Janikáék az abszolút harmadik helyről estek ki az 50.Mecsek Rallye első napjának végén. A pilóta még három héttel a futam után is csalódottan emlékszik vissza a pécsi hétvégére:
Akár lehetett volna jó is…
Igen, de nem lett az… Nem nagyon kaptam el a ritmust ezeken a keskeny erdei szakaszokon. Nem nyújtottam valami jó teljesítményt. Van, amikor van egy pont, amin ha átbillensz, akkor már megy minden jól. Idáig sajnos nem jutottunk el. Az utolsó előtti gyorson - még az első nap – egy féktávon nem tudtunk megállni és beestünk az erdőbe. Igazából nagy sérülés nem lett az autón, pont annyi csak, hogy nem tudtuk folytatni a versenyt. Fel kellett adnunk.
Valamiért nem éreztem magam jól az autóban. De nem is kaptam el a fonalat.
Mi volt a baj? Rosszul választottatok gumit, vagy csak nagy volt a tempó?
Igazán optimális abroncsot mindig nehéz választani a folyamatosan változó pécsi szakaszokra. Első körben mi is puha, száraz abronccsal mentünk ki. Utána, gondolva arra, hogy talán koszosabbak lesznek a kanyarok, esőgumival mentünk ki a második körre. Nyilván előtte ki kellett volna ezt próbálni, amit nem tettem meg. Talán ez volt a hiba.
Esőabronccsal mentünk száraz körülmények között és nem igazán ismertem ennek a paramétereit. Egészen addig nagyon jól teljesített a gumi. Volt három lassító, viszonylag nagy tempóról tudtunk vele megállni. A kanyarokban is stabilan viselkedett. Csak ez a féktáv volt neki grízes és itt mindjárt le is estünk az útról.
Nagyon sajnáltam. És ami talán még fájóbb: ezzel az év végi dobogós remények is elcsúsztak, ugye?
Igen, sajnos igen.
Természetesen Ózdon megyünk, végigcsináljuk a futamot, befejezzük az évet. Próbálunk majd gyorsan menni. Ezeket a pályákat jól ismerem, Miskolcon idén már versenyeztünk is rajtuk. Próbálunk gyorsabban menni majd, mint Miskolcon mentünk :)
Azóta azért sokat változott a viszonyod az autóval, nem?
Fehérvár Rallye óta, azt hiszem. Ott volt az eddigi legjobb autónk, amivel eddig versenyeztünk. Pécsen is ezzel az autóval mentünk, nem is azzal volt a baj…
Ózdon dobálós, száraz pályák várhatóak. Melyik a kedvenc? Melyiket ismered a legjobban?
A sátai szakaszt bírom. Az autó ezeken a gyorsabb, nyitottabb részeken eredményesebb lehet. Legalábbis most így gondolom. Remélem, hogy a verseny után is ez marad majd a véleményem.
A szűkebb részeken kicsit nehezebb vele fordulni.
A körgyorson talán előny egy kicsit a kisebb rajtszám. Talán kevesebb autó lesz még akkor rajta…
Nem tudni, hogy hányan fogunk egyszerre körözni… 4-5 autó biztosan. Érdekes lesz…
Egyszer volt itt egy kellemetlen szituációnk, amikor berajtoltattak elénk egy lassabb autót… Most ugyan más az irány, de igazából a körön most sincs hely előzni, elengedni a másikat. Szerintem az első 5-7 autó közel egyforma tempóra képes, nagy különbségek nem lesznek, ha a rajtolással nem lesz gond. A nézőknek biztos, hogy látványos lesz.
Mikor mondanád a verseny végén, hogy jó volt a futam?
Ha megnyerem! :D
Amúgy is tud jó lenni egy verseny, ha jó a szervezés és minden flottul megy! Nem csak akkor szoktam dicsérni egy futamot! Reméljük most is mondom majd! És jó lenne megnyerni! Úgy még könnyebben mondanám… :)