FORRÁS Rallye Sprint
Folytatódik a Mecsekben a MARB sorozat
2014-08-27
interjú és ajánló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
504096431
Napi oldal:
9783
Jelenleg:
274
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
MyActionCam

World Rally Championship 2020
a második futam,
Rallye Sweden után
1. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
42
2.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
42
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
37
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
30
5. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
24
6.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
20
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
11
8. Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
8
9. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris WRC
6
teljes táblázat
European Rally Championship
végeredmény
1. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
141
2. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
132
3.
Lukasz Habaj
SKODA Fabia R5
116
4. Filip Mares
Skoda Fabia R5
75
5. Herczig Norbert
Volkswagen Polo GTi R5
52
6. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
39
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5 Evo
39
6. Nasser Al-Attiyah
Volkswagen Polo GTi R5
39
9. Marijan Griebel
Volkswagen Polo GTi R5
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
végeredmény
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
211
2. A. Bakkerud
Audi S1
211
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
199
4. Niclas Grönholm
Hyundai i20
186
5. T.Timerzyanov
Hyundai i20
142
6. Janis Baumanis
Ford Fiesta
137
7. Anton Marklund
Renault Megane RS
119
8. Liam Doran
Audi S1
114
9. Timo Scheider
Seat Ibiza
109
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
175
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
125
3. Velenczei Ádám
Citroen C3 R5
125
4.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
114
5.
Balogh János
Skoda Fabia R5
78
6. Német Lackó
Skoda Fabia R5
61
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
59
8. Bodolai László
Skoda Fabia R5
43
9. Bútor Róbert
Skoda Fabia R5
34
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2019
végeredmény
1. Dudás Gergő
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
164
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
148
3. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
129
4.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
105
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
86
6.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
78
7. Berki Gábor
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
32
8. Tajmel Tibor
BMW
30,5
9.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
28
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
végeredmény
1.
Csomós Miklós
Peugeot 208 R2
67
2.
Norbert Maior
Peugeot 208 R2
47
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 R2
41
4.
Márta János
Peugeot 208 R2
30
5.
Hibján József
Peugeot 208 R2
22
6.. Riskó Dani
Peugeot 208 R2
20,5
7.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
19
8.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
11,5
9.
László Martin
Peugeot 208 R2
1,5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
végeredmény
1. Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2T
124
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
86
3. Lendvai István
Citroen C2 R2
69
4. Várnai Dávid
Honda Civic Type-R
61
5. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
59
6. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
56
7. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
8. Foczkó Ákos
Honda Civic Type-R
48
9. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
36
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
68
2.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
63
3. Rácz Tibor
Lada 21011
30
4. Gyenes András
Lada 2101
28,5
5. Spindler Jenő
Opel Corsa
27
6.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
26
7. Hoffer Zsolt
Opel Kadett GSi
20
8. Csoma András
Ford Escort RS2000
17,5
9.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
17
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
151
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
121
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
104
5.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
87
6.
Pintér Máté
BMW
58
7.
Pap Csaba
Arcobaleno
56
8.
Pintér László
BMW
47
9.
Kovács Tamás
Trabant / 750 GSX-R
38
teljes táblázat

FORRaS_Rallye_Sprint_1

Baranya Kupa után, a baranyai sprintek előtt

Két hete ért véget a STEFANI Baranya Kupa és ezzel a hazai rali életben is kitört a nyári szabadságolások ideje. Az egyetlen önálló, évtizedes hagyományokkal bíró Rallye2 - Historic Ob futam értékelésére és a még a Marco Racing Team előtt álló Rallye Sprint Bajnoki (MARB) futamok változásainak, lehetőségeinek bemutatására kértem Markó Tibor rendezőt.

Kezdjük a STEFANI Baranya Kupával! A verseny óta eltelt idő alatt talán már letisztult benned is a kép. Milyennek értékeled a komlói futamot?
A válaszom összetett, hiszen amint azt korábban is vallottam minden verseny saját "személyiséggel rendelkezik", amelynek alakulását több tényező is befolyásolja. Az első és legmeghatározóbb talán a rendezői munka, amelyet kiegészít a szerencse is, aztán a versenyzők teljesítménye és száma, az időjárás alakulása sem közömbös, ahogy a nézők érdeklődése sem és jelen van jó néhány kisebb tényező is. Általában abban tudom mérni a saját rendezvényünk sikerességét, hogy az általunk, rendezők által előzetesen megtervezett dolgokból mennyi tud sikeresen és használhatóan, észrevehetően megvalósulni. Érzésem szerint - a versenyt megelőzően felbukkanó nem várt akadályok és problémák ellenére - jól sikerült a rendezvény. A visszajelzések számomra nagyon fontosak, mert ezek határozzák meg, hogy a jövőbeni rendezvényeinken melyek azok az összetevők, amelyeket meg kell tartanunk, és melyek azok, amelyeken javítanunk, fejlesztenünk kell. Elsődleges visszacsatolás a versenyzők véleménye, érzése, ezért a versenyeinken igyekszem minél többet beszélgetni velük, és a cél ceremóniák esetében az elsőtől az utolsó célba érkezőig ott vagyok a helyszínen. Egyrészt, mert szerintem ez egy rendezőtől elvárható, másrészt, mert érdekel, hogy miként vélekednek, mit nyilatkoznak a versenyzők a mögöttük álló eseményről.
A STEFANI Baranya Kupa céljában idén is jó volt rendezőnek lenni! Komoly feltöltődés volt a versenyzők elismerése, a kivétel nélküli elégedett és mosolygó arcok! Ez jó! Ez nagyon jó! Ha "gondos gazdaként" látom Őket (versenyzők) vendégül, visszatérnek még hozzánk, a Marco Racing Team versenyeire, és pontosan ez a célunk!

