Amikor a VFTS múzeum zárva
Vilniusban járt Csucsu csapata, de csak pár képet lőhettek...
2013-02-13
élménybeszámoló • Palotai Zoltán
h i r d e t é s
Összes oldal:
784969834
Napi oldal:
64746
Jelenleg:
1756
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Csucsu csapata meglátogatta a legendát

A sikeres Lett verseny után boldogok voltunk Csucsu negyedik helyével, több helyi is mögöttünk végzett, mint amennyivel előzetesen elégedettek lettünk volna.

Litvániáról egyértelműen minden csapattagnak a VFTS jut eszébe, és mivel a hazaút 1680 km (meg ennyi volt az oda is), így 70 km kitérő Vilnius felé nem lehetett kérdés, ha már úgy is ott járunk. Brundza gyűjteménye idén áprilisig egy külső helyszínen van kiállítva.

A helyszínt sikerült kikeresnünk a neten, a veteranzsiguli.hu előzetes segítségével. A GPS pontosan ismerte a megadott címet, és a honlap szerinti nyitvatartási időben oda is értünk. Az épületben azonban zárva találtuk a kiállító terem ajtaját, és egy többnyelvű szórólapról azt is megtudtuk, amit a honlapról nem: hétfő szünnap, mint minden rendes múzeumban.

amikor_a_vfts_muzeum_zarva_5

Az épület nyitva, sehol egy ember, sehol senki, akinek el tudtuk volna mondani, hogy mi holnap nem tudunk visszajönni, de lehet, hogy az életben többet soha, és most pedig nekünk ki kell, hogy nyissák a bemutatótermet.

De nem érdemelnénk meg hogy EB-n menjen a versenyzőnk, ha itt feladtuk volna! Valakit találnunk kell, valahol csak van valaki!? Addig mászkáltunk az épületben, amíg találtunk egy nyitott ajtót, onnan egy folyosót majd még egyet… és bent is voltunk a kiállító teremben.
Ha a gazdájuk itt lenne, biztosan megengedné nekünk, nem?  Bent meg csak lesz valaki végre!

amikor_a_vfts_muzeum_zarva_1

Hatalmas teremben Cadillac-ek mindenütt, szép nagyok, színesek, Zil limuziok, katonai járművek.

amikor_a_vfts_muzeum_zarva_3

De igazán mi nem ezért jöttünk.  Két karbantartóval találkoztunk, akik ügyet sem vetettek ránk, a maroknyi külföldire, akik bambán nézelődtek, ahogy a látogatók általában szoktak. De mi nem az amerikai autós klubból jöttünk, és nem is azért lődörögtünk, mert nem tudtuk megemészteni az autók méretét!
Egyikőnk talált egy elkülönített, sötét csarnokot, ahol látni vélte a lényeget. Oroszul nem tudtunk, litvánul még úgy sem, a villanyszerelő szaki meg láthatóan angolul nem tudott.  Mutattunk hát neki egy VFTS fényképet, hogy ott lenne szíves nekünk villanyt kapcsolni, mert mi inkább azt nézegetnénk! Volt szíves.

amikor_a_vfts_muzeum_zarva_2

Villanyfényben megláttuk amiért jöttünk, a gyűjtemény versenyautós részét, az itthonról is ismert VFTS-t, a Samarákat,  és még számtalan versenyautót, közte Bowlert, Rallye Golf II.-t, meg néhány gömbölyű kasztnis, rajtszámos autót.

amikor_a_vfts_muzeum_zarva_7

Középmotoros Samara-t nem lát az ember minden sprinten, de Moszkvics versenyautót sem túl gyakran!
Az amerikai vasakat itt is a végére hagytuk, így is úgy tűnt, egy óra is lesz az a néhány, minden bizonnyal eredeti vas. Mint a gyerekek az új játszótéren, rohangásztunk egyik autótól a másikig.

amikor_a_vfts_muzeum_zarva_6

Éppen sikerült a két Samarán túljutnunk, és elkattintani az emlékfotókat az ismerősöknek, amikor megjelent két viszonylag mérges biztonsági őr. Eddig marhára kerestük őket, hogy hogy tudnánk bejutni, eddig őket kerestük, csak nem voltak sehol. Most láthatóan a magunk által felfedezett útvonalon kívántak kikísérni bennünket.  Megkérdezték, hogy tudunk-e oroszul, és a nemleges válasz után a fényképezőgépre mutatva azt hajtogatták, hogy töröljük a képeket, és hogy a múzeum hétfőn zárva. Na, nem mintha ezzel sok újat mondtak volna, de azért éreztük, hogy a nézelődés itt most befejeződött.

amikor_a_vfts_muzeum_zarva_4

Be is kellett áldoznom a Golf Rallye-ról készült képeket törlésre. Mindegy…

Nem hagyták, hogy belépőt fizessünk, nem hagyták, hogy elmondjuk:  Csak az érdekelte őket, hogy „delete” és hogy  „Monday closed”. Természetesen el tudtunk volna tölteni még egy kis időt bent, de akkor már megvolt, amiért jöttünk: Jártunk Vilniusban, láttuk az autókat testközelből.
De komolyan:  Ti inkább kint maradtatok volna?

Ez a hír most jelenik meg 8190. alkalommal
címkék: VFTS, Vilnius, Lada
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k