Csak már legyünk ott és menjünk!
Bútor Robi - 2010
2010-03-16
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
503889113
Napi oldal:
41889
Jelenleg:
463
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
MyActionCam

World Rally Championship 2020
a második futam,
Rallye Sweden után
1. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
42
2.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
42
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
37
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
30
5. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
24
6.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
20
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
11
8. Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
8
9. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris WRC
6
teljes táblázat
European Rally Championship
végeredmény
1. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
141
2. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
132
3.
Lukasz Habaj
SKODA Fabia R5
116
4. Filip Mares
Skoda Fabia R5
75
5. Herczig Norbert
Volkswagen Polo GTi R5
52
6. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
39
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5 Evo
39
6. Nasser Al-Attiyah
Volkswagen Polo GTi R5
39
9. Marijan Griebel
Volkswagen Polo GTi R5
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
végeredmény
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
211
2. A. Bakkerud
Audi S1
211
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
199
4. Niclas Grönholm
Hyundai i20
186
5. T.Timerzyanov
Hyundai i20
142
6. Janis Baumanis
Ford Fiesta
137
7. Anton Marklund
Renault Megane RS
119
8. Liam Doran
Audi S1
114
9. Timo Scheider
Seat Ibiza
109
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
175
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
125
3. Velenczei Ádám
Citroen C3 R5
125
4.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
114
5.
Balogh János
Skoda Fabia R5
78
6. Német Lackó
Skoda Fabia R5
61
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
59
8. Bodolai László
Skoda Fabia R5
43
9. Bútor Róbert
Skoda Fabia R5
34
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2019
végeredmény
1. Dudás Gergő
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
164
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
148
3. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
129
4.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
105
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
86
6.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
78
7. Berki Gábor
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
32
8. Tajmel Tibor
BMW
30,5
9.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
28
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
végeredmény
1.
Csomós Miklós
Peugeot 208 R2
67
2.
Norbert Maior
Peugeot 208 R2
47
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 R2
41
4.
Márta János
Peugeot 208 R2
30
5.
Hibján József
Peugeot 208 R2
22
6.. Riskó Dani
Peugeot 208 R2
20,5
7.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
19
8.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
11,5
9.
László Martin
Peugeot 208 R2
1,5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
végeredmény
1. Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2T
124
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
86
3. Lendvai István
Citroen C2 R2
69
4. Várnai Dávid
Honda Civic Type-R
61
5. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
59
6. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
56
7. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
8. Foczkó Ákos
Honda Civic Type-R
48
9. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
36
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
68
2.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
63
3. Rácz Tibor
Lada 21011
30
4. Gyenes András
Lada 2101
28,5
5. Spindler Jenő
Opel Corsa
27
6.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
26
7. Hoffer Zsolt
Opel Kadett GSi
20
8. Csoma András
Ford Escort RS2000
17,5
9.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
17
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
151
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
121
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
104
5.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
87
6.
Pintér Máté
BMW
58
7.
Pap Csaba
Arcobaleno
56
8.
Pintér László
BMW
47
9.
Kovács Tamás
Trabant / 750 GSX-R
38
teljes táblázat

Újdonságok és változások jellemzik Bútor Robi idei évkezdetét. Ráadásul a szurkolók legnagyobb örömére, úgy tűnik, hogy idén hazai pályákon fogja terelgetni a Citroen C2 S1600-ast. De mit is tartogat még az idei év a csapat számára? Bútor Robit kérdeztem…

Több napja halogatjátok a bejelentést, hogy mi lesz veletek a 2010-es esztendőben…
Igen, és végül megszületett a Citroen részéről a döntés, miszerint a hazai bajnokságban indulunk végig, azaz mind a hét magyar futamon részt fogunk venni. Egy Citroen C2 S1600-assal tervezzük az idei évet. Az autó ugyanaz, amivel tavaly év végén mentünk Pécsett és a komlói versenyen. Ha esetleg külföldi verseny is bekerül a naptárunkba, akkor az már csak hab a tortán. Most a magyar bajnokság a fontos, külföldi futamon tényleg csak akkor veszünk részt, ha marad pénz, idő, energia és itthon már vége a bajnokságnak. A francia rallye világbajnoki futam a pécsi verseny után lesz, amikor már mindennek vége van Magyarországon, így azt tettük be kérdőjelesen az idei évi programba.

Ezek szerint a VFTS idén végig a garázsban fog állni?
Versenyzésre alkalmas állapotban van. Hibátlan, gyönyörű, minden porcikája rendben van! Az már biztos, hogy most az Eger Rallye előtt a VFTS-sel már semmiféle bemelegítés nem fog beleférni, mert még rengeteg dolgunk van, hiszen nagyon a végére maradt minden. Túl sokáig ment a találgatás sajnos, hogy itthon menjünk, vagy külföldön.  A VFTS-es program majd úgy a nyár környékén kerülhet szóba, de akkor is egy-két túraversenyre, ill. meghívásos versenyre korlátozódik, ahogy majd időnk engedi. Az biztos, hogy mindenképp szeretnék menni vele. Nem fog úgy eltelni ez az év, hogy nem megyek a VFTS-sel!