forras_rallye_sprint_4

 

És a szakmai oldal?
Természetesen az is fontos! A sokak által elismert és megbecsült szakemberek véleménye fontos, és az építő kritikára is szükség van a fejlődéshez. Persze akadnak olyan vélemények is, amelyekből sem táplálkozni, sem építkezni nem lehet, de ezek is az élet részét képezik, és ez így van rendjén, ezzel együtt élünk. Egy barátom tanította: élni, és élni hagyni, talán ez a legfontosabb az élet minden területén. A szakmai oldal is elismerően nyilatkozott a versenyről, ami természetesen szintén jól esik és nem utolsó sorban a nézők véleménye, reakciói is komoly jelentéssel bírnak. Az idei versenyen az egyik legnagyobb öröm számomra pont a nézők érdeklődésének intenzitása volt. Az árpádtetői gyorsasági stop állomásának környékén nagyon sok nézői autó parkolt a nap közepén. Az autók mennyisége a "nagytesó", azaz a Mecsek Rallye idején tapasztalható mennyiséget idézte, és ez is nagyon örömteli volt. A pozitív visszacsatolások mennyiségének szempontjából ez egy nagyon jó kis verseny volt.  

A versenyen eltöltött napok alatt mi is csupa pozitív véleménnyel találkoztunk, és ahogy Te is említetted, mosolygós versenyzőkkel! Van erre külön recept?
Ahhoz, hogy egy verseny jól sikerüljön, gondos rendezői csapat kell, elhivatott és kitartó csapattagokkal. De ez még önmagában sokszor nem elég. Ahhoz, hogy egy versenyen ilyen hangulat alakuljon ki a rendezői csapat (rendezők, a pécsi sportbírók, MRT aktivistái, segítői) lelkesedésén kívül szükség van a versenyzők elégedettségéből táplálkozó jó kedvre és természetesen a nézőkre is! Ezen a versenyen meg volt az összes hozzávaló, így egyszerűen nem sülhetett ki rossz végeredmény belőle. Nagyon örülök annak is, hogy a nézőket is sikerült megfelelően kiszolgálnunk, mert csak így lehet őket is hosszútávon is visszacsalogatni a pályák szélére. Nem utolsó sorban a verseny megvalósulását segítő támogatóink is jól érezték magukat és kivétel nélkül elégedettek voltak. Ez a partneri viszonyunk esetleges folytatása szempontjából meghatározó. De!

forras_rallye_sprint_3

De?
De fontos tisztán látnunk! Jól sikerült verseny volt, de nyilván ez sem volt hibátlan, és a hibáinkból tanulnunk illik, tanulnunk kell. A versenyt megelőzően ismét nem várt akadályokba ütköztünk az engedélyeztetés folyamatában. Nagy szerencsénk van, hogy nem csak akkor kerültek elő tettre kész, tenyerüket dörzsölő emberek, amikor akadályt gördítettek a verseny megvalósulása elé, hanem akkor is, amikor ezeket a problémákat rendkívül hatékonyan kezelték. Amint azt már korábban nyilatkoztam, ismét Móczár Péter Alelnök Úr (MNASZ) intézkedett hatékonyan és sikerrel, akár csak más OB futamok esetében is. És a hab a tortán, hogy mindezt két műtéte között, a betegágyában fekve oldotta meg.

Visszatérve az eredeti kérdéshez, a versenyzők szinte kivétel nélkül örömmel fogadták a rendezői gesztusokat köztük a hideg italokat és a csokit.
Jól esik, hogy a versenyzőknek feltűnik és az is, hogy hálásak ezekért a megmozdulásokért. Külön készültünk sok jéggel és "húsos ládákkal" (persze tisztára mosottakkal), hogy első alkalommal ebéd után hűtött energia italt és csokit, azt követően a délutáni hőségben pedig hideg vizet és csokit kapjanak a versenyzők energia utánpótlásként (köszönöm a Kakuszi testvérek segítségét is!). És ez esetben a hidegen volt hangsúly. A képlet egyszerű: langyos vagy húgy meleg vizet osztogatni nem kunszt, azt nem is kell, hiszen az van a versenyautóban is. 

