élveztem. Arra persze jó volt, hogy a Janner Rallye-ra felkészüljünk, hiszen itt is havas pályák voltak ezúttal. Reméljük, hogy az autónak minden problémája előjött itt, és Janneren már nem lesz vele gond.

A_homeno_es_a_vebemeno_1


Következő állomás pedig a Janner Rallye?
Pár évvel ezelőtt már mentünk rajta, és szerettünk volna újra menni, de az elmúlt egy-két évben nem rendezték meg ezt a versenyt, így csupán most nyílik lehetőségünk a visszatérésre. Most újra benne van a versenynaptárban, és előreláthatólag elég nagy hó is lesz a pályákon!

Milyen autóval vágsz neki a havas pályáknak?
Szigorúan a VFTS-sel! A jobb oldali ülést viszont ezúttal újra "kiadom", és talán ez lesz még egy kicsi különlegessége a dolognak...

Nem néztem a nevezési listát még... Elárulod, hogy ki diktálja ezúttal az itinert?
Zsiros Gabi barátommal indulunk, és bízom benne, hogy fog majd adni egy kis löketet a teljesítménynek. Gabival nagyon sokat szoktunk télen, hóban együtt autózni és már régóta tervezzük, hogy egyszer, egy ilyen bajnokságon kívüli versenyen együtt indulunk, és úgy tűnik, hogy ennek most jött el az ideje, Gabi is ráér, és verseny is van hozzá. A versenyt követően meg majd meglátjuk, hogy mennyire volt hasznos számunkra a közös "munka"... hogy vajon, én gyorsulok-e Gabi miatt, vagy Gabi lát valamit a VFTS-ben, amitől Frici fog gyorsulni :-) :-)

Ezek szerint nem vagy babonás, hogy egy ilyen borulékony navigátort ültetsz a jobbodra? :-)
Na, erre még nem is gondoltam! Lehet, hogy jobb lesz újragondolnom ezt az egészet addig még... ? :-)

Fő cél?
Elsősorban a szórakozás, hiszen ilyen talajon, hátsókeres autóval menni hatalmas élmény, de persze azért megpróbálunk minél gyorsabban is menni! Pár évvel ezelőtt ott voltunk az első helyen és kizártak, így azért egy szálka még ott van bennem, és szeretném megmutatni az osztrákoknak, hogy igenis jól tudunk menni! Most viszont nehezebb lesz ez a feladat, mert a H csoportot míg korábban kettéosztották, addig most egy kategóriaként szerepel a kiírásban, így több mint 40 autó lesz itt, ebben a kategóriában. Nehéz dolgunk lesz!

Milyen ez a Janner Rallye szurkolói szemmel nézve?
a_homeno_es_a_vebemeno_4Úgy gondolom, hogy nagyon jó, hiszen a korábbi években is nagyon sok magyar néző utazott ki erre a futamra a pályák szélére, és ha tényleg akkora hó lesz a versenyen, mint amit ígérnek, és amire mi is számítunk, akkor tényleg érdemes kilátogatni. Közel 120 autós nevezési lista van, osztrák, cseh élmezőnnyel együtt, így már most azt mondhatom, hogy egy elég jó versenynek néz ki.

Milyen a hóhelyzet felétek? Mennyire lesz sikeres a felkészülés?
Elég nagy havat ígértek, tréningautóval felvagyunk készülve, és valószínűleg megpróbálunk gyakorolni!

a_homeno_es_a_vebemeno_3

Más havas versenyre is készültök?
Terveztem volna, de igazából itt a közelben nincs ilyen. Ami még egy ilyen havas verseny lenne, és ahol lehet ilyen régebbi típussal menni, az Finnországban van... de az iszonyat messze van!

2011 folytatása?
Nem tudom! Abszolút kérdőjel az egész. Annyit tudok elmondani, hogy ez az előfutás-dolog arra jó volt, hogy versenyezzek egy kicsit, de nekem fontos a versenyszellem, és így nem éreztem a késztetést, hogy gyorsan menjek, vagy harcoljak a másodpercekért, így a terv 2011-re az, hogy ha már megyek, akkor mindenképp a bajnokságban, és ha sikerül, akkor egy egész évadot szeretnék végig versenyezni.

VFTS-sel?
Szigorúan VFTS-sel! Szerintem én már megmaradok a szovjet típusnál...





A "kérdeztessék meg a másik fél" elve alapján, Zsiros Gabit sem hagyhattuk ki, így ő is válaszolt néhány kérdésre.

Sejted, hogy mire vállalkozol?
Együtt kezdtük a pályafutásunkat, még 1997-ben, azóta nagyon jó barátok vagyunk, és régóta váratott már magára ez a dolog, hogy egy autóba üljünk egy versenyen. Hóban nagyon sokat autóztunk már vele, Zsiguliban már ültem is mellette. Agyhalott, ez tény :-)
VFTS-ben még csak egyszer ültem mellette, de akkor is három hengeres lett, így nem tudom, hogy milyen az autó, de nagyon remélem, hogy összkerekes autóknak is fogunk meglepetést okozni ezen a versenyen, hiszen borzalmasan gyorsan tud menni a hóban is.

Milyen lesz VFTS-ben navigálni?
Minden tőlem telhetőt meg fogok tenni a sikeres szereplésünkért, megpróbálom profi szinten kiszolgálni őt, ugyanúgy, mintha egy WRC-ben ülnék egy VB futamon. Lackó már mondogatja is, hogy "Na, egy VB-menő navigátorom lesz most", de én tényleg megpróbálom a maximumot nyújtani, úgy, hogy ez a későbbiekben a barátságunkat csak még tovább erősítse.

Mire számítasz?
Biztos, hogy nagyon fogom élvezni! Sok belső felvételt láttam már Lackó versenyzéséről, és az ő vezetési stílusa nyomot hagyott bennem! Jó szélesen fogja a kormányt, kitárt karokkal és könyökkel, úgyhogy jó hátra fogom rakatni az ülést, az lesz az instrukció, hogy minél hátrébb, minél lejjebb és egy kicsit hátradöntve, hogy még csak véletlenül se akadjunk össze! :-)
Megtanultam már Spanyolországban a Fordnál is, hogy fő, hogy biztonságban legyek. A Fordnál kértem, hogy nem lehetne-e véletlenül kicsit feljebb tenni az ülést, és mondták, hogy "Nem, nem kell ebből kilátni." Legyen előttem a füzet, azt meg majd úgyis érzem, hogy merre megy, és persze súlypont szempontjából is úgy biztonságos, ha a navigátor lenn van.
thumb_a_homeno_es_a_vebemeno_1Már nagyon várom egyébként ezt a futamot, mert most folyamatosan esik a hó, esik a hó, volt is egy jó élmény a hóautózásban, hiszen Mikulás Rallye-n sikerült egy jó eredménnyel zárni a versenyt, és most ez így spanol.

A múltkor mondtad, hogy nagyon szeretsz hóban autózni... Mindegy, hogy hol ülsz, csak hóban menjen az autó? :-)
Persze, Lackó mellett meg pláne, mert tudom, hogy nagyon gyorsan fogunk menni!



Támogatóink:
Rutin Kft, Euro Controll '09 Kft, Aqua Lift KFt, Agroázis Kft, Tom Trans Kft, Fesped Kft, Dekotex Kft, Popp Trans Kft, 

Ez a hír most jelenik meg 7812. alkalommal
Share |
külföldi verseny
28. International Janner-Rallye
Ausztria, Mühlviertel
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k