Milyen nagy változást hozott nektek 2010?
Alapvetően két nagy változás van az életünkben. Az egyik, hogy saját autóval és saját szervizcsapattal folytatjuk a versenyzést, ill. hogy új navigátorom lesz.

Kezdjük a saját autó, saját szerviz kérdéssel…
Eddig béreltük az autót, ill. a szerviz sem a saját embereinkből épült fel, azt is béreltük. Az idei évben megalakult a saját szervizcsapatunk, ami egy óriási lépés az életünkben. Innentől kezdve viszont sokkal több figyelmet igényel minden. Nekünk kell odafigyelni, irányítani, felügyelni, megvalósítani, hogy úgy működjön és úgy legyen előkészítve minden tényező, ahogy szeretnénk. És mivel az autó sem bérautó tovább, így ezzel kapcsolatban is minden felelősség a miénk: a felújítások, a felkészítés, pontosan érkezés a versenyekre, maximálisan jó munka végezése… tehát kibővült a feladatkörünk! Anyagilag sokkal jobban járunk így, és ezekben a nehéz időkben, azt hiszem, hogy meg kellett hozni ezt a döntést, mivel így tudunk versenyezni gond nélkül.
A szervizcsapatunk is nagyon profi, hiszen olyan szakemberekből épül fel, akik nagy szakmai ismerettel és tapasztalattal rendelkeznek, jártak már világbajnokságon is, megbízhatóak, ügyesek. A mérnökünket a korábbi évekből ismerem, még a Suzuki Sportnál volt a mérnököm, így már vele sem lehet kérdés, hogy tudunk-e együtt dolgozni.  Azt hiszem, hogy Magyarország egyik legkomolyabban felkészült csapata lesz a miénk!

Minek köszönhető, hogy a navigátor személyében is változtatást eszközöltél?
Év elején úgy döntöttünk - főképp gazdasági szempontból - hogy szüksége van a csapatnak arra, hogy egy olyan navigátor üljön az autóban, aki anyagilag is hozzá tud járulni a csapat költségvetéséhez, valamint az anyagiakon kívül még olyan plusz munkával vagy plusz dologgal is hozzá tud járulni a munkánkhoz, ami nagymértékben könnyíti az én feladataimat.
A választás Holczer Danira esett, mivel ő a médiában jelentős szakmai tudással és kapcsolatokkal rendelkezik, és emellett járt már külföldi versenyeken is, mint pilóta, ill. régebben navigátorkodott is. Nagy terhet vesz le a vállamról azzal, hogy intézi a csapat teljeskörű média feladatait, megszervezi és levezeti a sajtótájékoztatókat, tartja a kapcsolatot az újságírókkal… Nekem ezek már nem férnének bele az időmbe, nekem most a teljes csapatot kell irányítanom, ami egy új és hatalmas feladat.

És hová tűnt Tóth Vili?
Úgy tudom, hogy Vili idén nem fog versenyezni. Azt mondta, hogy egyelőre elvesztette kicsit a kedvét is a navigátorkodással kapcsolatban, nem volt már ez az élete, és nem húzta őt olyan szinten, ahogy kellene. Nagyon kulturáltan és barátságban váltunk el. Nem mondom, hogy végleg lezártuk a közös munkát, de most egy kis szünet következik az együttműködésünkben. Jó volt vele versenyezni, hiszen soha egyetlen egyszer nem vesztünk össze, nem volt egy hangos szóváltás, vagy egy nézeteltérés közöttünk. Ez egy tökéletes kapcsolat volt, és ellentétben sok szakítással - amiket hallani lehet, hogy más versenyzőpárosok hogyan váltak el - mi mind a mai napig jó barátságban vagyunk és ez így is fog maradni.
Semmiféle negatív szájíz egyik részről sincs. Nem az volt az ok, hogy már nem bírtuk egymást, hanem az, hogy az éves költségvetésünkhöz szükség volt még anyagi háttérre és szakmai segítségre, hogy valaki levegyen az én vállamról egy olyan terhet, amit már nehezen bírtam vinni.

