LCH Tavaszi LADA találkozó
Idén is lesz Mikulás Rallye...
Az év végi jamboree nem maradhat el
2011-10-13
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
685046011
Napi oldal:
10164
Jelenleg:
1369
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

iden_is_lesz_mikulas_rallye_1

Hogy kinek mit fog idén hozni a Mikulás, az egyelőre még rejtély, de a rallye-s társadalomnak az idei évben is kijár az évadzáró szórakoztató futam, melyről ezúttal is Lakatos Róbert és a veszprémi  sportbírók gondoskodnak. Robival beszélgettem a közelgő Mikulás Rallye-ról és a kicsit távolabbi jövőről.

Milyen lesz idén a Mikulás Rallye?
Reméljük, hogy jó lesz! Egy közel 70 km-es versenyt szeretnénk rendezni, 3 gyorsasági szakaszt tervezünk, melyek alapjában véve – a már korábbi években is megszokott - tempós, jó minőségű pályák lesznek. Tizenvalahány éve tölti már be ugyanazt a szerepet ez a verseny, és most is kizárólag egy cél lebeg a szemünk előtt, mégpedig, hogy egy önfeledt, évadzáró szórakozás lehessen, a lehető legprofibb körülmények között, úgy az idei évben, mint a jövőben!

Hoz valami újdonságot az idei évben a Mikulás?
Az elmúlt években sokféle variáció volt már - mind a Mikulás Rallye-n, mind a veszprémi futamon - így nehéz azért már bármilyen újdonságot is kitalálni, így azt mondhatom, hogy nagy valószínűséggel olyan most nem lesz, ami még sosem volt.
Van egy olyan pálya lehetőségünk ugyan, ami még soha nem volt, de nem hiszem, hogy idén ebbe belevágunk.

iden_is_lesz_mikulas_rallye_2

A versenyzők folyamatosan hangsúlyozzák, hogy mennyire jól esnek az apró figyelmességek egy-egy futam során. Te nem tervezel hasonló dolgokat, akár most, akár a jövőben?
Próbálunk odafigyelni mindig a résztvevőkre és a jó hangulatra! A Mikulás Rallye-kon különösen jellemző volt mindig is az ünnepi hangulat és az apró figyelmességek. Persze az „össznépi” jó hangulat nem minden esetben csak rajtunk múlik, hanem külső körülmények is befolyásolják ezt. Nem tudom, hogy konkrétan mire gondolsz, forró teára a szervizparkban?

Igen, valami hasonló dolgok jutottak eszembe, mint a Mikulás-csomag, rénszarvaspörkölt…
Volt olyan év, amikor minden résztvevő évkönyvet és egy TopSpeed-es VB-s naptárat kapott... bár az már más kérdés, hogy ezt hányan köszönték meg. Mindig megpróbálunk odafigyelni a résztvevőkre, a résztvevők jó hangulatára – és itt most nem csak a Mikulás Rally-ra gondolok – számunkra is fontosak az apró figyelmességek, és szeretném azt hinni, hogy azért ez észrevehető.

Mennyire tervezed már a jövő évet? Elképzelésed már biztos van...
Tervezném-tervezném, de a jelenlegi körülmények között nagyon nehéz! Nyilvánvalóan, amit eddig felépítettünk, azt nem szeretnénk abbahagyni, de ha konkrétan kell erre választ adjak, akkor azt kell mondjam, hogy jelen pillanatban nem látom azt, hogy hogyan lesz Eger Rallye.

iden_is_lesz_mikulas_rallye_3

Mi ennek az oka?
Összetett oka van, egyrészt az anyagi háttér, másrészt a szövetség is. Egy biztos, hogy Eger várja a rendezvényt, mint ahogyan a Heves megyei települések is várják. Nekünk 8 év munkája van benne, szeretnénk 2012-ben is megszervezni, de egyelőre nem látom, hogy hogyan fogjuk.

Milyen most a viszonyod - mint rendezőnek - a szövetséggel?
Ó, hát nekem mindig pazar a viszonyom! Mindig törekszem a jó kapcsolat kialakítására, mint ahogyan arra is ügyelek, hogy a már meglévő jó viszonyt nehogy elrontsam, éppen ezért a szövetség vezetőségével április óta egyszer volt egy egyeztetésünk. Sem előtte, sem azóta nem váltottunk egy szót se. Így nehéz elrontani a jó viszonyt! :-)

Egy-egy futamot követően milyen jellegű észrevételekkel szembesítenek téged a résztvevők, érintettek, stb.?
Nagyban befolyásolja, hogy milyen hangulatban ér véget a verseny, nyilván akinek jól sikerül, annak jobb hangulatban, akinek kevésbé, annak a kedve is rosszabb. Egy dolog nagyon fontos - és talán nem csak a saját nevemben mondhatom ezt -, hogy építő jellegű kritikát, ha nem is mindig örömmel, de mindig szívesen fogad a rendező, mert csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. Mi dolgozunk, így bizony hibázni is szoktunk és a hibákból tanulni kell! Elkeserítő inkább az szokott lenni, amikor néha úgy is fogalmaznak meg kritikákat a tisztelt résztvevők, hogy nem veszik a fáradtságot, hogy mögé nézzenek az adott helyzetnek, és informálódjanak a tekintetben, hogy vajon  az aktuális probléma, vagy helyzet valójában minek köszönhetően alakult ki? Néha alaptalan kritikákat is kapunk, de a legőszintébben mondom, hogy amiből tanulni lehet, abból megpróbálunk tanulni! Remélem, hogy ezek a tanulságlevonások azért érződnek is a következő versenyeinken!

