LADARACING FESZT - 2025.06.28-29. - Black Star Speedway Visonta
Egy kizárás története...
Szabó Laci - 24.Jänner Rallye
2006-01-09
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
771742534
Napi oldal:
33484
Jelenleg:
815
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Lada VFTS-el Ausztriában...
Szabó Laci Kaluzsa Tamással a Jänner Rallye-n ment, aztán az utolsó kör előtt kizárták...
Íme a válaszok a miértekre:


Hogy érezted Magad, milyen volt?
Nagyon jó volt maga a verseny, 95%-a hóban zajlott, alig voltak aszfaltos részek. Hihetetlen volt ilyen körülmények között autózni. Ritka, hogy ilyen helyre eljutunk mi magyarok.

Jól is mentetek már az elején is.
Igen, jól kezdtünk. Az első, csütörtöki esti gyorson 17. időt mentünk. Erre már jó pár ember felkapta a fejét.
Másnap a rajtsorrend alapján rajtoltunk, hiszen még nem mentünk annyit, hogy az abszolút helyezés szerint rakjanak sorba minket.
Az első gyorson eltaktikáztuk magunkat, azt hittük, hogy több lesz az aszfaltos rész és nem mertük felrakni a szöges gumikat… Sima havas gumival mentünk, szög nélkül. Kaptunk is egy percet.
Lecseréltük a kerekeket és minden OK volt, jöttünk is fel szépen a kategóriában, abszolút 20-30. időket autóztunk, sőt talán nap végén 18. időnk is.
Az első napot kategória elsőként, abszolút 22. helyen zártuk.

Jól nézett ki, amint másnap a sok evo7-8-as között jön egy Lada…
Igen, ez nekünk is tetszett…
Már az első gyors beírójánál nevetséges volt kicsit, hogy sorakoztak fel az autók, mind négykerekes, csak két S1600-os volt előttünk, ami két kerékkel kapar. Áramvonalas, modern autó mind, mi pedig a rozsdaboglyával, a pléhdobozos VFTS-el…
Annyira ez nem tetszett a versenyzőknek sem, az látszott.

Hiba nélkül autóztunk szombaton is.
Az egész versenyen nem volt egy megpörgés, egy kicsúszás sem.

A nap közepén egyszer már gyanús volt, hogy egyre több ember nézegeti a gumijainkat osztrák részről, főleg a H csoportos mezőnyből. Fényképezgették is.

Amikor lejöttünk az utolsó előtti körről, a hosszú gyors céljában már várt minket a technikai bizottság, egy 8 fős delegáció, akik kivettek két szöget a guminkból mintának, egyet maguknak, egyet nekünk, lezárva, borítékolva, pecsételve, aláírva.
Közölték, hogy majd amikor leérünk a szervizparkba, menjünk be a versenyirodába és addigra ők meghozzák a döntést.
Már akkor is éreztük, hogy ez igazából arra megy ki, hogy a sok osztrákot zavarja, hogy egy magyar jól elveri őket, kicsit favorizálták a saját embereiket.

A versenyirodán egy nagy csoport várt már minket, az osztrák KPM vezetőjétől kezdve a teljes Rallybizottság, sokan. Mondták, hogy a guminkban lévő szögek nem felelnek meg a szabályoknak. A hosszával nem volt gond, hiszen 4 millimétert lóghat ki a gumiból és nem is több a miénk ennél. A szögek mennyiségével sem volt gond, hiszen ez nincs is szabályozva, 360 darab volt a miénkben. A kiírásban az szerepel, hogy 6.5 mm lehet az átmérője. Ez kicsit félreérthető a kiírásban, hiszen a miénk átmérője sem több ennél, már ami a gumiból kilóg. De nekik az nem tetszett, ami bent van és nem látszik, az 1 mm-el vastagabb.

Tehát nem a szög magassága volt a gond…
A szögnek van egy válla és ami a gumiban bent van, az szerintük szélesebb, mint a megengedett… Bár a kiírásban nem volt egyértelműen meghatározva, hogy ezt az átmérőt hol kell mérni, hiszen ami kilóg a gumiból, az minden tekintetben megfelel a szabályoknak.
Azért zártak ki, mert ami bent van, az szélesebb, mint a kiírásban szereplő…

Ezt hogy fogadtátok?
Megmondtam ott a delegációnak, hogy nyilvánvalóan nem tudok a döntésük ellen tenni semmit, hiszen ezt a részt úgy értelmezik, ahogy akarják, mivel a kiírásban nem egyértelmű, hogy ennek így kell lennie.
Természetesen elfogadom a döntésüket és azt üzenem az egész H csoportos mezőnyüknek, hogy ők is nagyon jól tudják, hogy nem emiatt vertük el őket és talán kicsit máshogy kellene az összkerekes, turbós, 250-300 lőerős autóikat vezetni.

Akkor még mondtam azt is, hogy természetesen visszavonom a nevezésem a WinterCupból is, de aztán a fiúkkal hosszas tanakodás után arra jutottunk, hogy mégiscsak indulunk a Sumava Rallye-n és megmutatjuk az osztrákoknak, hogy nem a szögeken múlik…

A WinterCupban így nem is szereztetek pontokat?
De, mivel külön van értékelve a két nap, a napi eredmények után van pontosztás, így negyedikek vagyunk H csoportban az első napi győzelmünkkel.

Ez pénzdíjas verseny, ugye?
Igen. A H csoport első helyéért kétezer euro a díj.

Az egyik ellenlábasodnak, aki nagyon küzdött ellened (főleg a technikai bizottságnál, mivel a pályán nem sok esélye volt), a mazdás helyi emberkének akartál ajándékot is adni, nem?
Igen. Tervben volt, hogy a díjátadón adunk neki egyet a most megjelent DVD-nkből és megköszönjük a versenyt neki és gratulálunk. De aztán nem akartuk forszírozni a dolgot…

Honnan volt ez a "csalós" gumi?
Bécsben vettem. Ami az igazán röhej ebbe, hogy nem csak én mentem ezzel a gumival, hiszen például Rosenberger, aki a H11-et megnyerte, ugyanilyen gumival közlekedett… És rajta kívül még jó páran…

Erre most mit tudok mondani?
Fel a fejjel! Nekünk bizonyítottál… És szerintem nekik is… talán pont ez nem tetszett…
Megpróbáltuk a legjobbat kihozni magunkból, az autóból.
A szervizeseink is mindent megtettek, hóban fagyban végigdolgozták a három napot.
Váltót cseréltek, önindítót javítottak…

Tehát a következő verseny február közepén a Sumava Rallye?
Igen. Veszünk más gumikat, amibe remélhetőleg nem tudnak belekötni.

Még írd meg azt is légy szíves, hogy szeretnénk megköszönni a rengeteg magyar szurkolónak a biztatást valamint a barátaimnak itthonról a biztató üzeneteket!
Úgy gondolom, hogy ez is kellett ahhoz, hogy hiba nélkül végig tudjuk autózni a versenyt.

Ez a hír most jelenik meg 9779. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
2025.06.27-29.

részletes infóink

2025.06.26-29.

részletes infóink

2025.06.27-07.01.

részletes infóink

2025.07.04-07.

részletes infóink

2025.07.06.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k