A TAXI4 szereti a rallysportot
A Budapest Rallye névadójával beszélgettünk
2013-09-30
interjú • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
784812193
Napi oldal:
106517
Jelenleg:
1498
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

a_taxi4_szereti_a_rallysportot_2

Az utolsó pillanatban lett a 2013-as Budapest Rallye névadója a TAXI4. Pásztor Gáborral, a taxitársaság ügyvezetőjével beszélgettünk a rallyról, a csapatról, a prológról és a taxizásról:

Ismerősen cseng a rallyongók körében a Taxi4 neve. Mikor kerültetek a rally közelébe?
Ha emlékeim nem csalnak, 2008-ban, Korda Erik támogatásával indult az anyagi erőforrásaink rali irányába történő csoportosítása.

Taxi4 logó tündököl Érdi Tibi autóin, és Boroznaki Tibi sárga VFTS-e is ilyen színekben pompázik évek óta. Ezek szerint meg vagytok elégedve ezzel a sportággal…
Igazából anno egy saját ralicsapat építésébe kezdtünk 2009 második félévében. Amely sajnos a gazdasági válság okán nem tudott önálló lábakon megállni. Terveink között szerepelt, hogy a taxi cégünk szerződéses partnereit bevonjuk a csapat támogatói körébe, de a válság miatt nemleges válaszok tömkelegét kaptuk támogatói oldalról. Így a saját csapat működtetését kénytelenek voltunk háttérbe szorítani és 'csak' támogatóként bent maradni ebben a sportban.

a_taxi4_szereti_a_rallysportot_3

Nemzetközi oldalon Érdi Tibiékkel dolgozunk együtt, míg a hazai versenyeken Boroznaki Tibiék viszik a zászlóinkat és a hírünket.
A jövő évet hasonló módon tervezzük.
A taxizást érintő változások a napjainkban éreztetik a hatásukat akár az utazóközönségnél, akár nálunk. A jövő évre még bátran nem merek nyilatkozni, de a szándékaink változatlanok.

a_taxi4_szereti_a_rallysportot_1

Ha már a taxizást említetted, az utca embere az egyre több sárga autót látja. Ezáltal és a szabályzók által is egységesebb lesz a taxi a fővárosban. Ez belülről, taxitársaság vezetőjeként hogyan csapódik le?
A budapesti taxikra vonatkozó rendelkezés szerint 2014 nyarától csak sárga taxikkal lehet dolgozni. A taxisok egyéni vállalkozók vagy kisebb társas vállalkozások, az autók matricázása az ő költségük. Nekünk, mint központnak a legfontosabb változás, hogy hatósági árat léptettek életbe, ettől semmilyen kedvezménnyel nem lehet eltérni. Se kis fogyasztónak, se partneri szerződéssel bíró nagyfogyasztónak sem. Az árverseny a taxi piacon véglegesen megszűnt. Kizárólag a minőségi szolgáltatások nyújtásával tudjuk magunkhoz csábítani az utazni vágyókat.
Egyformák lesznek az autók színben, egy idő után méretben is. Reméljük, hogy régi ügyfeleink a márkahűség miatt ragaszkodnak majd hozzánk, és új közönséget is magunkhoz tudunk csábítani.

a_taxi4_szereti_a_rallysportot_4

Talán a ralit kedvelő utasoknak is számít majd, hogy olyan céggel utazzanak, amely támogatja kedvenc sportágát…

Nagyon az utolsó pillanatban, de azt gondolom sosem későn jött a hír, hogy a budapesti futam névadója lett a Taxi4.
Reményeink szerint nem az utolsó alkalom, hogy ilyen szinten oda tudjunk állni a rallysport mellé. Régóta nehezményeztem már én is, mint a sportág kedvelője, hogy miért nincs Budapesten és környékén rali verseny. A világon mindenütt imádják ezt a sportot, itt mesterségesen háttérbe van nyomva. Látjuk a régi időkben, és szerencsére újra, hogy mekkora nézőszámokat tud ez a sport generálni. Mondhatnám azt is, hogy minden férfi, aki saját autóval autókázik, érdeklődik az autózás ilyen szintű művelése iránt. A média mostohagyerekként kezeli ezt a sportot Magyarországon.

a_taxi4_szereti_a_rallysportot_6

Reméljük, hogy ha egy kicsit beljebb kerül a rali a városba és most Műjégen olyanok is láthatják testközelből, akik különben nem mennének ki a gyorsasági szakaszokra, ezáltal népszerűsíteni tudjuk.

Lesz egy kis promóciós autózás is. Ha jól tudom Érdi Tibit is láthatjuk autózni a Városligetben.
Érdi Tibiéktől is az fogalmazódik meg a versenyzésükkel kapcsolatban, amit én magam is osztok: ha egyszer elérkezünk a rendhez az itthoni rallysportban, akkor itthon fognak versenyezni.
Most a prológ előtt a Műjégpályán élményautózást tart a csapat és a hivatalos megnyitó előtt mindenkit szeretettel várunk és a csapat megmutatja élőben is, hogy milyen autóval versenyeznek a külföldi futamokon. 
Ott lesz Boroznaki Tibi és a VFTS-e is… :)


Érdi Tibor 2001-ben a Műjégpályán,
Subaru WRC bemutató

a_taxi4_szereti_a_rallysportot_5

Ez a hír most jelenik meg 5117. alkalommal
címkék: Budapest, Taxi4
Share |
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
TAXI4 Budapest Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k