Manapság az anyagi háttér megteremtésén túl, mi a legnehezebb egy verseny megrendezésében?
A gazdasági helyzetből fakadó problémák, ma minden egyéb problémát felülmúlnak! Nyilván vannak általános problémák, mint a pályák megszerzése, vagy a "zöldek", de meglepő módon bizonyos versenyek hátterében ezek a problémák jelen pillanatban sok szempontból  könnyebben kezelhetőek, mint pár évvel ezelőtt. Ma mindenképp a gazdasági problémák viszik a prímet, ezek nagyon-nagyon komoly gondok!

Sokat beszélgetek versenyzőkkel, akik előszeretettel hasonlítgatják össze a hazai és külföldi futamokat. Hazánkban a nem kellő mértékű anyagi háttér az oka annak, hogy néha-néha a versenyek színvonala nem éri el az igényeket?
Komolyan gondolom azt, hogy az az általános magyar vélekedés, hogy külföldön kolbászból van a kerítés és minden nagyon jó, itthon meg nem. Ez szerintem így nem igaz! Általánosságban véve, a hazai bajnoki futamok színvonala nagyon sok tekintetben a környező országok bajnoki futamainak színvonala felett jár, mind biztonság, mind egyéb tekintetben. Ez nem azt jelenti, hogy nincsenek problémák, de általános magyar vélekedés, hogy a szomszéd kertje mindig zöldebb, holott nem zöldebb!
Én az elmúlt években sokszor voltam külföldön VB vagy IRC futamokon is, például a Barum Rally-n is. Ismerem is valamennyire a hátterét: tudni kell, hogy óriásbüdzsé van mögötte! Számszerűsítve kb. annyiból dolgoznak, mint a komplett magyar rallye bajnokság! Ennek ellenére a Barum Rallye-n is maradt el gyorsasági, mert tehenek szaladgáltak az úton, maradt el gyors, mert valaki beesett a fák közé és emiatt meg kellett állítani és ott sem tudták újraindítani. Maradt el gyorsasági nézők miatt, úgy, hogy még etapként sem ment át a mezőny. Vannak ott is problémák, de mitől ne lennének?
Akármilyen versenyen, ahol munka folyik, ott vannak hibák, adódnak váratlan, megoldásra váró problémák! Évek óta szeretek kijárni San Remo-ba is, ami egy nagyon elismert verseny - régebben VB, most IRC - és finoman szólva is vannak hiányosságok, ámde süt a nap, pálmafák vannak, ill. a tengerparttól pár kilométerre magas hegyek, a leghosszabb egyenes 150 méter... és nyilvánvalóan ott könnyebben veszi az ember a problémákat is. Természetesen ez nem azt jelenti,hogy itthon minden rendben van a futamainkon és hátra lehet dőlni. De az sem igaz, hogy minden rossz…

Elsősorban szórakozásként jársz külföldi futamokra, vagy azért, hogy „ellesd” az ottani versenyrendezés „rejtelmeit”?
Mivel kizárólag a saját pénzemből járok külföldre, összekötöm a kellemeset a hasznossal! Természetesen ezeknek vannak szakmai tanulságai is, tapasztalatszerzés nyilvánvalóan. Már korábban is elmondtam, hogy sok ötletet hoztunk haza az idők folyamán.
A Veszprém Rallye-n volt először szervizpark, teszt, stb. Igenis jöttek haza olyan ötletek, amelyeket kint láttunk és ezzel ma is így vagyunk! Például az idei Veszprém Rallye-n lett volna Remote Service először Magyarországon, de végül ezt az RSB nem engedte.

iden_is_lesz_mikulas_rallye_4

A hazai versenyrendezők közül mindig kiemelik Markó Tibit a versenyzők. Számodra ő rivális, vagy barát?
A bajnoki futamok keretei között már úgy sincs túl sok rendező, így azt hiszem, hogy nem szabad egymás tevékenységét - rosszul értelmezett -  konkurenciaként felfogni! Jó pár rendező együtt tud működni, és segíti is egymás munkáját... persze vannak ebből kivételek!
Markó Tibivel kiválóan lehet együtt dolgozni, önzetlenül segíti a többi rendező munkáját is. Az RSB-ben is Ő képviseli a rendezők érdekeit.
A rendezők életkorát tekintve, Markó Tibor a legfiatalabb, a friss vér, aki tele van ambícióval, aki előtt fényes jövő állhat. Úgy gondolom, ezt meg kell becsülni és nekünk is segíteni kell az Ő munkáját. Mindemellett büszkén mondhatom őt a barátomnak!

 

apa_kocsit_hajt_7

Ez a hír most jelenik meg 11020. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k