Sand Feri hónapokkal ezelőtt felhívott és egy dédelgetett álmáról beszélt... Vannak emberek, akik addig nem nyugszanak, míg meg nem valósítják az álmaikat. És ez így is van jól! Feri és csapata sokat dolgozott és célegyenesbe ért a történet... A részletekről Légrádi Zoltánnal, a Kartex Autosport csapatvezetőjével beszélgettem
Honnan az ötlet? Az ötlet onnan jött, hogy látjuk a magyar rali mezőnyt és tudjuk, hogy lassan a WRCk korának vége . Hiányoljuk azokat az autókat, melyek az igazi rally feelinget visszaadják.
Egy olyan autót szerettünk volna behozni, ami mindenkinek nagyon kedves, akár az utcán, akár a motorsportot nézzük, maga a BMW mindenhol jelen van. Ez az autó nem rendelkezik FIA homológ lappal, de az MNASZ-el együtt kidolgoztunk egy nemzeti homologizációs lapot az autóhoz, amivel első osztályban, A7 kategóriában lehet vele indulni.
Nem csak autót építünk, hanem csapatot hoztunk létre, csapatfőnökkel, szervizfőnökkel, sajtóssal stb. Ilyen még nem nagyon volt Magyarországon. Az autókat meg lehet vásárolni, ill. bérelni. Az üzemeltetés, az alkatrészellátás, a vele járó minden egyéb gondot mi viseljük, értem ez alatt még a sajtó megjelenést is. Az MNASZ együtt létrehoztuk a F2000 Compact kupát, amin belül egymás ellen is küzdenek ezek az autók.
Milyen az autó? BMW E36 Compact
Motor,erőátvitel : - 2000m3 - 240LE - 300Nm - 6 fokozatú szekvenciális váltó ( programozható a sebesség váltási idő) - Verseny elektronika - Versenydugattyú stb A motor folyamatos fejlesztés alatt lesz
Kinek ajánljuk az autót? Azoknak ajánljuk, akik eddig is versenyeztek, de nem találták meg a számításukat. Akár Mitsubishiben, de akár más autókban nem kapták meg azt az élményt, eredményt amit ez az autó megadhat. Azoknak ajánljuk, akik nem akarnak a pl: 25. ugyanolyan tipusú autóval menni a mezőnyben, vagy akár más, kicsit leült kategóriában menni, hanem tényleg igazi rallye autóval szeretne a maga és a nézők örömére autózni egy professzionális csapatban.
Megbízható, hátsókerekes autóról van szó, amit a nézők nagyon-nagyon fognak kedvelni, azt hiszem ez nem kérdéses. Olyanoknak ajánljuk, akik a Mitsubishitől olcsóbb autót szeretnének, de egy profi( KIT-car) versenyautóval szeretnének rajthoz állni. Belgiumban, Franciaországban már hagyománya vannak ennek az autónak.
Mennyibe kerül ez a Compact BMW? A napokban fogjuk tudni pontosan megmondani az árát. Biztosan olcsóbb lesz, mint egy versenykész N-es Mitsubishi!
Mikor lesz kész az első, hány autót terveztek? Decemberben lesz kész az első autónk és minimum négy darabot tervezünk első körben megépíteni. Két-három éven belül további 6 db autót ütemeztünk be. De ha több BMW-re lesz igény, korlátozott db számban tudjuk teljesíteni.
Amikor kész az autó, szeretnénk egy tesztnapot csinálni, ahova meghívnánk olyan versenyzőket, akik már vezettek hasonló tudású autót, kikérnénk a véleményüket, elmondatnák velük, hogy milyen érzés az autóval menni…
A négy autó teljes szervizelését ellátjuk. Természetesen az is megoldható, ha valaki átül más kocsiból hozzánk hozhatja a saját, megszokott szervizembereit. Csapatszponzoraink egy egységes megjelenést biztosítanak autóink számára. Versenyzőink kiszolgálásában is szeretnénk újat alkotni. Nem csupán egy szakmai hátteret, hanem profi versenysportban edzett beszállítói támogatást kívánjuk biztosítani.
Kinek az égisze alatt fut a történet? Kartex Autosport Kft-nek. Sand Feri (Cigi navigátora) az egésznek az ötletgazdája, Ő a műszaki igazgató. Én pedig, mint csapatvezető az igazi mindenes,összefogom a team-et és tartom a kapcsolatot a versenyzőkkel, a rendezőkkel, szövetséggel, sajtóval.
Hol lehet felvenni Veletek a kapcsolatot? Emailben várjuk a jelentkezőket a zoltan.legradi@kartexautosport.com címen, amin keresztül természetesen részletes információkat tudunk adni. Négy autó készül, melyek azt hiszem hamar megtalálják a versenyzőiket.