Úgy tűnt Komló városa ezúttal is szeretettel fogadta a rendezvényt.
Az elmúlt bő évtizedben újra sikerült "meghonosítani" Komlón a ralisportot. Ez már kétségtelen tény. Sokan, sokat tettek ezért a sikerért a múltban is és tesznek a jelenben is. Köszönet érte minden pártolónknak! Szerencsére Polics József polgármester úr és a város képviselő testülete is felismeri és látja a ralisportban rejlő értékeket, lehetőséget. Ahogy polgármester úr is nyilatkozta, talán sikerült egy kicsit őt megfertőznünk ralisporttal. A kompromisszum készség, a segítő szándék első osztályú, és bár szűkösek a város gazdasági lehetőségei, a rendelkezésre álló forrásokat kihasználva támogatja, segíti a versenyt a város.   

forras_rallye_sprint_6

Minden jó, ha a vége jó?
Nem szeretném túllihegni a dolgot! A csapat nevében köszönöm minden támogatónk segítségét, és természetesen örömmel tölt el az átlagosnál is több pozitív visszajelzés, amelyet szintén köszönünk szépen. Nem titok, nekem szülővárosom ez az egykori bányászvároska, és remélem, hogy még sokáig adott lesz a lehetőség OB futamokat szerveznünk Komlóra. 

A jól megérdemelt pihenés helyett újabb feladatok előtt áll a Marco Racing Team. Az MNASZ MARB déli régiójában, a Rallye Sprint Bajnokság hátralévő két futamának megrendezése vár még rátok.
Köszönöm, vártam már a kérdést! Meghatóan jól informált vagy! :o) 

Említetted, hogy nem ment minden zökkenőmentesen.
Valóban így volt, de úgy tűnik, hogy ez az év már csak ilyen. Az év elején meghirdetett versenynaptárunkon változtatni vagyunk kénytelenek. Az időpontok nem változnak, de a helyszínek igen. Sok éves tradíció szakad meg idén kényszerűségből, ugyanis az Árpádtetői verseny helyszínt törölni vagyunk kénytelenek az idei versenynaptárból. Móczár Péter Alelnök úrral már dolgozunk azon, hogy az idei évben a Mecsekkel kapcsolatosan kialakult engedélyeztetési anomáliákra ("zöld" oldalon) hosszú távú, minden érintett számára elfogadható megoldás szülessen. A szakmai munka elkezdődött, amit reményeink szerint egy miniszteri rendelet zár majd le. Jó úton haladunk ez ügyben, és az ügy végkifejlete beton biztos megoldást hoz a jövőre nézve.

Miként változik a Rallye Sprint Bajnokság versenynaptára?
A változás kényszere hirtelen jött, így nekünk is gyorsan kellett reagálnunk rá. Az eredetileg évadzáró verseny helyszínként meghirdetett Komló - Zobákpuszta lép "előre", és az eredeti, 2014. szeptember 20-21. időpontban itt rendezünk versenyt, és az évadzárónk, 2014. október 25-26-i dátumán pedig egy vadonatúj, mecseki helyszínnel rukkolunk elő, ami szintén országo hírű, és közkedvelt szakasz.

forras_rallye_sprint_2
>> versenykiírás térképekkel és nevezési lappal <<

 

 
Térjünk vissza az előttünk álló versenyhez. Komló-Zobákpuszta. Ennyit árultál el eddig. Hogyan tovább?
A verseny neve FORRÁS Rallye Sprint, és az időpontja tehát: 2014. szeptember 20-21. 
Igyekszünk kedvezni a ralisport kedvelőinek, így próbálunk némi extrával szolgálni a "pót" helyszínt illetően is. A verseny megfejeltük egy prológgal, nem is akár milyennel, hanem az országos népszerűségnek örvendő komlói belvárosi prológgal! Tehát 2014. szeptember 20-án szombaton, az átvételek és pályabejárás után egy igazi csemege vár a nevezőkre, Prológ Komló város főutcáján, több ezer lelkes néző előtt. A vasárnap kizárólag a versenyről szól majd, hiszen reggel 7:00 órakor rajtol a mezőny, és kezdi meg az irányonként 3-3, azaz összesen 6 gyorsasági szakasz teljesítését a Vasas - Zobákpuszta, ill a Zobákpuszta - Vasas gyorsaságin.

 

forras_rallye_sprint_5

 

Kiket vártok a versenyre?
Természetesen minden MARB versenyzőt, azaz a sprinteseket, de adott a lehetőség a Licences versenyzők előtt is. MARB versenyről lévén szó, az MNASZ ORB, R2 és Historic licence-szel rendelkezők is rajthoz állhatnak és versenyezhetnek a számukra kiírt kategóriákban. És a STEFANI Baranya Kupán tapasztaltak után nagyon sok lelkes és fegyelmezett nézőt, hogy most se legyen gyengébb a hangulat!


Nevezési zárlat 1: 2014. szeptember 1.

Nevezési zárlat 2: 2014. szeptember 10.

 
Ez a hír most jelenik meg 4473. alkalommal
címkék: MARB, Markó
Share |
2014.09.20-21.
Magyar Amatőr Rallye Bajnokság 2014
FORRÁS Rallye Sprint
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
10 11 12 13141516
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 01
02 03 04 05 060708
09 10 11 12131415

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k