Új navigátorod az nyilatkozta rólad, hogy "...szerintem még nem jött ki Robiból a maximum" Mit érthet ez alatt, ez már a személyes tapasztalata, vagy még csak amit kívülről látott belőled?
Most olvastam én is ezt a nyilatkozatát, úgyhogy engem is meglepett ez a mondat. :-)

Mikulás Rallye-n mentünk együtt, az volt az első közös versenyünk, ami egy próbaverseny volt, hogy megnézzük, kibírjuk-e egymást egy többnapos megmérettetés alkalmával. Emberileg nagyon jól sikerült, azt hiszem, hogy abszolút normálisan tudtunk egymással viselkedni és tudjuk egymást tolerálni, sőt, sok mindenben egyforma a gondolkodásunk, ami egy nagyon pozitív dolog  hosszútávra nézve! Szakmailag is elégedett voltam Dani munkájával, de azért egy N-es autóval egy "buliverseny" nyilván teljesen más, mint amikor benn ülünk majd a top versenyautóban és a bajnoki pontokért csatázunk. Az első futamon fog kijönni mind a kettőnkből az igazi versenyfeeling…
Az, hogy bennem van-e még tartalék, az egy érdekes kérdés. Én is úgy gondolom, hogy van, és azért van, mert nem szeretem a felesleges károkozást. Én ráhagyom azt az X százalékot, - amit nem tudom, hogy ez most 20, 10, 5,  vagy 1% - hogy ne törjem össze az autót.  Nagyon-nagyon régóta nem törtem össze, és nem is szeretném, főleg most így, hogy saját az autó!

A WRC-k kitiltásával jobban megnyílt előttünk a pálya, reálisabban lehet harcolni a jó helyezésekért egy ilyen autóval is. Úgy gondolom, hogy nekem most élnem kell ezzel a lehetőséggel, és lehet, hogy egy kicsit több kockázatot kell vállalnom. Aztán ez majd úgyis ott derül ki a verseny rajtjában, hogy mennyire leszek ráállva a versenyre, vagy mennyire tudom félretenni azt a gondolatot, hogy nem akarom összetörni az autót.

Teszt, vagy tesztverseny?
Mindenképpen lesz év eleji tesztünk. Minden évben volt és szükségesnek is tartom, de nem verseny keretében, hanem egy saját magunk által szervezett, lezárt szakaszon. Meggyőződésem, hogy egy verseny keretében nem lehet tesztelni, hiszen a teszt nem arról szól, hogy egy gyorsaságin megyek háromszor és akkor minden körben állítok valamit, hanem megyek 20-at egy 3 km-es szakaszon és folyamatosan állítom és próbálom megtalálni azt, ami számomra a legideálisabb érzetet adja az autóban. Mi még mérni is szoktuk ezeknek a 3 km-es szakaszoknak az idejét, hogy ne csak érzésre menjünk, hanem az időt is lássuk. Nálunk a teszt úgy zajlik, hogy egy napot rászánunk erre, és kb. 50-80 km-t szoktunk megtenni 3 km-es egységenként. Mindegyiket kielemezzük és változtatunk a beállításokon. Idén is ezt fogjuk tenni, a verseny előtti héten, hiszen addig még bőven akad más dolgunk is.

Mit vársz az egri pályáktól?
Ezek a szokásos gyorsasági szakaszok, melyek között van amit szeretek - mint például a szuhait - és van amit kevésbé. Egy kicsit gyorsnak találom a pályákat, főleg a mi autónk szempontjából, aminek ugye 170 km/h körül van a végsebessége. A gyorsok közt vannak kedvezőek és kevésbé kedvezőek is, de ezen azt gondolom, hogy túl kell lépnünk, ezek a pályák vannak, ezt kell szeretni és elfogadni. Azt hiszem, hogy élvezni fogjuk a versenyt. Már nagyon-nagyon hiányzott az elmúlt pár hónapban a versenyzés, most már nagyon nehezen bírok magammal, nekem már mindegy milyen pályák lesznek, csak már legyünk ott és menjünk! Jó legyen, jó hangulatban, jó csapatban! Úgy vélem, hogy mindent megtettünk érte, hogy ez működjön is, és egy igazi kis profi magyar csapatot hoztunk létre. Bízom benne, hogy a főpróba is tökéletesen fog sikerülni!

Még azért a végére tartogatsz egy bejelentést…
Igen, mégpedig azt, hogy a csapatunk már a Miskolc Rallye-n bővülni fog egy új párossal, egy új autóval. Indítunk ugyanis a hazai bajnokságban egy Citroen C2 R2 MAX-ot is, ami egy vadonatúj - 2010-es specifikációjú - gyári autó, melyet a csapatunk épít meg. Az még egyelőre tárgyalás alatt áll, hogy ki lesz benne a pilóta és a navigátor, de az már biztos, hogy a 6 futamon az autó rajthoz fog állni.

Ez a hír most jelenik meg 6486. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
7.Valvoline-START Autó Rallye
  
  
  
 
  
  
XI. Press+Print Rallye Sprint
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
03 04 05 06 07 0809
10 11 12 13141516
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 01
02 03 04 05 06 07 08

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k